General Motors neustále předbíhá růst trhu střední a východní Evropy

Po devíti měsících vzrostly prodeje GM meziročně o 43 % a tržní podíl GM se zvýšil na téměř 9 %

O téměř 21 % vzrostl trh osobních a lehkých užitkových automobilů v regionu střední a východní Evropy během prvních devíti měsíců tohoto roku v porovnání se stejným obdobím roku 2006. Ve stejném období se prodeje GM zvýšily o více než 43 % na celkových 362 019 (ze 253 018) vozidel a tržní podíl GM stoupl ze 7,46 na 8,83 %.

„Trh v tomto regionu rychle roste, ale prodeje GM tam rostou ještě rychleji. Předbíháme růst trhu – a platí to pro obě naše největší značky: Opel i Chevrolet,“ říká Chris Lacey, výkonný ředitel GM pro střední a východní Evropu. „Našim největším trhem samozřejmě zůstává Rusko, ale výborně si vedeme i na mnoha dalších trzích – například v Srbsku jsme nedávno podepsali smlouvu se společností Zastava o montáži modelů Opel Astra Classic. V obou těchto zemích se prodeje zdvojnásobily.“

Rusku se prodeje GM během prvních devíti měsíců tohoto roku zvýšily o 88 586 vozidel na více než 178 800 automobilů, což představuje nárůst o 98,2 %. Značky GM tak obsadily 9,34 % ruského trhu, zatímco vloni to bylo jenom 6,15 procenta. V Srbsku, Rumunsku a Bulharsku dosáhl meziroční nárůst prodejů GM 100 %, resp. 86 %, resp. 33 %.

Dvě největší značky General Motors – Chevrolet a Opel – dosáhly rekordních prodejů. Chevrolet je nyní jasnou „jedničkou“ GM ve střední a východní Evropě. Během prvních devíti měsíců tohoto roku se v tomto regionu prodalo více než 200 000 Chevroletů a 160 000 Opelů. To pro Chevrolet znamená meziroční nárůst během prvních devíti měsíců o 50 %, prodeje vozů Opel meziročně stouply o 35 %.

Rusku se extrémně dobře dařilo i prémiovým a luxusním značkám Cadillac, Saab a Hummer, které zaznamenaly pozoruhodný nárůst prodejů o 228 %, když si zákazníci odvezli 1547 vozů (vloni ve stejném období jen 479 vozů). Prodeje značky Saab vzrostly o 147 % ze 223 vozidel vloni na 551 automobilů ze stejné období letošního roku.

General Motors Corp. (NYSE: GM), největší výrobce automobilů na světě, je na čele světového prodeje už 76 let. Koncern GM byl založen v roce 1908, dnes zaměstnává asi 280 000 pracovníků na celém světě. Celosvětové vedení GM sídlí v Detroitu.

GM vyrábí automobily ve 35 zemích. V roce 2006 se celosvětově prodalo téměř 9,1 milionu automobilů GM, resp. jeho značek Buick, Cadillac, Chevrolet, GMC, GM Daewoo, Holden, HUMMER, Opel, Pontiac, Saab, Saturn a Vauxhall.

V Evropě prodává GM automobily značek Opel, Vauxhall, Saab, Chevrolet, Cadillac, Corvette a HUMMER ve více než 30 zemích. GM má v Evropě také 10 výrobních a montážních závodů v sedmi státech a zaměstnává asi 60 000 lidí.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fotbalové kluby nejvyšší ligy najely s auty z Mototechny již 5 milionů kilometrů

Fotbalové kluby nejvyšší ligy najely s...

Spolupráce značek AAA AUTO a Mototechna zahajuje již třetí sezónu V rámci spolupráce společnosti AURES Holdings, kam patří značky AAA AUTO a Mototechna, s fotbalovými kluby FAČR a LFA ujeli...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motor Europe uzavřel první pololetí s novým prodejním rekordem

Hyundai Motor Europe uzavřel první...

Hyundai Motor dosáhl v letošním roce svého nejlepšího výsledku za první pololetí s 291 052 evropskými registracemi Nárůst o 7,5 % v porovnání s předchozím nejlepším prvním pololetím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Akce „Hyundai odměňuje české řidiče“ oslovila Česko

Akce „Hyundai odměňuje české...

Hyundai je dlouhodobě jediným opravdovým partnerem českých řidičů, nabízejícím za nedostižné ceny špičkové služby a produkty, vynikající výbavu, inovativní technologie, vrcholnou kvalitu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový vrcholný model rodiny Q: Audi Q8 zná českou cenu

Nový vrcholný model rodiny Q: Audi Q8...

Luxusně vybavené SUV ve stylu kupé pro podnikání i volný čas Audi Q8 50 TDI v České republice od 1 945 900 Kč; uvedení na trh v srpnu Atraktivní balíčky výbav Gravity a Technology Audi Q8...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai je podle J.D. Power nejspolehlivější značkou v automobilovém průmyslu

Hyundai je podle J.D. Power...

Nezávislá organizace J.D. Power zveřejnila studii spolehlivosti automobilů na území Velké Británie. Výzkum označil Hyundai jako nejspolehlivější značku na trhu. Automobilka v provedeném...