Komfortu u ojetin vévodí podle průzkumu AAA AUTO parkovací systémy

Stále více oblíbený je také systém Start and stop.

Zákazníci českých autobazarů se z hlediska komfortní výbavy ojetých vozů

– zaměřují především na prvky usnadňující parkovací manévr. Zatím co prodeje vozů s parkovacím asistentem, který informuje řidiče o vzdálenosti auta k překážce, vzrostly meziročně v letech 2014 a 2015 o 112,5 %, vozy s automatickým parkováním zaznamenaly nárůst dokonce o 209,5 %. Stejný trend se potvrzuje během prvního čtvrtletí letošního roku. Vyplývá to z analýzy nejprodávanějších specifikací ojetých vozů AAA AUTO Index.

Průzkum ukázal některé nové zajímavé trendy

Zatímco u vozů s klimatizací, která se už prakticky dá považovat za standard, došlo k poklesu o 4,9 %, velký nárůst zaznamenala volba koženého interiéru. „Rostoucí zájem o komfort je pochopitelný. Mnoho prvků výbavy vozu se stává dnes běžnou součástí při výrobě vozu,“ říká Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO a dodává: „Stejně, jako dnes téměř nenajdete u mladších ojetin stahování předních oken pomocí kličky, nastane dříve či později doba, kdy nenajdete automobil bez klimatizace“.

Srovnání vozů se systémem usnadňující parkování

Stále častěji vyhledávaným komfortním prvkem je systém Start and stop, který nastartuje či vypne motor vozu prostřednictvím tlačítka. Meziročně nárůst vozů s tímto typem ovládání motoru v loňském roce činí 76,6 %. Velký úspěch slaví i vozy disponující multifunkčním volantem. Těch se v roce 2015 prodalo o 23,1 % více než před rokem.

Vybrané prvky komfortní výbavy

Do obliby se mnohem více mezi klienty dostávají automobily se zabudovanou GPS navigací. Vůz s navigačním systémem si v loňském roce z českých autobazarů odvážel každý pátý zákazník. Kvůli častým či dlouhým cestám chodí klienti do autobazarů také vyhledávat automobily s tempomatem. Oproti předchozímu roku, se vozů s tempomatem prodalo o 16,2 % více. Počet ojetin se zavedeným denním svícením, díky kterému řidič nemusí myslet na povinnost svítit, zaznamenal nárůst dokonce o 108,6 %. U vyhřívaných sedaček analýza eviduje 11,2 % zvýšení prodejů ve srovnání s rokem 2014.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fotbalové kluby nejvyšší ligy najely s auty z Mototechny již 5 milionů kilometrů

Fotbalové kluby nejvyšší ligy najely s...

Spolupráce značek AAA AUTO a Mototechna zahajuje již třetí sezónu V rámci spolupráce společnosti AURES Holdings, kam patří značky AAA AUTO a Mototechna, s fotbalovými kluby FAČR a LFA ujeli...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motor Europe uzavřel první pololetí s novým prodejním rekordem

Hyundai Motor Europe uzavřel první...

Hyundai Motor dosáhl v letošním roce svého nejlepšího výsledku za první pololetí s 291 052 evropskými registracemi Nárůst o 7,5 % v porovnání s předchozím nejlepším prvním pololetím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Akce „Hyundai odměňuje české řidiče“ oslovila Česko

Akce „Hyundai odměňuje české...

Hyundai je dlouhodobě jediným opravdovým partnerem českých řidičů, nabízejícím za nedostižné ceny špičkové služby a produkty, vynikající výbavu, inovativní technologie, vrcholnou kvalitu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový vrcholný model rodiny Q: Audi Q8 zná českou cenu

Nový vrcholný model rodiny Q: Audi Q8...

Luxusně vybavené SUV ve stylu kupé pro podnikání i volný čas Audi Q8 50 TDI v České republice od 1 945 900 Kč; uvedení na trh v srpnu Atraktivní balíčky výbav Gravity a Technology Audi Q8...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai je podle J.D. Power nejspolehlivější značkou v automobilovém průmyslu

Hyundai je podle J.D. Power...

Nezávislá organizace J.D. Power zveřejnila studii spolehlivosti automobilů na území Velké Británie. Výzkum označil Hyundai jako nejspolehlivější značku na trhu. Automobilka v provedeném...