Hyundai i30CW (Crossover Wagon)

Hyundai začal od dubna prodávat další karosářskou variantu oblíbeného pětidveřového kompaktu i30 – kombi s přídomkem CW (Crossover Wagon).

Hyundai i30CW (Crossover Wagon)
Hyundai i30CW (Crossover Wagon)
Hyundai i30CW (Crossover Wagon)
Hyundai i30CW (Crossover Wagon)

Proč si vybrat Hyundai i30CW, zde je 11 důvodů, proč se pro něj rozhodnout:

  • + Atraktivní a vyvážený design
  • + Precizně zpracovaný interiér
  • + Rozsáhlá standardní výbava
  • + Minimální boční náklon karoserie
  • + Uveze až 514 kilogramů nákladu
  • + Fantasticky utlumený motor
  • + Pružnost a provozní úspornost
  • + Velký jízdní dosah (přes 1000 km)
  • + Přesné řazení a účinné brzdy
  • + Nízká spotřeba
  • + Příznivá cena

INTERIÉR PŮSOBÍ VYVÁŽENÝM DOJMEM

Hyundai i30CW (Crossover Wagon)
Hyundai i30CW (Crossover Wagon)
Hyundai i30CW (Crossover Wagon)

Změny proti hatchbacku jsou patrné na první pohled. V souladu s trendem doby se ukazatele směru přemístily z předních blatníků do krytů vnějších zrcátek (výbava Premium). Automobilu to tak ještě víc sluší. Zadní boční dveře mají rovnější spodní hranu okna a třetí obdélníkové sklo se zvětšilo.

Na střeše přibyly ližiny, díky kterým kombi vyrostlo o 85 milimetrů na výsledných 1565 mm. Opticky vůz působí jako vyšší a užší, což je patrné hlavně při pohledu zezadu. Tato partie nás vyloženě nadchla. Dveře jsou kolmější a s rovnými boky, koncové svítilny se zúžily. Registrační značka se z nárazníku přesunula o dobrých 40 cm výš do vybrání ve dveřích, takže se tolik nešpiní.

ROZVOR SE NATÁHL O 50 MILIMETRŮ

Hyundai i30CW (Crossover Wagon)
Hyundai i30CW (Crossover Wagon)
Hyundai i30CW (Crossover Wagon)

Z profilu je patrné, že se automobil prodloužil. Že to ale bude o 230 milimetrů na konečných 4475 mm, to jsme opravdu nečekali. Část z toho připadá na natažení rozvoru o 50 milimetrů na rovných 2700 mm, zbytek na zadní převis. Ten ale díky vykrojení blatníku, velkému třetímu okénku a téměř 700 mm vysokým svítilnám nevypadá ani trochu těžkopádně. Za design i30CW si konstruktéři Hyundai zasluhují jedničku.

Pochválit je musíme také za sympatický interiér. Řidiče při otevření dveří přivítá modře svítící displej, po zasunutí klíčku do spínací skříňky se k tomu přidají přístroje a tlačítka na volantu, výplni dveří a středovém panelu. Zvolená barva působí honosně a uklidňujícím dojmem, intenzitu podsvícení lze regulovat reostatem. Zejména při jízdě v noci potěší možnost středový displej zcela vypnout.

Přední sedadla mají správnou délku a tuhost (řidičovo navíc bederní opěrku), i po dlouhé jízdě z nich vystoupíte odpočatí. Výrazné boční vedení dobře drží tělo v zatáčkách. Poloha pro řízení se hledá snadno, volant lze totiž seřizovat ve dvou navzájem kolmých osách a rozsah vertikálního nastavování sedadla vyhoví různě vysokým osobám. Oceňujeme ergonomii rozmístění jednotlivých prvků, všechno je snadno v dosahu. Potěší jemná grafika středového displeje a rozsáhlá standardní výbava. Ta u zkoušeného vozu zahrnuje například osm airbagů, vypínatelný stabilizační systém ESP, automatickou klimatizaci, střešní okno a čtyři parkovací čidla vzadu.

MOTORY PRO HYUNDAI i30CW

Pohon i30CW zajišťují dva benzinové a dva přeplňované naftové motory, proti hatchbacku byl z nabídky vypuštěn základní 1,4 l/80 kW.

Benzinový motor 1,6 l s šestnáctiventilovou technikou DOHC s vícebodovým vstřikováním má výkon 93 kW při 6300 ot/min a maximální točivý moment 157 Nm dosahuje při při 4200 ot/min. Maximální rychlost udává výrobce 192 km/h a kombinovanou spotřebu 6,2 l/100 km.

Benzinový motor 2,0 l s šestnáctiventilovou technikou DOHC s vícebodovým vstřikováním má výkon 105 kW při 6000 ot/min a maximální točivý moment 186 Nm dosahuje při 4600 ot/min. Maximální rychlost udává výrobce 205 km/h a kombinovanou spotřebu 7,1 l/100 km.

V testu jsme vyzkoušeli vynikající turbodiesel 1,6 CRDi VGT s šestnáctiventilovou technikou DOHC, přímým vysokotlakým vstřikováním common rail, proměnnou geometrií lopatek turbodmychadla a výkonem 85 kW při 4000 ot/min. Maximální točivý moment 255 Nm dosahuje již při 1900 ot/min. Maximální rychlost udává výrobce 188 km/h a kombinovanou spotřebu 4,9 l/100 km. Čtyřválec startuje potichu a bez nejmenšího zaklepání, a to i zrána při studeném startu. Výborné utlumení jej řadí mezi špičku dané třídy: skoro nepoznáte, že jde o diesel. Motor plynule zabírá již od 1200 ot/min, tedy jen lehce nad volnoběhem, na prodlevu při zátahu a typický turboefekt s klidem zapomeňte. Hravě se rozjedete rovnou na dvojku, kratší zpřevodování preferuje spíše vyšší stupně. Čtyřválec rovnoměrně zrychluje až do 4500 ot/min, omezovač citlivě zasahuje ještě o 500 ot/min výš.

Můžete volit tentýž motor se sníženým výkonem 66 kW. Maximální točivý moment 236 Nm dosahuje při 1750 ot/min. Maximální rychlost udává výrobce 172 km/h a kombinovanou spotřebu 4,9 l/100 km.

Turbodiesel 2,0 l CRDi VGT s šestnáctiventilovou technikou SOHC má výkon 103 kW při 3800 ot/min a maximální točivý moment 305 Nm dosahuje při 1800 ot/min. Maximální rychlost udává výrobce 205 km/h a kombinovanou spotřebu 5,5 l/100 km.

STUPNĚ VÝBAVY A CENY

Hyundai i30CW je dodáván ve čtyřech stupních výbavy: Classic, Comfort, Style a Premium.

Ceny podle stupně výbavy, zvoleného motoru a převodovky jsou od 384 000 do 609 900 Kč včetně DPH. Je možné zvolit nákup s využitím odpočtu DPH.

Naložíte téměř 1400 litrů!

Protažení rozvoru náprav zlepšilo již tak pohodlné a snadné nastupování dozadu, jde to lehce jako v automobilu o třídu výš. Navíc se dveře otevírají do velkého úhlu. I dlouhánům zbývá nad hlavou dost místa, takže mohou sedět vzpřímeně. Zadní dveře se lehce vyklápějí na dvou plynových vzpěrách a snadno se i zaklapávají, vzpřímí se pod nimi člověk do 189 centimetrů. Horní plocha zadního nárazníku se nachází 57 cm nad zemí, ložná hrana o 5 cm výš. Při manipulaci tak nemusíte zvedat předměty nepříjemně vysoko.

Celý zavazadlový prostor je pečlivě čalouněný příjemnou látkou. Ložná plocha tvoří čtverec 1040 x 1040 mm (téměř 1,1 m2), vstupním otvorem naložíte předměty vysoké až 760 milimetrů. Základní objem 415 l plně vyhovuje rodinným potřebám. Výklopná a vyjímatelná podlážka se čtyřmi oky ukrývá plnohodnotnou rezervu, praktické jsou schránky za podběhy.

Nechybějí ani úchyty dětských autosedaček Isofix a krycí roleta, která lehce zapadá do připravených zářezů a snadno se ovládá. Asymetricky dělená sedadla vytvoří po sklopení téměř rovnou plochu dlouhou 185 cm, při částečném naklopení spolujezdcova opěradla lze převážet až třímetrové předměty. Při obsazení dvěma osobami do vozu naložíte úctyhodných 1395 l (užitečné zatížení 514 kg).

TUHÝ SKELET = ZÁRUKA STABILITY

Protažení karoserie a rozvoru nezměnilo jízdní chování i30CW. Karoserie je tuhá a v zatáčkách se nekroutí, boční náklony jsou minimální. Automobil srdnatě drží zvolenou stopu, vliv těžší přídě dobře vyrovnává víceprvková zadní náprava. Vrozenou mírnou nedotáčivost koriguje citlivé řízení, nebo lehké ubrání plynu. A v případě potřeby nad vámi pořád bdí anděl strážný v podobě stabilizačního systému ESP.

Utlumení podvozku je na slušné úrovni, díky kvalitním šestnáctipalcovým pneumatikám Hankook o rozměru 205/55 nepronikají ani na nerovnostech do kabiny rušivé zvuky. Pružnost motoru a příznivá provozní hmotnost vozu zaručují dostatečně svižnou jízdu, nadmíru účinné brzdy dovolují včas a bezpečně zastavit.

Kombi Hyundai i30CW se bude zpočátku dovážet z Jižní Koreje a od roku 2009 pak přímo montovat v supermoderní továrně v moravskoslezských Nošovicích.

HODNOCENÍ

Druhá karosářská varianta kompaktního automobilu Hyundai i30 se mimořádně povedla. Odhad, že si kombi v Česku bude kupovat přibližně čtvrtina zákazníků, proto považujeme za velmi střídmý. Vůz sdílí vyzkoušenou techniku hatchbacku a je na něj poskytnuta tříletá záruka bez omezení počtu ujetých kilometrů. Devízou kombi je vnitřní prostornost, založená na prodlouženém rozvoru 270 cm, precizní dílenské zpracování, kvalitní materiály v interiéru a vynikající poměr cena/výbava. Pohodlná sedadla a dobré jízdní chování zaručují komfort i na dlouhých cestách, všechny nabízené motory vykazují nízkou spotřebu.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motorsport otevřel rezervace na nákup okruhového speciálu i30 N TCR

Hyundai Motorsport otevřel rezervace na...

Okruhový speciál i30 N TCR, který již má za sebou několik úspěšných vystoupení v soutěžních závodech, je nyní možné objednávat u týmu Hyundai Motorsport. Základní cena je 128 000 Euro...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai otevřel v Pekingu nové Motorstudio

Hyundai otevřel v Pekingu nové Motorstudio

Nově otevřené Hyundai Motorstudio v Pekingu bude sloužit jako platforma pro nové myšlenky propojující moderní technologie, současné umění a téma udržitelnosti životního prostředí....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai prodal na českém trhu od 1.ledna  do konce října 17 963 vozů, oproti loňsku je to nárůst o 5,3 %

Hyundai prodal na českém trhu od 1.ledna...

Jen v říjnu to pak bylo 2 154 vozů, to znamená, že od prodejců značky  Hyundai si odváželi zákazníci v  průměru v říjnu za každý den 69 nových vozů značky Hyundai.   Modely Tucson...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fayez Abdul Rahman novým viceprezidentem vývoje značky Genesis

Fayez Abdul Rahman novým viceprezidentem...

Hyundai Motor jmenoval viceprezidentem pro vývoj značky Genesis Fayeze Abdula Rahmana: Bývalý vedoucí vývoje v automobilce BMW, který pracoval na modelech řady 7, modelové řady X i...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Tým Hyundai nasadí do předposlední rallye sezóny ve Walesu hned čtyři posádky

Tým Hyundai nasadí do předposlední...

V posledním podniku WRC sezóny, který se koná na evropské půdě, se bude tým snažit o co nejlepší výsledek a o nápravu předchozích nepovedených rallye. Na waleské šotolině se po pauze...