Martin Prokop: Počasí argentinské soutěži nepřálo

Martin Prokop s Janem Tománkem na Mitsubishi Lancer Evo IX zakončili Argentinskou rally na bodovaných příčkách produkční klasifikace.

Za sedmé místo získali dva mistrovské body a figurují na pátém místě průběžné klasifikace PCWRC. Bohužel na šestého Jordánce Farraha jim chyběly 3.4 sekundy.

Martin Prokop absolvoval po Mexiku další zámořskou premiéru. Opravdový očistek si prožil hned v první rychlostní zkoušce.

Martin Prokop: Počasí argentinské soutěži nepřálo

„Argentinská rally je sama o sobě hodně náročná, podle mého názoru jeden z nejhorších a nejrozbitějších šotolinových závodů sezony. Bohužel podmínky ještě ztížilo deštivé počasí. První rychlostní zkouška tak byla spíše bojem o přežití než rychlou jízdou. Panovala mlha, jelo se v mracích, nebylo toho moc vidět a bohužel jsme nabrali dost citelnou ztrátu,“ popsal situaci Martin Prokop.

V dalším průběhu se česká dvojice posouvala produkční klasifikací výše, ale na sedmém testu musela odstoupit kvůli upadlému pravému přednímu kolu. „Odpolední časy už byly podle našich představ, bohužel etapu se nám nepodařilo dokončit. Auto dostávalo neustále obrovské rány, při brždění asi kilometr před cílem RZ7 bez varování upadlo kolo. Snažil jsem se dostat alespoň do cíle vložky, čímž bychom ušetřili nějaké minuty, ale tři sta metrů před cílem řekl lancer definitivně dost. Byla to obrovská škoda, neboť bez výpadku mohl být výsledek hodně dobrý,“ objasnil smolný incident jihlavský pilot.

Ani druhá etapa se neobešla bez komplikací. Na vině prvotních byla Martinova nevolnost při seznamovacích jízdách, v závěru dne opět stávkovala technika. „Při tréninku mi nebylo dobře, z trati jsem si moc nepamatoval, vnitřně jsem si nebyl jistý, zda je vše dobře napsáno. Přesto časy nebyly zcela nejhorší. Odpolední průjezdy ale byly extrémně rozbité, a tak jsem se rozhodl auto pošetřit, což se nám určitě vyplatilo. Na poslední klasické zkoušce jsme totiž ohnuli rameno, navíc na superspeciálce nám upadlo levé zadní kolo a bylo obrovské štěstí, že jsme se dostali až do servisu. I kolaps pravého zadního kola byl totiž velmi blízko,“ uvedl člen týmu Jipocar Racing.

Rovněž poslední etapa byla pro Martina Prokopa s Janem Tománkem bojem o přežití. Na kultovních tratích Mina Clavero a El Condor panovaly blátivé podmínky, v mracích hustě pršelo, u lanceru se mlžilo okno. Česká dvojice zajela pátý a šestý čas v klasifikaci PCWRC „Nebylo to opět moc o závodění, přesto se nám dařilo výrazně zkracovat náskok Farraha. Před posledním testem, superspeciálkou v Cordobě, to bylo už jen 4.6 sekundy,“ řekl Martin Prokop a dodal: „Na superspeciálku jsem si věřil, bohužel jsem na chvíli vyskočil z trati a ztratil asi deset sekund. Byla to obrovská škoda, mohlo být ještě o bod více. Ale na druhou stranu jsem po pátku v body vůbec nevěřil.“

Program Martina Prokopa bude pokračovat třetím závodem juniorského šampionátu Rally d´Italia na Sardinii. Jordánskou Rally (2. soutěž JWRC) český jezdec vynechává.

Argentinská rally – PCWRC (21 RZ)

  • 1. Aigner – Wicha (Mitsubishi Evo IX) 5:34:47.9
  • 2. Beltrán – Rojas (Mitsubishi Evo IX) + 1:05.6
  • 3. Ketomaa – Teiskonen (Subaru Impreza) + 2:53.3
  • 4. Nutahara – Barritt (Mitsubishi Evo IX) + 3:59.1
  • 5. Rauam – Kütt (Mitsubishi Evo IX) + 9:28.1
  • 6. Farrah – Arena (Mitsubishi Evo IX) + 18:16.5
  • 7. Prokop – Tománek (Mitsubishi Evo IX) + 18:19.9
  • 8. Sousa – Magalhaes (Mitsubishi Evo IX) + 38:14.5
  • 9. Campedelli – Fappani (Mitsubishi Evo IX) + 39:22.1
  • 10. Mayer – Tagai (Subaru Impreza) + 39:43.5

Průběžné pořadí PCWRC:

1. Ketomaa (FIN) 14, 2. Hänninen (FIN) a Aigner (A) 10, 4. Beltrán (RA) 8, 5. Prokop (CZ) 7, 6. Sandell (S) 6, 7. Nutahara (J) 5, 8. Nittel (D) a Rauam (EE) 4, 10. Arai (J) a Farrah (JR) 3, 12. Araujo (P) a Sousa (P) 2

Jipocar Racing, www.martinprokop.com

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Novým generálním ředitelem pro retail skupiny Auto Palace v České a Slovenské republice se stal Radek Donner

Novým generálním ředitelem pro retail...

S účinností od 1. června 2018 zastává nově pozici Generálního ředitele pro retail skupiny Auto Palace v České a Slovenské republice Radek Donner. Jedná se tak o další personální posilu v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mitsubishi Outlander PHEV a Outlander MY18 získaly nejvyšší ocenění  od skupiny Automotive Science Group

Mitsubishi Outlander PHEV a Outlander MY18...

Modely Mitsubishi Outlander PHEV a Outlander MY18 získaly prestižní ocenění „5 nejlepších v hodnocení všestranných schopností“ od americké skupiny ASG (Automotive Science Group) v rámci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NEJLEPŠÍ NABÍDKA MITSUBISHI AKCE NA MODELY ASX A OUTLANDER

NEJLEPŠÍ NABÍDKA MITSUBISHI AKCE NA...

Společnost M Motors CZ připravila od května atraktivní nabídku pro modely ASX a OUTLANDER, které jsou nyní dostupné s výrazným cenovým zvýhodněním. Nabídka oblíbeného všestranného...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Modely Mitsubishi Eclipse Cross a GT-PHEV  vybojovaly prestižní ocenění za design v soutěži GOOD DESIGNTM

Modely Mitsubishi Eclipse Cross a GT-PHEV ...

Dvě poslední novinky od Mitsubishi Motors – model Eclipse Cross z kategorie SUV a studie GT-PHEV Concept – získaly ocenění GOOD DESIGNTM od odborníků z muzea architektury a designu Chicago...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mitsubishi Motors – dvě premiéry v Ženevě

Mitsubishi Motors – dvě premiéry v...

evropská premiéra konceptu MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT světová premiéra nového MITSUBISHI OUTLANDER PHEV MY19 Společnost Mitsubishi Motors Corporation oslaví na 88. ročníku mezinárodního...