Golf Variant 1,9 TDI s technickými lahůdkami v testu

Při přebírání stříbrného Golfu k testování jsem byl naplněn zvýšeným očekáváním hezkých zážitků při testování vozu nejen s výkonným motorem o výkonu 115 k, ale zejména pro jeho vybavení šestistupňovou převodovkou a ještě k tomu náhonem na všechna čtyři kola. Golf Variant 1,9 TDI 4Motion mé očekávání nezklamal.

Golf Variant 1,9 TDI s technickými lahůdkami v testu

Testovaný model byl vybaven nejvýkonnějším čtyřválcovým naftovým turbodieselem o výkonu 115 k (85 kW), dosahovaným při 4 000 ot/min. Tento motor je vybaven moderním vysokotlakým systémem čerpadlo – tryska, který nejen snižuje spotřebu nafty, ale zabezpečuje motoru dosažení nejvyššího točivého momentu 285 Nm již při 1 900 ot/min, což významně ovlivňuje dobré zrychlení vozu již od uvedených otáček. Při testování jsem se přesvědčil, že vůz dobře akceleruje na 4. rychlost již od 65 km/h, na 5. od 80 km/h a na 6. rychlost od 95 km/h. Tento motor umožňuje vozu podle údaje výrobce dosažení nejvyšší rychlosti 195 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,1 sekundy.

Ke snížení spotřeby nafty přispívá i šestistupňová převodovka, jejíž dráhy řazení jsou přesné a lehce se řadí. Při zařazení 6. rychlosti na dálnici nejvyšší povolenou rychlostí 130 km/h má motor pouze 3 000 ot/min. K pocitu bezpečí významně přispívá i náhon na všechna čtyři kola, což mně potvrdila jízda jak na značně rozmoklé louce tak v prašné bývalé pískovně, kde jsem plně ocenil náhon na čtyři kola – Golf se velmi dobře vedl a bez problému držel stopu jak při náhlé změně směru tak v ostrých zatáčkách, což významně ovlivnil brzdový systém ABS se systémem omezení prokluzu kol a elektronická uzávěrka diferenciálu – EDS.


Během testu jsem dosáhl celkové průměrné spotřeby 5,6 litrů na 100 km, což je o 0,2 l na 100 km více než udává výrobce – je však nutno uvést, že jsem více jak třetinu kilometrů ujel ve městě, mimo město jsem jezdil ostřeji a na dálnici jsem udržoval maximální povolenou rychlost. Mimoto jsem ještě zkoušel vůz na kluzkém a prašném terénu.


Golf Variant 1,9 TDI s technickými lahůdkami v testu

Jízda s Golfem byla velmi příjemná, to ovlivnilo především možnost podélného i výškového seřízení volantu, výškové nastavitelnosti sedadla řidiče, dobře anatomicky tvarovaná pohodlná sedadla, umístění všech sdělovačů v zorném pole řidiče a ovládačů tak, aby byly řidičem dobře dosažitelné bez snižování jeho pozornosti provozní situaci. Samozřejmě k tomu především přispěla vyspělá konstrukce podvozku mě umožnila projíždění zatáček zvýšenou rychlostí, při čemž jsem měl pocit dokonalé přilnavosti vozu k vozovce – v táhlých zatáčkách na dálnici jako kdyby kola byly k silnici doslova přilepena.

Design karoserie Golfu Variant, přestože je to kombi, je elegantní a působí kompaktně a dynamicky. Vnitřní prostor umožňuje pohodlné cestování pěti osobám. Zavazadlový prostor Varintu je 460 litrů, sklopením zadních sedadel se zvětší na 1 470 litrů. Variant je tak víceúčelovým vozem zejména pro rodiny a pro podnikatele požadující dynamický, bezpečný a spolehlivý vůz.


Testovaný Golf Variant byl v nejvyšší výbavě „Highline“ doplněnou mimo jiné o multifunkční ukazatel, automatickou klimatizaci „Climatronix“, dešťový senzor ovládající stírače předních oken a automatickou clonu vnitřního zpětného zrcátka. Cena ve výbavě „Highline“, která je 763 200 Kč tak stoupla na 844 100 Kč. Záruka proti prorezivění karoserie je 12 roků.


Pro vaši informaci doplňuji, že Golf Variant může být vybaven celkem pěti různými benzinovými motory s výkonem od 75 k (55 kW) do 150 k (110 kW) a třemi naftovými s výkonem od 60 k (55 kW) do 115 k (85 kW) a ve čtyřech stupních výbavy – základní, Trendline, Comfortline a Highline. Některé modely mohou být vybaveny pohonem na všechna čtyři kola, některé automatickou převodovkou. Ceny jsou od 445 200 do 763 200 Kč, jejich další navýšení je závislé podle požadované zvláštní výbavy. Ceny jsou uváděny k 8. květnu 2000.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE ALL4

Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE...

Čistě elektrické MINI Countryman SE ALL4 poslalo se světa pár „čumkaret“. Jak si cestuje a užívá volnosti na jakémkoli povrchu díky pohonu všech kol ALL4. Jde to, protože tenhle crossover se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Lexus prodlužuje hybridům jízdu na elektřinu

Lexus prodlužuje hybridům jízdu na...

Prémiová automobilka Lexus vyvinula systém, který optimalizuje hybridní pohon tak, aby vůz zůstal v elektrickém režimu co nejdéle. Systém Predictive Efficient Drive automaticky optimalizuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fanoušci rychlosti a motorsportu, připravte se na sezónu a akce!

Fanoušci rychlosti a motorsportu,...

Zakladatel týmu Effective Racing Vladimír Netušil představil detailní plán závodů Formule 3 pro nadcházející rok a navíc i novou inovativní možnost – zážitkové Paddock pasy, které...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz GTX představuje nejvýkonnější Bulli všech dob

Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz...

Značka Volkswagen Užitkové vozy představila ve světové premiéře nový model ID. Buzz GTX s nejvyšším výkonem až 250 kW (340 k). To neznamená nic jiného, než že jde o nejvýkonnější Bulli...