Společnost General Motors Europe (GME) docílila v prvním čtvrtletí roku 2007 historického prodejního rekordu: 553 621 prodaných automobilů představuje v porovnaní s prvním čtvrtletím roku 2006 nárůst o 30 354 automobilů. Tržní podíl GME v Evropě dosáhle desetiletého maxima ve výši 9,8 procent, což je o 0,4 % více než ve stejném období roku 2006.
„Tyto vynikající výsledky jsou důkazem úspěšnosti naší víceznačkové strategie a agresivního postupu ve střední a východní Evropě. Důležité je, že jsme těchto pozitivních výsledků dosáhli při současném zvýšení ziskovosti a rostoucích maržích,“ říká Jonathan Browning, viceprezident GM Europe pro prodaj, marketing a poprodejní služby.
„Vloni se nám poprvé podařilo prodat více než dva miliony automobilů,“ říká Browning. „Součastně jsme zlepšili kvalitu prodeje a zvýšili marže i výnosy. Samozřejmě, že i nadále se budeme snažit zvyšovat výnosy a koordinovat naši víceznačkovou strategii v zájmu dalšího růstu ziskovosti.“
Opel/Vauxhall: Nejlepší výsledek 1. čtvrtletí od r. 2001
V 1. čtvrtletí roku 2007 se v Evropě prodalo 428 787 automobilů Opel/Vauxhall (78 % celkových prodejů GME), což je nejlepší prodejní výsledek za 1. čtvrtletí od roku 2001. Tržní podíl značek Opel/Vauxhall se drží na stabilních 7,6 %. Slabší výsledek na německém trhu byl vyvážen výbornými výsledky především v Rusku a Velké Británii.
V ČR se během prvního čtvrtletí roku 2007 prodalo celkem 1343 osobních a lehkých užitkových vozů Opel, což v porovnání s 1008 prodanými Opely ve stejném období roku 2006 představuje nárůst o více než 33 %. Tržní podíl Opelu díky tomu vzrostl ze 2,65 % na 3,13 %.
Nové modely značky Opel, především nová Corsa a Astra, patří k bestsellerům evropského trhu. Prodeje modelů Corsa v Evropě se v porovnání s 1. čtvrtletím roku 2006 zvýšily o výrazných 57 %. Meriva je lídrem segmentu malých jednoprostorových vozů dvojice Zafira/Meriva kraluje celému segmentu osobních vanů.
Chevrolet: Historicky nejlepší prodejní výsledek i tržní podíl
Chevrolet dokázal pokračovat v započatém růstu a docílil během prvního čtvrtletí tohoto roku historicky nejlepších prodejů. Během prvních třech měsíců tohoto roku se v Evropě prodalo celkem 100 526 Chevroletů, což je o 25 076 automobilů více během prvního čtvrtletí roku 2006. Tržní podíl značky Chevrolet se v Evropě zvýšil o 0,4 procentního bodu na 1,8 %, což je další historický rekord značky Chevrolet v Evropě.
Historické rekordy lámal Chevrolet i v ČR: Během ledna až března 2007 se v ČR prodalo 714 osobních a lehkých užitkových automobilů Chevrolet, což je o 289 automobilů více než ve stejném období roku 2006. Nárůst prodejů o 68 % znamenal zvýšení tržního podílu značky Chevrolet z 1,12 % na 1,66 %.
„Nové zákazníky Chevroletu přinášejí nové modely Captiva a další motorické verze modelů Epica a Lacetti,“ říká Jonathan Browning.