Již zítra 7. února 2003 tým Citroën Sport na startu Švédské rallye

Soutěžní speciály Citroën Xsara T4 WRC dva týdny po triumfálním vítězství v rallye Monte-Carlo znovu na start.

Na start Švédské rallye, druhého podniku letošního mistrovství světa FIA v rallye, s posádkami Colin McRae-Derek Ringer, Sébastien Loeb-Daniel Elena a Carlos Sainz-Marc Marti.


Tovární tým po trojím vítězství v Monaku se na náročnou soutěž pečlivě připravil. Pro Švédskou rallye je typická kombinace tří prvků: velmi rychlých tratí, sněhem pokrytého povrchu a velmi nízkých teplot. Jak se Xsara WRC vyrovná s takovými podmínkami? „Co se týče podvozku, vozy budou vybaveny ráfky z lehkých slitin ‚Suede‘,“ vysvětluje Jean-Claude Vaucard, člen technického týmu. „Ráfky jsou velmi úzké – pouhých pět palců – a kvůli jejich šestnáctipalcovému průměru musíme zmenšit průměr brzdových kotoučů. S přihlédnutím ke skutečnosti, že pod sněhovou pokrývkou jsou polní cesty, je odpružení vozu laděno víc jako pro běžný pevný povrch než pro asfalt. Xsara WRC ve verzi pro Švédskou rallye 2002 prokázala několika velice dobrými časy jistý potenciál.“


Citroën ve Švédsku použije dva druhy pneumatik Michelin. Xsary budou v závislosti na typu povrchu „obuty“ do pneumatik typu „GA“ pro jízdu na sněhu a typu „GE“ pro sníh. Pravidla umožňují použít na každou pneumatiku až 380 hřebíků.


„Jako vždy jsme se snažili věnovat přípravě maximum,“ řekl ředitel týmu Guy Fréquelin. „Nicméně ve Švédsku budeme teprve podruhé, a tak jistě objevíme ještě řadu nových věcí. Byl bych tedy spokojen s umístěním dvou naších vozů mezi pětkou nejlepších a s jedním umístěním na stupni vítězů.“


Celková délka Švédské rallye soutěže je 1 935,13 km, z toho 386,91 měřených v 17 rychlostních zkouškách. Zahajovací ceremoniál, start a cíl jednotlivých etap i vyhlášení celkových výsledků se konají v Karlstadu, historickém univerzitním městě na břehu jezera Vänem.


Colin McRae se Švédské rallye zúčastnil dvanáctkrát, a to v letech 1987 (36. místo), 1989 (15), 1992 (2), 1993 (3), 1995 (nedokončil), 1996 (3), 1997 (4), 1998 (nedokončil), 1999 (nedokončil), 2000 (3), 2001 (9) a 2002 (6).


Sébastien Loeb se na start postavil dvakrát, v letech 2001 (Saxo Challenge, nedokončil) a 2002 (Xsara WRC, 17. místo).


Carlos Sainz se tohoto podniku zúčastnil osmkrát: v letech 1995 (nedokončil), 1996 (2), 1997 (2), 1998 (2), 1999 (2), 2000 (nedokončil), 2001 (3) a 2002 (3).

Průběžné pořadí jezdců mistrovství světa


1. S. Loeb (10 bodů), 2. C. McRae (8 bodů), 3. Carlos Sainz (6 bodů), 4. M. Martin (5 bodů), 5. R. Burns (4 body), 6. C. Robert (3 body), 7. F. Duval (2 body), 8. A. Schwarz (1 bod)

Pořadí mistrovství světa konstruktérů


1. Citroën (18 bodů) 2. Ford (10 bodů) 3. Peugeot (6 bodů) 4. Hyundai (3 body) 5. Škoda (2 body)

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Druhá dobrá volba ve světě dvojitého šípu

Druhá dobrá volba ve světě dvojitého...

Ještě před několika měsíci to byl největší a nejdražší Citroën v nabídce, a bylo to poprvé v historii, co takový Citroën nebyl velký sedan. Dnes už to neplatí… Dnes už je vlajkovou...