Dunlop Sportmax Qualifier RR a GP Racer

– dvě nové vysoce výkonné pneumatiky, které doplňují řadu Sportmax pro nejnáročnější jezdce.

Dunlop, jeden z předních světových výrobců vysoce výkonných pneumatik, představuje Dunlop Sportmax Qualifier RR a Sportmax D209GP Racer, dvě nové motocyklové pneumatiky speciálně vyvinuté pro nekompromisní jízdu na silnicích a závodních okruzích se supersportovními a hypersportovními motocykly.

Dunlop Sportmax Qualifier RR a GP Racer
Dunlop Sportmax Qualifier RR a GP Racer
Dunlop Sportmax Qualifier RR a GP Racer
Dunlop Sportmax Qualifier RR a GP Racer
Dunlop Sportmax Qualifier RR a GP Racer

Qualifier RR a GP Racer demonstrují rychlou odpověď pneumatik Dunlop na nové výkonnostní požadavky motorkářů. Současné uvedení dvou pneumatik, jež poskytují maximální požitek z jízdy na silnici i okruhu, je toho jasným důkazem.

Sportmax GP Racer je zaměřen na jezdce, kteří své motocykly využívají především k jízdě na okruhu nebo pro závodění. Sportmax Qualifier RR je naopak odpovědí na potřeby sportovně orientovaných motorkářů, kteří očekávají maximální využití motocyklu na běžné silnici. Tyto dvě nové pneumatiky byly vyvinuty za přispění technických týmů Dunlop Motorsport a Dunlop Motorcycle. Jejich úzká spolupráce ctí dlouhodobou filozofii Dunlop – nabízet nejnovější poznatky ze závodní dráhy ve vysoce výkonných pneumatikách pro běžnou jízdu.

Sportmax D209 GP Racer

Dunlop Sportmax Qualifier RR a GP Racer

Při vývoji pneumatiky Sportmax D209 GP Racer se inženýři zaměřili na vytvoření okruhové pneumatiky, která bude uživatelsky příjemná pro jezdce s omezenými zkušenostmi s jízdou na závodní trati. Profil přední i zadní pneumatiky je převzat ze závodní pneumatiky D209 GP Supersport. Také dezén je velmi podobný závodnímu obutí a poskytuje excelentní ovladatelnost na suchém povrchu a v zatáčkách. Optimalizovaný poměr drážek v centrální části běhounu zajišťuje vynikající přilnavost a ovladatelnost při přímé jízdě. Minimum drážek v boční části běhounu garantuje zlepšený záběr a nižší opotřebení při maximálním náklonu na suchém povrchu.

Technologie více směsí v běhounu pneumatiky je další prvek převedený ze Sportmaxu GP na Sportmax D209 GP Racer. Cílem je maximální výkon na závodním okruhu. Centrální „záběrová směs“ běhounu je v kontaktu s povrchem, když je motocykl napřímen. Tato směs má speciální vlastnosti, funguje za nižších teplot a udržuje směrovou stabilitu, čímž zajišťuje maximální trakci a brzdění. Boční běhounová směs je dokonale přilnavá. Obsahuje speciální materiály vyvinuté pro zvýšení přilnavosti a záběru v největším náklonu. Aby si jezdci mohli vybrat pneumatiku, která jim opravdu vyhovuje, je Sportmax D209 GP Racer nabízen se směsí soft a medium pro přední pneumatiku a se směsí medium a endurance pro zadní pneumatiku.

Sportmax Qualifier RR

Dunlop Sportmax Qualifier RR a GP Racer

Vývoj této pneumatiky byl ovlivněn cílem přinést silniční pneumatiku dovolující naplno využít reálného potenciálu motocyklu. Je určena pro jezdce, kteří ve svých zážitcích z jízdy po silnici nechtějí dělat kompromisy.

Dezén běhounu pneumatiky se směrovými drážkami uspořádanými vpřed a vzad vychází z pneumatiky Sportmax GP. Qualifier RR má více podélných prvků uprostřed běhounu pro vylepšené záběrové schopnosti na mokrém povrchu. Výborná je odolnost proti opotřebení. Zvýrazněný tvar dezénu běhounu zvyšuje jeho tuhost, zlepšuje odolnost proti opotřebení a dovoluje použití měkčí směsi. Poměr drážek v centrální časti běhounu pneumatiky Qualifier RR je optimalizován s ohledem na vynikající záběrové schopnosti za každého počasí. Minimum drážek v boční části běhounu a nová struktura směsi zlepšuje záběrové vlastnosti na suchém povrchu při maximálním náklonu motocyklu.

Technologie více směsí v běhounu této nové pneumatiky Dunlop zajišťuje vysokou bezpečnost při měnících se klimatických podmínkách. S ohledem na to, že tato pneumatika je více orientována na silnice, je centrální „záběrová směs“ běhounu, která je ve styku s povrchem při přímé jízdě a mírném náklonu, trochu širší než u GP Racer. Tato směs funguje za nižších teplot a udržuje směrovou stabilitu, čímž zajišťuje maximální trakci a brzdění. Boční běhounová směs je dokonale přilnavá. Tato směs obsahuje speciální materiály vyvinuté pro zvýšení přilnavosti a záběru v největším náklonu.

Konstrukce obou nových pneumatik Dunlop

CAD (Computer Aided Design) a konečná analýza prvků FEA (Finite Element Analysis) vedly k navržení těchto konstrukčních řešení přední a zadní pneumatiky:

Hlavní roli v konstrukci přední pneumatiky hraje její běhoun se zesílenými nárazníky, které kryjí dvouvrstvou kostru. Tato technologie je přímo převzata ze závodních pneumatik. Tím je kontrolován profil pneumatiky a tuhost běhounu. Výsledkem jsou výborné záběrové schopnosti, přesná odezva řízení.

Konstrukce zadní pneumatiky má samostatný, průběžně vinutý bezešvý pás (JLB) a zesilující aramidový pás zajišťující stálý průměr pneumatiky a kontrolu profilu zadní pneumatiky při vysokých rychlostech. Tyto prvky udržují stabilní kontaktní plochu pneumatiky s povrchem, přinášejí výborné záběrové schopnosti a stabilitu při vylepšené odolnosti proti opotřebení. Vylepšení JLB pásu a konstrukce výrazně snížilo hmotnost zadní pneumatiky Qualifier RR. Nižší hmotnost znamená pozitivnější charakteristiku odpružení a lepší zpětnou vazbu.

Dunlop Sportmax Qualifier RR bude v Evropě k dostání od března 2007 v následujících rozměrech:

Přední kolo

  • 120/70ZR17 (58W) TL
  • 190/50ZR17 (73W)
  • 190/55ZR17 (75W)

Zadní kolo

  • 180/55ZR17 (73W)

Dunlop Sportmax D209 GP Racer bude v Evropě k dostání od března 2007 v následujících rozměrech:

Přední kolo

  • 120/70ZR17 (58W) TL S (Soft)
  • 120/70ZR17 (58W) TL M (Medium)

Zadní kolo

  • 180/55ZR17 (73W) TL M (Medium)
  • 180/55ZR17 (73W) TL E (Endurance)
  • 190/55ZR17 (75W) TL M (Medium)
  • 190/55ZR17 (75W) TL E (Endurance)

Dunlop

Dunlop je jedním z předních světových výrobců špičkových pneumatik s impozantní historií úspěchů v motoristickém sportu. Rozsáhlé zkušenosti na poli závodů vedly Dunlop k zavádění inovativních technologií i u pneumatik určených k běžnému použití. Pro dosažení maximálního pohodlí během jízdy využívá Dunlop nejnovější technologie výroby pneumatik poskytující skvělý výkon a dlouhou životnost.

Pneumatikami Dunlop své motocykly standardně vybavuje mnoho předních světových výrobců včetně firem Aprilia, Benelli, BMW, Buel l, Derbi, Ducati, Harley Davidson, Honda, HRD, Husaberg, Husqvarna, Kawasaki, KTM, MV Agusta, Peugeot, Piaggio, Suzuki, Vertemati a Yamaha.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE ALL4

Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE...

Čistě elektrické MINI Countryman SE ALL4 poslalo se světa pár „čumkaret“. Jak si cestuje a užívá volnosti na jakémkoli povrchu díky pohonu všech kol ALL4. Jde to, protože tenhle crossover se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Lexus prodlužuje hybridům jízdu na elektřinu

Lexus prodlužuje hybridům jízdu na...

Prémiová automobilka Lexus vyvinula systém, který optimalizuje hybridní pohon tak, aby vůz zůstal v elektrickém režimu co nejdéle. Systém Predictive Efficient Drive automaticky optimalizuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fanoušci rychlosti a motorsportu, připravte se na sezónu a akce!

Fanoušci rychlosti a motorsportu,...

Zakladatel týmu Effective Racing Vladimír Netušil představil detailní plán závodů Formule 3 pro nadcházející rok a navíc i novou inovativní možnost – zážitkové Paddock pasy, které...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz GTX představuje nejvýkonnější Bulli všech dob

Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz...

Značka Volkswagen Užitkové vozy představila ve světové premiéře nový model ID. Buzz GTX s nejvyšším výkonem až 250 kW (340 k). To neznamená nic jiného, než že jde o nejvýkonnější Bulli...