Land Rover nadělil fanouškům limitované edice ikonického Defenderu

Značka Land Rover využije rok 2015 k oslavám kultovní ikony LR Defenderu.

1defen900

1defffpall900

Výroba tohoto vozu ve Velké Británii totiž vstupuje do závěrečné fáze.

Tento model ale úplně nekončí. Na trh přijde celá nová řada. V rámci oslav se společnost vrátila na pláž Red Wharf Bay v Anglesey, kde všechno začalo. Vytvořila kilometrovou kresbu v písku pomocí šesti Land Roverů a k potěšení všech fanoušků oznámila uvedení tří limitovaných edic této legendy do prodeje. Kresba je připomínkou okamžiku z roku 1947. Maurice Wilks, technický ředitel společnosti Rover, tady poprvé načrtl tvar původního Land Roveru a představil nápad svému bratru Spencerovi, generálnímu řediteli téže firmy.

Mauricův syn Stephen Wilks řekl:

„Můj otec se sešel se svým bratrem na pláži Red Wharf Bay a do písku nakreslil, jak by podle něho mohl vypadat Land Rover. Tím to všechno začalo, tak se zrodila značka Land Rover.“

Wilksova rodina vlastnila půdu na velšském ostrově a Maurice chtěl všestranné vozidlo, které by mohlo sloužit jako lehký tahač a terénní vůz dohromady. Jeho průkopnický návrh byl pokřtěn „Land Rover“.

K vytvoření obrovského obrazce v zátoce Red Wharf Bay bylo zapotřebí šest Land Roverů. Každý z nich táhl třiceticentimetrovou zemědělskou bránu, pomocí které byla do písku nakreslena nezaměnitelná silueta Defenderu. Vybrané vozy mapují vývoj modelu Defender od jeho uvedení v roce 1948 až do současnosti.

Land Rovery Series I, II a III

– doplnily na pláži verze Ninety z 80. let, Defender 90 Hard Top a Defender 110 Station Wagon. Model Series II kdysi patřil Wilksově rodině a u připomínky historického okamžiku v podání jejich otců se této události zúčastnili bratranci Stephen a Nick Wilksovi, synové Maurice a Spencera Wilksových.

Událost byla zároveň premiérou třech limitovaných verzí modelu Defender. Každá z nich vyjadřuje odlišnou podstatu charakteru této ikony. Edice Heritage a Adventure jsou poháněny vznětovým motorem Land Rover o objemu 2,2 litru. Oba modely je možné objednávat od března 2015.

Limitované edice Defenderu

„Chtěli jsme připomenout konec výroby modelu Defender v Solihullu speciální edicí, ale vymyslet jedinou identitu bylo nemožné. Proto jsme vyvinuli tři velmi odlišné modely Defenderu, které odráží jeho sílu a charakter,“ řekl Nick Rogers, Land Rover Vehicle Line Director. „Ať už naši zákazníci chtějí oslavit odkaz značky Land Rover nebo touží po pořádném dobrodružství, bude zde limitovaná edice Defenderu, která bude připravena jejich přání vyplnit.“

Edice Heritage je inspirována původními modely Land Roveru a spojuje nostalgické designové prvky s komfortem moderního vozu. Bude k dostání na vybraných trzích a poznáte ji podle laku Grasmere Green, kontrastní bílé střechy, masky chladiče Heritage a označením HUE 166. To připomíná registrační značku historicky prvního předprodukčního Land Roveru přezdívaného „Huey“. První dodávky vozů se k zákazníkům dostanou v srpnu 2015.

V srpnu se u prodejců objeví také další edice Adventure.

Ta je zacílena na zákazníky, kteří milují přírodu a vyznávají pro Defender typický postoj „vyrazit kamkoli, dělat cokoli“ (v originále „go anywhere, do anything“). Je dodávána s dodatečnou ochranou podvozku a pneumatikami Goodyear MT/R. Edice Adventure má výrazný polep karoserie a interiér obložený kůží.

Edice Heritage

– evokuje historii modelu Defender jako moderní interpretaci slavného Land Roveru HUE 166. Jde o první předprodukční vůz Series I přezdívaného „Huey“, který pochází z roku 1947. Tradicionalisté ocení metalický lak Grasmere Green, střechu v barvě Alaska White, masku chladiče a rámečky světlometů ve stylu Heritage a odolné ocelové ráfky. Další nostalgické prvky představují stříbrný přední nárazník s černými zakončeními, čirá skla směrových světlometů a panty dveří v barvě Indus Silver. Zaujmou také podběhy kol v barvě karoserie a zástěrky ozdobené logem Heritage.

Exteriér je doplněn hliníkovými znaky Heritage na masce chladiče a zadní části karoserie. Podobné prvky byly použity na modelech Series I a II. Přední blatníky zdobí označení HUE 166.

Zevnějšek vzdává hold nejstarším Land Roverům, uvnitř se edice Heritage může pochlubit řadou výdobytků moderní doby a luxusním zpracováním interiéru. Patří mezi ně potažení vnější strany věnce volantu a řadicí páky perforovanou kůží, rámečky výdechů ventilace, kliky a zámky dveří z leštěného hliníku a sedadla potažená látkou Almond Resolve s logem Heritage a štítky HUE 166. Odolné pryžové rohože a polstrovaný úložný box mezi předními sedadly zaručují, že edice Heritage je nejen osobitá, ale zároveň funkční.

Vozy edice Heritage budou v prodeji od srpna 2015 s karoserií 90 Hard Top i 110 Station Wagon v orientačních cenách:

  • Defender 90 HT Heritage od 1 005 150 Kč
  • Defender 110 SW Heritage od 1 161 240 Kč

Hlavní znaky:

  • Metalický lak Grasmere Green a podběhy kol v barvě karoserie
  • Střecha v barvě Alaska White
  • Stříbrný přední nárazník s černými zakončeními
  • Maska chladiče a rámečky světlometů ve stylu Heritage
  • Odolné ocelové ráfky v barvě karoserie
  • Čirá skla směrových světlometů
  • Panty dveří v barvě Indus Silver
  • Znaky ve stylu Heritage
  • Zástěrky s logem Heritage
  • Označení HUE 166
  • Vnější rámečky ukazatelů přístrojového štítu a výdechů ventilace z leštěného hliníku
  • Hliníkové vnitřní kliky a zámky dveří
  • Čalounění vnější strany věnce volantu, řadicí páky a páky ruční brzdy perforovanou kůží
  • Látkové čalounění Almond Resolve s boky a zády v barvě Ebony Vinyl a štítky HUE
  • Polstrovaný úložný box s krytem potaženým látkou v barvě Almond
  • Pryžové rohože s logem Heritage

Edice Adventure

Model Defender pomohl vybudovat renomé značky Land Rover jako vyhledávaného expedičního vozu a edice Adventure je určena pro zákazníky, kteří chtějí poznávat svět. Model se může pochlubit novou ochranou podvozku kolem bočních prahů a olejové vany motoru a pneumatikami Goodyear MT/R.

Edice Adventure je k dostání v jedné ze tří metalických barev, kterými jsou Corris Grey, Yulong White a Phoenix Orange. U všech variant byla použita barva Santorini Black na masku chladiče a její orámování, kapotu, střechu, zadní dveře, rámečky světlometů a podběhy kol.

Tento model charakterizují 7palcové LED světlomety, čirá skla předních směrových světlometů a diamantem obráběná lesklá černá kola z lehkých slitin s dělenými paprsky. Přední blatníky jsou ozdobeny znakem 110. Velký důraz je kladen na komfort uvnitř vozu a edice Adventure nabízí také vysoce kvalitní ochranu před přírodními živly. Nádech luxusu dodávají prémiová sedadla čalouněná kůží Windsor. Zájemce si může vybrat ze čtyř různých barevných variant, s vloženými prvky z perforované kůže a kontrastními švy. Ty jsou doplněny kůží potaženým volantem, hlavicí řadicí páky a pákou ruční brzdy a obložením interiéru z leštěného hliníku.

Vysoce kvalitní kůže Windsor je použita také na přístrojové desce a celkový dojem doplňuje kožené obložení dveří a madel, čalounění stropnice v barvě Ebony a zakázkové koberečky.

Defender 110 SW Adventure bude v prodeji od srpna 2015 v typu karoserie 110 Station Wagon v orientační ceně od 1 393 080 Kč

Hlavní znaky:

  • Lak v barvě Corris Grey, Yulong White nebo Phoenix Orange
  • Maska chladiče Adventure, podběhy kol, kapota, střecha a zadní dveře v barvě Santorini Black
  • 7palcové LED světlomety
  • Čistá skla směrových světel
  • Ochrana podvozku a olejové vany
  • Nápis „Defender“ na kapotě
  • Lesklá černá kola z lehkých slitin s dělenými paprsky
  • Pneumatiky Goodyear MT/R s bílými nápisy
  • Paket Bright Pack
  • Samolepky na předních blatnících
  • Čalounění z kůže Windsor
  • Přístrojová deska potažená kůží Windsor
  • Panely dveří potažené kůží
  • Vnější rámečky ukazatelů přístrojového štítu a výdechů ventilace z leštěného hliníku
  • Hliníkové vnitřní kliky a zámky dveří
  • Pryžové pedály s lesklou úpravou
  • Středový panel v barvě Santorini Black
  • Kůží potažený volant
  • Čalounění věnce volantu, řadicí páky a páky ruční brzdy perforovanou kůží
  • Čalounění stropnice v barvě Ebony Alston
  • Kobercové rohože s logem Heritage

Třetí edice Autobiography bude k dispozici na vybraných trzích také v tomto roce. V Česku tento model dostupný nebude.

67 let značky Land Rover

Land Rover je od samého začátku po celém světě znám touhou vytvořit vůz, který si poradí s jakýmkoli terénem. Rodina Land Roverů se za uplynulých 67 let rozrostla a dnes se prodává v rekordních počtech. Kořeny modelu Defender sahají až k úplně prvním modelům, které sjely z výrobní linky v Solihullu v Lode Lane v Birminghamu.

Historický přehled

  • 1947 – Schválen projekt Land Rover.
  • 1948 – Land Rover je 30. dubna představen na autosalonu v Amsterdamu.
  • 1948 – Uvedena první verze Station Wagon.
  • 1949 – Britská armáda objednává své první Land Rovery.
  • 1950 – Volnoběžný systém 4×4 nahrazen volitelným pohonem dvou nebo čtyř kol.
  • 1953 – Uvedena verze s dlouhým rozvorem.
  • 1957 – Uveden vznětový motor.
  • 1958 – Představen Land Rover Series II s propracovanější konstrukcí.
  • 1959 – Vyroben vůz č. 250 000.
  • 1961 – Series IIA se vznětovým motorem o objemu 2,25 litru.
  • 1966 – Vyroben vůz č. 500 000.
  • 1968 – Přesunutí světlometů na přední blatníky.
  • 1970 – Rok s rekordním prodejem, prodáno bylo 56 663 vozů.
  • 1971 – Uveden Land Rover Series III; vyroben Land Rover č. 750 000.
  • 1976 – Vyroben Land Rover č. 1 000 000.
  • 1979 – V březnu uveden V8 jako další motor.
  • 1983 – Land Rover s uvedením verze One Ten přechází na vinuté pružiny.
  • 1984 – Uvedena verze Land Rover Ninety.
  • 1990 – Opětovné uvedení Land Roveru a přejmenování verzí s novým přeplňovaným vznětovým motorem o objemu 2,5 litru s přímým vstřikováním na Defender 90, 110 a 130.
  • 1992 – Založena společnost Land Rover North America a uvedena limitovaná edice 500 vozů Defender 110 poháněných motorem V8 o objemu 3,9 litru.
  • 1993 – Společnost Land Rover North America navazuje na úspěšné uvedení modelu Defender 110 a uvádí Defender 90 s plátěnou střechou.
  • 2007 – Výrazné evoluční změny Defenderu zahrnují novou šestistupňovou převodovku.
  • 2012 – Nový vznětový motor o objemu 2,2 litru nahrazuje předchozí jednotku o objemu 2,4 litru.
  • 2013 – Speciální edice LXV oslavuje 65 let společnosti Land Rover.

Kilometrová kresba v písku – podrobnosti o vozech

  • Series I 1951, 203 cm, zážehový motor o objemu 2,0 l, YFO 914
  • Series II 1965, zážehový motor o objemu 2,25 litru. Kdysi majetek Spencera Wilkse, používaný v jeho prázdninovém letovisku na ostrově Islay ve Skotsku, GXC 639C
  • Series III Station Wagon 1980, 277 cm, zážehový motor 2286 cm3, MJP 936W
  • Ninety Truck Cab 1984, zážehový motor o objemu 2286 cm3, B540 LPD
  • 110 Station Wagon 2011, vznětový motor o objemu 2,4 litru, VX61 BVN
  • 90 Hard Top 2014, vznětový motor o objemu 2,2 litru, VN14 EYR

Maurice Wilks

Maurice Wilks je znám jako jeden z hlavních mozků stojících za projektem, který vedl k vývoji značky Land Rover. Maurice Wilks se v roce 1930 setkal se svým bratrem ve společnosti Rover, kam nastoupil jako šéfinženýr a nakonec dosáhl pozice technického ředitele. Po 2. světové válce viděl Maurice Wilks potenciál ve farmářském vozidle, které by mohlo jezdit po silnici i zemědělské půdě.

Počátkem roku 1947 se sešel se svým bratrem Spencerem (výkonným ředitelem ve společnosti Rover), aby dali hlavy dohromady, a do písku na pláži Red Wharf Bay načrtl svou představu víceúčelového vozu s pohonem všech kol. To nakonec vedlo k úspěšnému představení značky Land Rover 30. dubna 1948 na autosalonu v Amsterdamu.

Maurice dohlížel na veškeré konstrukční práce, které předcházely spuštění výroby v roce 1948. Poté, co jeho bratr v roce 1962 odešel do penze, byl povýšen do čela společnosti Rover. Tuto pozici zastával až do své smrti. Zemřel 8. září 1963 ve svém domě v Anglesey.

Stephen a Nick Wilksovi

Zatímco Stephen Wilks svou kariéru se značkou Land Rover nespojil, syn Spencera Wilkse Nick pro společnost pracoval v letech 1954–1967. Nastoupil jako učeň a 30 měsíců působil ve společnosti Rover North America v kanadském Torontu jako inženýr pro speciální projekty.

Prohlídka výrobní linky Defenderu a slavnostní výstava

Značka Land Rover zavedla nové lákadlo pro návštěvníky své továrny v Lode Lane v Solihullu. Prohlídka výrobní linky současného Defenderu s průvodcem nabízí návštěvníkům příležitost vidět z blízka každý aspekt výrobního procesu. Výstava Celebration Line naopak přenese návštěvníky zpět do roku 1948.

Sand In Your Eye

Společnost Sand In Your Eye se specializuje na tvorbu kreseb a soch z písku a ledu. Jamie Wardley se svým týmem obráží svět a vytváří úchvatná umělecká díla z písku a vody. Postavili například slavný ledový hotel ve Finsku nebo vyryli obrovský Land Rover do písku na pláži Red Wharf Bay. Umělci ze společnosti Sand In Your Eye nejprve důkladně naplánovali obrys modelu Defender pomocí GPS technologie a poté nakreslili tvar pomocí Land Roverů táhnoucích zemědělské brány.

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Goodyear dodává automobilce Jaguar Land Rover originální výbavu pro nové modely Jaguar F-PACE, Land Rover Discovery a Range Rover Velar

Goodyear dodává automobilce Jaguar Land...

Automobilka Jaguar Land Rover si vybrala společnost Goodyear jako dodavatele originální výbavy pro své nové tři modely. Goodyear vyvinul pneumatiky Eagle F1 Asymmetric SUV AT – jak pro Jaguar...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Land Rover uvedla dva nové zážehové motory Ingenium a vznětovou variantu pro svá kompaktní SUV Land Rover Discovery Sport a Range Rover Evoque pro modelový rok 2018

Land Rover uvedla dva nové zážehové...

Nabídka pohonných jednotek pro oba modely byla rozšířena o zážehové jednotky Ingenium Si4 s výkonem 240 koní a 290 koní a vznětovou jednotku Ingenium Sd4 s výkonem 240 koní. Čtyřválcové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Velar – včera 2.března nový model představen v Londýně

Range Rover Velar – včera 2.března...

Vůz Velar přináší do modelové řady Range Rover nový rozměr elegance. Velar vyplňuje místo mezi Range Roverem Evoque a Range Roverem Sport Značka Land Rover tak cílí na nový typ zákazníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Range Rover Velar se představí ve světové premiéře 1.března jako nový člen rodiny Range Rover, vyplňuje mezeru mezi modely Range Rover Evoque a Range Rover Sport

Nový Range Rover Velar se představí ve...

Jméno Velar je odvozeno od názvu prvního prototypu Range Roveru z roku 1969. Luxusní SUV bylo vytvořeno v roce 1970 Tehdy Land Rover uvedl svůj původní Range Rover. O téměř půl století později...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Testování zrychlení na všech typech terénu prokázalo vynikající jízdní schopnosti a rychlost Range Roveru Sport SVR

Testování zrychlení na všech typech...

Nejrychlejší vůz značky Land Rover kombinuje výborné terénní schopnosti s osmiválcovým motorem o výkonu 550 koní. Inovativní technologie Land Rover Terrain Response 2 zaručuje maximální...