Martin Koči a Gekon Racing šestí na Rallye Monte Carlo

Gekon Racing má už za sebou letošní debut.

1citrmontekoci900

Na slavné Rallye Monte Carlo startoval

– s jejich vozem Citroën DS3 R3T košický jezdec Martin Koči. Bohužel i přes slibná očekávání a výborné časy v RZ druhého dne jim defekt a technický problém v závěru třetího dne přinesl až šestou příčku v hodnocení WRC3.

Jezdec stáje Styllex Motorsport Martin Koči

– patřil před startem k jasným favoritům úvodního klání WRC3. Navíc v Monte Carlu startoval už loni a mohl využít získaných zkušeností. Bohužel hned v cíli úvodního měřeného testu, který se jel za tmy, bylo vše jinak. Kočiho s Kostkou postihl defekt pneumatiky a posádka dorazila do cíle se ztrátou 3,5 minuty na nejrychlejšího jezdce této kategorie…

„Vůbec netuším, co defekt způsobilo. Byla to obrovská smůla, ale podobnými smolaři jsme nebyli sami,“ vrací se ke smolnému momentu košický jezdec.

O tom, že posádka stáje Styllex Motorsport má očekávanou kvalitu, naznačily výsledky druhé noční zkoušky, kde zajela třetí čas. A v trendu posunu výsledkovou listinou pokračovali i v dalších testech druhého dne. Na jeho konci díky dvěma druhým a jednomu třetímu času figurovali už na páté příčce WRC3. A po dopolední sekci třetího dne na tom byli ještě lépe, po RZ3 jim patřila bronzová příčka. Bohužel v průběhu druhého průjezdu nejdelší zkoušky soutěže (51,55 km) je zradila technika a slovensko-česká dvojice nabrala v odpoledních zkouškách celkovou ztrátu kolem 14 minut. A tím bylo vše dáno. V závěrečné etapě sice Koči s Kostkou přidali dva druhé a jeden třetí čas, ale na lepší než šestou příčku už pomýšlet nemohli.

„Bohužel i takové smolné závody vás mohou potkat. Někdy to tak prostě je. Doufám, že jsme si v Monte vybrali všechnu letošní smůlu. Určitě nás to mrzí, protože nás konkurence nepřekvapila. Veiby i další jezdci s ´er dvojkami´ jeli rychle, ale ne tak, že by se s nimi nedalo bojovat. Když jsme však hned v úvodu tolik ztratili, nemělo cenu závod ´hrotit´ a jet na zrádné trati na limitu většího poškození auta, třeba kvůli havárii, jako celá řada účastníků.

Celkově však bylo znát, že jsme před Monte netestovali v ideálních podmínkách

V Česku i nakonec na testu v okolí Valence napadl sníh, a tak jsem měl osobní nastavení pouze na sněhové podmínky.

Taky musím přiznat, že letošní ročník byl výrazně náročnější než loňský. Nejen kvůli podmínkám, ale také faktu, že jsme startovali s ´dvoukolkou´, která je na proměnlivém povrchu mnohem náročnější na ovládání než ´čtyřkolka´,“ okomentoval monacký start Martin Koči.

„Defektu je často těžké předejít, v případě zásadnější ztráty z třetího dne bylo na vině prasklé plastové sání vzduchu, což je v podstatě sériový díl. Tím auto postrádalo výkon a bylo obtížné ho vůbec dostat až do servisu v Monaku. To se naštěstí povedlo a mechanici mohli vůz opravit, když jsme preventivně v servisu za třicet minut vyměnili i turbo. Bohužel podobný problém se u našich aut v minulosti nikdy neobjevil,“ objasnil šéf Gekon Racingu Tomáš Pletka.

„Celkově Monte nabídlo parádní i smolné momenty. Martin s Lukášem se neuvěřitelnou stíhací jízdou posunuli z konce výsledkové listiny až na třetí místo WRC3. Také v poslední etapě figurovali vždy mezi nejrychlejšími. Proto je obrovská škoda technického problému, který ´déestrojku´ postihl,“ říká Pletka.

„Gekon Racing nyní čeká zásadní repase, použitelné komponenty budou přestavěny do nové karosérie, kterou disponujeme. Tato současná zůstane jako náhradní při případ jakékoli havárie. A nový vůz si tandem Koči – Kostka vyzkouší nejen na Rally Šumava, ale hlavně následně na prvním podniku JWRC v Portugalsku,“ doplnil.

Pořadí RMC 2016 – WRC3 – 16 RZ

  1. Veiby – Andersson (N/S – Citroën DS3 R3T) 4:30:42,9
  2. Berfa – Augustin (F – Peugeot 208 R2) + 3:46,6
  3. Andolfi – Fenoli (I – Peugeot 208 R2) + 4:29,6
  4. De Tommaso – Bosi (I – Peugeot 208 R2) + 6:11,6
  5. Dubert – Pujol (F – Citroën DS3 R3T) + 15:58,7
  6. Koči – Kostka (SK/CZ – Citroën DS3 R3T) + 18:31,5
  7. Brazzoli – Barone (I – Peugeot 208 R2) + 25:52,0
  8. Fabre – Vilmot (F – Citroën DS3 R3T) + 29:41,7
  9. Giusti – Chiappe (F – Peugeot 208 R2) + 35:19,3

GEKON RACING s.r.o. oficiální distributor Citroen Racing pro ČR, Slovensko a Maďarsko:

Tomáš Pletka, tel.: 777 853 681, pletka@gekonracing.cz

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výrazná osobnost české hudební scény jezdí výrazným vozem

Výrazná osobnost české hudební scény...

Značka DS uvádí na trh nový atraktivní model, kompaktní prémiové SUV, DS 7 CROSSBACK. Jeho prvním uživatelem se stal houslový virtuos Jaroslav Svěcený, který si klíčky od tohoto luxusního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - FERNANDO COSTA VYSTAVUJE V DS WORLD PARIS PO BOKU NOVÉHO VOZU DS 3 CROSSBACK

FERNANDO COSTA VYSTAVUJE V DS WORLD PARIS...

Showroom DS World  Paris se od 26. října mění na galerii moderního umění, která bude hostit  Fernanda Costu. Bude zde vystavena celá série děl tohoto sochaře používajícího pro tvorbu metodu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - DS AUTOMOBILES ZVE K NÁVŠTĚVĚ PAŘÍŽSKÉHO AUTOSALONU

DS AUTOMOBILES ZVE K NÁVŠTĚVĚ...

Ať jste kdekoliv, společnost DS Automobiles vás zve na návštěvu svého stánku v Pavilonu 1 na pařížském autosalonu. Až do 14. října je možné na internetu absolvovat virtuální návštěvu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4: VYSOCE VÝKONNÝ HYBRID BY DS

DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4: VYSOCE...

Společnost DS Automobiles potvrzuje svou nabídkou výkonného hybridního motoru v segmentu kompaktních SUV, konkrétně u vozu DS 7 Crossback, že z hlediska technologického pokroku stojí na špici....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - DS 3 CROSSBACK: IKONA STYLU HI-TECH

DS 3 CROSSBACK: IKONA STYLU HI-TECH

  Krásně vypracovaný vzhled a nevídané proporce, 100 % spalovací i 100 % elektrická varianta, exkluzivní inovace a jedinečná elegance… vůz DS 3 CROSSBACK posouvá hranice. Nová...