Lidé nejčastěji mění ojetý vůz po 4 letech a upřednostňují prověřené velké autobazary

Ať už si zákazník kupuje nové nebo ojeté auto, většinou počítá s tím, že za další tři až čtyři roky bude auto znovu měnit.

Tento všeobecný trend potvrzují i statistiky AAA AUTO

– kde více než 57 % zákazníků, kteří se opakovaně do autobazaru vrací, mění svůj vůz do 4 let. Počet věrných zákazníků se za poslední 4 roky zvýšil o 163 %. Nejčastěji se pak vrací pro vozy značky Škoda.

„Jsme rádi, že se každým rokem zvyšuje počet zákazníků, kteří se k nám vrací pro svůj další vůz. Za poslední čtyři roky jsme zaznamenali nárůst věrných zákazníků více než 2,6 násobný, což potvrzuje naši prodejní strategii zaměřenou na zkvalitňování služeb, modernizaci a prozákaznický přístup. Zákazníci se k nám v průměru vrací za 3,8 roku,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Nejčastěji mění vozy

– mladí lidé do třiceti let (12,3 %), kteří více podléhají módním trendům a častěji mění své preference. Naopak lidé ve středním věku (54,7 %), tedy v rozmezí 30 až 50 let, mění svůj vůz v průměru jednou za čtyři až pět let. „Věk zákazníků má logický vliv na časový odstup ve výměně vozu. Nejmladší zákazníci, kteří si u nás kupují své první auto, většinou hledají co nejlevnější vůz, u kterého tolik nedbají na výbavu a motorizaci. Svůj další vůz si pak většinou pořizují během dalších dvou let, a to hlavně proto, že chtějí auto více reprezentativní a odpovídající aktuálním módním trendům. Zákazníci po třicítce pak již u vozu hledí více na praktičnost a upřednostňují mladší vozy s nižším nájezdem. Senioři jsou pak méně nároční a díky menším nájezdům již obměňují vozy méně často a vrací se k nám v průměru po pěti až šesti letech,“ doplnila Topolová.

V roce 2015 se zákazníci do autocenter AAA AUTO vraceli nejčastěji pro vozy

– značky Škoda (27,7 %), Volkswagen (10,1 %) a Ford (9,9 %), zatímco před čtyřmi lety vedle stále oblíbených vozů Škoda (31,2 %) a Ford (11,7 %) byl třetí nejvyhledávanější značkou Renault (8,9 %) a teprve čtvrtý Volkswagen (7,4 %). Mezi nejoblíbenější modely pak u věrných zákazníků patřili vozy Škoda Octavia a Fabia, VW Passat nebo Ford Focus a Mondeo.

Vývoj věrnosti zákazníků k značkám v letech 2011 a 2015

„Tak jako v případě jiného druhu zboží, i v případě trhu s ojetými vozy platí vysoká pravděpodobnost, že si zákazník v případě spokojenosti s výrobkem koupí opět ten samý vůz znovu. Spokojenost a návratnost zákazníků z dlouhodobého hlediska pečlivě monitorujeme, abychom byli schopni klientům opětovně zajistit takový model vozu, se kterým byli v minulosti spokojeni,“ dodala Karolína Topolová. Zvyšování věrnosti zákazníků se neprojevuje jen v opakovaných nákupech, ale znamená i vyšší potenciál pro další prodeje, jako je např. pořizování dalších vozů stejné značky či doporučení nákupu v AAA AUTO přátelům a známým. „Nezanedbatelným faktorem je i volba Mototechny jako prodejce téměř nových, půlročních a zánovních vozů u zákazníků, kteří by jinak dali přednost novému vozu,“ uzavřela Topolová.

Společnost AAA AUTO má pobočku v každém kraji a nabízí nejširší nabídku ojetých vozů na trhu

V provozu má dvě unikátní Centra SUV a Terénní vozy v Praze a Brně, nabízí širokou škálu pojištění i finančních služeb, profesionální personál i moderní prostředí a zákazník tak na jednom místě získá vše, co pro nákup vozu potřebuje.

Značka Mototechna nabízí své vozy ve všech dvaceti českých a moravských autocentrech AAA AUTO.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Novým majitelem legendárního Peugeotu 208T16 Pikes Peak se stal Sébastien Loeb, pilot týmu Peugeot Total – devítinásobný mistr světa v rallye

Novým majitelem legendárního Peugeotu...

První krátkou vyjížďku absolvoval Sébastien Loeb s týmem Sébastien Loeb Racing ve svém rodném kraji v alsaském Anneau du Rhin ve středu 21. června. Vůz vyvolal nadšení a velké vzrušení!...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volvo S60 Polestar vítězí ve světovém šampionátu WTCC, úspěchy však slaví i V60 Polestar v českých závodech!

Volvo S60 Polestar vítězí ve světovém...

Mistrovství světa cestovních automobilů WTCC patří k nejprestižnějším motoristickým podnikům a závodní speciály S60 Polestar tam nelze přehlédnout. (na fotografii Andrej Procházka a Volvo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai i30 N TCR míří na 24hodinovku do Misana 7. a 9. července v Touring Car Endurance Series 24H v Misanu v Itálii

Hyundai i30 N TCR míří na 24hodinovku...

Projekt příprav a testování nového modelu z dílny týmu Hyundai Motorsport určený pro okruhové závody TCR chystá tak jeho premiérové veřejné představení. Tým inženýrů společně s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nová generace modelu Hyundai i30 kombi v prodeji na českém trhu

Nová generace modelu Hyundai i30 kombi v...

Nový Hyundai i30 kombi míří k českým prodejcům a zákazníci už mají možnost jej objednávat. Bestseler značky na českém trhu charakterizuje – nadčasový design, elegance a praktičnost....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Zážehový motor Ford 1.0 EcoBoost byl již pošesté za sebou vyhlášen „nejlepším motorem do jednoho litru“ v rámci hlasování odborných novinářů International Engine of the Year (Mezinárodní motor roku)

Zážehový motor Ford 1.0 EcoBoost byl...

Kompaktní a výkonný tříválec tak zůstává ve své kategorii neporažen již od roku 2012. Porota vyzdvihla kombinaci výkonu, hospodárnosti a technické vyspělosti této pohonné jednotky Agregát...