Hyundai Santa Fe přichází s novinkami

Pozici nejprodávanějšího modelu SUV si chce pohledný robustní vůz udržet i v letošním roce, přispět k tomu by mělo i jeho modernizované provedení, které nyní přichází do prodeje.

Nejprodávanějším modelem kategorie vozů pro volný čas v ČR se v uplynulém roce stal Hyundai Santa Fe. Celkem se pro něj rozhodlo 465 zákazníků.

Hyundai Santa Fe přichází s novinkami
Hyundai Santa Fe přichází s novinkami
Hyundai Santa Fe přichází s novinkami
Hyundai Santa Fe přichází s novinkami


Dosud si zájemce o Hyundai Santa Fe mohl vybrat ze tří motorů dokonale sladěných s charakterem vozidla. Šlo o zážehový čtyřválec 2,4i 16V s nejvyšším výkonem 107 kW, výkonný zážehový šestiválec 2,7i V6 24V poskytující 127 kW a úsporný i pružný přeplňovaný vznětový motor 2,0 CRDi s 83 kW nejvyššího výkonu. Nyní nabídku rozšiřuje ještě výkonnější vznětový agregát 2,0 CRDi VGT (92 kW), který vznikl dalším vývojem zmíněného motoru. Označení VGT (Variable Geometry Turbocharger) přitom znamená, že motor je vybaven novým turbodmychadlem s variabilní geometrií rozváděcích lopatek.


Základem pro nový motor se systémem VGT je přeplňovaný vznětový motor 2,0 CRDi, který kromě modelu Santa Fe „pracuje“ například také v osobním modelu střední třídy Elantra. Díky použití přímého vysokotlakého vstřikování paliva Common Rail systému Bosch je motor pružný, tichý a úsporný.


V modernizovaném modelu Santa Fe je však turbodmychadlo dvoulitru vybaveno proměnnou geometrií statoru. V závislosti na zatížení motoru dochází k natáčení takzvaných rozváděcích lopatek. Tento systém označovaný zkratkou VGT (Variable Geometry Turbocharger) zajišťuje vyšší účinnost přeplňování, zejména pak rychlejší nárůst plnicího tlaku turbodmychadla již v nízkých otáčkách. Natáčením rozváděcích lopatek statoru turbodmychadla je možné výrazně zmírnit takzvaný turboefekt, tedy prodlevu reakce motoru běžícího v nízkých otáčkách na sešlápnutí pedálu akcelerátoru. Výsledkem technického zlepšení je podstatné zvýšení točivého momentu v celém rozsahu otáček a zrychlení reakce motoru na pokyny plynového pedálu. Vyjádřeno přesnými hodnotami: standardní varianta motoru 2,0 CRDi má výkon 83 kW (113 k) při otáčkách 4000 min-1 a její točivý moment vrcholí hodnotou 255 N.m při otáčkách 2000 min-1, zatímco nová varianta se systémem VGT má nejvyšší výkon 92 kW (125 k) též při 4000 otáčkách a hlavně vyšší točivý moment. Ten dosahuje špičkové hodnoty 285 Nm při v širokém rozsahu otáček 1950 až 2600 min-1.


Vyšší výkon, ještě lepší pružnost a zvýšení akcelerace motoru 2,0 CRDi VGT se samozřejmě odrazily i na jízdních výkonech modelu Hyundai Santa Fé: z klidu na 100 km/h zrychluje za 13,0 sekund a dosahuje rychlostního maxima 171 km/h. A přitom při vyšším výkonu má nový motor 2,0 CRDi VGT nižší spotřebu paliva – v kombinovaném režimu 7,5 litru na 100 km. Kromě pětistupňové manuální bude i nový turbodiesel nabízen se čtyřstupňovou automatickou převodovkou.


Velkou výhodou modelu Hyundai Santa Fe je jeho pohon všech čtyř kol, který mu zajišťuje skvělé jízdní vlastnosti v terénu i na silnici. Ten byl nyní také výrazně modernizován.


Dosud používaná varianta systému spočívala na mechanickém principu, přičemž o rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní nápravu se staral mezinápravový diferenciál s viskozní spojkou. Nyní tuto funkci plní elektronicky ovládaná lamelová spojka integrovaná v tělese zadního diferenciálu. Při plynulé jízdě za dobrých adhezních podmínek jsou poháněna přední kola vozu, avšak v případě jízdy po kluzkém povrchu nebo při prudké akceleraci se na zadní nápravu přenáší až 50 procent výkonu. O sepnutí lamelové spojky rozhoduje její vlastní elektronická řídicí jednotka, která sleduje údaje ze senzorů sledujících polohu škrticí klapky (tedy úroveň sešlápnutí plynového pedálu), rozdíl otáček přední a zadní nápravy a rychlost otáčení každého jednotlivého kola a úhel natočení volantu.


Na základě získaných informací řídicí jednotka včas připojí pohon zadní nápravy. Důležitým výsledkem nahrazení mezinápravového diferenciálu viskozní spojkou elektronicky ovládanou je snížení pasivních odporů poháněcí soustavy, a tím i snížení spotřeby paliva a zlepšení akcelerace a především zkrácení doby nutné na aktivaci systému.


Mezi zákazníky si vozy značky Hyundai získali vysoké renomé i atraktivní politikou cen – za dobrou cenu nabízejí vysoký standard výbavy, jízdního pohodlí i míry užitku. To platí zcela i v případě modelu Hyundai Santa Fe.


Prodejní ceny začínají totiž již na 729 900 korunách, to v případě, že se zákazník rozhodne pro provedení s motorem 2,4i Country. Přitom bohatá standardní výbava byla zachována: v základu má Santa Fe například antiblokovací systém brzd ABS s EBD, přední a boční airbagy pro řidiče i spolujezdce, imobilizér, posilovač řízení, výškově stavitelný volant a sedadlo řidiče, otáčkoměr, elektrické ovládání bočních oken vpředu i vzadu, elektrické ovládání vnějších zpětných zrcátek s vyhříváním, manuální klimatizaci, alarm systém, dálkově ovládané centrální zamykání, tónovaná skla, šest reproduktorů s přípravou pro rádio, disky z lehkých slitin, přední mlhová světla, střešní ližiny, vnější zrcátka v barvě vozu a podobně.


Úpravu ceny směrem dolů mají i další modely Santa Fe – provedení s motorem 2,7i V6 24V Country je nyní nabízeno za 849 900 korun (s tempomatem, automatickou klimatizací, ukazatelem vnější teploty a automatickou převodovkou ve standardní výbavě navíc), základní dieselová jednotka 2,0 CRDi Country za 799 900 korun. S novým motorem 2,0 CRDi VGT ve výbavě Country Plus (ve standardu navíc s automatickou klimatizací a ukazatelem vnější teploty) stojí model Santa Fe pouze 849 900 korun.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Na český trh vstupuje ostrá verze Hyundai i30 N (velmi podrobná informace)

Na český trh vstupuje ostrá verze...

 Hyundai i30 N poskytuje mimořádné potěšení z jízdy pro každého „N“, zrozené v Namyangu a přivedené k dokonalosti na Nürburgringu symbolizuje hbitost v šikanách i esenci vývoje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai opět mezi nehodnotnějšími světovými značkami

Hyundai opět mezi nehodnotnějšími...

Automobilka Hyundai si již třetí rok po sobě drží postavení mezi čtyřicítkou nejhodnotnějších značek světa. Podle nejnovějších žebříčku Interbrands – jí v celkovém hodnocení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Zcela nový elektromobil Hyundai IONIQ Electric má k dispozici město Uherské Hradiště

Zcela nový elektromobil Hyundai IONIQ...

Jeden z nejmodernějších elektromobilů na současném trhu zaměstnanci městského úřadu přijali od zástupců automobilky Hyundai. Čistě elektrický vůz má sloužit pro běžné služební cesty...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Expedice prvních vozů Hyundai i30 N ze závodu Hyundai Motor Manufacturing Czech

Expedice prvních vozů Hyundai i30 N ze...

Včera po 13. hodině odpoledne vyjel z brány nošovického závodu Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) první náklaďák s osmi vozy Hyundai i30 N, určenými pro Německo, kde se prvních sto...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Projekt „Běháme s Hyundai pro SOS dětské vesničky“ vyvrcholil společným závodem. Celkem přinesl 65 349 Kč.

Projekt „Běháme s Hyundai pro SOS...

Projekt má za cíl podporovat neziskovou organizaci SOS dětské vesničky. Za každý uběhnutý kilometr darovala společnost Hyundai – na konto organizace tři koruny. Díky dobrovolníkům z řad...