Francouzi ovládli San Remo

Bratři Panizziové s Peugeotem obhájili v Rallye San Remo své loňské vítězství před velkým překvapením celé soutěže Francouzem Loebem s Citroënem Xsara WRC.

Asfaltová trať Rallye San Remo nejvíce vyhovuje vozům Peugeot a Citroën, jak ukázaly poslední ročníky, do jejichž kokpitů usedají specialisté jako Gilles Panizzi, Philippe Bugalski, Didier Auriol nebo Jesus Puras. A tak tomu bylo i úvodu 39.ročníku Rallye San Remo.


První zkoušku vyhrál Panizzi, další tři Puras, pátou Bugalski (oba Citroën) atd. Proto také po první etapě vedl Španěl Jesus Puras, jenž se na první pozici usadil po druhé zkoušce a jen na okamžik ji přenechal Panizzimu. To když vypadl z tempa z důvodu nepřesně napsaného rozpisu. Druhý Panizzi ztrácel 1,5 s, třetí Bugalski 16,1 s, čtvrtý Auriol 31,4 s, pátý Loeb 36,7 s, šestý Grönholm i přes potíže s řazením 50 sekund. Teprve další dvě místa patřila Fordům – Sainzovi a Delecourovi.


Po první zkoušce se však se soutěží museli rozloučit hned tři favorité – Schwarz se Škodou Octavia (alternátor), Burns se Subaru a Liatti s Hyundaiem havarovali. Poprvé nasazené vozy Mitsubishi Lancer WRC se od počátku potýkaly s nesprávně fungujícím elektronickým systémem diferenciálů a proto jim patřila 13. (Mäkinen), resp. 19. příčka (Loix). Po vypadnutí Schwarze jel Thiry spíš na jistotu a po potížích s tlumiči a brzdami mu patřila 18. příčka, nováček Roman Kresta, který se dopustil několika menších chyb, byl pětadvacátý.


Úvod druhé etapy poznamenala série havárií. Nejdříve Japonec Arai narazil do zdi a vylomil kolo, vzápětí jej následovali Puras a Bugalski, a také Grönholm, který však s půlminutovou ztrátou pokračoval dál. Vedoucí pozici si stále udržoval Panizzi, i přestože musel část zkoušky absolvovat s ručním řazením. O druhou příčku sváděli souboj junior Loeb, jedoucí poprvé s Citroënem Xsara WRC a zkušený Auriol s Peugeotem. Po 12.zkoušce se dostal Loeb na 2.místo, k čemuž mu pomohly i dvě vyhrané zkoušky.


Před závěrečnými čtyřmi zkouškami třetího dne ztrácel Loeb na Panizziho 34 sekund a před Auriolem měl k dobru 7,3 s. Na čtvrtou příčku se probojoval Grönholm, jenž předstihl Sainze a první desítku uzavírali Travaglia, Delecour, Solberg, Jean-Joseph a C.McRae. Thiry se propracoval na 15.místo a Kresta na 18.


V posledních čtyřech zkouškách si Panizzi udržoval vedení, neriskoval a nevyvedl jej z míry ani skvělý výkon Sebastiana Loeba, jenž ztrátu stáhl po předposlední zkoušce na 11,8 sekundy. Pro Mäkinena skončila soutěž v 15.zkoušce ulomením kola, jeho kolega dokončil soutěž dvanáctý, jednu příčku před Thirym, který si v závěru soutěže vzal k srdci slova vedoucího týmu Pavla Janeby a zrychlil. Roman Kresta odpadl tři kilometry před cílem posledního měřeného úseku pro poruchu motoru. V tu dobu byl 16.


Vzhledem k tomu, že Mäkinen ani Burns soutěž nedokončili a Colin McRae osmým místem nebodoval, zůstává boj o titul mistra světa stále otevřený.


Výsledky:

1. Panizzi – Panizzi Peugeot 206 WRC 4.05.49,5
2.Loeb – Elena Citroën Xsara WRC +0.11,4
3.Auriol – Giraudet Peugeot 206 WRC +0.54,9
4.Sainz – Moya Ford Focus WRC +1.11,9
5.Travaglia – Zanella Peugeot 206 WRC +1.32,1
6.Delecour – Grataloup Ford Focus WRC +2.28,6
7.Grönholm – Rautiainen Peugeot 206 WRC +2.47,4
8.C.McRae – Grist Ford Focus WRC +3.53,7
9.Solberg – Mills Subaru Impreza WRC +3.59,9
10.Jean-Joseph – Boyre Peugeot 206 WRC +4.01,5

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Druhá dobrá volba ve světě dvojitého šípu

Druhá dobrá volba ve světě dvojitého...

Ještě před několika měsíci to byl největší a nejdražší Citroën v nabídce, a bylo to poprvé v historii, co takový Citroën nebyl velký sedan. Dnes už to neplatí… Dnes už je vlajkovou...