Mercedes-Benz 100 let pohonu všech kol

Mercedes-Benz 4Matic: Komfort a jízdní dynamika v nové dokonalosti. Před 100 lety a nyní!

Mercedes-Benz 100 let pohonu všech kol
Mercedes-Benz 100 let pohonu všech kol
Mercedes-Benz 100 let pohonu všech kol

Mercedes-Benz důsledně rozšiřuje svoji nabídku pohonu všech kol a dává zvláštní důraz na tento silně se rozvíjející tržní segment. Stuttgartská značka má ve svém programu celkem sedm automobilových tříd se 48 modely, které využívají stálý pohon všech kol a plní tak přání automobilistů vyžadující bezproblémovou jízdu za všech povětrnostních podmínek.

Mercedes-Benz 100 let pohonu všech kol

Novou vlajkovou lodí v této kategorii je Třída S 4MATIC. Tento nový a pro luxusní limuzínu samostatně vyvinutý systém pohonu spojuje perfektní záběr, prvotřídní jízdní komfort a výraznou dynamiku jízdy s vysokou hospodárností. Zároveň vybavuje vzpomínku na takzvaný „Dernburg-Wagen“ z roku 1907, jeden z prvních automobilů s pohonem všech kol od Mercedesu. Tento právě před 100 lety konstruovaný vůz byl předchůdcem všech automobilů s trojcípou hvězdou používající pohon kol obou náprav: Unimog, Třída G, první Třída E se systémem 4MATIC až po současný modelový program, v jehož čele stojí Třída S 4MATIC.

Mercedes-Benz 100 let pohonu všech kol
Mercedes-Benz 100 let pohonu všech kol
Mercedes-Benz 100 let pohonu všech kol

Modely nové Třídy S 4MATIC mají nově vyvinutý systém pohonu, který využívá centrální diferenciál v planetovém provedení. Permanentní, pevně definované rozdělení hnací síly motoru v poměru 45:55 procent mezi přední a zadní nápravu zaručuje jisté a zcela jednoznačné chování vozu na všech površích vozovky. Integrovaná lamelová spojka pak zajišťuje dodatečný nárůst záběru pro optimální stabilitu jízdy v případě začínajícího prokluzu kol. Ve spolupráci s elektronicky řízenými systémy stabilizace směru jízdy ESP®, ASR a 4ETS dovoluje Třída S 4MATIC i při zhoršeném stavu vozovky nadále dynamickou, komfortní a bezpečnou jízdu.

Mercedes-Benz 100 let pohonu všech kol

Kompaktní, lehká a z hlediska třecích ztrát optimalizovaná konstrukce nového systému vyvinutého specialisty z Mercedesu má oproti ostatním systémům řadu předností týkajících se hmotnosti, spotřeby paliva, komfortu a pasivní bezpečnosti. Použitá technika pohonu všech kol přináší podle zvolené motorizace nečekaně nízký nárůst hmotnosti – pouhých 66 resp.70 kilogramů. Mercedes-Benz hodlá tuto technologii pohonu všech kol v budoucnu uplatnit i v dalších osobních automobilech.

Dva výkonné osmiválcové motory pro modely se systémem 4MATIC

Značnou míru suverenity vykazují oba modely S 500 4MATIC a S 450 4MATIC poháněné osmiválcovými motory. Moderní agregát V8 s 5,5 l a čtyřventilovou technikou, který se dosahuje 285 kW/388 k a nejvyšší točivý moment 530 Nm, dává novému modelu S 500 4MATIC prvotřídní jízdní výkony: zrychlení z nuly na 100 km/h absolvuje za 5,4 sekundy a je tedy stejně rychlý jako jeho varianta s pohonem zadních kol. Díky nízké hmotnosti a optimalizovaným třecím poměrům pohonu všech kol došlo jenom k nepatrnému navýšení spotřeby: 12,1 až 12,3 litru na 100 kilometrů (kombinovaná spotřeba podle normy) oproti 11,7 až 11,9 l/100 km modelu S 500 bez pohonu všech kol. Porovnání názorně ukazuje jak významný potenciál v úspoře paliva tento systém vykazuje.

Model S 450 4MATIC pohání čtyřventilový osmiválec do V 4,6l, který dává výkon 250 kW/340 k a točivý moment 460 Nm. Také tento model s pohonem všech kol zrychluje stejně razantně jako jeho protějšek využívající k pohonu pouze zadní kola: rychlost 100 km/h dosáhne z klidu během 5,9 sekund. Se spotřebou od 11,6 až 11,8 litrů na 100 kilometrů je její nárůst – obdobně jako u modelu S 500 4MATIC – pouhé 0,4 litru.

Třída S poprvé v kombinaci s pohonem všech kol a naftového motoru

Ještě hospodárněji se prezentuje nový model S 320 CDI 4MATIC, se kterým slaví pohon všech kol v kombinaci s naftovým motorem u Třídy S premiéru. Jeho moderní, turbodmychadlem přeplňovaný motor s vysokotlakovým vstřikem Common-Rail, který má výkon 173 kW/235 k a točivý moment 540 Nm , dokáže tuto limuzínu zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,8 sekundy. Se spotřebou od 8,7 až 8,9 litru nafty na 100 kilometrů lze dojet až do vzdálenosti přesahující 1000 kilometrů. Také S 320 CDI 4MATIC konzumuje o pouhých 0,4 litru nafty víc než varianta využívající standardní pohon.

U všech modelů 4MATIC Třídy S zprostředkovává přenos výkonu motoru sedmistupňová samočinná převodovka 7G-TRONIC s DIRECT SELECT ovládáním pod volantem buďto pákou volby řadícího režimu nebo tlačítky pro postupné řazení. Modely poháněné benzínovými motory V6 a V8 disponují již v sériové výbavě převodovkou 7G-TRONIC Sport, která má v režimu sportovnější odladění „M“.

Modelová nabídka: tři benzínové motory a jeden motor naftový

Modely S 500 4MATIC, S 450 4MATIC a S 320 CDI 4MATIC, jejichž prodej v ČR již začal, jsou nabízeny s  krátkým a dlouhým rozvorem náprav. V polovině roku 2007 bude k dispozici model S 350 4MATIC vybavený benzínovým motorem V6 o výkonu 200 kW/272 k.

Základní data modelů 4 MATIC s převodovkou 7G-TRONIC:

Vál. cm3 kW/kpři 1/min Nm od1/min 0-100 (s) Max. km/h Spotřeba l/100 km
S 320 CDI V6 2987 173/2353600 540/1600 7,8 245 8,7-8,9
S 450 V8 4663 250/3406000 460/2700 5,9 250 11,6-11,8
S 500 V8 5461 285/3886000 530/2800 5,4 250 12,1-12,3

Na výběr je 48 modelů Mercedes-Benz s pohonem všech kol

Pohon všech kol vozů značky Mercedes-Benz, který po jeho rozšíření nyní zahrnuje sedm modelových řad, imponuje svojí rozmanitostí. Tato varianta pohonu je k dodání u limuzíny i kombi Třídy C a E, dále pak u obou karosářských variant nové Třídy S a velkého SUV Třídy R. 4MATIC se samozřejmě uplatňuje také u vozů typu offroad – Třídy GL a Třídy M. Nabídku doplňuje klasika v této kategorii, kterou představuje Třída G. Ta figuruje v programu Mercedesu již od roku 1979!

Touto ofenzivou klade Mercedes-Benz důraz na požadavky trhu, kde pohon všech kol osobních vozů a offroadů hraje stále větší roli. To je patrné i při pohledu na segment Třídy S: zatímco v roce 2002 tvořil podíl na německém trhu prodaných vozů s pohonem všech kol šest procent, v  roce 2005 se už zvýšil na 9 %. Stejný trend v tomto segmentu zaznamenal i evropský trh. U předchozího modelu Třídy S 4MATIC uvedeného v roce 2002 se jich během necelých tří dalších let ve světě prodalo téměř 29 000. V roce 2005 byl podíl vozů s pohonem všech kol v celkovém objemu Třídy S  kolem 18 %. Od roku 1979 prodal Mercedes-Benz více než 1,3 miliónu osobních a terénních vozů se stálým pohonem všech kol.

Osobní automobily Mercedes-Benz s pohonem všech kol

Třída C sedan C 280 4MATICC 350 4MATIC 170 kW/231 k200 kW/272 k stálý pohon všech kol 4MATIC; 4ETS a ESP®
kombi C 280 4MATICC 350 4MATIC 170 kW/231 k200 kW/272 k stálý pohon všech kol 4MATIC; 4ETS a ESP®
Třída Esedan kombi E 280 CDI 4MATICE 320 CDI 4MATICE 280 4MATICE 350 4MATICE 500 4MATICE 280 CDI 4MATICE 320 CDI 4MATICE 280 4MATICE 350 4MATICE 500 4MATIC 140 kW/190 k165 kW/224 k170 kW/231 k200 kW/272 k285 kW/388 k140 kW/190 k165 kW/224 k170 kW/231 k200 kW/272 k285 kW/388 k Stálý pohon všech kol 4MATIC; 4ETS a ESP®; vzduch. odpruž. AIRMATIC DC na přání (série u E 500)
Třída S standardní a dlouhý rozvor S 320 CDI 4MATICS 350 4MATIC*S 450 4MATICS 500 4MATIC 173 kW/235 k200 kW/272 k250 kW/340 k285 kW/388 k Stálý pohon všech kol 4MATIC nejnovější generace; 4ETS a ESP®; vzduch. odpruž. AIRMATIC
Třída Rstandardní a dlouhý rozvor R 280 CDI 4MATIC**R 320 CDI 4MATICR 350 4MATICR 500 4MATICR 63 AMG 140 kW/190 k165 kW/224 k200 kW/272 k225 kW/306 k 375 kW/510 k Stálý pohon všech kol 4MATIC; 4ETS a ESP®; vzduch. odpruž. AIRMATIC na přání (série u R 63 AMG)
Třída M ML 280 CDI 4MATICML 320 CDI 4MATICML 420 CDI 4MATICML 350 4MATICML 500 4MATICML 63 AMG*** 140 kW/190 k165 kW/224 k225 kW/306 k200 kW/272 k225 kW/306 k375 kW/510 k Stálý pohon všech kol 4MATIC; 4ETS a ESP®, Downhill Speed Regulation, asistent pro rozjezd v kopci a Offroad-ABS. Na přání Offroad-Pro Technikpaket, „Low-Range“-redukce převodovky, dvě 100% uzávěrky diferenciálu a vzduch. odpruž. AIRMATIC
Třída GL GL 320 CDI 4MATICGL 420 CDI 4MATICGL 450 4MATICGL 500 4MATIC 165 kW/224 k225 kW/306 k250 kW/340 k285 kW/388 k Stálý pohon všech kol 4MATIC; 4ETS a ESP®, Downhill Speed Regulation, asistent pro rozjezd v kopci a Offroad-ABS. Sériově Offroad – Pro Technikpaket, „Low-Range“-redukce převodovky, dvě 100%-uzávěrky diferenciálu a vzduch odpruž. AIRMATIC
Třída GStation-Wagen standardní a dlouhý rozvor G 320 CDIG 500G 55 AMG KOMPRESSOR**** 165 kW/224 k218 kW/296 k368 kW/500 k Stálý pohon všech kol; 4ETS a ESP®, „Low-Range“-redukce převodovkya tři 100% uzávěrky diferenciálu
kabriolet G 320 CDIG 500 165 kW/224 k218 kW/296 k Stálý pohon všech kol; 4ETS a ESP®, „Low-Range“-redukce převodovkya tři 100% uzávěrky diferenciálu

* v nabídce od poloviny 2007; ** jen se standardní délkou; *** Offroad-Pro Technikpaket není v nabídce, AIRMATIC sériově; **** v nabídce jako Station-Wagen s dlouhým rozvorem.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Předzvěst nové generace: Mercedes-Benz Concept A Sedan představen na autosalonu Auto Shanghai

Předzvěst nové generace: Mercedes-Benz...

 Mercedes-Benz studií Concept A Sedan seznamuje s výhledem na novou generaci kompaktních vozů a možnou novou karosářskou variantu. Studie Concept A Sedan konkretizuje další vývoj designérského...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Mercedes-Benz AMG E kombi, Maybach G650 v12, Concept Mercedes-AMG GT – Ženeva 2017

VIDEO – Mercedes-Benz AMG E kombi,...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky MERCEDES přímo z autosalonu v Ženevě.  

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Deset nových sanitních vozů Mercedes-Benz Sprinter se skříňovou nástavbou a jeden vůz GLE v prosinci 2016 převzali zástupci Zdravotnické záchranné služby hl. m. Prahy (ZZSHMP)

Deset nových sanitních vozů...

Slavnostního převzetí nových sanitních vozidel se zúčastnil také kardinál Dominik Duka, radní Radek Lacko, ředitel ZZSHMP, Petr Kolouch a další představitelé. Od roku 1987 používá Pražská...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz E 220d – redakční test

Mercedes-Benz E 220d – redakční test

Která automobilka má aktuálně náskok díky technice? Audi nebo Mercedes? A proč?

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Vans představil ve Stockholmu studií Concept X-CLASS, zcela nový pick-up, prezentovaný jako třída X

Mercedes-Benz Vans představil ve...

První prémiový pick-up zkombinuje to nejlepší ze dvou světů: Mercedes-Benz to pozoruhodným způsobem dokládá na dvou variantách koncepčního vozidla s odlišným designem. Concept X-CLASS...