Dva Citroëny DS3 WRC na Rally Argentina 8. – 11. 5. 2014

Mads Ostberg/Jonas Andersson a Kris Meeke/Paul Nagle obsadí dva Citroëny DS3 WRC v Citroën Total Abu Dhabi World Rally Teamu. Citroën Racing drží ojedinělý rekord právě v Argentině v rámci mistrovství světa – devět vítězství na zdejší rally v řadě.

Citroën Racing od svého vstupu jako týmu do mistrovství světa v roce 2003

– dosáhl už devět prvenství v Rally Argentina a to nepřetržitě v řadě. Po prvním vítězství v roce 2004 posádkou Carlos Sainz/Marc Marti následovala ojedinělá série tandemu Sébastien Loeb/Danieĺ Elena, který na tratích kolem Carlos Paz nebyl nikdy poražen. Vystřídal při tom tři typy vozů – Xsara WRC, C4 WRC a DS3 WRC.

Devítinásobný šampion Citroën si užívá kulisy stovek tisíc fanoušků, kteří jsou u trati každým rokem. Mezi nimi bývá i José-María López, ovšem aktuální lídr okruhového WTCC tentokrát mezi nimi bude chybět, neboť ho čeká další zastávka v mistrovství světa v Citroënu C – Elysée WTCC na Slovensku.

Tři rally ve třech dnech

Během tří dní rally musí posádky počítat s velmi specifickými podmínkami. Po prvním dni, který se odehrává převážně na nahrnuté šotolině, následují technické rychlostní zkoušky na písčitých cestách regionu Santa Rosa de Calamuchita druhého dne, a pak den třetí, kdy se soupeři vydávají na úzké skalnaté cesty pohoří Traslasierra.

Na měnící se podmínky této rally se Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team připravoval dlouho předem: Šéf inženýr pro DS3 WRC Didier Clément vysvětluje

„Jsou zařazeny některé sekce, šplhající se do výšek přes 2000 metrů nad mořem. Nyní využijeme výsledky práce, kterou jsme udělali před Rally Mexiko. Pro nastavení vozu jsme využili dvoudenního testování s našimi piloty. Na základě našich bohatých zkušeností jsme navrhli řešení pro různé rychlostní zkoušky v Argentině. Máme k dispozici rozsáhlou databázi a pocity pilotů pro optimální nastavení vozů Citroën DS3 WRC tak, abychom auta předávali pokud možno vždy s co nejmenšími možnými změnami. Náš cíl je jasný – aby piloti měli k vozům důvěru. Víme, jak auta nastavit na každý den rally. Také známe, jakým léčkám se musíme vyhnout. Kromě toho ale dál souběžně pracujeme na vývoji auta. Pro Rally Argentina máme možnost set-up trochu aktualizovat. Týká se to elementů, které byly otestované a schválené. Nikdy nemůžeme měnit auto jako celek. Měli jsme k dispozici také aktualizace dostupné našim pilotům tak, aby prostor dostaly i jejich specifické pocity během testování s cílem umožnit jim volbu, která pro ně může být důležitá. Nemusejí mít nezbytně stejnou volbu, protože jejich styly jsou odlišné. Ale jednotlivá nastavení se od sebe zase tolik neliší.“

Už počtvrté se Mads Ostberg těší na Rally Argentina:

„Rally Argentina patří mezi mých pět nejoblíbenějších rally vůbec. Diváci a jejich vášnivá podpora dělají z tohoto podniku atmosféru skvělé párty. Některé rychlostní zkoušky jsou opravdu nádherné.“ Norský pilot letos už dvakrát dojel na stupně vítězů, ve Švédsku a nedávno i v Portugalsku, a nyní doufá v další zlepšování. „Naše příprava byla perfektní. Od posledního dne Rally Mexiko se vývoj posouvá velmi pozitivně. Při testování jsme si potvrdili, jaký pokrok jsme udělali. Neustále pracuji i na mém stylu jízdy, abych byl za volantem Citroënu DS3 WRC ještě víc konkurenceschopný. Spolu s našimi inženýry jsme dosáhli dobrých výsledků: Je to dlouhý proces, nedá se vše udělat přes noc, ale rychlost, jakou se zlepšujeme, je velice slibná.“

Mads Ostberg, aktuálně třetí v pořadí mistrovství světa, skončil v Argentině na pódiu v roce 2012.

„A letos mám stejný cíl. Rally bude obtížná podobně jako jindy. Budeme potřebovat zajet vyrovnaně. Už se nemohu dočkat sobotního programu. Bude to rychlé a v měnícím se rytmu. V neděli se musíme vyrovnat s vrchem Mina Clavero. Je to pekelná výzva na konec této rally! Chtěl bych zajet co nejlepší výsledek. Jak rychle pojedu, to uvidíme až podle aktuálních podmínek…“

Nová zkušenost pro Krise Meekeho

Na rozdíl od Švédska, Mexika a Portugalska má Kris Meeke s Argentinou jen malé zkušenosti. Ještě nikdy kolem Carlos Paz v rámci mistrovství světa nezávodil. „Jen při IRC v roce 2010,“ říká Kris. „Tratě sice nebyly stejné, ale určitě mám dobrou představu o tom, co nás čeká. Budu mít oproti předcházejícím rally sezony poněkud víc jasno.“ Během testování, které se uskutečnilo na Sardinii, byli Kris a Paul schopní se opět sžít s Citroënem DS3 WRC. „Je to opravdu skvělé být zpátky ve voze. Pilotovat WRC auto, to není nic, co byste mohli dělat doma. Testování probíhalo velice dobře. Celý tým pracoval tvrdě, neustále se snažil přicházet s novými řešeními. Máme teď lepší trakci a auto se chová vyváženěji. Mám k autu velkou důvěru a cítím velkou jistotu v DS3 WRC. Musíme se pokusit dojet rally bez nějakých větších chyb. Ať jsou podmínky jakékoli, musíme dovézt auto domů. Od začátku sezony máme dobré tempo. Jen se potřebujeme vyvarovat chyb. V první řadě to znamená udělat si dobré poznámky během rekognoskace.“

Zítra – ve čtvrtek 8. května

– už čeká závodníky shakedown stejně jako slavnostní ceremoniál a super speciálka v Carlos Paz v 16 hodin.

V pátek 9. května

– posádky zamíří severně na tratě kolem La Cumbre. Dvě rychlostní zkoušky se kompletně pojedou dvakrát: Santa Catalina – La Pampa (27.09 km) a mohutná Ascochinga – Agua de Oro (51.88km). Třicetiminutový servis je naplánován na 12.18 hodin.

Sobotní program 10. května obstarají dvě zkoušky více jižněji.

Pro posádky se asistenční park uzavře v 6.25 hodin, aby pak zamířily do Calamuchita Valley. Pak je čekají opět dva průjezdy San Agustin – Villa del Dique (39.99 km) a Amboy – Yacanto (39.16 km), které rozdělí třicetiminutová servisní perioda.

Nedělní finálový den 11. května

– bude kratší s pouhými 76.78 km v měřených sekcích. Posádky se pustí na Giulio Cesare – Mina Clavero (22.07 km) a El Condor – Copina (16.32km), ovšem už bez možnosti servisu. Legendární test Giulio Cesare se pojede v opačném směru oproti předchozím rally, z vrcholu hory dolů do Traslasierra Valley. Druhý průjezd na El Condor bude současně i Power Stage. Rally má program naplánovaný tak, aby konec byl v Carlos Paz 11. května ve 14.18 hod.

Více na: http://www.citroen.cz

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN SPOUŠTÍ NOVOU REKLAMNÍ KAMPAŇ NAZVANOU „INSPIRED BY“ VAŠÍ TOUHOU PO SVOBODĚ OD ROKU 1919 !

CITROËN SPOUŠTÍ NOVOU REKLAMNÍ KAMPAŇ...

Citroën spouští v těchto dnech novou kampaň, jejíž sdělení zní „Naše vize mobility se rodí z vaší touhy po svobodě“. Tento nový mezinárodní reklamní spot uvádí na scénu motto...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výrazný nárůst obratu v 1. čtvrtletí 2018

Výrazný nárůst obratu v 1. čtvrtletí...

Objemy celosvětových prodejů vzrostly o 44,2 %, včetně společnosti Opel Vauxhall (OV), v 1. čtvrtletí se prodalo více než milion vozů[1]; Obrat skupiny činil 18,2 mld. EUR[2], což představuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA a společnost Huawei představují svůj první vůz s mobilním připojením

Skupina PSA a společnost Huawei...

DS 7 Crossback je první vůz skupiny PSA, který používá platformu IoT, označovanou jako CVMP „Connected Vehicle Modular Platform“ a vybavenou technologií Huawei pro zajištění nabídky nových...

Emov spouští v Lisabonu sdílení...

Služba nabízející sdílení automobilů emov, která vznikla jako společný podnik mezi značkou Free2Move a společností Eysa, začne od dubna fungovat v portugalské metropoli; Emov nabídne...

Skupina PSA a společnost DCS...

Skupina PSA a Digital Charging Solution (DCS) – dceřiná společnost skupiny BMW a provozovatel služby ChargeNow – uzavřely partnerství, na jejímž základu získávají zákazníci značek Peugeot...