Dva supersporty Volkswagen z Wolfsburgu:

VW Golf GTI W12-650 (447 kW) a VW Golf GTI Pirelli (169 kW).

Na každoročním srazu příznivců modelů Volkswagen GTI v okolí rakouského jezera Wörthersee proběhly dvě světové premiéry: showcar Golf GTI W12-650 a Golf GTI Pirelli.

Golf GTI W12-650 doslova a do písmene nadupaný Golf disponuje výkonem 477 kW (650 koní), o který se stará šestilitrový dvanáctiválec se dvěma turbodmychadly. Točivý moment tohoto motoru činí 750 Nm a k dosažení 100 km/h postačí autu pouhých 3,7 vteřiny. Maximální rychlost 325 km/h.

Golf GTI Pirelli pohání jubilejní motor z GTI Edition 30 o výkonu 169 kW (230 koní), který v kombinaci s dvojspojkovou převodovkou DSG a novými speciálními pneumatikami Pirelli P-Zero dokáže prolomit hranici sta kilometrů v hodině za 6,6 vteřiny.

Golf GTI W12-650

Dva supersporty Volkswagen z Wolfsburgu:
Dva supersporty Volkswagen z Wolfsburgu:

Opustit veškerá konvenční řešení, vytvořit něco unikátního, probudit řidičskou vášeň – to byly hlavní cíle od samotného počátku výroby modelů GTI. Do dnešních dní podlehlo jejich šarmu více než 1,67 milionu řidičů a Golf GTI se stal ikonou a sám o sobě i značkou. Od roku 1982 se tisíce příznivců GTI setkávají pravidelně každým rokem u jezera Wörthersee v rakouských Korutanech. Při této příležitosti připravil letos Volkswagen Golfa, který tu ještě nebyl: GTI W12-650 showcar. Tento sportovní vůz je vyjádřením poklony všem přátelům GTI, kteří z něj udělali legendu, je to koncept, který byl navržen přesně pro ně.

Žadný jiný Golf nebyl silnější, širší nebo rychlejší. GTI W12-650 vypadá jako by právě přijel ze závodního okruhu. Showcar, nic více, nic méně. Zároveň však dává na odiv enormní potenciál, který nabízí.

Šestilitrový podélně uložený dvanáctiválec W12 biturbo je umístěn přímo za řidičem a spolujezdcem, což dělá z GTI klasický sportovní vůz. Šestistupňová automatická převodovka pak přenáší maximální točivý moment 750 Nm (při 4500 ot./min) na zadní nápravu. Golf je katapultován z nuly na 100 km/h za 3,7 vteřiny. Ten, kdo nechá nohu na plynu, lehce přesáhne hranici 300 km/h a ručička tachometru zastaví, až na 325 km/h.

Pod 1,88 metru širokou a 1,42 metru vysokou karoserií spojili inženýři takové technologie, jako nikdy předtím. Všechny použité komponenty jsou však vlastní výroby, což demonstruje obrovskou šíři technologické základny koncernu Volkswagen. Kola jsou osazena 19palcovými upravenými disky z lehkých slitin „Detroit“ s 235 mm širokými pneumatikami vpředu a 295 mm širokými pneumatikami vzadu.

Nápravy Golfu GTI W12-650 jsou „zatlačeny“ 70 mm do karoserie, čímž byla snížena světlá výška. Aby se do nich vešla obří kola, museli designéři zároveň výrazně zvětšit i podběhy vozu. Vedoucí designu automobilky Volkswagen Klaus Bischoff ke vzhledu automobilu uvádí: „Měli jsme jasně definovaný cíl – i přes zásadní změny musí GTI zůstat klasickým GTI. Design Golfu je totiž něco jako otisk prstu. Pokud jej smažete, zničíte celý charakter vozu. A to jsme v žádném případě nechtěli připustit.“ Proto je v Golfu GTI W12 použito co možná nejvíce dílů ze sériové verze.

„Největší výzvou bylo dostat k šestilitrovému motoru dostatek vzduchu pro chlazení, aniž bychom porušili design bočního profilu vozu,“ říká Klaus Bischoff a pokračuje: „Navíc jsme byli nuceni provést další aerodynamické úpravy, abychom získali dostatečný přítlak na zadní nápravu. Z estetických důvodů jsme totiž na auto nechtěli dávat velké zadní křídlo.“ Problémy s chlazením konstruktéři obešli zavedením nových vzduchových vstupů před zadními koly. Pro Golf typické robustní C-sloupky tak mají u GTI W12 zvláštní konstrukci, protože mezi plechem a bočními skly se nacházejí další nasávací otvory pro chladicí vzduch. Toto GTI nepotřebuje přítlačné křídlo na střeše, protože je do něj již zakomponováno. Střecha je totiž součástí velkého difuzéru, který zajišťuje dostatečný přítlak na zadní nápravu. Je vyrobena z karbonových vláken a směřuje vzduch přes záď vozu pod spoiler.

Výrazný styling Golfu GTI W12 umocňují nárazníky, které upoutají obřími otvory pro nasávání vzduchu, záď zdobí chromované koncovky dvojitých výfuků a příď díky červeně orámované mřížce chladiče nezaměnitelně odkazuje na první GTI.

Moderní interiér je navržen tak, aby se v něm všichni řidiči GTI cítili jako doma. Závodní sedadla jsou „zabalena“ v nově navržených kožených potazích Alcantara, tři kulaté číselníky uprostřed přístrojové desky opět odkazují na originální GTI. Detaily převzaté ze závodních vozů zahrnují průhledné spínače důležitých funkcí jako například ESP. Kvůli snížení hmotnosti má Golf GTI W12 navíc kompletně „obnažené“ dveře, což posádce nabízí zajímavý pohled na fungování mechanismu jejich otvírání.

Golf GTI Pirelli

Dva supersporty Volkswagen z Wolfsburgu:
Dva supersporty Volkswagen z Wolfsburgu:

„Síla je k ničemu, pokud ji člověk nemůže ovládat,“ zní motto firmy Pirelli. Výsledkem tohoto tvrzení je návrat exkluzivního, silného a rychlého Golfu GTI Pirelli na světové silnice. Volkswagen tak pokračuje v úspěšné historii jednoho z nejznámějších limitovaných vozů v Evropě.

Edice GTI Pirelli vychází z jubilejního Golfu GTI Edition 30, od kterého se však liší několika nezanedbatelnými detaily. Automobil se chlubí 18palcovými pětipaprskovými koly Pirelli v titanovém provedení, na kterých jsou obuty zbrusu nové pneumatiky Pirelli P Zero o rozměru 225/40. Poznávacími znaky tohoto modelu jsou všudypřítomná loga Pirelli, která nahradila označení GTI jak v exteriéru, tak v interiéru.

Vnitřnímu vybavení dominují sportovní sedadla ve speciálním designu s potahem z mikrovláken „Dinamica“ s motivem vzorku pneumatiky. Volant a parkovací brzda jsou vyvedeny v kůži a jejich provedení ozvláštňuje charakteristický žlutý šev.

Volkswagen Golf GTI Pirelli se bude prodávat ve čtyřech exkluzivních barevných kombinacích (světle žlutá, stříbrná, černá a modře grafitová) a v nabídce se objeví v září tohoto roku.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT podepsal smlouvu o spolupráci se společným podnikem Volkswagen Group China a JAC

SEAT podepsal smlouvu o spolupráci se...

SEAT se stane podílníkem ve firmě založené společnostmi Volkswagen Group China a JAC a ve společném podniku bude vedoucí značkou koncernu Španělský výrobce automobilů se bude aktivně podílet...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen Užitkové vozy odhalí na veletrhu Caravan Salon 2018 nový kempinkový vůz

Volkswagen Užitkové vozy odhalí na...

Nový kempinkový vůz na základě modelu Crafter s vysokou střechou, spací zónou v zadní části a koupelnou Sériově vyráběný model vychází z konceptu California XXL, představeného...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Flexiauto: nový projekt sdílení elektromobilů pro firmy

Flexiauto: nový projekt sdílení...

Innogy a skupina Auto Palace otestují sdílení 15 elektromobilů Elektromobil jako netradiční zaměstnanecký benefit i mobilní prostředek propagace firmy Pilotní projekt je určený pro firmy z...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pneumatiky Goodyear budou sloužit jako originální výbava pro nový Volkswagen Touareg

Pneumatiky Goodyear budou sloužit jako...

Společnost Goodyear oznamuje, že několik řad jejích letních, zimních a celoročních pneumatik bylo schváleno jako originální výbava pro nový model Volkswagen Touareg. Goodyear dokázal naplnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Projekt „INDIA 2.0“: ŠKODA AUTO přebírá zodpovědnost za aktivity koncernu Volkswagen v Indii

Projekt „INDIA 2.0“: ŠKODA AUTO...

Tato úloha ukazuje důvěru vedení koncernu Volkswagen v kompetence týmu ŠKODA AUTO ŠKODA AUTO přebírá zodpovědnost za platformu MQB A0, nejprve se zaměřením na Indii Technický vývoj bude...