Martin Koči a Gekon Racing šestí na Rallye Monte Carlo

Gekon Racing má už za sebou letošní debut.

1citrmontekoci900

Na slavné Rallye Monte Carlo startoval

– s jejich vozem Citroën DS3 R3T košický jezdec Martin Koči. Bohužel i přes slibná očekávání a výborné časy v RZ druhého dne jim defekt a technický problém v závěru třetího dne přinesl až šestou příčku v hodnocení WRC3.

Jezdec stáje Styllex Motorsport Martin Koči

– patřil před startem k jasným favoritům úvodního klání WRC3. Navíc v Monte Carlu startoval už loni a mohl využít získaných zkušeností. Bohužel hned v cíli úvodního měřeného testu, který se jel za tmy, bylo vše jinak. Kočiho s Kostkou postihl defekt pneumatiky a posádka dorazila do cíle se ztrátou 3,5 minuty na nejrychlejšího jezdce této kategorie…

„Vůbec netuším, co defekt způsobilo. Byla to obrovská smůla, ale podobnými smolaři jsme nebyli sami,“ vrací se ke smolnému momentu košický jezdec.

O tom, že posádka stáje Styllex Motorsport má očekávanou kvalitu, naznačily výsledky druhé noční zkoušky, kde zajela třetí čas. A v trendu posunu výsledkovou listinou pokračovali i v dalších testech druhého dne. Na jeho konci díky dvěma druhým a jednomu třetímu času figurovali už na páté příčce WRC3. A po dopolední sekci třetího dne na tom byli ještě lépe, po RZ3 jim patřila bronzová příčka. Bohužel v průběhu druhého průjezdu nejdelší zkoušky soutěže (51,55 km) je zradila technika a slovensko-česká dvojice nabrala v odpoledních zkouškách celkovou ztrátu kolem 14 minut. A tím bylo vše dáno. V závěrečné etapě sice Koči s Kostkou přidali dva druhé a jeden třetí čas, ale na lepší než šestou příčku už pomýšlet nemohli.

„Bohužel i takové smolné závody vás mohou potkat. Někdy to tak prostě je. Doufám, že jsme si v Monte vybrali všechnu letošní smůlu. Určitě nás to mrzí, protože nás konkurence nepřekvapila. Veiby i další jezdci s ´er dvojkami´ jeli rychle, ale ne tak, že by se s nimi nedalo bojovat. Když jsme však hned v úvodu tolik ztratili, nemělo cenu závod ´hrotit´ a jet na zrádné trati na limitu většího poškození auta, třeba kvůli havárii, jako celá řada účastníků.

Celkově však bylo znát, že jsme před Monte netestovali v ideálních podmínkách

V Česku i nakonec na testu v okolí Valence napadl sníh, a tak jsem měl osobní nastavení pouze na sněhové podmínky.

Taky musím přiznat, že letošní ročník byl výrazně náročnější než loňský. Nejen kvůli podmínkám, ale také faktu, že jsme startovali s ´dvoukolkou´, která je na proměnlivém povrchu mnohem náročnější na ovládání než ´čtyřkolka´,“ okomentoval monacký start Martin Koči.

„Defektu je často těžké předejít, v případě zásadnější ztráty z třetího dne bylo na vině prasklé plastové sání vzduchu, což je v podstatě sériový díl. Tím auto postrádalo výkon a bylo obtížné ho vůbec dostat až do servisu v Monaku. To se naštěstí povedlo a mechanici mohli vůz opravit, když jsme preventivně v servisu za třicet minut vyměnili i turbo. Bohužel podobný problém se u našich aut v minulosti nikdy neobjevil,“ objasnil šéf Gekon Racingu Tomáš Pletka.

„Celkově Monte nabídlo parádní i smolné momenty. Martin s Lukášem se neuvěřitelnou stíhací jízdou posunuli z konce výsledkové listiny až na třetí místo WRC3. Také v poslední etapě figurovali vždy mezi nejrychlejšími. Proto je obrovská škoda technického problému, který ´déestrojku´ postihl,“ říká Pletka.

„Gekon Racing nyní čeká zásadní repase, použitelné komponenty budou přestavěny do nové karosérie, kterou disponujeme. Tato současná zůstane jako náhradní při případ jakékoli havárie. A nový vůz si tandem Koči – Kostka vyzkouší nejen na Rally Šumava, ale hlavně následně na prvním podniku JWRC v Portugalsku,“ doplnil.

Pořadí RMC 2016 – WRC3 – 16 RZ

  1. Veiby – Andersson (N/S – Citroën DS3 R3T) 4:30:42,9
  2. Berfa – Augustin (F – Peugeot 208 R2) + 3:46,6
  3. Andolfi – Fenoli (I – Peugeot 208 R2) + 4:29,6
  4. De Tommaso – Bosi (I – Peugeot 208 R2) + 6:11,6
  5. Dubert – Pujol (F – Citroën DS3 R3T) + 15:58,7
  6. Koči – Kostka (SK/CZ – Citroën DS3 R3T) + 18:31,5
  7. Brazzoli – Barone (I – Peugeot 208 R2) + 25:52,0
  8. Fabre – Vilmot (F – Citroën DS3 R3T) + 29:41,7
  9. Giusti – Chiappe (F – Peugeot 208 R2) + 35:19,3

GEKON RACING s.r.o. oficiální distributor Citroen Racing pro ČR, Slovensko a Maďarsko:

Tomáš Pletka, tel.: 777 853 681, pletka@gekonracing.cz

 

Autorizovaný prodej a servis vozů CITROËN

více než 20 let zkušeností/ autobazar/ specialista na užitkové vozy

Kontakt:
INTENSYS-CZ
Praha 9, Českobrodská 831
281 931 109, 281 932 525
prodej@intensys.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina  přichází v rámci evropského konsorcia EU-LIVE s lehkým elektromobilem

Skupina přichází v rámci evropského...

Evropské konsorcium EU-LIVE Efficient Urban Light VEhicle sdružuje 12 partnerů ze 6 zemí, z nichž je skupina PSA jediným výrobcem automobilů. Lehký elektromobil, jehož tvar se podobá tříkolce,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SHOWROOMY CITROËN: PROBÍHAJÍCÍ TRANSFORMACE!

SHOWROOMY CITROËN: PROBÍHAJÍCÍ...

Citroën v rámci své modernizace prochází kompletní transformací, která se netýká jen obnovy nabídky vozů, ale také všeho dalšího, s čím se zákazníci potkávají, počínaje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÉ KOMPAKTNÍ SUV CITROËN C3 AIRCROSS OSLAVUJE KOUZLO VÁNOC V OBCHODNÍM DOMĚ PRINTEMPS NA BULVÁRU HAUSSMANN

NOVÉ KOMPAKTNÍ SUV CITROËN C3 AIRCROSS...

Citroën se spojil s obchodním domem Printemps, aby společně s ním oslavil Vánoce. V 11 výkladních skříních na pařížském bulváru Haussmann – se vypráví vánoční pohádka, která zve...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel/Vauxhall vyráží s plánem PACE! směrem k ziskové, elektrické a globální budoucnosti

Opel/Vauxhall vyráží s plánem PACE!...

Michael Lohscheller, generální ředitel společnosti Opel Automobile, včera oznámil strategický plán PACE!, jehož cílem je obnovit finanční základy podniku a zajistit udržitelnou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA organizuje již druhý rok po sobě den věnovaný továrně budoucnosti

Skupina PSA organizuje již druhý rok po...

Fórum Armanda Peugeota v Poissy (v pařížském regionu) hostilo 20. září den věnovaný Továrně budoucnosti, který uspořádala skupina PSA. Na #BoosterDayPSA se sešlo 80 partnerů a největších...