Legendární „Škorpión“ Abarth se vrací!

Po oficiálním představení v březnu 2007 se nyní můžete opět setkat se značkou Abarth, jednou z nejprestižnějších značek světového motorsportu, na současném Frankfurtském autosalonu.

Abarth vždy představoval dravost, chuť vítězit, vášeň a vzrušení a nyní se vrací stejně silný, připraven přitáhnout všechny milovníky automobilových závodů.

Legendární „Škorpión“ Abarth se vrací!

Stánek na Frankfurtském autosalonu se zaměřil na dvě významné koncepce spojené s návratem značky Abarth. Na straně jedné svět závodních aut a na straně druhé přestavby a posílený výkon dosažený vynikajícími technologiemi.

První koncepcí je Grande Punto Abarth S2000, jež je umístěno na velké ocelové platformě ve tvaru škorpióna, což podtrhuje nejen jeho výkon, ale i jedinečnost použitých technologií. Je to závodní vozidlo, které soutěží v Mistrovství Itálie v rallye 2007 pod vedením Giandomenica Basse a Mitia Dotta (v roli navigátora) a v IRC (Intercontinental Rally Challenge) s řidiči Antonem Alenem, Andreou Navarrou a Umbertem Scandolou. Pod kapotou Grande Punta Abarth S2000 „tepá“ agregát o obsahu 2000 cm3 a výkonu 270 koní. Vůz má pohon všech čtyř kol a je nástupcem předchozí verze, která vyhrála v roce 2006 Evropský titul a v IRC dosáhla 7 vítězství pod vedením Giandomenica Basse a Mitia Dotta.

Grande Punto Abarth, vybavené motorem 1.4 T-Jet 16v 150k, se objevilo na italském trhu tento měsíc. Jeho šestistupňuvá převodovka mu umožňuje dosáhnout maximální rychlosti 208 km/h při akceleraci z 0 na 100 km/h za pouhých 8,2 sekund. Toto je první aplikace značky Abarth a sériově vyráběný model, ovšem brzy bude Abarth rozšířen i o další modely.

Největší novinkou je ovšem Grande Punto Abarth „essesse“ (Super Sport). Jeho prototyp je na Frankfurtském autosalonu k vidění na obrovské skleněné platformě, pod níž se nacházejí 3D obrazovky. Na těchto obrazovkách lze sledovat komponenty „kitu essesse“, díky nimž byla základní verze Grande Punta Abarth přeměněna na ještě více agresivní a výkonný vůz, v duchu tradice škorpióna. Grande Punto Abarth je díky sportovnímu kitu skoro dvojnásobně silnější v porovnání se základní verzí. Navíc „essesse“ kit představuje několik specifických prvků, které podtrhují sportovní vzhled Abarthu, jako například „essesse“ logo, šachovnicový prapor, nízko posazený podvozek nebo silnější brzdný systém.

Technické specifikace Grande Punto Abarth

Motor

  • objem válců 1368 cm3, 4 válce v řadě, 4 ventily na válec
  • max. výkon 110 kW (150 k) při 5500 ot./min., zvýšený na 155 k při užití 98 oktanového benzínu
  • max. točivý moment 206 Nm při 3000 ot./min. je-li aktivován sportovní režim
  • elektronicky ovládaný plynový pedál („drive-by-wire“)
  • turbodmychadlo Garrett IHI RHF3-P10,5 s pevnou geometrií

Převodovka

  • šestistupňová, manuálně řazená
  • převodová skříň ovládána pomocí lanek

Zavěšení a řízení

  • zavěšení McPherson vpředu se stabilizátorem
  • zadní tuhá náprava s torzním členem
  • snížený sportovní podvozek
  • posilovač řízení se sportovním režimem

Brzdy

  • přední fixní brzdiče M4x40 Brembo se dvěma písty
  • ventilované přední brzdové kotouče ( 305 mm x 28 mm
  • zadní brzdiče s jedním pístem ( 54 mm
  • zadní brzdové kotouče ( 264 mm x 11 mm

Exteriér

  • vytažené přední a zadní blatníky

Kola

  • slitinová kola 7” x 17”
  • pneumatiky 215/45 R17

Technické specifikace Grande Punto S2000 Abarth

Motor

  • objem válců 1997 cm3, 4 válce v řadě, uložené napříč (vyvinuté firmou FPT Racing)
  • max. výkon 270 k při 8250 ot./min
  • max. točivý moment 22,5 kgm při 6500 ot./min.

Převodovka

  • šestistupňová sekveční převodovka
  • předni, prostřední a zadní mechanické diferenciály s třecimi spojkami pro regulaci míry uzavření
  • zadní diferenciál s několika třecími disky pro omezení přenosu točivého momentu

Zavěšení a řízení

  • zavěšení McPherson vpředu a vzadu
  • speciální stabilizátor vpředu a vzadu
  • nastavitelné tlumiče

Brzdy

  • přední brzdiče se 4 písty
  • přední disky ( 355 mm pro zpevněné komunikace, ( 300 mm pro nezpevněné komunikace
  • zadní brzdiče se čtyřmi písty
  • zadní disky ( 300 mm

Exteriér

  • přední a zadní blatníky vytažené do celkové šířky 1800 mm
  • zadní spoiler s rozměry odpovídajícími technickým požadavkům, pro zvýšení stability vozu se zvyšujícím se aerodynamickým tlakem

Kola

  • ráfky 8” x 18” pro zpevněné komunikace, ráfky 6,5” x 15” pro nezpevněné komunikace
  • pneumatiky 20/65 R18 pro zpevněné komunikace, 19/65 R15 pro nezpevněné komunikace, 10/65 R16 pro jízdu na sněhu

Více informací o o značce Abarth na http://www.abarth.it/.

Související články

TEST: Honda Civic 4D 1.0 turbo 2017

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - TEST: Audi Q5 2.0 TDI QUATTRO 2017

TEST: Audi Q5 2.0 TDI QUATTRO 2017

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ECORUN 1000 JEZER – Tomíšek s Kazdou stanovili nový rekord

ECORUN 1000 JEZER – Tomíšek s...

Dva specialisté na úspornou jízdu, kteří jsou pravidelnými účastníky soutěže Škoda EconomyRun i New Energies Rallye Český Krumlov – Marek Tomíšek a David Kazda – se letos...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - O tomto víkendu 26. a 27. srpna proběhne v ZOO Dvůr Králové další akce v rámci projektu E-safari na podporu e-mobility s názvem S Nissanem do Afriky

O tomto víkendu 26. a 27. srpna proběhne...

Návštěvníci budou mít skvělou příležitost vyrazit zdarma do safari zapůjčeným elektromobilem Nissan Leaf nebo e-NV200 a vyzkoušet si tak na vlastní kůži jízdu elektrickými vozidly. Nabídka...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyvrcholením letošní soutěžní sezony bude určitě blížící se Barum Czech Rally Zlín 2017, která se jede od pátku 25. do neděle 27. srpna 2017

Vyvrcholením letošní soutěžní sezony...

Opel CS se se svým projektem LENZ Opel ADAM Cup velmi úspěšně etabloval v domácím rallyovém šampionátu. V letošní třetí sezoně už tento pohár v ČR – jezdí osm posádek...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dvacetileté auto z Áček pokořilo 14 tisíc kilometrů a dojelo do mongolského Ulánbátaru

Dvacetileté auto z Áček pokořilo 14...

Nízkorozpočtová výprava 2 nezávislých cestovatelů Richarda Nemetha a Stefana Stefanova a „richhikera“ Stanislava Gálika trvala 21 dní a vedla přes 12 zemí. Tři týdny po odjezdu mladí...