Komfortu u ojetin vévodí podle průzkumu AAA AUTO parkovací systémy

Stále více oblíbený je také systém Start and stop.

Zákazníci českých autobazarů se z hlediska komfortní výbavy ojetých vozů

– zaměřují především na prvky usnadňující parkovací manévr. Zatím co prodeje vozů s parkovacím asistentem, který informuje řidiče o vzdálenosti auta k překážce, vzrostly meziročně v letech 2014 a 2015 o 112,5 %, vozy s automatickým parkováním zaznamenaly nárůst dokonce o 209,5 %. Stejný trend se potvrzuje během prvního čtvrtletí letošního roku. Vyplývá to z analýzy nejprodávanějších specifikací ojetých vozů AAA AUTO Index.

Průzkum ukázal některé nové zajímavé trendy

Zatímco u vozů s klimatizací, která se už prakticky dá považovat za standard, došlo k poklesu o 4,9 %, velký nárůst zaznamenala volba koženého interiéru. „Rostoucí zájem o komfort je pochopitelný. Mnoho prvků výbavy vozu se stává dnes běžnou součástí při výrobě vozu,“ říká Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO a dodává: „Stejně, jako dnes téměř nenajdete u mladších ojetin stahování předních oken pomocí kličky, nastane dříve či později doba, kdy nenajdete automobil bez klimatizace“.

Srovnání vozů se systémem usnadňující parkování

Stále častěji vyhledávaným komfortním prvkem je systém Start and stop, který nastartuje či vypne motor vozu prostřednictvím tlačítka. Meziročně nárůst vozů s tímto typem ovládání motoru v loňském roce činí 76,6 %. Velký úspěch slaví i vozy disponující multifunkčním volantem. Těch se v roce 2015 prodalo o 23,1 % více než před rokem.

Vybrané prvky komfortní výbavy

Do obliby se mnohem více mezi klienty dostávají automobily se zabudovanou GPS navigací. Vůz s navigačním systémem si v loňském roce z českých autobazarů odvážel každý pátý zákazník. Kvůli častým či dlouhým cestám chodí klienti do autobazarů také vyhledávat automobily s tempomatem. Oproti předchozímu roku, se vozů s tempomatem prodalo o 16,2 % více. Počet ojetin se zavedeným denním svícením, díky kterému řidič nemusí myslet na povinnost svítit, zaznamenal nárůst dokonce o 108,6 %. U vyhřívaných sedaček analýza eviduje 11,2 % zvýšení prodejů ve srovnání s rokem 2014.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost Volvo Cars usiluje o to, aby v roce 2025 tvořila 50 % jejího prodeje elektrická vozidla

Společnost Volvo Cars usiluje o to, aby v...

Společnost Volvo Cars zabývající se výrobou prémiových automobilů dnes oznámila, že si stanovila nový cíl: do roku 2025 mají padesát procent jejího celkového prodeje tvořit elektrická...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - MOOG® opět dodavatelem dílů řízení a zavěšení kol pro evropský seriál závodů NASCAR®

MOOG® opět dodavatelem dílů řízení...

Všichni soutěžící v závodech roku 2018 budou spoléhat na díly řízení a zavěšení kol přední světové značky MOOG® Oficiálním dodavatelem dílů řízení a zavěšení kol pro NASCAR®...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výrazný nárůst obratu v 1. čtvrtletí 2018

Výrazný nárůst obratu v 1. čtvrtletí...

Objemy celosvětových prodejů vzrostly o 44,2 %, včetně společnosti Opel Vauxhall (OV), v 1. čtvrtletí se prodalo více než milion vozů[1]; Obrat skupiny činil 18,2 mld. EUR[2], což představuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA a společnost Huawei představují svůj první vůz s mobilním připojením

Skupina PSA a společnost Huawei...

DS 7 Crossback je první vůz skupiny PSA, který používá platformu IoT, označovanou jako CVMP „Connected Vehicle Modular Platform“ a vybavenou technologií Huawei pro zajištění nabídky nových...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Hyundai i20: chytřejší, bezpečnější a s modernizovaným designem

Nový Hyundai i20: chytřejší,...

Nový rodinný vůz Hyundai nabízí svěží design, vyspělou konektivitu a nejmodernější bezpečnostní výbavu Všechny tři karosářské verze modelové řady i20 – pětidveřový i20,...