Hyundai – zvýšení prodeje v ČR za květen o 120 %

Hyundai zvýšil prodej jak v Koreji tak export.

Hyundai Motor CZ prodal v květnu 338 vozů a dosáhl tak 2,3% podílu na českém trhu, tedy opět pozici v první desítce mezi všemi 34. značkami na našem trhu. V porovnání s loňským rokem, kdy za stejné období se Hyundai umístil na 16. místě se 154 prodanými vozy a podílem 0,97%, se tedy jedná o zvýšení prodejů o 120%.


Dlouhodobější sledování, tedy leden až květen, také vykazuje výrazně lepší výsledky. V letošním roce Hyundai prodal již 1.247 vozů oproti loňským 657, čím bylo dosaženo meziročního nárůstu o 90% a zároveň třetího nejvýraznějšího zlepšení ze všech prodávaných značek. Tržní podíl byl zdvojnásoben z 0,9% na 1,8% ve stejném období. Model Hyundai Santa Fé se dokonce dostal do čela segmentu SUV a Off Road.


Výrazné posílení pozice značky Hyundai na českém trhu je výsledkem změny importéra, kterým je od dubna loňského roku společnost Hyundai Motor CZ a s tím související nové obchodní, marketingové a finanční strategie.


Hyundai Motor Company prodal v květnu letošního roku na jihokorejském trhu 75.575 vozidel. Jedná se o nárůst o 3,1% v porovnání s předchozím měsícem. V porovnání s květnem roku 2001, se jedná o nárůst o 18,1%.


Export rovněž vzrostl o 3,1% proti dubnu, avšak oproti květnu 2001 zaznamenal pokles o 5,8%. Celkově tedy bylo exportováno 81.677 vozidel. Tento 3,1 % nárůst exportu v květnu byl dán hlavně stále se výrazně zvětšujícím prodejem vozů Santa Fé v Severní Americe a vzrůstajícím prodejem vozů Matrix v Evropě.


Celkový jihokorejský prodej činí od ledna do května 338.684 vozidel. V porovnání se stejným obdobím loňského roku se jedná o nárůst o 20,1%, kdy bylo v loňském roce prodáno 282.096 vozidel. Rovněž export vykazuje zvýšení a to za stejné období +1,5%, kdy bylo exportováno 383.080 vozidel v porovnání s 377.488 vozidly za loňský rok.


Dramatický nárůst na domácím trhu byl způsoben některými pozitivními faktory jako nízká úroková sazba, oživující se sentiment zákazníků, snížení speciální spotřební daně a také popularita velkých vozů, stejně jako vozidel pro volný čas (SUV). Rovněž rekordních čísel v prodejích zaznamenaly velké vozy jako typ XG, 6.578 prodaných vozů a Centennial, 1.639 prodaných vozů.


Celosvětový prodej vozů Hyundai za květen 157.252, nárůst o 4,31% oproti květnu 2001. Celosvětový prodej vozů Hyundai za leden až květen 721.764, nárůst o 9,42% oproti leden až květen 2001.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Akce „Hyundai odměňuje české řidiče“ oslovila Česko

Akce „Hyundai odměňuje české...

Hyundai je dlouhodobě jediným opravdovým partnerem českých řidičů, nabízejícím za nedostižné ceny špičkové služby a produkty, vynikající výbavu, inovativní technologie, vrcholnou kvalitu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai je podle J.D. Power nejspolehlivější značkou v automobilovém průmyslu

Hyundai je podle J.D. Power...

Nezávislá organizace J.D. Power zveřejnila studii spolehlivosti automobilů na území Velké Británie. Výzkum označil Hyundai jako nejspolehlivější značku na trhu. Automobilka v provedeném...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ekologické vozy Hyundai zvítězily ve dvou kategoriích „New Car Awards“

Ekologické vozy Hyundai zvítězily ve...

Hyundai Kona Electric se stal „Cenově dostupným elektromobilem roku“ (Affordable Electric Car of the Year) a IONIQ Plug-In je nositelem titulu „Cenově dostupný hybridní vůz roku“ (Affordable...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vozy značky Hyundai zvítězily ve výběrovém řízení společnosti Bohemia Energy

Vozy značky Hyundai zvítězily ve...

Obchodní partner Hyundai, Auto Palace Butovice s.r.o., se stal vítězem výběrového řízení společnosti Bohemia Energy. Stěžejním kritériem bylo hodnocení TCO (Total Cost Overview), při kterém...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai a Autotalks budou spolupracovat na zvýšení bezpečnosti na silnicích

Hyundai a Autotalks budou spolupracovat na...

Hyundai Motor a Autotalks budou spolupracovat na vývoji nové generace čipové sady V2X pro síťově propojené automobily                Technologie V2X zvyšuje bezpečnost silničního provozu,...