Hyundai v České republice v roce 2013 i přes propad automobilového trhu posílil o 7 %

Hyundai prodejem 16 239 vozů v ČR si upevnil pozici druhé nejprodávanější značky na trhu. První místo obsadila již tradičně značka Škoda.

Značka Hyundai vykazuje

– meziroční nárůst téměř ve všech třídách osobních vozů, a to jak za období celého roku, kdy posílila o 7,1 %, tak za prosinec 2013, kdy např. v segmentu malých vozů rostla bezmála dvojnásobně a v nižší střední třídě o 75 %.

Zatímco celkový tuzemský prodej 164 736 osobních aut v ČR v období leden – prosinec 2013 poklesl o 5,3 %, Hyundai s meziročním nárůstem 7,1 % ovládl desetinu trhu a prodal 16 239 vozů. V prosinci 2013 narostl Hyundai meziročně o 50 % a jeho podíl na trhu činil 12,4 %. „Nejúspěšnějšími modely z hlediska růstu prodejů byly Hyundai i20 v segmentu B a i30 v nižší střední třídě. Model ix35 byl zase nejprodávanějším ve své kategorii sportovních užitkových vozů,“ říká Miloš Adámek, Senior PR manager společnosti.

Čeští řidiči si oblíbili praktický i20 a elegantní i30

V segmentu B, tedy malých vozů, se v období leden – prosinec 2013 prodalo 3 609 modelů Hyundai i20, což znamená meziroční nárůst o 22, 8 %. Samotný prosinec, kdy se prodalo 199 modelů i20, však znamenal nárůst o celých 91, 3 % oproti témuž měsíci roku 2012. V nižší střední třídě si skvěle vedl i30, tedy stejný model, který český výrobce nasadil v úspěšné podzimní kampani nazvané Hyundai se srovnání nebojí, v níž mohli zákazníci detailně porovnat jeho kvality s vozy Škoda Octavia. „Modelu Hyundai i30 se za celý rok 2013 prodalo 5045 vozů a meziročně jeho prodeje vzrostly o 3,2 %. V prosinci však díky 847 prodaným autům činil meziroční nárůst dokonce 72 procent“ uvedl Miloš Adámek.

Střední třída a SUV – nárůst o 50 %

O celou polovinu narostly meziročně prodeje vozů Hyundai i40 v segmentu střední třídy. Automobilka loni prodala 992 modelů i40, což je o 57, 7 % více vozů než za stejné období roku 2012. Pouze za prosinec to bylo 137 vozů, což znamená meziroční nárůst o 42, 2 %. Ve třídě rodinných vozů (segment MPV – B) činil celoroční podíl Hyundai ix20 třetinu trhu, meziroční nárůst byl 12,7 % a celkový objem 3780 prodaných vozů. Jen v prosinci se téhož modelu prodalo 321 kusů, což činí 35, 4 % podílu na trhu a meziroční nárůst o 49, 3 %. Ve třídě nižších středních SUV v loňském roce kraloval Hyundai ix35, kterého se prodalo 2075 vozů a podíl se rovnal 15, 3 % trhu, což činí z tohoto modelu nejprodávanější auto své kategorie. Tuto pozici potvrdil ix35 i v prosinci, kdy se prodalo 184 vozů tohoto modelu.

Rostly také prodeje vozů Hyundai firmám

Kromě prodejů vozů Hyundai pro privátní klientelu se zvýšil také zájem o fleetová auta této značky. „Jen v prosinci 2013 narostl prodej vozů firmám bezmála o šedesát procent,“ upřesňuje Miloš Adámek. „Celkově si firemní zákazníci v loňském roce koupili 7495 vozů značky Hyundai, což znamená meziroční nárůst o více než 18 procent.“

 Společnost Hyundai Motor Co.

– založená v roce 1967, je součástí skupiny Hyundai Motor Group, která je od roku 2010 pátým největším výrobcem automobilů na světě a zahrnuje přes dvacet dceřiných společností a přidružených organizací působících v různých oborech automobilového průmyslu. Společnost Hyundai Motor provozuje devět výrobních závodů mimo Jižní Koreu a v roce 2012 prodala 4,4 milionu vozidel po celém světě. Vozidla značky Hyundai se prodávají ve 186 zemích prostřednictvím 5300 dealerství a showroomů.

Další informace o společnosti Hyundai Motor a jejích produktech naleznete na:

www.hyundai.com nebo na českých webových stránkách www.hyundai.cz.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai a Kia uzavřely strategické partnerství s firmou Vodafone

Hyundai a Kia uzavřely strategické...

Smlouva poskytne evropským řidičům zcela propojené informační a zábavní systémy a systémy pro síťové propojení automobilu Systémy pro síťové propojení vozidel Hyundai a Kia budou uvedeny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nošovická automobilka Hyundai slaví 10 let!

Nošovická automobilka Hyundai slaví 10...

V sobotu 3. listopadu si nošovická automobilka Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC), jediný výrobní závod Hyundai v zemích Evropské unie, připomene 10. výročí zahájení sériové výroby....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai odhalil supertechnologii solárního nabíjení, která přispěje k plnění emisních cílů globální legislativy

Hyundai odhalil supertechnologii...

Ekologický solární nabíjecí systém nabíjí akumulátory vozidla prostřednictvím solárních panelů na jeho střeše nebo karoserii, čímž prodlužuje dojezd a snižuje emise CO2 Průsvitná...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai představuje nový stupeň výbavy pro i30 Fastback: N Line

Hyundai představuje nový stupeň výbavy...

Hyundai i30 Fastback N Line je druhým modelem značky v Evropě s novým stupněm výbavy N Line Ušlechtilý design a sportovní nastavení dodávají modelu i30 Fastback ještě ostřejší charakter...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai podporuje čistou mobilitu založením „Hydrogen Energy Fund“ – fond bude investovat až 100 milionů USD

Hyundai podporuje čistou mobilitu...

Hyundai a BTIRDI uzavřely smlouvu o založení fondu „Hydrogen Energy Fund“ Fond bude podporovat růst startupů s inovativními vodíkovými technologiemi Cílem fondu je získat celkem 100 milionů...