Mercedes-Benz rozšíří v září 2014 modelovou řadu třídy C o novou karosářskou variantu kombi (přinášíme podrobnou informaci)

Kombi třídy C se vyznačuje jasným designem s emocionálně-sportovním nábojem, inovativní technikou, variabilitou a v porovnání s předchůdcem ještě větším objemem zavazadlového prostoru.

Prvotřídní kultivovaný interiér

– umožňuje vytříbenými stylistickými prvky prožívat moderní luxus. Nové kombi třídy C umocňuje uvedenými kvalitami svou pověst mnohostranného lifestylového vozu s vynikajícími praktickými přednostmi pro každodenní provoz. Kromě toho nabízí, díky mnoha novým asistenčním systémům, nejen bezpečnost na nejvyšší úrovni, ale ve svém segmentu stanovuje nová měřítka také v oblasti hospodárnosti, díky inteligentní lehké konstrukci, vynikající aerodynamice a novým hospodárným motorům. V kombi třídy C slaví světovou premiéru služby Mercedes connect me, které umožňují kdykoli a odkudkoli navázat spojení s vozem a zjistit například stav paliva v nádrži.

Nová třída C kombi

– spojuje markantní dynamický design a bohatou výbavu s vynikající variabilitou a vysokou užitnou hodnotou. Díky své mnohostrannosti se přizpůsobí nejrůznějším požadavkům. Jako stylový sportovní vůz s prostorným interiérem doprovází aktivní moderní lidi při nákupech, na dovolené, při sportu a v každém ohledu dostojí nárokům na rodinný automobil. I čtvrtá generace tak pokračuje na nové, vyšší úrovni v tradici vozů kombi třídy C, které ve své době vždy spojovaly v karosářské variantě kombi nároky na životní styl, sportovní charakter a praktickou využitelnost.

Variabilita a praktičnost

Nová třída C kombi má výrazně větší vnější rozměry. Při rozvoru 2840 milimetrů, který je o 80 milimetrů delší než u předchůdce, vzrostla vnější délka o 96 milimetrů na 4702 milimetrů a šířka o 40 milimetrů na 1810 milimetrů. Z toho plynoucí zvětšení vnitřního prostoru přichází k dobru především cestujícím na zadních sedadlech, kteří mají k dispozici o 45 milimetrů více místa pro nohy. Také šířka interiéru v úrovni ramen a loktů, jakož i výška stropu nad sedáky překonávají hodnoty předchůdce.

Mírného zvětšení se dočkal také zavazadlový prostor. Sportovní záď nové třídy C kombi ukrývá maximální objem zavazadlového prostoru 1510 litrů (podle ISO 3832), který překonává předchůdce o deset litrů. Objem zavazadlového prostoru za zadními sedadly vzrostl o pět litrů na 490 litrů.

Výrazného pokroku bylo dosaženo také na poli variability a funkčnosti. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 40:20:40 % místo dosavadních 60:40 %. Díky tomu se nabízejí rozmanité možnosti pro využití interiéru v pětimístném, čtyřmístném, třímístném a dvoumístném uspořádání.

Praktické detaily umožňují ještě mnohostrannější a snadnější využívání velkého zavazadlového prostoru, který lze pohodlně přizpůsobit individuálním přepravním úkolům. Opěradla zadních sedadel je možné odjistit elektricky stisknutím tlačítka a automaticky sklopit, aby v případě potřeby vznikl větší zavazadlový prostor s rovnou podlahou.

Mimořádný komfort při manipulaci se zavazadly lze na přání ještě více zvýšit elektrickým ovládáním zadního výklopného víka EASY-PACK, nebo rovněž na přání dodávaným systémem HANDS-FREE ACCESS, který umožňuje otevřít a zavřít zadní víko bezdotykově, bez pomoci rukou. Stačí pouhý pohyb nohy v oblasti zadního nárazníku.

Dynamika a vysoká kvalita

Nová třída C zaujme na první pohled moderním dynamickým designem. Na výběr jsou dvě odlišné přídě – se sportovní maskou chladiče nebo – výhradně pro Line EXCLUSIVE – s luxusní maskou chladiče s hvězdou Mercedesu na kapotě motoru.

Navzdory zaměření na vysokou užitnou hodnotu a funkčnost je samozřejmostí vysoká kvalita interiéru kombi třídy C, který byl převzat od sedanu. Moderní, luxusní a zároveň sportovní atmosféra je vytvářena přímočarou sportovností, atraktivními ladnými tvary a velmi kvalitními materiály na úrovni vyšší třídy. Kromě základního provedení jsou na výběr tři různé stylistické a výbavové linie pro exteriér a interiér.

Kombi třídy C se může navíc pochlubit pečetí kvality od Evropské nadace pro výzkum alergií (ECARF – European Centre for Allergy Research Foundation), která dosvědčuje vědecky ověřenou vhodnost interiéru pro alergiky. Mercedes-Benz je jediným výrobcem automobilů s pečetí ECARF.

Touchpad a průhledový displej

Dalším evolučním krokem je touchpad v novém kombi třídy C, vyvinutý značkou Mercedes-Benz. Stejně jako u chytrého telefonu lze na něm prsty ovládat všechny funkce informačního a zábavního systému. Ovládací plocha touchpadu s rozměry 65 x 45 milimetrů je integrována do opěrky ruky centrální ovládací jednotky a uložena ve velmi kvalitním kovovém nosiči – je to designérský prvek ze světa high-tech, který je zároveň vyjádřením luxusu.

Novinkou v kombi třídy C je rovněž průhledový displej, který stejně jako v proudových letadlech promítá důležité informace přímo do zorného pole řidiče, a snižuje tak potřebu odvracení pozornosti od dění na vozovce. Systém informuje o rychlosti jízdy, omezeních rychlosti, pokynech navigačního systému a pokynech systému DISTRONIC.

Nižší hmotnost, vyšší komfort

Skelet karoserie nového kombi třídy C je díky inovativním řešením lehčí a díky vynikající tuhosti je základem pro mimořádnou úroveň jízdních vlastností, nejlepší akustický a vibrační komfort a vysokou úroveň pasivní bezpečnosti. Kombi je z hlediska lehké konstrukce lídrem ve svém segmentu díky 49% podílu hliníku a snížení hmotnosti až o 65 kilogramů.

Hospodárné a výkonné motory

Výkonné a hospodárné zážehové a vznětové motory, které jsou ve všech případech vybaveny funkcí ECO Start-Stop a již dnes splňují emisní normu Euro 6, jsou zdrojem sportovních jízdních výkonů a velké radosti z jízdy. Zároveň snižují spotřebu paliva v porovnání s předchůdcem až o 20 procent.

Vznětové modely nové třídy C jsou vybaveny čtyřválcovými motory. Všechny uvedené jednotky disponují, jako modely BlueTEC, technologií selektivní katalytické redukce SCR (Selective Catalytic Reduction). Rozpětí výkonů začíná od 85 kW a sahá až ke 150 kW.

Mercedes-Benz bude mít navíc také vznětový motor kombinovaný s hybridním modulem.

C 300 BlueTEC HYBRID se čtyřválcovým vznětovým motorem a kompaktním elektromotorem dosahuje nejvyššího výkonu 150 + 20 kW a v kombinovaném cyklu EU se navzdory svému vysokému výkonu spokojí s pouhými 3,8 litru nafty na 100 kilometrů (tomu odpovídají emise CO2 ve výši 99 gramů na kilometr).

Pro novou třídu C budou zpočátku nabízeny tři zážehové čtyřválce BlueDIRECT a jeden zážehový šestiválec BlueDIRECT s výkony od 115 do 245 kW (156 až 333 k). Později bude následovat čtyřválcový model C 350 HYBRID s možností vnějšího nabíjení a výkonem 155 + 50 kW.

Agilní a komfortní jízda

Příkladný komfort odpružení při vynikající jízdní dynamice – to jsou hlavní rysy nově koncipovaného podvozku nového kombi třídy C. Díky nové čtyřprvkové přední nápravě nabízí radost z jízdy a zároveň mimořádný jízdní komfort.

Zájemci o kombi třídy C budou mít na výběr dvě varianty standardního podvozku s vinutými pružinami, včetně verze se sportovní charakteristikou. Mercedes-Benz kromě toho nabízí, poprvé v tomto segmentu, jako alternativu vzduchové odpružení AIRMATIC. To dokonale splňuje požadavky na vysokou úroveň jízdního komfortu a dynamické, agilní chování vozu. AIRMATIC mimo jiné udržuje stálou světlou výšku na obou nápravách, aby byl zaručen nejlepší jízdní komfort i u naloženého vozidla.

Vlastní volba zážitků z jízdy

U nového kombi třídy C může řidič tlačítkem volit individuální jízdní program. V závislosti na rozsahu výbavy má na výběr různé předem nastavené jízdní programy a jednu volbu, kterou si může nakonfigurovat sám. K dispozici jsou následující režimy: „Komfort“, „ECO“, „Sport“ a „Sport +“. V doplňkovém nastavení „Individual“ si může řidič nakonfigurovat své vozidlo podle vlastních představ.

Kromě toho má kombi, stejně jako sedan, nové třídy C ve své standardní výbavě elektrickou parkovací brzdu, která se automaticky uvolní, jakmile se chce řidič rozjet.

Jako obvykle bude možné novou třídu C objednávat také s pohonem všech kol 4MATIC.

Řízení se sportovním charakterem

Všechny modely třídy C budou standardně vybaveny elektromechanickým přímým řízením, které kombinuje posilovač parametrického řízení, závislý na rychlosti jízdy, s variabilním převodem v závislosti na úhlu natočení volantu. Účinek posilovače hřebenového řízení se projeví jen v případě potřeby, což také přispívá ke zvýšení hospodárnosti.

Mercedes-Benz Intelligent Drive: Automobil se učí myslet

Veřejně proklamovaným cílem značky Mercedes-Benz je poskytovat všem účastníkům silničního provozu bezpečnost na nejvyšší úrovni. Proto nová třída C přebírá, i jako kombi, téměř všechny nové a o zásadní funkce rozšířené asistenční systémy od vozů třídy S a třídy E. Tyto asistenční systémy zvyšují současně komfort a bezpečnost, takže Mercedes-Benz v této souvislosti nabízí skutečně „inteligentní jízdu“ („Intelligent Drive“).

Třída C kombi je standardně vybavena systémem ATTENTION ASSIST, který dokáže řidiče upozornit na pokles pozornosti a únavu. Má nastavitelnou citlivost a může řidiče informovat o stavu únavy a době jízdy od poslední přestávky k odpočinku.

Rovněž standardně se dodává systém prevence kolizí COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, který disponuje kromě adaptivního brzdového asistenta, jenž nabízí již od rychlosti 7 km/h ochranu před kolizemi, další doplňkovou funkcí: Při přetrvávajícím riziku kolize a chybějící reakci řidiče může systém aktivovat při rychlostech až 105 km/h (ve spojení se systémem DISTRONIC PLUS až 200 km/h) autonomní brzdění, a snížit tak intenzitu srážky s pomaleji jedoucími nebo zastavujícími vozidly. Až do rychlosti jízdy 50 km/h brzdí systém i před stojícími vozidly a do rychlosti 40 km/h dokáže zabránit nárazům do překážek vpředu.

Navíc jsou na přání k dispozici nové a ve svých funkcích zásadně rozšířené asistenční systémy, které v rámci konceptu Intelligent Drive spojují data z různých druhů senzorů, a mohou tak výrazně zvýšit komfort a bezpečnost:

  • • DISTRONIC PLUS – hlídá místo řidiče bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozidla.
  • • DISTRONIC PLUS s asistentem řízení a integrovanou funkcí Stop&Go Pilot pro automatizovanou jízdu v dopravní koloně – usnadňuje řidiči udržování bezpečné vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla, a to dokonce i v popojíždějící koloně. Novinkou je asistent řízení, který řidiče podporuje při řízení vozidla dokonce i v mírných zatáčkách. Jeho součástí je funkce následování dopravní kolony.
  • • Brzdový asistent BAS PLUS s asistentem pro průjezd zatáčkou – zintenzuvňuje v závislosti na situaci brzdný účinek, v případě potřeby až na úroveň maximálního brzdného výkonu. Poprvé reaguje také na vozidla, přibližující se ze strany, a na chodce.
  • • Aktivní asistent pro udržování vozu v jízdním pruhu – upozorňuje na nechtěné opuštění jízdního pruhu vibracemi ve volantu a koriguje směr jízdy v pruhu, vymezeném nepřerušovanou čárou, brzděním kol na jedné straně. Systém nyní zasahuje i při přerušované čáře brzděním kol na jedné straně, pokud je sousední jízdní pruh obsazen například protijedoucími vozidly, rychleji jedoucími předjíždějícími vozidly nebo předjížděnými vozidly.

Mezi početné na přání dodávané asistenční systémy patří kromě toho také:

  • • aktivní parkovací asistent, který umožňuje automatické zaparkování vozidla s aktivním řízením a brzděním na podélně i kolmo orientovaná parkovací místa.
  • • asistent pro sledování dopravního značení s upozorněním na jízdu v protisměru, který kromě rychlostních omezení připomíná i zákazy předjíždění a zákazy vjezdu.
  • • adaptivní asistent dálkových světel PLUS, který cíleným odcloňováním ostatních vozidel z kuželu dálkových světel umožňuje jejich trvalé zapnutí.
  • Airbagy pro větší bezpečnost
  • • V případě nehody zajišťuje bezpečnost cestujících, kromě tříbodových bezpečnostních pásů s pyrotechnickými předpínači a omezovači síly pro řidiče a spolujezdce vpředu i pro cestující na vnějších sedadlech vzadu, také velký počet airbagů. Mezi ně patří mimo jiné:
  • • kombinované boční airbagy, chránící hrudník a pánev, pro řidiče a spolujezdce
  • • optimalizované okenní airbagy
  • • boční airbagy pro vnější sedadla vzadu (na přání)
  • • kolenní airbag pro řidiče

Sedadlo spolujezdce může být navíc vybaveno systémem automatického rozpoznávání dětské sedačky. U značky Mercedes-Benz bylo poprvé zavedeno automatické vypínání airbagu spolujezdce, které rozpozná pomocí senzoru tlaku v sedáku sedadla, zda je umístěna na sedadle spolujezdce dětská sedačka, a současně automaticky deaktivuje airbag spolujezdce. Na rozdíl od systémů, u nichž je nutné airbag vypnout klíčkem, je tím vyloučena chybná obsluha. Systém funguje se všemi dětskými zádržnými systémy, montovanými proti směru jízdy, protože není zapotřebí žádný speciální transpondér.

Klimatizace: Signály z vesmíru

Zdokonalený klimatizační systém umožňuje snadnější ovládání a poskytuje vyšší výkon, celkovou účinnost i kvalitu vzduchu. Jako jediné vozidlo ve svém segmentu nabízí nové kombi třídy C funkci rozpoznávání tunelu prostřednictvím satelitní navigace. Tato funkce používá mapové podklady navigačního systému a data o poloze z GPS, a umožňuje při vjezdu do tunelu automaticky uzavřít klapku pro vnitřní recirkulaci vzduchu, a po vyjetí z tunelu ji opět otevřít.

Dalším pozoruhodným prvkem pro vytváření příjemného klimatu je paket AIR-BALANCE s aktivním parfémováním a ionizováním vzduchu, spolu s filtrací, která je v porovnání se základní verzí ještě výkonnější.

Informační a zábavní systémy pro mimořádné zážitky

Stejně jako sedan nabízí i nové kombi třídy C zcela novou generaci multimediálních systémů s intuitivním ovládáním, náročnými animacemi a vizuálními efekty, které jasně, přehledně a zároveň maximálně atraktivně znázorňují všechny funkce. Kromě toho je i kombi vybaveno systémem Frontbass. Tento avantgardní akustický systém využívá objemu příčných a podélných nosníků skeletu karoserie jako rezonančního prostoru pro basový reproduktor. Výsledkem je zážitek z poslechu téměř na úrovni koncertního sálu. Na přání se dodává zvuková aparatura Burmester® Surround Sound.

Navigační systém podává své informace interaktivně. Nabízí mimo jiné animovaný kompas „Drive Show“ s informacemi pro cestující jako v letadle a zobrazování podkladů z Google Maps na hlavním displeji. COMAND Online nyní kromě toho dokáže ještě lépe a v reálném čase informovat o stavu dopravy, pokud získává dopravní zpravodajství prostřednictvím internetové služby „Live Traffic Information“.

Internet a rozmanité datové zdroje

Již audiosystém Audio 20 je schopen připojení k internetu prostřednictvím mobilního telefonu kompatibilního s Bluetooth®. Díky tomu je možné surfování po internetu u stojícího vozidla. Za jízdy lze využívat aplikace Mercedes-Benz Apps, jako např. Počasí, Lokální vyhledávání GoogleTM s funkcemi StreetView a Panoramio, stahování cílů i tras a Facebook. Reprodukce zvuku a videa je možná z rozmanitých zdrojů. Například prostřednictvím Bluetooth®, přístrojů Apple iPod® a iPhone®, z paměťové karty SD, flash disku USB nebo CD/DVD (od systému Audio 20 CD a u systému COMAND Online).

COMAND Online s funkcí hotspotu

– nabízí nejen větší displej s rozlišením 960 x 540 pixelů a se speciálním krycím sklem ve stylu přístrojů, jako je iPhone® nebo iPad. Tento systém umožňuje mimo jiné také příjem digitálního rozhlasového a televizního vysílání a nabízí kromě mnoha jiných funkcí i rychlou navigaci s pevným diskem, automatické zohledňování dopravní zácpy, na základě aktuálního a přesného dopravního zpravodajství „Live Traffic Information“, integrovaný hotspot WLAN a systém hlasového ovládání LINGUATRONIC.

Telefonování prostřednictvím Bluetooth® standardně

Jak základní systém Audio 20, tak i vyšší stupně Audio 20 CD a COMAND Online jsou standardně vybaveny základním telefonním systémem handsfree, který připojuje mobilní telefon k vozidlu prostřednictvím standardizovaného rozhraní Bluetooth®.

Přístup vozidla k internetu prostřednictvím Mercedes connect me

Mercedes-Benz zavádí v Evropě s novým kombi třídy C nový soubor servisních služeb pod označením „Mercedes connect me“. Služby „Mercedes connect me“ je možné používat prostřednictvím modulu KOM s vlastní kartou SIM, který je integrován přímo do vozidla. Mezi dostupné služby patří například komplexní pomoc při nehodě, údržbě a poruše. Zákazníci se mohou rovněž kdekoli a kdykoli spojit se svým vozidlem prostřednictvím „connect.mercedes.me“ a zjistit například, jak plnou mají palivovou nádrž, nebo mohou odkudkoli zapnout, vypnout nebo naprogramovat nezávislé topení.

 

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Vans odhaluje první detaily o novém modelu Sprinter

Mercedes-Benz Vans odhaluje první detaily...

Nová generace bestselleru v segmentu velkých užitkových vozů bude uvedena na trh v prvním pololetí roku 2018. Mercedes-Benz Vans odhalil – v rámci prvního ročníku velkého severoamerického...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Předzvěst nové generace: Mercedes-Benz Concept A Sedan představen na autosalonu Auto Shanghai

Předzvěst nové generace: Mercedes-Benz...

 Mercedes-Benz studií Concept A Sedan seznamuje s výhledem na novou generaci kompaktních vozů a možnou novou karosářskou variantu. Studie Concept A Sedan konkretizuje další vývoj designérského...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Mercedes-Benz AMG E kombi, Maybach G650 v12, Concept Mercedes-AMG GT – Ženeva 2017

VIDEO – Mercedes-Benz AMG E kombi,...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky MERCEDES přímo z autosalonu v Ženevě.  

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Deset nových sanitních vozů Mercedes-Benz Sprinter se skříňovou nástavbou a jeden vůz GLE v prosinci 2016 převzali zástupci Zdravotnické záchranné služby hl. m. Prahy (ZZSHMP)

Deset nových sanitních vozů...

Slavnostního převzetí nových sanitních vozidel se zúčastnil také kardinál Dominik Duka, radní Radek Lacko, ředitel ZZSHMP, Petr Kolouch a další představitelé. Od roku 1987 používá Pražská...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz E 220d – redakční test

Mercedes-Benz E 220d – redakční test

Která automobilka má aktuálně náskok díky technice? Audi nebo Mercedes? A proč?