Lidé nejčastěji mění ojetý vůz po 4 letech a upřednostňují prověřené velké autobazary

Ať už si zákazník kupuje nové nebo ojeté auto, většinou počítá s tím, že za další tři až čtyři roky bude auto znovu měnit.

Tento všeobecný trend potvrzují i statistiky AAA AUTO

– kde více než 57 % zákazníků, kteří se opakovaně do autobazaru vrací, mění svůj vůz do 4 let. Počet věrných zákazníků se za poslední 4 roky zvýšil o 163 %. Nejčastěji se pak vrací pro vozy značky Škoda.

„Jsme rádi, že se každým rokem zvyšuje počet zákazníků, kteří se k nám vrací pro svůj další vůz. Za poslední čtyři roky jsme zaznamenali nárůst věrných zákazníků více než 2,6 násobný, což potvrzuje naši prodejní strategii zaměřenou na zkvalitňování služeb, modernizaci a prozákaznický přístup. Zákazníci se k nám v průměru vrací za 3,8 roku,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Nejčastěji mění vozy

– mladí lidé do třiceti let (12,3 %), kteří více podléhají módním trendům a častěji mění své preference. Naopak lidé ve středním věku (54,7 %), tedy v rozmezí 30 až 50 let, mění svůj vůz v průměru jednou za čtyři až pět let. „Věk zákazníků má logický vliv na časový odstup ve výměně vozu. Nejmladší zákazníci, kteří si u nás kupují své první auto, většinou hledají co nejlevnější vůz, u kterého tolik nedbají na výbavu a motorizaci. Svůj další vůz si pak většinou pořizují během dalších dvou let, a to hlavně proto, že chtějí auto více reprezentativní a odpovídající aktuálním módním trendům. Zákazníci po třicítce pak již u vozu hledí více na praktičnost a upřednostňují mladší vozy s nižším nájezdem. Senioři jsou pak méně nároční a díky menším nájezdům již obměňují vozy méně často a vrací se k nám v průměru po pěti až šesti letech,“ doplnila Topolová.

V roce 2015 se zákazníci do autocenter AAA AUTO vraceli nejčastěji pro vozy

– značky Škoda (27,7 %), Volkswagen (10,1 %) a Ford (9,9 %), zatímco před čtyřmi lety vedle stále oblíbených vozů Škoda (31,2 %) a Ford (11,7 %) byl třetí nejvyhledávanější značkou Renault (8,9 %) a teprve čtvrtý Volkswagen (7,4 %). Mezi nejoblíbenější modely pak u věrných zákazníků patřili vozy Škoda Octavia a Fabia, VW Passat nebo Ford Focus a Mondeo.

Vývoj věrnosti zákazníků k značkám v letech 2011 a 2015

„Tak jako v případě jiného druhu zboží, i v případě trhu s ojetými vozy platí vysoká pravděpodobnost, že si zákazník v případě spokojenosti s výrobkem koupí opět ten samý vůz znovu. Spokojenost a návratnost zákazníků z dlouhodobého hlediska pečlivě monitorujeme, abychom byli schopni klientům opětovně zajistit takový model vozu, se kterým byli v minulosti spokojeni,“ dodala Karolína Topolová. Zvyšování věrnosti zákazníků se neprojevuje jen v opakovaných nákupech, ale znamená i vyšší potenciál pro další prodeje, jako je např. pořizování dalších vozů stejné značky či doporučení nákupu v AAA AUTO přátelům a známým. „Nezanedbatelným faktorem je i volba Mototechny jako prodejce téměř nových, půlročních a zánovních vozů u zákazníků, kteří by jinak dali přednost novému vozu,“ uzavřela Topolová.

Společnost AAA AUTO má pobočku v každém kraji a nabízí nejširší nabídku ojetých vozů na trhu

V provozu má dvě unikátní Centra SUV a Terénní vozy v Praze a Brně, nabízí širokou škálu pojištění i finančních služeb, profesionální personál i moderní prostředí a zákazník tak na jednom místě získá vše, co pro nákup vozu potřebuje.

Značka Mototechna nabízí své vozy ve všech dvaceti českých a moravských autocentrech AAA AUTO.

 

Související články

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny jsou ještě výhodnější

Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny...

Toyota vyrukovala s jarní ofenzivou. Velkou část modelů lze pořídit s ještě větším zvýhodněním. V akční nabídce je teď také Prius s plug-in hybridním pohonem nebo Highlander. Nová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Superb dostupná další pohonné jednotky včetně nového plug-in hybridu

Superb dostupná další pohonné jednotky...

Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI, karosářskou verzi kombi lze nově objednávat i s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...