Mercedes-Benz 100 let pohonu všech kol

Mercedes-Benz 4Matic: Komfort a jízdní dynamika v nové dokonalosti. Před 100 lety a nyní!

Mercedes-Benz 100 let pohonu všech kol
Mercedes-Benz 100 let pohonu všech kol
Mercedes-Benz 100 let pohonu všech kol

Mercedes-Benz důsledně rozšiřuje svoji nabídku pohonu všech kol a dává zvláštní důraz na tento silně se rozvíjející tržní segment. Stuttgartská značka má ve svém programu celkem sedm automobilových tříd se 48 modely, které využívají stálý pohon všech kol a plní tak přání automobilistů vyžadující bezproblémovou jízdu za všech povětrnostních podmínek.

Mercedes-Benz 100 let pohonu všech kol

Novou vlajkovou lodí v této kategorii je Třída S 4MATIC. Tento nový a pro luxusní limuzínu samostatně vyvinutý systém pohonu spojuje perfektní záběr, prvotřídní jízdní komfort a výraznou dynamiku jízdy s vysokou hospodárností. Zároveň vybavuje vzpomínku na takzvaný „Dernburg-Wagen“ z roku 1907, jeden z prvních automobilů s pohonem všech kol od Mercedesu. Tento právě před 100 lety konstruovaný vůz byl předchůdcem všech automobilů s trojcípou hvězdou používající pohon kol obou náprav: Unimog, Třída G, první Třída E se systémem 4MATIC až po současný modelový program, v jehož čele stojí Třída S 4MATIC.

Mercedes-Benz 100 let pohonu všech kol
Mercedes-Benz 100 let pohonu všech kol
Mercedes-Benz 100 let pohonu všech kol

Modely nové Třídy S 4MATIC mají nově vyvinutý systém pohonu, který využívá centrální diferenciál v planetovém provedení. Permanentní, pevně definované rozdělení hnací síly motoru v poměru 45:55 procent mezi přední a zadní nápravu zaručuje jisté a zcela jednoznačné chování vozu na všech površích vozovky. Integrovaná lamelová spojka pak zajišťuje dodatečný nárůst záběru pro optimální stabilitu jízdy v případě začínajícího prokluzu kol. Ve spolupráci s elektronicky řízenými systémy stabilizace směru jízdy ESP®, ASR a 4ETS dovoluje Třída S 4MATIC i při zhoršeném stavu vozovky nadále dynamickou, komfortní a bezpečnou jízdu.

Mercedes-Benz 100 let pohonu všech kol

Kompaktní, lehká a z hlediska třecích ztrát optimalizovaná konstrukce nového systému vyvinutého specialisty z Mercedesu má oproti ostatním systémům řadu předností týkajících se hmotnosti, spotřeby paliva, komfortu a pasivní bezpečnosti. Použitá technika pohonu všech kol přináší podle zvolené motorizace nečekaně nízký nárůst hmotnosti – pouhých 66 resp.70 kilogramů. Mercedes-Benz hodlá tuto technologii pohonu všech kol v budoucnu uplatnit i v dalších osobních automobilech.

Dva výkonné osmiválcové motory pro modely se systémem 4MATIC

Značnou míru suverenity vykazují oba modely S 500 4MATIC a S 450 4MATIC poháněné osmiválcovými motory. Moderní agregát V8 s 5,5 l a čtyřventilovou technikou, který se dosahuje 285 kW/388 k a nejvyšší točivý moment 530 Nm, dává novému modelu S 500 4MATIC prvotřídní jízdní výkony: zrychlení z nuly na 100 km/h absolvuje za 5,4 sekundy a je tedy stejně rychlý jako jeho varianta s pohonem zadních kol. Díky nízké hmotnosti a optimalizovaným třecím poměrům pohonu všech kol došlo jenom k nepatrnému navýšení spotřeby: 12,1 až 12,3 litru na 100 kilometrů (kombinovaná spotřeba podle normy) oproti 11,7 až 11,9 l/100 km modelu S 500 bez pohonu všech kol. Porovnání názorně ukazuje jak významný potenciál v úspoře paliva tento systém vykazuje.

Model S 450 4MATIC pohání čtyřventilový osmiválec do V 4,6l, který dává výkon 250 kW/340 k a točivý moment 460 Nm. Také tento model s pohonem všech kol zrychluje stejně razantně jako jeho protějšek využívající k pohonu pouze zadní kola: rychlost 100 km/h dosáhne z klidu během 5,9 sekund. Se spotřebou od 11,6 až 11,8 litrů na 100 kilometrů je její nárůst – obdobně jako u modelu S 500 4MATIC – pouhé 0,4 litru.

Třída S poprvé v kombinaci s pohonem všech kol a naftového motoru

Ještě hospodárněji se prezentuje nový model S 320 CDI 4MATIC, se kterým slaví pohon všech kol v kombinaci s naftovým motorem u Třídy S premiéru. Jeho moderní, turbodmychadlem přeplňovaný motor s vysokotlakovým vstřikem Common-Rail, který má výkon 173 kW/235 k a točivý moment 540 Nm , dokáže tuto limuzínu zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,8 sekundy. Se spotřebou od 8,7 až 8,9 litru nafty na 100 kilometrů lze dojet až do vzdálenosti přesahující 1000 kilometrů. Také S 320 CDI 4MATIC konzumuje o pouhých 0,4 litru nafty víc než varianta využívající standardní pohon.

U všech modelů 4MATIC Třídy S zprostředkovává přenos výkonu motoru sedmistupňová samočinná převodovka 7G-TRONIC s DIRECT SELECT ovládáním pod volantem buďto pákou volby řadícího režimu nebo tlačítky pro postupné řazení. Modely poháněné benzínovými motory V6 a V8 disponují již v sériové výbavě převodovkou 7G-TRONIC Sport, která má v režimu sportovnější odladění „M“.

Modelová nabídka: tři benzínové motory a jeden motor naftový

Modely S 500 4MATIC, S 450 4MATIC a S 320 CDI 4MATIC, jejichž prodej v ČR již začal, jsou nabízeny s  krátkým a dlouhým rozvorem náprav. V polovině roku 2007 bude k dispozici model S 350 4MATIC vybavený benzínovým motorem V6 o výkonu 200 kW/272 k.

Základní data modelů 4 MATIC s převodovkou 7G-TRONIC:

Vál. cm3 kW/kpři 1/min Nm od1/min 0-100 (s) Max. km/h Spotřeba l/100 km
S 320 CDI V6 2987 173/2353600 540/1600 7,8 245 8,7-8,9
S 450 V8 4663 250/3406000 460/2700 5,9 250 11,6-11,8
S 500 V8 5461 285/3886000 530/2800 5,4 250 12,1-12,3

Na výběr je 48 modelů Mercedes-Benz s pohonem všech kol

Pohon všech kol vozů značky Mercedes-Benz, který po jeho rozšíření nyní zahrnuje sedm modelových řad, imponuje svojí rozmanitostí. Tato varianta pohonu je k dodání u limuzíny i kombi Třídy C a E, dále pak u obou karosářských variant nové Třídy S a velkého SUV Třídy R. 4MATIC se samozřejmě uplatňuje také u vozů typu offroad – Třídy GL a Třídy M. Nabídku doplňuje klasika v této kategorii, kterou představuje Třída G. Ta figuruje v programu Mercedesu již od roku 1979!

Touto ofenzivou klade Mercedes-Benz důraz na požadavky trhu, kde pohon všech kol osobních vozů a offroadů hraje stále větší roli. To je patrné i při pohledu na segment Třídy S: zatímco v roce 2002 tvořil podíl na německém trhu prodaných vozů s pohonem všech kol šest procent, v  roce 2005 se už zvýšil na 9 %. Stejný trend v tomto segmentu zaznamenal i evropský trh. U předchozího modelu Třídy S 4MATIC uvedeného v roce 2002 se jich během necelých tří dalších let ve světě prodalo téměř 29 000. V roce 2005 byl podíl vozů s pohonem všech kol v celkovém objemu Třídy S  kolem 18 %. Od roku 1979 prodal Mercedes-Benz více než 1,3 miliónu osobních a terénních vozů se stálým pohonem všech kol.

Osobní automobily Mercedes-Benz s pohonem všech kol

Třída C sedan C 280 4MATICC 350 4MATIC 170 kW/231 k200 kW/272 k stálý pohon všech kol 4MATIC; 4ETS a ESP®
kombi C 280 4MATICC 350 4MATIC 170 kW/231 k200 kW/272 k stálý pohon všech kol 4MATIC; 4ETS a ESP®
Třída Esedan kombi E 280 CDI 4MATICE 320 CDI 4MATICE 280 4MATICE 350 4MATICE 500 4MATICE 280 CDI 4MATICE 320 CDI 4MATICE 280 4MATICE 350 4MATICE 500 4MATIC 140 kW/190 k165 kW/224 k170 kW/231 k200 kW/272 k285 kW/388 k140 kW/190 k165 kW/224 k170 kW/231 k200 kW/272 k285 kW/388 k Stálý pohon všech kol 4MATIC; 4ETS a ESP®; vzduch. odpruž. AIRMATIC DC na přání (série u E 500)
Třída S standardní a dlouhý rozvor S 320 CDI 4MATICS 350 4MATIC*S 450 4MATICS 500 4MATIC 173 kW/235 k200 kW/272 k250 kW/340 k285 kW/388 k Stálý pohon všech kol 4MATIC nejnovější generace; 4ETS a ESP®; vzduch. odpruž. AIRMATIC
Třída Rstandardní a dlouhý rozvor R 280 CDI 4MATIC**R 320 CDI 4MATICR 350 4MATICR 500 4MATICR 63 AMG 140 kW/190 k165 kW/224 k200 kW/272 k225 kW/306 k 375 kW/510 k Stálý pohon všech kol 4MATIC; 4ETS a ESP®; vzduch. odpruž. AIRMATIC na přání (série u R 63 AMG)
Třída M ML 280 CDI 4MATICML 320 CDI 4MATICML 420 CDI 4MATICML 350 4MATICML 500 4MATICML 63 AMG*** 140 kW/190 k165 kW/224 k225 kW/306 k200 kW/272 k225 kW/306 k375 kW/510 k Stálý pohon všech kol 4MATIC; 4ETS a ESP®, Downhill Speed Regulation, asistent pro rozjezd v kopci a Offroad-ABS. Na přání Offroad-Pro Technikpaket, „Low-Range“-redukce převodovky, dvě 100% uzávěrky diferenciálu a vzduch. odpruž. AIRMATIC
Třída GL GL 320 CDI 4MATICGL 420 CDI 4MATICGL 450 4MATICGL 500 4MATIC 165 kW/224 k225 kW/306 k250 kW/340 k285 kW/388 k Stálý pohon všech kol 4MATIC; 4ETS a ESP®, Downhill Speed Regulation, asistent pro rozjezd v kopci a Offroad-ABS. Sériově Offroad – Pro Technikpaket, „Low-Range“-redukce převodovky, dvě 100%-uzávěrky diferenciálu a vzduch odpruž. AIRMATIC
Třída GStation-Wagen standardní a dlouhý rozvor G 320 CDIG 500G 55 AMG KOMPRESSOR**** 165 kW/224 k218 kW/296 k368 kW/500 k Stálý pohon všech kol; 4ETS a ESP®, „Low-Range“-redukce převodovkya tři 100% uzávěrky diferenciálu
kabriolet G 320 CDIG 500 165 kW/224 k218 kW/296 k Stálý pohon všech kol; 4ETS a ESP®, „Low-Range“-redukce převodovkya tři 100% uzávěrky diferenciálu

* v nabídce od poloviny 2007; ** jen se standardní délkou; *** Offroad-Pro Technikpaket není v nabídce, AIRMATIC sériově; **** v nabídce jako Station-Wagen s dlouhým rozvorem.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....