Komfortu u ojetin vévodí podle průzkumu AAA AUTO parkovací systémy

Stále více oblíbený je také systém Start and stop.

Zákazníci českých autobazarů se z hlediska komfortní výbavy ojetých vozů

– zaměřují především na prvky usnadňující parkovací manévr. Zatím co prodeje vozů s parkovacím asistentem, který informuje řidiče o vzdálenosti auta k překážce, vzrostly meziročně v letech 2014 a 2015 o 112,5 %, vozy s automatickým parkováním zaznamenaly nárůst dokonce o 209,5 %. Stejný trend se potvrzuje během prvního čtvrtletí letošního roku. Vyplývá to z analýzy nejprodávanějších specifikací ojetých vozů AAA AUTO Index.

Průzkum ukázal některé nové zajímavé trendy

Zatímco u vozů s klimatizací, která se už prakticky dá považovat za standard, došlo k poklesu o 4,9 %, velký nárůst zaznamenala volba koženého interiéru. „Rostoucí zájem o komfort je pochopitelný. Mnoho prvků výbavy vozu se stává dnes běžnou součástí při výrobě vozu,“ říká Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO a dodává: „Stejně, jako dnes téměř nenajdete u mladších ojetin stahování předních oken pomocí kličky, nastane dříve či později doba, kdy nenajdete automobil bez klimatizace“.

Srovnání vozů se systémem usnadňující parkování

Stále častěji vyhledávaným komfortním prvkem je systém Start and stop, který nastartuje či vypne motor vozu prostřednictvím tlačítka. Meziročně nárůst vozů s tímto typem ovládání motoru v loňském roce činí 76,6 %. Velký úspěch slaví i vozy disponující multifunkčním volantem. Těch se v roce 2015 prodalo o 23,1 % více než před rokem.

Vybrané prvky komfortní výbavy

Do obliby se mnohem více mezi klienty dostávají automobily se zabudovanou GPS navigací. Vůz s navigačním systémem si v loňském roce z českých autobazarů odvážel každý pátý zákazník. Kvůli častým či dlouhým cestám chodí klienti do autobazarů také vyhledávat automobily s tempomatem. Oproti předchozímu roku, se vozů s tempomatem prodalo o 16,2 % více. Počet ojetin se zavedeným denním svícením, díky kterému řidič nemusí myslet na povinnost svítit, zaznamenal nárůst dokonce o 108,6 %. U vyhřívaných sedaček analýza eviduje 11,2 % zvýšení prodejů ve srovnání s rokem 2014.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Goodyear bude dodávat pneumatiky týmům na evropském seriálu Le Mans

Goodyear bude dodávat pneumatiky týmům...

Goodyear vyvíjí pneumatiky pro týmy, které budou v roce 2020 soutěžit v kategorii LMP2 Mistrovství světa endurance FIA Pro kategorii LMGTE bude Goodyear v roce 2020 výhradním dodavatelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Goodyear ’66: film Le Mans ’66 odhaluje i zajímavý příběh pneumatik

Goodyear ’66: film Le Mans ’66...

Snímek Le Mans ’66, který tento týden vstupuje do českých kin, vypráví příběh legendárního souboje mezi značkami Ford a Ferrari. Odehrává se v roce 1966 během kultovního francouzského...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen Užitkové vozy v novém „brand designu“

Volkswagen Užitkové vozy v novém...

Volkswagen Užitkové vozy vstupuje s novým vizuálním stylem značky do nové éry jako moderní poskytovatel řešení pro budoucí mobilitu Součástí změny je zcela nové logo, optimalizované pro...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Projekt „dProdukce” společnosti ŠKODA AUTO získal ocenění Automotive Lean Production Award

Projekt „dProdukce” společnosti...

ŠKODA AUTO získala zvláštní cenu za digitalizaci výrobních procesů v závodě v Kvasinách Vítězný projekt „dProdukce“ šetří čas, zamezuje chybám a umožňuje rychlejší přístup k...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Registrace značky Peugeot v ČR v říjnu:  stabilními výsledky k rekordnímu roku

Registrace značky Peugeot v ČR v...

I přes meziroční pokles v měsíci říjnu značka Peugeot v ČR získala letos počtvrté 4. pozici na trhu a udržela si celkový růstový trend letošního roku. S celkovým meziročním nárůstem...