Hyundai v České republice v roce 2013 i přes propad automobilového trhu posílil o 7 %

Hyundai prodejem 16 239 vozů v ČR si upevnil pozici druhé nejprodávanější značky na trhu. První místo obsadila již tradičně značka Škoda.

Značka Hyundai vykazuje

– meziroční nárůst téměř ve všech třídách osobních vozů, a to jak za období celého roku, kdy posílila o 7,1 %, tak za prosinec 2013, kdy např. v segmentu malých vozů rostla bezmála dvojnásobně a v nižší střední třídě o 75 %.

Zatímco celkový tuzemský prodej 164 736 osobních aut v ČR v období leden – prosinec 2013 poklesl o 5,3 %, Hyundai s meziročním nárůstem 7,1 % ovládl desetinu trhu a prodal 16 239 vozů. V prosinci 2013 narostl Hyundai meziročně o 50 % a jeho podíl na trhu činil 12,4 %. „Nejúspěšnějšími modely z hlediska růstu prodejů byly Hyundai i20 v segmentu B a i30 v nižší střední třídě. Model ix35 byl zase nejprodávanějším ve své kategorii sportovních užitkových vozů,“ říká Miloš Adámek, Senior PR manager společnosti.

Čeští řidiči si oblíbili praktický i20 a elegantní i30

V segmentu B, tedy malých vozů, se v období leden – prosinec 2013 prodalo 3 609 modelů Hyundai i20, což znamená meziroční nárůst o 22, 8 %. Samotný prosinec, kdy se prodalo 199 modelů i20, však znamenal nárůst o celých 91, 3 % oproti témuž měsíci roku 2012. V nižší střední třídě si skvěle vedl i30, tedy stejný model, který český výrobce nasadil v úspěšné podzimní kampani nazvané Hyundai se srovnání nebojí, v níž mohli zákazníci detailně porovnat jeho kvality s vozy Škoda Octavia. „Modelu Hyundai i30 se za celý rok 2013 prodalo 5045 vozů a meziročně jeho prodeje vzrostly o 3,2 %. V prosinci však díky 847 prodaným autům činil meziroční nárůst dokonce 72 procent“ uvedl Miloš Adámek.

Střední třída a SUV – nárůst o 50 %

O celou polovinu narostly meziročně prodeje vozů Hyundai i40 v segmentu střední třídy. Automobilka loni prodala 992 modelů i40, což je o 57, 7 % více vozů než za stejné období roku 2012. Pouze za prosinec to bylo 137 vozů, což znamená meziroční nárůst o 42, 2 %. Ve třídě rodinných vozů (segment MPV – B) činil celoroční podíl Hyundai ix20 třetinu trhu, meziroční nárůst byl 12,7 % a celkový objem 3780 prodaných vozů. Jen v prosinci se téhož modelu prodalo 321 kusů, což činí 35, 4 % podílu na trhu a meziroční nárůst o 49, 3 %. Ve třídě nižších středních SUV v loňském roce kraloval Hyundai ix35, kterého se prodalo 2075 vozů a podíl se rovnal 15, 3 % trhu, což činí z tohoto modelu nejprodávanější auto své kategorie. Tuto pozici potvrdil ix35 i v prosinci, kdy se prodalo 184 vozů tohoto modelu.

Rostly také prodeje vozů Hyundai firmám

Kromě prodejů vozů Hyundai pro privátní klientelu se zvýšil také zájem o fleetová auta této značky. „Jen v prosinci 2013 narostl prodej vozů firmám bezmála o šedesát procent,“ upřesňuje Miloš Adámek. „Celkově si firemní zákazníci v loňském roce koupili 7495 vozů značky Hyundai, což znamená meziroční nárůst o více než 18 procent.“

 Společnost Hyundai Motor Co.

– založená v roce 1967, je součástí skupiny Hyundai Motor Group, která je od roku 2010 pátým největším výrobcem automobilů na světě a zahrnuje přes dvacet dceřiných společností a přidružených organizací působících v různých oborech automobilového průmyslu. Společnost Hyundai Motor provozuje devět výrobních závodů mimo Jižní Koreu a v roce 2012 prodala 4,4 milionu vozidel po celém světě. Vozidla značky Hyundai se prodávají ve 186 zemích prostřednictvím 5300 dealerství a showroomů.

Další informace o společnosti Hyundai Motor a jejích produktech naleznete na:

www.hyundai.com nebo na českých webových stránkách www.hyundai.cz.

 

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai nabízí řidičům týdenní testování nového kombíku i30 nové generace

Hyundai nabízí řidičům týdenní...

Automobilka Hyundai startuje nový projekt s názvem “Týden s i30 kombi“. Od 15. září mají všichni majitelé vozů kombi a majitelé jakéhokoli vozu Hyundai – možnost otestovat si na sedm...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motorsport hledá talentované jezdce pro WRC

Hyundai Motorsport hledá talentované...

Program pro výchovu jezdců HMDP (Hyundai Motorsport Driver development Program) chce vyhledávat a vychovávat budoucí hvězdy rallye. První předkolo výběru se uskuteční v srpnu a v září...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Tým Hyundai míří do Finska prodloužit sérii skvělých výsledků (27.až 30.července 2017)

Tým Hyundai míří do Finska prodloužit...

Hyundai Motorsport se chystá ve Finsku navázat na šňůru šesti po sobě jdoucích umístění na pódiu. Ve Finsku to bude mít o to složitější, že ve finské rallye – ještě nikdy na mezi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Červen 2017 byl pro Hyundai nejlepším měsícem v historii

Červen 2017 byl pro Hyundai nejlepším...

Nejlepší měsíc v historii z hlediska obchodních výsledků na českém trhu má za sebou automobilka Hyundai. V šestém měsíci roku prodala 2 452 vozů – což představuje 8% nárůst...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai vyhrál o víkendu v Polsku a slaví již šesté vítězství ve WRC

Hyundai vyhrál o víkendu v Polsku a...

Hyundai Motorsport o víkendu zaznamenal třetí vítězství v letošní sezóně FIA World Rally Championship (WRC). Vítězného Thierry Neuvilla doplnil na pódiu druhý Hayden Paddon – a tým tak...