Lepší už to být nemohlo: Volkswagen vybojoval v mistrovství světa v rallye (WRC) triumfální trojnásobné vítězství a slaví nejúspěšnější rallye v historii soutěžního vozu Polo R WRC

Poprvé maximální bodový zisk jedné značky ve všech třech hodnoceních mistrovství světa

Rally Portugal 2015

Rally Portugal 2015

V pátém podniku letošní sezony v Portugalsku

– vyhrála posádka Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) před svými týmovými kolegy Sébastienem Ogierem/Julienem Ingrassiou (F/F) a Andreasem Mikkelsenem/Olou Fløenem (N/N) a trojnásobným vítězstvím v Powestage navíc zajistili továrnímu týmu z Wolfsburgu maximální bodový zisk ve všech třech hodnoceních mistrovství světa.

Volkswagen je tak od zavedení této speciální rychlostní zkoušky, v níž jsou nejrychlejší trojici udělovány bonusové body, prvním výrobcem, kterému se to povedlo. Celkem 122 mistrovských bodů v hodnocení jezdců, spolujezdců a konstruktérů bylo třešničkou na dortu po extrémně napínavé Rallye Portugalsko, v níž bojovaly o vedení všechny čtyři značky – kromě Volkswagenu i týmy Citroën, Hyundai a M-Sport Ford. Tisíce nadšených fanoušků tak mohly sledovat se zatajeným dechem vyrovnaný čtyřboj až do samotného závěru soutěže.

Strhující finále: rozdíl byl jen 0,065 procenta

Latvala si vypracoval v pátek náskok, Ogier se v sobotu a neděli snažil ztrátu smazat. Až do závěrečné rychlostní zkoušky, legendární „Fafe“, probíhal strhující souboj o vítězství, které nakonec získal Latvala s náskokem 8,2 sekundy. Jari-Matti Latvala měl před poslední rychlostní zkouškou náskok před Sébastienem Ogierem 10,4 sekundy. Jen dalších 16,4 sekundy ztrácel Andreas Mikkelsen na třetím místě. Na konci dělilo třetí posádku od prvního místa pouhých 28,6 sekundy – přepočteno na vzdálenost to odpovídá 0,2 procenta ujetých kilometrů v rychlostních zkouškách. Mezi Latvalou a Ogierem byl rozdíl dokonce jen 0,065 procenta.

Jezdci Volkswagenu dobyli panenskou půdu za náročných podmínek

Podmínky v Portugalsku byly těžké pro posádky i soutěžní vozy WRC. Poprvé od roku 2001 se Rallye Portugalsko konala opět na severu země a pro většinu účastníků to byl vstup do neznáma. Povrch cest rychlostních zkoušek byl pokrytý tlustou vrstvou sypkého štěrku, jehož přilnavost se postupně zvyšovala s průjezdem každého soutěžního vozu WRC. V otázce výběru správných pneumatik to byla velká výzva. Nejrychlejší volbou se ukázala být měkká směs soutěžních pneumatik Michelin. Využití disponibilního počtu pneumatik s měkkou a tvrdou směsí po celou čtyřdenní soutěž muselo být navíc chytře naplánováno.

Otázka cti: 172 plus 1 – Finsko před Francií v hodnocení národností

Duel mezi Jarim-Mattim Latvalou a Sébastienem Ogierem byl navíc duelem o vedení v historických tabulkách mistrovství světa v rallye podle národnosti. Před pátým podnikem byly na tom obě nejúspěšnější země v historii mistrovství světa stejně. Jari-Matti Latvala dostal svým vítězstvím Finsko do vedení. Jezdci Volkswagenu Latvala a Ogier jsou jedinými zástupci svých zemí, kteří nastupují ve všech soutěžích WRC a tento prestižní souboj svádějí mezi sebou s identickou technikou. Před následujícími soutěžemi má nyní Finsko se 173 úspěchy těsný náskok před Francií se 172 vítězstvími.

Také pro Portugalsko to byla úspěšná rallye. Domácí rallye vyhráli totiž díky Jarimu-Mattimu Latvalovi jeho dlouholetý šéfmechanik Jose Azevedo da Silva a jeho mechanik Rui Cabeda. A to k velké radosti tisíců fanoušků podél tratí rychlostních zkoušek a v servisním zázemí, kteří se navzdory vášnivému nadšení pro tento sport pohybovali v přísně vymezených bezpečnostních zónách a umožnili tak zdařilý průběh Rallye Portugalsko.

Nejlepší výkon sezony: 11krát jedna – vítězství v RZ pro Volkswagen, jedna speciální RZ pro Ogiera

Volkswagen zajel v rychlostních zkouškách Rallye Portugalsko jedenáct nejlepších časů z 15 možných – a dosáhl tak v tomto ohledu nejlepšího výkonu v letošní sezoně (73,33 procenta). Vzhledem k odlišným pravidlům pro pořadí na startu, která platí od roku 2015, byl dosavadní rekord sezony 66,66 % – ve Švédsku a Argentině. Celkem má Volkswagen na svém kontě 392 z 569 možných nejrychlejších časů od ledna 2013 (69 procent).

Posádka Volkswagenu Ogier/Ingrassia vybojovala potřiadvacáté tři bonusové body za nejlepší čas v 30 speciálních rychlostních zkouškách Powerstage. Z 87 možností získat bonusové body od Rallye Monte Carlo 2013 využili jezdci z Wolfsburgu svou šanci 52krát.

Milník dosažen – 48 plus tři rovná se 51 umístění na stupních vítězů pro Polo R WRC

Latvala, Ogier a Mikkelsen zvýšili prvním, druhým a třetím místem v Portugalsku počet umístění značky Volkswagen na stupních vítězů na celkových 51. Tovární tým z Wolfsburgu tak dosáhl při svém 31. startu v mistrovství světa v rallye s vozem Polo R WRC dalšího milníku.

Výhoda pro Wolfsburg – zvýšení náskoku ve všech třech hodnoceních mistrovství světa v rallye

Ogier před Mikkelsenem – Volkswagen získal zpět dvojnásobné vedení v hodnocení posádek. Ogier vede se 105 body před Mikkelsenem (63). Jari-Matti Latvala se posunul díky svému vítězství z devátého na páté místo – nyní má na svém kontě 46 bodů. V hodnocení konstruktérů má Volkswagen náskok 43 bodů před Citroënem, což odpovídá maximálnímu počtu bodů, které může jedna značka získat v jedné soutěži.

A pak v Portugalsku byla ještě…

…velká čest pro Polo R WRC z roku 2014. V Rallye Portugalsko bylo vystaveno společně s historickými soutěžními vozy, po boku skutečných automobilových legend, jako jsou Lancia Stratos, Porsche 911, Renault Alpine a Ford Escort. Vůz aktuálního mistra světa z Wolfsburgu je s podílem vítězství téměř 84 procent v současnosti nejúspěšnějším modelem v historii rallye.

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Portugalsko – konečné výsledky

  1. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen 3:30.35,3 h
  2. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen + 8,2 s
  3. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), Volkswagen + 28,6 s
  4. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën + 48,7 s
  5. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford + 1.56,8 min
  6. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai + 2.27,9 min
  7. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 2.32,2 min
  8. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai + 2.54,3 min
  9. Robert Kubica/Maciej Szczepaniak (PL/PL), Ford + 4.39,1 min
  10. Martin Prokop/Jan Tománek (CZ/CZ), Ford + 7.31,2 min

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Portugalsko – výsledky Powerstage

  1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 6.43,0 min
  2. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 2,2 s
  3. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), Volkswagen + 4,0 s

Průběžné pořadí mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship)

Hodnocení jezdců

1. Sébastien Ogier, 105 bodů; 2. Andreas Mikkelsen, 63; 3. Mads Østberg, 57; 4. Kris Meeke, 47; 5. Jari-Matti Latvala, 46; 6. Elfyn Evans, 41; 7. Dani Sordo, 38; 8. Thierry Neuville, 35; 9. Martin Prokop, 27; 10. Ott Tänak, 23; 11. Hayden Paddon, 14; 12. Khalid Al Qassimi, 8; 13. Abdulaziz Al-Kuwari, 6; 14. Nasser Al-Attiyah, 6; 15. Sébastien Loeb, 6; 16. Diego Dominguez, 4; 17. Jurij Protasov, 2; 18. Nicolás Fuchs, 2; 19. Gustavo Saba, 2; 20. Robert Kubica, 2; 21. Jari Ketomaa, 1.

Hodnocení konstruktérů

1. Volkswagen Motorsport, 146 bodů; 2. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 103; 3. Hyundai Motorsport, 94; 4. M-Sport, 81; 5. Jipocar Czech National Team, 34; 6. Volkswagen Motorsport II, 30; 7. Hyundai Motorsport N, 13; 8. FWRT, 3.

www.volkswagen.cz  a www.facebook.com/VolkswagenCR

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Libor Suchý, autoprodejna
Nový Šaldorf 81, 671 81 - Znojmo
515 227 952
seat@autoprodejnasuchy-znojmo.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Trh s ojetými vozy v květnu navázal na nízké dubnové ceny

Trh s ojetými vozy v květnu navázal na...

Kromě příznivých cen roste počet inzerovaných ojetin a zvyšuje se počet dieselových automobilů dovážených k nám ze zahraničí Aktuální ceny ojetých automobilů, které v dubnu zaznamenaly...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nová aplikace Volkswagen Connect přináší konektivitu majitelům starších vozů

Nová aplikace Volkswagen Connect...

Jediným hardwarovým požadavkem je zařízení DataPlug Užitečné funkce pro cestování, nouzové situace i servis Snadné a levné řešení konektivity pro starší vozy Volkswagen nabízí svým...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výrobní milník: 100 000 kempinkových vozů California „Made in Hannover“

Výrobní milník: 100 000 kempinkových...

Nejúspěšnější kempinkový vůz ve své třídě Výroba v roce 2018 směřuje k dalšímu rekordu Eckhard Scholz: „Tento úspěšný příběh by sotva mohl být lepší!“ Volkswagen Užitkové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technické inovace pro nový Touareg – 3. díl: Technicky vyspělý podvozek s inovativní stabilizací náklonu

Technické inovace pro nový Touareg –...

Podvozek z hliníku: Vzduchové odpružení se systémem pro stabilizaci náklonu karoserie umožňuje novému modelu Touareg dosáhnout nové úrovně komfortu v kategorii SUV Systém pro stabilizaci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Každý gram se počítá – lehká konstrukce určuje koncept závodního vozu I.D. R Pikes Peak

Každý gram se počítá – lehká...

Čistě elektricky poháněný vůz pro nejslavnější závod do vrchu na světě má hmotnost pod 1100 kg včetně jezdce Vývoj urychlily rozsáhlé počítačové simulace Nízká hmotnost akumulátorů...