Mercedes-Benz CLK 270 CDI coupé v testu redakce

Kupé s naftovým motorem – spojení netradiční – ale povedené.

     

Mercedes-Benz CLK 270 CDI coupé v testu redakce
Mercedes-Benz CLK 270 CDI coupé v testu redakce
Mercedes-Benz CLK 270 CDI coupé v testu redakce

Design kupé na mne zapůsobil svou důstojnou elegancí zdůrazňující dynamický charakter tohoto modelu, který mně připomínal přikrčenou šelmu připravenou ke skoku na svou kořist – tento můj pocit zejména vyvolala nízká kapota s originálně řešenými světlomety.  Sportovní charakter vozu potvrzují sedmnáctipalcové nízkoprofilové pneumatiky na kolech z lehké slitiny a vzadu pak efektní sportovní koncovka výfuku..

Mercedes-Benz CLK 270 CDI coupé v testu redakce
Mercedes-Benz CLK 270 CDI coupé v testu redakce
Mercedes-Benz CLK 270 CDI coupé v testu redakce

     Pohodlný přístup do vozu i na zadní sedadla umožňují rozměrné boční dveře s  velkým úhlem otevření. Reprezentačně působí vnitřní osvětlené chromované prahové lišty s nápisem MB. Podavač bezpečnostních pásů vpředu usnadňuje jejich zapnutí. Po usednutí za volant jsem ocenil pohodlné sedadlo, jehož výborné anatomické tvarování mně i při rychlé jízdě v zatáčkách poskytovalo plnou boční oporu a vysoký pocit bezpečí. Palubní deska tak jako v ostatních Mercedesech je řešena podle všech ergonomických zásad – všechny přístroje jsou dobře čitelné a umístěné stejně jako všechny ovládače tak, aby neodváděly pozornost řidiče od provozní situace. Na čtyřramenném volantu je umístěno ovládání palubního počítače, audiosoustavy a telefonu. Interiér vozu poskytuje dostatek místa i dvěma cestujícím na zadních pohodlných sedadlech. Zavazadlový prostor o objemu 435 litrů je dobře přístupný zadními výklopnými dveřmi.

     Sportovní a přitom bezpečnou jízdu s nadprůměrnou stabilitou i při rychlém projíždění zatáček mně umožňovalo celkové konstrukční řešení podvozku, přesné řízení, vysoce účinný brzdový systém s ABS s brzdovým asistentem, stabilizační systém ESP a vhodné odstupňování jednotlivých rychlostí automatické převodovky s možností mechanického řazení jednotlivých rychlostních stupňů lehkým posunem rychlostní páky vpravo (+) nebo vlevo (-). Řazení automatické převodovky je plynulé, nepostřehnutelné – změny zařazených rychlostních stupňů je možné registrovat většinou jen podle změn otáček motoru na otáčkoměru. Využíval jsem většinou automatické řazení, manuální jsem uvítal při sjíždění kopců – nemusel jsem pak téměř použít brzdění.


     Přeplňovaný naftový dvacetiventilový pětiválec objemu 2,7 litru dosahuje maximální výkon 125 kW při 4 200 ot/min a nejvyšší hodnotu točivého momentu 400 Nm již při 1800 ot/min a tato hodnota neklesá do 2600 ot/min. Výkon motoru mně umožňoval plně hodnotnou sportovní jízdu s tímto kupé, i když jeho hmotnost není malá – s řidičem cca 1640 kg. Výrobce udává maximální rychlost vozu 228 km/h a zrychlení z 0 na 100 km za 9,4 sekund. Motor ochotně zrychluje i v nižších otáčkách. Interiér vozu je velmi dobře odhlučněn, venku je motor zejména za studena poněkud hlučnější.


     Průměrnou kombinovanou spotřebu udává výrobce 6,9 litru na 100 km. Byl jsem mile překvapen, že i při svižné jízdě se zkouškami brzdění i zrychlení, vykázal vůz během testu průměrnou kombinovanou spotřebu pouze 6,4 litrů na 100 km. Jezdil jsem však pouze se spolujezdcem a bez zavazadel.


     Základní cena Mercedesu-Benz CLK 270 CDI Coupé je 1 273 000 Kč včetně DPH. Tato základní cena obsahuje bohatou základní výbavu: airbagy řidiče i spolujezdce, boční airbagy vpředu, okenní/hlavové airbagy, podavač bezpečnostních pásů vpředu, brzdový systém ABS s urychlovačem brzdného účinku, elektronický systém stability jízdy ESP, palubní počítač, alu disky, dešťový senzor a řadu dalších položek výbavy, která je u vozů vyšší třídy v základní ceně dnes již zpravidla samozřejmostí. Testovaný vůz byl navíc vybaven automatickou pětirychlostní převodovkou s tempomatem s možností manuálního řazení (70 382 Kč), komfortní automatickou klimatizací (20 492 Kč), parkovacím systémem (26 142) elektrickým ovládáním předních sedadel (31 169) a další řadou položek luxusní příplatkové výbavy.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Vans odhaluje první detaily o novém modelu Sprinter

Mercedes-Benz Vans odhaluje první detaily...

Nová generace bestselleru v segmentu velkých užitkových vozů bude uvedena na trh v prvním pololetí roku 2018. Mercedes-Benz Vans odhalil – v rámci prvního ročníku velkého severoamerického...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Předzvěst nové generace: Mercedes-Benz Concept A Sedan představen na autosalonu Auto Shanghai

Předzvěst nové generace: Mercedes-Benz...

 Mercedes-Benz studií Concept A Sedan seznamuje s výhledem na novou generaci kompaktních vozů a možnou novou karosářskou variantu. Studie Concept A Sedan konkretizuje další vývoj designérského...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Mercedes-Benz AMG E kombi, Maybach G650 v12, Concept Mercedes-AMG GT – Ženeva 2017

VIDEO – Mercedes-Benz AMG E kombi,...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky MERCEDES přímo z autosalonu v Ženevě.  

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Deset nových sanitních vozů Mercedes-Benz Sprinter se skříňovou nástavbou a jeden vůz GLE v prosinci 2016 převzali zástupci Zdravotnické záchranné služby hl. m. Prahy (ZZSHMP)

Deset nových sanitních vozů...

Slavnostního převzetí nových sanitních vozidel se zúčastnil také kardinál Dominik Duka, radní Radek Lacko, ředitel ZZSHMP, Petr Kolouch a další představitelé. Od roku 1987 používá Pražská...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz E 220d – redakční test

Mercedes-Benz E 220d – redakční test

Která automobilka má aktuálně náskok díky technice? Audi nebo Mercedes? A proč?