Frankfurt 2003: Dva nové prototypy Renaultu na autosalonu ve Frankfurtu

Be Bop a Be Bop : originální variace na téma kompaktního jednoprostorového vozu.

Frankfurt 2003: Dva nové prototypy Renaultu na autosalonu ve Frankfurtu

Vozy Be Bop a Be Bop, které budou představeny divizí Design Renault na Frankfurtském autosalónu 2003 vycházejí z koncepce kompaktního jednoprostorového vozu: poloterénní vůz segmentu SUV Be Bop a sportovní auto pod značkou divize Renault Sport Be Bop spojují měkké i strukturované linie zajišťující optimální aerodynamické vlastnosti.

Frankfurt 2003: Dva nové prototypy Renaultu na autosalonu ve Frankfurtu


Interiér se vyznačuje velmi dobrým výhledem a mimořádnou světlostí. Nabízí novátorské funkce, je variabilní a podporuje příjemný pocit ve voze. Řešení ovládacích prvků Touch Design zajišťuje jejich intuitivní použití a velmi dobrou ergonomii.
Be Bop a Be Bop nezapřou, že patří do řady prototypů firmy Renault. Sympatickým vzhledem se blíží vozu Ellypse. Z profilu některé jejich rysy odkazují na Koleos. Uvnitř dokonalé zpracování tématu Touch Design čerpá z prototypu Talisman. „V návaznosti na naše předchozí prototypy tato dvě vozidla ilustrují – uvnitř i zvenčí – snahu o estetické uplatnění našeho charakteristického projevu zaměřením na šarm a smyslnost,“ říká ředitel průmyslového designu firmy Renault Patrick le Quément.

Výrazný design a měkké linie


Be Bop a Be Bop o délce 4 metry jsou moderní, přitažlivé, působí měkce a z profilu se vyznačují velkou prosklenou plochou. Jejich styl připomínající kapku vody působí dojmem pohybu a dokonalé aerodynamičnosti. „Kapka vody symbolizuje především aerodynamickou čistotu,“ uvádí Michel Jardin, ředitel úseku prototypů divize Design Renault. Díky svému měkkému tvaru přinášejí Be Bop a Be Bop řešení obvyklého problému jednoprostorových vozů: špatné aerodynamiky, která zvyšuje spotřebu. Ke zlepšení aerodynamických vlastností přispívá i aerodynamicky zakrytovaný spodek.


Be Bop a Be Bop byly nakresleny jedním tahem. Design předních a zadních blatníků dodává prototypům sympatický, ale také svalnatý vzhled. Vpředu je křivka prodloužena velkým a širokým čelním sklem. Poté probíhá po délce obrovské prosklené střechy, než padá dolů a tvoří zadní okénko tvaru V a zadek vozu navazující na současné vozy značky Renault.

Jedna koncepce, dva přístupy


Oba prototypy mají sice 50% součástí karoserie společných, avšak zcela rozdílnou osobnost.


Be Bop na pneumatikách velkého průměru (21-palcové pneumatiky PAX System) je vozidlo pro volný čas SUV určené pro jízdu po silnici i mimo ni. Se světlostí podvozku 210 mm a pohonem všech kol mu odolá jen málo překážek. Jeho lak barvy „modravé oceli“ má specifické prvky, které vozu dodávají vzhled rváče. Vpředu je mřížka chladiče opatřena matnější ochrannou zónou. Velmi výkonné světlomety mají diody s modravým světlem high-tech vzhledu. Vzadu jsou světlomety tvořeny světlenými pruhy. Velmi nenápadný dvojitý vývod výfuku je umístěn z obou stran zadních výklopných dveří.


Zadní výklopné dveře vozu Be Bop nabízejí originální, funkční a estetický mechanismus otevírání. Otevírají se tak, že elektromotorek nejprve vyklopí zadní okénko nad střechu. Spodní část se otevírá směrem dolů, přičemž se zároveň vyklopí plošina pro uložení zavazadel a dalšího nákladu.


Be Bop je sportovní kompaktní jednoprostorový vůz. Zářivě žlutá barva jeho karoserie je typická pro výrobky divize Renault Sport. V přední části vozu jsou všechny prvky pro tento vůz specifické: splývavé linie ukazují, že potěšení z jízdy je slučitelné s měkkostí. Sportovní charakter vozu posiluje i mřížka chladiče. Be Bop má motor 2.0 turbo o výkonu 225 k.

Prostorný a přátelský interiér


Dvoje proti sobě postavené dveře odhalují originální a elegantní interiér. Pohled přitáhne střední oblouk, který slouží k upevnění každého ze sedadel. Při takto uvolněné podlaze poskytuje interiér pocit nebývalého prostoru. Oblouk je také spojovacím článkem mezi cestujícími na předních a zadních sedadlech a symbolizuje přátelského ducha interiéru. Dva boční oblouky se táhnou podél dveří a slouží cestujícím jako loketní opěrky. Na středním oblouku je umístěna rychlostní páka z leštěného hliníku i všechny ostatní hlavní ovládací prvky jednotlivých funkcí vozu: topení a klimatizace, ale také navigace, hudba… Na konci oblouku jsou řidiči a spolujezdci k dispozici chromované hodiny. Interiér vozů Be Bop a Be Bop dále nabízí odkládací prostory ve středním tunelu, palubní desce a dvířkách.


Zadní sedadla vozidla pro volný čas Be Bop lze zcela složit a zasunout pod přední sedadla. Po stisku elektrického tlačítka na dvířkách se opěradlo zadního sedadla pomocí kloubového ramene během několika sekund složí na sedák. Celek se zasune pod přední sedadlo a uvolní tak zcela prostor v zadní části vozu.

Ergonomický interiér, nenápadná technika


Technologie Touch Design poprvé uvedená na prototypu Talisman a poté využitá na Mégane II, Espace IV a Scéniku II je na vozech Be Bop a Be Bop dovedena k velké dokonalosti. Stejně jako volant, kde je vyznačen otisk rukou, jsou všechny ovládací prvky na dotek příjemné a napomáhají intuitivní obsluze. Vyspělá technika vozů Be Bop a Be Bop je předkládána bez velké okázalosti. Zobrazení hlavních údajů (rychlost, otáčky apod.) je sdruženo na dvě LCD obrazovky umístěné nad sebou. Pro lepší čitelnost jsou údaje zobrazovány reliéfně. Otáčkoměr je vyznačen barevnými kruhy. Vedlejší údaje (navigace, hudba, komunikace, služby Renault) jsou soustředěny na zvláštní obrazovce umístěné v horní části palubní desky. Tu lze nastavit do tří poloh: složená, na straně spolujezdce a na straně řidiče.

Každý vůz má vlastní vnitřní ladění


Vnitřní ladění obou vozů je jasně odlišeno. Prototyp SUV Be Bop se štíhlými sedadly potaženými kůží v tlumeném odstínu khaki/oranžová a s bavlněnou podlahovou krytinou vyzařuje vřelou atmosféru. Široké čelní sklo a prosklená střecha tento dojem ještě posilují tím, že interiér zaplavují světlem.


Be Bop má ladění více odpovídající svému zaměření. Černá štíhlá sedadla s bočními výztuhami se hodí pro sportovní styl jízdy, stejně jako řadicí páka a přístroje.


TECHNICKÉ ÚDAJE: BE BOP (SUV)

ROZMĚRY

  • Délka netto 4 040 mm
  • Šířka bez zpětných zrcátek 1 770 mm
  • Výška 680 mm
  • Rozvor 2 570 mm
  • Přední i zadní rozchod 1 550 mm
  • Přední převis 805 mm
  • Zadní převis 665 mm
  • Světlá výška podvozku s aerodynamickým zakrytováním 210 mm
  • Přední úhel 35 °
  • Zadní úhel 44 °
  • Hmotnost 1 300 kg
  • Cx /SCx 0,35 /0,86

POHONNÝ AGREGÁT

  • Zážehový motor 4 válce 1.6 16V (Euro 4)
  • Výkon 84 kW /115 k a max. točivý moment 152 Nm
  • Ruční převodovka 6-stupňová

POHON KOL

  • Pohon 4 kol 4X4 s elektronickou spojkou
  • Ráfky 21 palců
  • Pneumatiky Michelin PAX o rozměrech 225 -770 /R540

PARTNEŘI

  • Deep Video Imaging Přístrojová obrazovka 7 palců s technologií dvojité obrazovky ActualDepth
  • Valeo Optický systém LED 1000 lumenů
  • Michelin Pneumatiky univerzální pro suchý, mokrý nebo zasněžený povrch, s centrálním lamelovým žebrem
  • Montupet Hliníkové ráfky


TECHNICKÉ ÚDAJE: BE BOP (RENAULT SPORT)

ROZMĚRY – ROZDÍL PROTI VERZI SUV

  • Délka netto 4 040 mm dtto
  • Šířka bez zpětných zrcátek 1 800 mm +30 mm
  • Výška 1 550 mm -130 mm
  • Rozvor 2 570 mm dtto
  • Přední i zadní rozchod 1 575 mm +25 mm
  • Přední převis 805 mm dtto
  • Zadní převis 665 mm dtto
  • Hmotnost 1 300 kg dtto
  • Cx /SCx 0,32 /0,770

POHONNÝ AGREGÁT

  • Zážehový motor 4 válce 2.0 16V přeplňovaný (Euro 4)
  • Výkon 165 kW /225 k a max. točivý moment 300 Nm
  • Robotizovaná sekvenční 6-stupňová převodovka

POHON KOL

  • Pohon předních kol 4X2
  • Ráfky 21 palců
  • Pneumatiky Michelin PAX o rozměrech 225 -690 /R540

PARTNEŘI

  • Deep Video Imaging Přístrojová obrazovka 7 palců s technologií dvojité obrazovky ActualDepth
  • Valeo Optický systém LED 1000 lumenů
  • Michelin Pneumatiky s asymetrickým vzorkem a vnějším zkosením v duchu „slick“
  • Montupet Hliníkové ráfky

Vozy Be Bop a Be Bop budou představeny divizí Design Renault již za 14 dní na Frankfurtském autosalónu 2003.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na dovolenou v obytném voze

Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na...

Platforma pro sdílení aut HoppyGo nedávno rozšířila kapacitu vozového parku na 2 500 vozů, ve kterém nechybí ani pojízdný “rodinný hotel” Fiat Ducato. Oproti vozům s obytnou vestavbou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sdílení aut mezi uživateli se v ČR těší velké oblibě, v Brně vzrostla poptávka na dvojnásobek

Sdílení aut mezi uživateli se v ČR...

počet zápůjček v Brně meziročně stoupl o více než 100 % příjmy majitelů z pronájmu meziročně vzrostly o téměř 200 % o 130 % se navýšil i počet nových uživatelů nejžádanější jsou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Třetí ročník výstavy Auta na náplavce, který pořádá časopis Svět motorů z mediálního domu Czech News Center, doslova klepe na dveře. Vše vypukne u Vltavy v Praze už ve čtvrtek 29. srpna...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - AAA AUTO překonalo historický rekord, skupina loni prodala 83 000 aut

AAA AUTO překonalo historický rekord,...

V Česku si lidé z „Áček“ odvezli téměř 50 000 vozů, nejpopulárnější byly Octavie Po jedenácti letech padl v síti AAA AUTO prodejní rekord – v roce 2018 skupina AURES Holdings, kam...