Mercedes Benz E 270 CDI nezklamal mé očekávání

Měl jsem možnost nedávno absolvovat s tímto vozem soutěž spotřeby při dodržení poměrně vysoké průměrné rychlosti za normálního provozu na poměrně náročném členitém okruhu. Rád jsem usedal do tohoto nanejvýš pohodlného elegantního vozu k ověření toho, co jsem na základě předchozí zkušenosti od tohoto vozu očekával.

Mercedes Benz E 270 CDI nezklamal mé očekávání
Mercedes Benz E 270 CDI nezklamal mé očekávání
Mercedes Benz E 270 CDI nezklamal mé očekávání
Mercedes Benz E 270 CDI nezklamal mé očekávání
Mercedes Benz E 270 CDI nezklamal mé očekávání

Mercedes Benz E 270 CDI nezklamal mé očekávání

Po usednutí za volant jsem pocítil pocit pohodlí a zároveň bezpečí. Pohodlné rozměrné příjemně tvarované sedadlo seřiditelné ve všech směrech, propracovaná palubní deska s dobře umístěnými sdělovači a ovladači podle všech ergonomických zásad spolu s předními i bočními airbagy – to vše působilo uklidňujícím dojmem již před rozjetím vozu. K tomu jistě přispěly i významné prvky aktivní bezpečnosti: brzdový systém ABS, brzdový asistent a protismykový stabilizační systém EPS.

Pětiválcový naftový motor s přímým vstřikem paliva s proměnnou geometrií lopatek turbodmychadla o objemu 2 685 ccm dosahuje nejvyšší výkon 170 k při 4 200 ot/min. Tento výkon, podle mého názoru, plně dostačuje pro tento pohodlný velký vůz. Velmi kladně na mě zapůsobilo, že motor dosahuje již při 1 800 ot/min nejvyšší točivý moment (400 Nm), který si udržuje na této hodnotě až do 2 600 ot/min, což umožňuje dobrou akceleraci při předjíždění a zároveň přímo ovlivňuje skutečnost, že automatická převodovka při normální jízdě nemění zbytečně často převod, pokud ovšem sami ji k podřazení nedáme pokyn prudkým sešlápnutím plynu. Na to automatická převodovka reaguje velmi rychle a podřadí neprodleně podle našeho pokynu. Navíc umožňuje tato převodovka v poloze D (drive) velmi lehkým tlakem do strany na páku voliče vlevo podřazovat nižší stupně rychlosti, pohybem vpravo

Mercedes Benz E 270 CDI nezklamal mé očekávání

pak přeřazovat zpět na vyšší převodové stupně. Tuto možnost řazení jsem především využíval při sportovnější jízdě, aby nedocházelo k zbytečnému řazení dolů a nahoru na krátkých úsecích tratě. Na automatickou převodovku jsem si velmi brzo zvykl a mohu říci, přestože láskou k automatickým převodovkám jsem nikdy neoplýval, že po týdnu s automatickou převodovkou Mercedesu bych se nebránil mít automatickou převodovku ve svém soukromém autu. Automatická převodovka testovaného Mercedesu řadí při normální cestovní jízdě velmi plynule bez znatelných přechodů, pouze při rychlém sešlápnutí plynu podřadí a auto prudce akceleruje. I když u nás nejsou ve velké oblibě automatické převodovky, myslím si, že jejich obliba pomalu poroste, protože současné automatické převodovky zabezpečují motoru pracovat v režimu optimálních otáček a mimoto umožňují řidiči zvláště v městě se plně věnovat situaci na silnici a nerozptylovat se řazením rychlostí.

Mercedes Benz E 270 CDI nezklamal mé očekávání

Na dálnici při jízdě z Prahy do Brna a zpět jsem uvítal vybavení vozu tempomatem, který přesně dodržuje zadanou stálou rychlost a velmi zpříjemňuje jízdu.

Testovaný model Mercedesu vykazoval v interiéru až překvapivě (po krátkém zahřátí) nízkou hladinu hluku, na částečně pronikající pískání turbodmychadla jsem si brzo zvykl. Přesné řízení, dobré pérování a až sportovněji laděný podvozek mě umožnily bezpečné a rychlé projíždění i prudších zatáček.


Celkově mohu konstatovat, že s uvedeným motorem CDI ve spojení s automatickou pětistupňovou převodovkou jsem vzhledem k hmotnosti vozu docílil až udivující nízkou průměrnou spotřebou 7,2 l nafty při ujetí cca třetiny kilometrů ve městě, třetiny na dálnici a třetiny na ostatních silnicích.


Mercedesy třídy E, které patří do vyšší střední luxusní třídy osobních vozů, mají bohatou výbavu, od elektronicky ovládaných oken, zpětných vyhřívaných zrcátek až po palubní počítač a elektronickou klimatizaci. Tomu také přirozeně odpovídá jejich cena, která se pohybuje od 1,2 až do více jak 3 milionů Kč podle stupně výbavy a zvoleného motoru. Přes vyšší cenu bylo v roce 1999 u nás prodáno celkem 235 Mercedesů třídy E, v prvním čtvrtletí tohoto roku pak 49 vozů. To rozhodně potvrzuje jejich oblibu u zákazníků vymezené třídy.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE ALL4

Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE...

Čistě elektrické MINI Countryman SE ALL4 poslalo se světa pár „čumkaret“. Jak si cestuje a užívá volnosti na jakémkoli povrchu díky pohonu všech kol ALL4. Jde to, protože tenhle crossover se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Lexus prodlužuje hybridům jízdu na elektřinu

Lexus prodlužuje hybridům jízdu na...

Prémiová automobilka Lexus vyvinula systém, který optimalizuje hybridní pohon tak, aby vůz zůstal v elektrickém režimu co nejdéle. Systém Predictive Efficient Drive automaticky optimalizuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fanoušci rychlosti a motorsportu, připravte se na sezónu a akce!

Fanoušci rychlosti a motorsportu,...

Zakladatel týmu Effective Racing Vladimír Netušil představil detailní plán závodů Formule 3 pro nadcházející rok a navíc i novou inovativní možnost – zážitkové Paddock pasy, které...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz GTX představuje nejvýkonnější Bulli všech dob

Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz...

Značka Volkswagen Užitkové vozy představila ve světové premiéře nový model ID. Buzz GTX s nejvyšším výkonem až 250 kW (340 k). To neznamená nic jiného, než že jde o nejvýkonnější Bulli...