Třídveřová Honda Civic má shodnou elegantní příď s pětidveřovou verzí, při bočním pohledu však třídveřová verze se standardně montovaným zadním střešním spoilerem působí sportovnějším dojmem.
Byl jsem překvapen prostorným interiérem a i zavazadlovým prostorem, který díky použití rezervního kola pro nouzové dojetí má objem 315 litrů. Praktická je i možnost jednoduchého sklopení zadního děleného sedadla, čímž se vytvoří plochá podlaha zavazadlového prostoru a jeho objem se zvýší na 610 litrů.
Dobře tvarované pohodlné sedadlo spolu s možností jeho výškového nastavení a výškově nastavitelným volantem mě umožnilo zaujmout nejvhodnější pozici pro řízení vozu. Elegantní palubní deska je ergonomicky řešena. I třídveřová verze má umístěnu řadicí páku uprostřed na přístrojové desce. Na toto řazení jsem si prakticky okamžitě zvykl – její umístění blízko volantu pokládám dokonce za pohodlnější.
Šestnáctiventilový čtyřválcový benzinový motor 1,6 litru se systémem proměnlivého časování a zdvihu ventilů VTEC druhé generace má maximální výkon 81 kW (110 k) při 5 600 ot/min a nejvyšší hodnotu točivého momentu 152 Nm dosahuje při 4 300 ot/min. Tento motor, který již od 2 000 ot/min ochotně akceleruje, mě umožnil spolu s vhodně odstupňovanými stupni pětirychlostní mechanické převodovky sportovní jízdu, k čemuž nemalou měrou přispěla konstrukce podvozku, účinný brzdový systém s ABS a EBD a elektrický posilovač řízení – hospodárný s naprogramovanou přizpůsobivostí. S Hondou Civic Sport jsem projížděl i ostré zatáčky vyšší rychlostí s pocitem jistoty a bezpečí.
Výrobce udává maximální rychlost 187 km/h a zrychlení z 0 do 100 km/h za 9,9 sekund. Během testu jsem dosáhl kombinované spotřeby 6,3 l/100 km, což je o 0,3 l méně něž udává výrobce. Jezdil jsem převážně sám a bez zavazadel, avšak sportovním způsobem jízdy. Musím zdůraznit velmi dobré odhlučnění motoru i podvozku, což je pro cestující jistě příjemnou skutečností.
Třídveřová Honda 1,6 Sport má bohaté vybavení: mimo jiné přední a boční airbagy řidiče i spolujezdce, ABS a EBD, třetí brzdové světlo a stěrač zadního skla, klimatizaci, elektrické ovládání předních oken, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, ECU imobilizér, disky kol z lehkých slitin a autorádio s přehrávačem CD.
Cena testovaného třídveřové Civicu Sport s motorem 1,6 l a bohatou výše uvedenou výbavou je 494 000 Kč včetně DPH. Cena se zdá na první pohled vyšší, ale je třeba si uvědomit, že tato cena obsahuje řadu prvků výbavy, které u řady jiných značek se musí platit jako prvky příplatkové výbavy.
Nejnovější řada modelů Honda Civic již sedmé generace je na našem trhu mimo ve třídveřovém a pětidveřovém provedení a modelu sedan ještě v prodeji ve čtyřsedadlové sportovní verzi Type R s benzinovým motorem 2,0 i-VTEC o výkonu 147 kW se šestistupňovou převodovkou. Zákazníci si mají tedy nyní možnost zvolit z verzí Hondy Civic ten model, který přesně odpovídá jejich představám a potřebám.
Pro zájemce o dieselový motor uvádím, že třídveřovou a pětidveřovou verzi Civicu je možné zakoupit s s přeplňovaným dieselovým motorem o obsahu 1,7 litru CTDi s technologií common rail. Tento motor o výkonu 74 kW (100 k) má kombinovanou spotřebu pouze 5 litrů na 100 km.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.