Do roku 2020 bude Ford investovat další 4,5 miliardy USD (v přepočtu přibližně 111 miliard korun) do projektů souvisejících s elektromobilitou

Ve stejném časovém horizontu se portfolio Fordu rozšíří o 13 nových elektrifikovaných modelů. Koncem dekády bude více než 40 procent modelových řad této značky obsahovat elektrifikovanou verzi.

1fordelektr900

V příštím roce Ford představí nový elektromobil Focus Electric

Jeho nová rychlonabíječka na stejnosměrný proud umožní nabít baterii na 80 procent maximální kapacity přibližně za 30 minut – to je o více než dvě hodiny rychleji než dnes.

Nový Focus Electric, který se začne vyrábět ve druhé polovině roku 2016, nabídne evropským i americkým zákazníkům mimo jiné následující funkce:

  • LCD přístrojový panel SmartGauge s ukazatelem EcoGuide – umožňuje sledovat v reálném čase tok energie mezi motorem, baterií a koly
  • Funkce Brake Coach – učí řidiče, jak nejlépe využívat rekuperačního brzdění k uchovávání energie
  • Podmanivý jízdní projev – podvozek a řízení jsou naladěné tak, aby řidiči zprostředkovaly zážitek z jízdy typický pro vozy značky Ford

Investicemi do elektromobility Ford reaguje na sílící celosvětové volání po ekologicky šetrnějších a hospodárnějších automobilech. Nové procesy umožní týmům z různých částí světa sdílet společné technologie a testovat baterie virtuálně v reálném čase.

Design podřízený uživatelské zkušenosti

Ford současně hledá nové cesty, jak se na trhu odlišit. Jednou z nich je zaměření na celkovou zákaznickou zkušenost, nikoliv jen na samotný automobil. I vývojové procesy ve firmě se mění tak, aby tento nový přístup podporovaly.

Raj Nair, výkonný viceprezident a vrchní technický ředitel Ford Motor Company řekl:

„Vítězem nebude ten, kdo napěchuje do automobilu co nejvíce techniky, ale ten, kdo tuto techniku uspořádá takovým způsobem, aby se jevila zákazníkům atraktivní a uživatelsky příjemná. Mapování zvyklostí zákazníků nám umožňuje lépe pochopit, které funkce opravdu využívají a oceňují, a na základě toho pro ně navrhnout ještě lepší uživatelskou zkušenost.“

Kromě tradičního výzkumu trhu tak Ford celosvětově investuje i do výzkumu založeného na demografirckých datech

Sleduje, jak zákazníci auta používají, a získává tak přesnější představu o kognitivních, společenských, kulturních, technických i ekonomických nuancích produktového designu.

Tým sociologů se již také delší dobu zabývá tématy jako budoucnost luxusní dopravy, vztah lidí k jejich automobilům nebo role „trucků“ (pick-upů) v srdci Ameriky.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Formentor na poloostrově Formentor: Maják CUPRA

Formentor na poloostrově Formentor:...

Koncepční vůz CUPRA Formentor absolvoval poprvé cestu kolem mysu, po němž je pojmenován Inspirací designu prvního modelu, vyvinutého specificky pro značku CUPRA, byl vítr a Středozemní moře...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - „International Engine of the Year“: Motor Audi 2.0 TFSI zvítězil ve své třídě

„International Engine of the Year“:...

Velký úspěch pro Audi v důležité kategorii s výkonem od 150 do 250 k Šéf vývoje Audi Rothenpieler: „Mnohostranná jednotka 2.0 TFSI je motorem, který používáme také pro hybridní pohony a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai ve svých vozech představuje inteligentní systém čištění vzduchu

Hyundai ve svých vozech představuje...

Chytré čištění vzduchu sleduje a zvyšuje kvalitu vzduchu uvnitř vozu Cestující mohou v reálném čase kontrolovat kvalitu vzduchu v interiéru prostřednictvím informačního, zábavního a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - GRAND PRIX ZA DESIGN PRO NOVOU ÚPRAVU STANICE METRA JAVEL – ANDRÉ CITROËN V PAŘÍŽI

GRAND PRIX ZA DESIGN PRO NOVOU ÚPRAVU...

V soutěži Grand Prix Stratégies du Design 2019, kterou pořádá týdeník Stratégies, byli bronzovou medailí v kategorii Veřejný prostor – Značení – Muzeografie oceněni autoři nové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Využití mobilních plateb za parkování výrazně roste. S jedinou aplikací zaplatíte v modré zóně i na parkovišti

Využití mobilních plateb za parkování...

Pro úhradu parkovného lidé stále častěji využívají mobilní platby. Díky nim je možné úhradu na ulici, a to i v modré zóně, nebo v parkovacích domech a obchodních centrech realizovat...