Mercedes Benz Sprinter: S novými motory CDi

Užitkový automobil Mercedes Benz Sprinter, který se na silnicích objevil před pěti lety, doznal před časem řady změn, z nichž největší bylo zavedení nových motorů CDi.

Cílem modifikace Mercedesu Benz Sprinter byl jednak atraktivnější vzhled a zavedení nových pohonných jednotek, vznětových čtyř a pětiválcových motorů CDi s vysokotlakým systémem vstřikování paliva common-rail, čtyřmi ventily na válec a přeplňované turbodmychadlem s proměnlivou geometrií lopatek VTG. Turbodmychadlo výfukových plynů s mezichladičem stlačeného vzduchu při akceleraci rychle zareaguje, dává větší výkon a nechává zapomenout na prodlení, tzv. turboefekt, při prudkém sešlápnutí plynového pedálu.


Čtyřválcové turbodiesely o objemu 2151 ccm dosahují výkonu 60 kW, 80 kW a 95 kW, pětiválec 2686 ccm disponuje 115 kW a k dispozici je i zážehový čtyřválec 2295 ccm o výkonu 105 kW. Standardně jsou vybavovány pětistupňovou mechanickou převodovkou, pro modely CDi si lze na přání objednat automatickou mechanickou převodovku Sprintshift, jejíž šest stupňů se řadí buď automaticky nebo manuálně dle chuti, a bez spojky. Multifunkční ukazatel informuje o právě zařazené rychlosti.


Nejnápadnější změnou interiéru je přemístění kompaktní řadicí páky z podlahy na zcela novou přístrojovou desku, hodně podobnou osobnímu automobilu. Novinkou v segmentu užitkových vozidel jsou okenní airbagy zvyšující společně s čelními bezpečnost, k čemuž přispívá i nová čelní partie s dobrými deformačními vlastnostmi. Mercedes Benz Sprinter může být dodán až ve 140 verzích vycházející z následujících základních typů:

  • kombi/minibus s normální nebo zvýšenou střechou
  • skříňové vozidlo s normální nebo zvýšenou střechou a kratším (3000 mm), středním nebo delším (4025 mm) rozvorem
  • valník s normální kabinou
  • valník s dvojkabinou
  • sklápěč s normální kabinou
  • sklápěč s dvojkabinou
  • podvozek s normální kabinou
  • podvozek s dvojkabinou

Řidiči pohybující se často v náročném terénu přivítají jistě verze s pohonem všech kol, ať už řaditelným nebo stálým. Ceny vozů začínají na 530 tisících Kč, bez DPH (podvozek s kabinou) resp. 585 900 Kč bez DPH za skříňovou verzi do 3,5 tuny.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...