Honda Accord Tourer v redakčním testu

Testovaný model měl motor 2,2 i-CTDi a bohaté vybavení obsažené již v základní ceně vozu.

Honda Accord Tourer v redakčním testu
Honda Accord Tourer v redakčním testu
Honda Accord Tourer v redakčním testu

Design karoserie Toureru je mimořádně zdařilý. Od dynamické až agresivní přídě, výrazně klínovitého boku se zužujícím bočním prosklením až k jednoduchému elegantnímu řešení zadku vozu. Že mé hodnocení designu Toureru je oprávněné, potvrdila skutečnost, že při zaparkování vozu si mnozí kolemjdoucí Tourer prohlíželi.

Honda Accord Tourer v redakčním testu

Po usednutí za volant jsem ocenil přehledné řešení palubní desky, kde všechny sdělovače jsou velmi dobře čitelné a i všechny ovládače jsou umístěny podle všech ergonomických zásad. Sedadla jsou pohodlná s dobrým bočním vedením. Interiér vozu je prostorný a přes svou velikost je útulný.

Zavazadlový prostor má objem 576 litrů. Accord Tourer má důmyslný systém sklápění opěradel zadních sedadel jediným pohybem, takže opěradla zadních dělených sedadel lze skutečně jediným pohybem jedné ruky sklopit, sedák vyklopit a vztyčit (se současným překlopením opěrek hlavy dopředu) a vytvořit tak dokonale rovnou podlahu pro uložení nákladu. Integrované bezpečnostní pásy v opěradle činí tento úkon ještě snadnějším. Objem zavazadlového prostoru se tak zvětší z 576 litrů na 1657 litrů.

Honda Accord Tourer v redakčním testu
Honda Accord Tourer v redakčním testu
Honda Accord Tourer v redakčním testu

Mimořádně široké zadní dveře usnadňují nakládání a vykládání nákladu. Další užitečnou výbavou je podpodlažní úložný prostor, zakrytý uzamykatelným krytem. Tourer je dlouhý 475 cm, široký 176 cm a vysoký 147 cm. Světlou výšku má 15 cm. Rozvor náprav 272 cm.

Testovaný Tourer měl turbodieselový čtyřválcový Hondou vyvinutý motor 2,2 i-CTDi se 16 ventily s vysokotlakým vstřikováním paliva common rail druhé generace, který má výkon 103 kW (140 k) při 4000 ot/min a nejvyšší točivý moment 340 Nm dosahuje při 2000 ot/min. Vysoká hodnota točivého momentu a jeho mimořádně příznivý průběh mně umožňovaly bezproblémové a bezpečné předjíždění většinou bez nutnosti podřaďování nižší rychlosti, protože již od 1400 ot/min vykazuje motor velmi dobré zrychlení. Proto také plně dostačuje tomuto motoru pětistupňová mechanická převodovka, která má vhodně odstupňované rychlostní stupně a dobře se řadí. Výkonný motor spolu s velmi dobrými konstrukčními vlastnostmi podvozku, který je vybaven účinným posilovačem řízení a brzdovým systémem ABS+EBD, mně umožňoval bezpečné projíždění i prudkých zatáček vyšší rychlostí s pocitem jistoty a bezpečí. Při testovacích jízdách jsem ocenil nízkou hladinu hluku v kabině, podvozek i motor jsou mimořádně dobře odhlučněny.

Výrobce udává u Accordu Toureru s motorem 2,2 i-CTDi kombinovanou průměrnou spotřebu 5,8 l/100 km. Snažil jsem se jezdit maximálně hospodárně – během testu jsem vykázal kombinovanou spotřebu dokonce o 0,4 l méně než udává výrobce. Maximální rychlost udává výrobce 198 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,1 sekund.

Cena Hondy Accord Tourer s motorem 2,2 i-CTDi ve stupni výbavy Sport je 829 000 Kč (včetně DPH). Výbava obsažená v základní ceně Sport je rozsáhlá: obsahuje mimo jiné ABS+EBD, airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy, okenní airbagy, kotoučové brzdy na všech kolech, posilovač řízení, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, třetí brzdové světlo, dálkově ovládané centrální zamykání, ECU imobilizér, alarm systém, elektricky ovládaná okna, elektricky ovládaná zpětná vnější zrcátka, výškově nastavitelný volant ve dvou osách, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, tempomat, dvouzónovou elektronickou klimatizaci, pylový mikrofiltr, dešťový senzor, disky kol z lehkých slitin, autorádio s přehrávačem na 1 CD a čtyřmi reproduktory, ovládání autorádia na volantu, čidlo venkovní teploty a další položky dnes již u vozů této třídy běžné. Testovaný vůz měl navíc příplatkovou výbavu za 111 213 Kč. (Přední a zadní spoiler, boční spoilery.prahové, střešní ližiny a litá kola 17 palců.)

CenaToureru ve stupni výbavy Executive je 899 000 Kč (včetně DPH). Výbava obsahuje navíc oproti výbavě Sport: stabilizační systém VSA, přední mlhová světla, xenonové světlomety, ostřikovače předních světel, elektricky ovládané střešní okno, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, dálkové ovládání zadních výklopných dveří a autorádio s přehrávačem na 6 CD a sedmi reproduktory.

Při porovnávání cen s modely ostatních značek je nutné vzít v úvahu, že uvedené ceny Hondy Accord Tourer obsahují bohatou rozsáhlou výbavu v základní ceně vozu zahrnutou.

U Accordu Tourer je možné zvolit také benzinový motor 2,0 litru, který má výkon 114 kW (155 k) při 6000 ot/min s nejvyšším kroutícím momentem 190 Nm při 4500 ot/min. a benzinový motor 2,4 litru, který má výkon 140 kW (190 k) při 6800 ot/min s nejvyšším kroutícím momentem 223 Nm při 4 500 ot/min. Motor 2,0 je dodáván s pětistupňovou manuální převodovkou, výkonnější motor 2,4 se šestistupňovou manuální převodovkou. Oba motory lze volit též v kombinaci s automatickou pětistupňovou převodovkou.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...