Do roku 2020 bude Ford investovat další 4,5 miliardy USD (v přepočtu přibližně 111 miliard korun) do projektů souvisejících s elektromobilitou

Ve stejném časovém horizontu se portfolio Fordu rozšíří o 13 nových elektrifikovaných modelů. Koncem dekády bude více než 40 procent modelových řad této značky obsahovat elektrifikovanou verzi.

1fordelektr900

V příštím roce Ford představí nový elektromobil Focus Electric

Jeho nová rychlonabíječka na stejnosměrný proud umožní nabít baterii na 80 procent maximální kapacity přibližně za 30 minut – to je o více než dvě hodiny rychleji než dnes.

Nový Focus Electric, který se začne vyrábět ve druhé polovině roku 2016, nabídne evropským i americkým zákazníkům mimo jiné následující funkce:

  • LCD přístrojový panel SmartGauge s ukazatelem EcoGuide – umožňuje sledovat v reálném čase tok energie mezi motorem, baterií a koly
  • Funkce Brake Coach – učí řidiče, jak nejlépe využívat rekuperačního brzdění k uchovávání energie
  • Podmanivý jízdní projev – podvozek a řízení jsou naladěné tak, aby řidiči zprostředkovaly zážitek z jízdy typický pro vozy značky Ford

Investicemi do elektromobility Ford reaguje na sílící celosvětové volání po ekologicky šetrnějších a hospodárnějších automobilech. Nové procesy umožní týmům z různých částí světa sdílet společné technologie a testovat baterie virtuálně v reálném čase.

Design podřízený uživatelské zkušenosti

Ford současně hledá nové cesty, jak se na trhu odlišit. Jednou z nich je zaměření na celkovou zákaznickou zkušenost, nikoliv jen na samotný automobil. I vývojové procesy ve firmě se mění tak, aby tento nový přístup podporovaly.

Raj Nair, výkonný viceprezident a vrchní technický ředitel Ford Motor Company řekl:

„Vítězem nebude ten, kdo napěchuje do automobilu co nejvíce techniky, ale ten, kdo tuto techniku uspořádá takovým způsobem, aby se jevila zákazníkům atraktivní a uživatelsky příjemná. Mapování zvyklostí zákazníků nám umožňuje lépe pochopit, které funkce opravdu využívají a oceňují, a na základě toho pro ně navrhnout ještě lepší uživatelskou zkušenost.“

Kromě tradičního výzkumu trhu tak Ford celosvětově investuje i do výzkumu založeného na demografirckých datech

Sleduje, jak zákazníci auta používají, a získává tak přesnější představu o kognitivních, společenských, kulturních, technických i ekonomických nuancích produktového designu.

Tým sociologů se již také delší dobu zabývá tématy jako budoucnost luxusní dopravy, vztah lidí k jejich automobilům nebo role „trucků“ (pick-upů) v srdci Ameriky.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motorsport chystá razantní útok na Rallye Švédsko

Hyundai Motorsport chystá razantní útok...

Hayden Paddon, se spolujezdcem Sebem Marshallem, nastoupí do svého prvního podniku WRC letošní sezony za volantem vozu Hyundai i20 Coupe WRC se startovním číslem 6 Jezdec programu HMDP (Hyundai...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Majitelé veteránů představí v Mostě i letos své skvosty

Majitelé veteránů představí v Mostě...

Také letos oživí závody historických vozů The Most Historic Grand Prix na velkém okruhu mosteckého autodromu sraz majitelů dvoustopých i čtyřstopých veteránů na diváckém svahu. Své...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První kilometry v první republice: Klíčové osobnosti prvorepublikové automobilky

První kilometry v první republice:...

ŠKODA AUTO si v jubilejním roce pro českou státnost připomíná inspirativní profesní dráhu svých významných manažerů a techniků z éry první republiky › Celoživotní angažmá zakladatelů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nová technicky vyspělejší Kia Ceed odhalena

Nová technicky vyspělejší Kia Ceed...

Kompaktní hatchback značky Kia s novým sportovnějším designem Pokrokové technologie na podporu pohodlí, funkčnosti a bezpečnosti První model Kia, který nabídne technologii sledování vozidla v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Na 130 firem a podnikatelů diskutovalo v Mototechně o podnikání v Praze a středních Čechách

Na 130 firem a podnikatelů diskutovalo v...

Praha, 15. února 2018 – Na Regionálním setkání pro významné podnikatelské subjekty a podnikatele ze středních Čech a Prahy, připraveném sdružením CZECH TOP 100, se sešlo na 130 zástupců...