FIA WTCC v Argentině: TERMAS DE RIO HONDO (6. – 8. března 2015)

První letošní kolo se tedy odehraje v Argentině, vlasti Pechita Lópeze, úřadujícího mistra světa.

PROGRAM

Hlavní sezona začne v pátek 6. března prvním a druhým volným tréninkem v10.00. Další dva tréninky jsou v plánu v sobotu v 8.45 a 11.00. Kvalifikace startuje v15.00 a následuje tradiční formát Q1/Q2/Q3. Samotné závody jsou na pořadu v neděli v 15.15 a 16.30 místního času.

Do celé sezony 2015 nasazuje tým

– čtyři oficiální vozy C-Elysée WTCC. José María López, Yvan Muller, Sébastien Loeb a Ma Qing Hua se zaměří na to, aby prozářili cestu Citroënu. Na soukromé bázi bude startovat ještě pátý vůz, který pojede Mehdi Bennani pod hlavičkou Sébastien Loeb Racing.

Březen bude ostatně pro Citroën Racing vysloveně americkým měsícem

Zatímco Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team se zúčastní Rally Mexiko, tým WTCC míří do Termas de Rio Hondo v provincii Santiago del Estero. Tento okruh je součástí kalendáře FIA WTCC teprve dva roky. Na něm v roce 2013 poprvé vyhrál José María López při jeho vůbec prvním startu v této soutěži. Hlavně tento počin byl rozhodující pro Citroën Racing, když začal sestavovat svůj závodní tým pro 2014. Loni se Pechito při návratu do Termas postaral o vzrušující zážitky, když zúročil pole position a vyhrál oba závody a do konce sezony už před sebe v celkové klasifikaci nikoho nepustil. Tyto výsledky ho pak nasměrovaly k zisku titulu mistra světa…

Tentokrát ale začíná od nuly a čeká ho sezona s naprosto otevřeným koncem

Samozřejmostí ovšem je, že José María López bude mířit za obhajobou koruny. Jeho týmový kolega Yvan Muller bude současně bojovat o svůj v pořadí pátý světový titul. Třetí v celkovém pořadí loňského šampionátu, Sébastien Loeb, se netají tím, že by se chtěl posunout na vyšší úroveň a svým týmovým spoluhráčům pořádně zatopit. Plnou závodní sezonu absolvuje letos Ma Qing Hua vůbec poprvé. Jeho snem je jednou napodobit Pechitovy úspěchy. Ale nesmíme zapomínat ani na další týmy, které budou na startu sezony a které využily naplno tříměsíční závodní pauzu.

První mítink jistě dá odpovědi na spoustu otázek a naznačí, jak by mohl vypadat další průběh šampionátu. Citroën Total Team se řídí známým pravidlem, že vítězný tým se nemá měnit a hodlá vytěžit maximum ze své autority.

Co řekli před sezonou?

Yves Matton, šéf Citroën Racing:

„Přes zimu jsme neabsolvovali příliš mnoho testování. Náš technický tým se plně soustředil na zvládnutí nových homologačních požadavků. Pracovali jsme na nějakých změnách aut, které představíme v Termas a během sezony. Všech pět vozů Citroën C-Elysée WTCC má pro Argentinu nové přední odpružení a také pozměněné nastavení aerodynamiky. Každý z našich pilotů se připravoval velmi svědomitě, ovšem individuálně. Všichni chtějí být nejlepší a všichni chtějí vyhrát. Podobně jako loni bude naším heslem – týmový duch a respekt na trati. Očekáváme opravdu tvrdou konkurenci, ale naši piloti budou společně bojovat, aby Citroën byl na špici. Naše cíle jsou jednoduché: dělat všechno stejně dobře jako loni a udržet si naše tituly!“

José María López (Citroën C – Elysée WTCC č. 37):

„Je to opravdu vzrušující být na startu boje za obhajobou mého titulu na domácím okruhu! Každý, kdo byl v Termas minulý rok, viděl, jak zapálení jsou Argentinci pro motorsport. Vím, že všechny budu mít v zádech. Bude záležet na tom, jak zahájím sezonu. Aby to bylo dobře, kde jinde by to pak mělo být, než právě zde? Každoroční úvod přináší hodně výzev. Nic jsem nezměnil, ale moji soupeři o mně vědí úplně všechno. Vědí, čeho jsem schopný, a zaměří se na mě.“

Yvan Muller (Citroën C – Elysée WTCC č. 68):

„Začátek sezony je letos odlišný od jiných sezon. Čeká nás nejdřív dlouhá cesta z domova a doprostřed léta k tomu. Zahajovací závod sezony bývá vždy zvláštní, s mnoha změnami na autech, v týmech a jejich vedení. Jsem v dobrém rozpoložení. Jsem klidný a necítím žádný tlak. Už se nemohu dočkat startu. Bude to dlouhá zima. Pořád myslím na loňskou sezonu a na to, co bych měl dělat, abych se vrátil k tomu nejlepšímu ve mně. Vítám změny, které se udělaly na vozech, a vím, že náš tým už má roční zkušenosti za sebou a ty budou pro nás neocenitelné při startu sezony.“

Sébastien Loeb (Citroën C – Elysée WTCC č. 9):

„Nejsem zvyklý být tak dlouho mimo hru, a proto už se nemohu dočkat, až opět začneme. Můj cíl je využít všech zkušeností, které jsem získal ke zlepšování. Rád bych se pral o čelní pozice s Pechitem a Yvanem a získával body pravidelněji. Máme na programu pět zcela nových okruhů, s nimiž nebudou žádné lokální zkušenosti, což by pro mě měla být výhoda. Změny, které se udělaly na našich C – Elysée WTCC se osvědčily během testování. Tak doufejme, že budou stejně dobře pracovat i na okruzích počínaje Termas!“

Ma Qing Hua (Citroën C – Elysée WTCC č. 33):

„Jsem opravdu šťastný, že mohu pokračovat s Citroën Racing a dokonce po celou závodní sezonu. Že se budu moci měřit s konkurencí mnohem častěji, mi pomůže v tom, abych se ve voze cítil mnohem lépe. Připravoval jsem se po celou zimu, měl jsem spoustu fyzické přípravy a dvě výborná testování. Myslím, že technické změny budou vyhovovat mému stylu jízdy. Rád bych dokončil každý závod a také na dobré pozici. Snad už také nadešel čas, kdy bychom mohli vidět čínskou vlajku na podiu. Na rozdíl od mých týmových kolegů jsem v Termas ještě nejezdil. Na simulátoru to ovšem vypadá na velmi náročný okruh. Trat je kluzká, zejména je-li horko. Ovšem podmínky budou stejné pro všechny.“

Piloti Citroënu se setkají s fanoušky

Jak už bývá zvykem, čeká piloty Citroënu v Argentině řada reklamních a mediálních akcí. Nejprve po příletu do Buenos Aires se José María López, Sébastien Loeb a Matias Rossi, vítěz národního mistrovství, zúčastní roadshow na křižovatce Avenida Diagonal a Calle Suipacha. Start je 1. března ve 14 hodin. V úterý odpoledne Pechito a Séb se spojí s Yvanem Mullerem v Cordobě, kde podpoří akci na pomoc obětem nedávných záplav. A nakonec ve středu večer se piloti ještě jednou setkají s fanoušky na ulici Santiago del Estero.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...