Isuzu Trooper: Návrat na evropské trhy

Po několika letech se japonská značka Isuzu, založená v roce 1937 původně jako výrobce nákladních a užitkových automobilů, opět vrací na evropské trhy, a to modelem terénního vozu Trooper.

Isuzu Trooper: Návrat na evropské trhy

Isuzu nyní nabízí Trooper celkem v osmi verzích, a to s tří- nebo pětidveřovou karosérií s rozvorem 2,33 m, resp. 2,76 m a se zážehovým šestiválcem nebo vznětovým přeplňovaným čtyřválcem se systémem common-rail ve spojení s mechanickou nebo elektronicky řízenou čtyřstupňovou samočinnou převodovkou. Z tak bohaté nabídky si snad už vybere každý, kdo zatouží po kvalitním voze kategorie off-road. Ještě dodejme, že „krátká“ verze měří 4,4 m, zatímco „dlouhá“ 4,8 m, přičemž výška 1,8 m i šířka 1,8 m jsou u obou identické. Také světlá výška, důležitá pro dobrou průchodnost terénu, je v obou případech 21 cm. Třílitrový turbodiesel propůjčuje vozu enormní schopnosti při jízdě tím nejnáročnějším terénem a hravě zvládá i extrémní stoupání. „Benzínový“ šestiválec patří svým výkonem mezi nejvýkonnější terénní automobily Evropy. V základním provedení jsou vozy vybaveny pětistupňovou mechanickou převodovkou, která velice harmonicky ladí s charakterem motoru, alternativně se používá „automat“.

motor vznětový přepl. čtyřválec, 16 V zážehový šestiválec, 16 V
objem (ccm) 2999 3494
výkon (kW při ot./min) 117/3900 158/5400
toč.moment (N.m při ot./min) 333/2000 310/3000
zrychlení (s) 15,8 9,6
rychlost (km/h) 160 180
spotřeba (l/100 km) 10,9 15,0


(údaje se vztahují ke „krátké“ verzi s pětistupňovou mechanickou převodovkou)


Pohon všech kol pracuje prakticky na stejném principu jako u klasických terénních automobilů. Za normálních podmínek používá pouze pohon zadních kol, teprve v případě lehkého a středně těžkého terénu se elektrohydraulicky přiřadí (během jízdy až do rychlosti 100 km/h) pohon 4×4. Pro náročný terén je k dispozici ještě terénní převod. Při aktivaci 4×4 je točivý moment rozdělen stejným dílem mezi přední a zadní nápravu. Všechny Isuzu používají na zadní nápravě diferenciál s 80% svorností.


Isuzu Trooper: Návrat na evropské trhy

Elektronický systém variabilního rozdělení točivého momentu, vyvinutý firmou Isuzu, řídí rozdělení síly motoru na přední kola. Na suchém povrchu jde takřka všechen točivý moment na zadní kola, dokud dvanáct senzorů nezaregistruje prokluz kol. Potom se podle potřeby optimalizovaný točivý moment převede na kola přední nápravy. Tím je vyloučeno protočení zadních kol na kluzkém podkladě. Všechny verze Isuzu Trooper mohou za sebou vézt ještě 3,3tunový brzděný přívěs.

Pro jízdu terénem je rovněž důležitý dobrý výhled z vozu, a proto řidič potřebuje vyvýšenou pozici sezení. Tu může Trooper nabídnout stejně jako prostorný interiér včetně zavazadlového prostoru. „Krátká“ resp. „dlouhá“ verze má základní objem 769 l, resp. 1189 l, při sklopení zadní lavice dokonce 2069 l, resp. 2746 l.


Isuzu Trooper uspokojí svojí výbavou i nejrozmazlenější řidiče. Interiér skrývá v sobě množství komfortních a bezpečnostních elementů. Dva čelní airbagy najdeme už v sériovém provedení zároveň s posilovačem řízení, výškově stavitelným volantem, elektricky ovládanými okny, elektricky nastavitelnými i sklopnými vyhřívanými zpětnými zrcátky, elektricky zasouvací anténou atd. „Dlouhá“ verze má navíc klimatizaci a „automat“ je vybaven i tempomatem.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Tradiční akce 7 dní Peugeot začne 21. ledna, letos poprvé s SUV Peugeot 3008

Tradiční akce 7 dní Peugeot začne 21....

Blíží se jeden z nejočekávanějších týdnů pro zákazníky a příznivce značky Peugeot a současně jeden z nejrušnějších pro autorizovanou prodejní síť v ČR. Akce „7 dní Peugeot“...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop po havárii dokončil dakarskou etapu s těžce pohmožděnou rukou a na pokraji kolapsu. Stále se ale drží na sedmém místě celkového pořadí!

Prokop po havárii dokončil dakarskou...

Náročnost 41. Ročníku Dakaru podle předpovědi organizátorů graduje a stále těžší a větší duny selektují každý den startovní pole. Do sedmé etapy vyráželi Martin Prokop s Janem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai odhaluje inovativní technologii, která usnadní řízení sluchově hendikepovaným řidičům

Hyundai odhaluje inovativní technologii,...

Nová technologie poskytuje sluchově hendikepovaným řidičům opravdovou „svobodu mobility“ a umožňuje bezpečné a komfortní řízení Přátelsky koncipované propagační video ukazuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA Muzeum: Rekordní návštěvnost a nová výstava Studentské vozy snů

ŠKODA Muzeum: Rekordní návštěvnost a...

Rekordních 273 811 českých a zahraničních návštěvníků ŠKODA Muzea v roce 2018 Rok 2019 ve znamení nových výstav, abonentních cyklů, kulturních a společenských akcí Od 15. ledna vystavuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Rekordní rok: ŠKODA v roce 2018 dodala zákazníkům na celém světě celkem 1,25 milionu vozů

Rekordní rok: ŠKODA v roce 2018 dodala...

ŠKODA v roce 2018 zvýšila dodávky vozů zákazníkům o 4,4 % na 1 253 700 vozů ŠKODA pátý rok za sebou dodala svým zákazníkům více než milion vozů Trhy: Růst v Evropě (+4,9 %), v Rusku...