Do roku 2020 bude Ford investovat další 4,5 miliardy USD (v přepočtu přibližně 111 miliard korun) do projektů souvisejících s elektromobilitou

Ve stejném časovém horizontu se portfolio Fordu rozšíří o 13 nových elektrifikovaných modelů. Koncem dekády bude více než 40 procent modelových řad této značky obsahovat elektrifikovanou verzi.

1fordelektr900

V příštím roce Ford představí nový elektromobil Focus Electric

Jeho nová rychlonabíječka na stejnosměrný proud umožní nabít baterii na 80 procent maximální kapacity přibližně za 30 minut – to je o více než dvě hodiny rychleji než dnes.

Nový Focus Electric, který se začne vyrábět ve druhé polovině roku 2016, nabídne evropským i americkým zákazníkům mimo jiné následující funkce:

  • LCD přístrojový panel SmartGauge s ukazatelem EcoGuide – umožňuje sledovat v reálném čase tok energie mezi motorem, baterií a koly
  • Funkce Brake Coach – učí řidiče, jak nejlépe využívat rekuperačního brzdění k uchovávání energie
  • Podmanivý jízdní projev – podvozek a řízení jsou naladěné tak, aby řidiči zprostředkovaly zážitek z jízdy typický pro vozy značky Ford

Investicemi do elektromobility Ford reaguje na sílící celosvětové volání po ekologicky šetrnějších a hospodárnějších automobilech. Nové procesy umožní týmům z různých částí světa sdílet společné technologie a testovat baterie virtuálně v reálném čase.

Design podřízený uživatelské zkušenosti

Ford současně hledá nové cesty, jak se na trhu odlišit. Jednou z nich je zaměření na celkovou zákaznickou zkušenost, nikoliv jen na samotný automobil. I vývojové procesy ve firmě se mění tak, aby tento nový přístup podporovaly.

Raj Nair, výkonný viceprezident a vrchní technický ředitel Ford Motor Company řekl:

„Vítězem nebude ten, kdo napěchuje do automobilu co nejvíce techniky, ale ten, kdo tuto techniku uspořádá takovým způsobem, aby se jevila zákazníkům atraktivní a uživatelsky příjemná. Mapování zvyklostí zákazníků nám umožňuje lépe pochopit, které funkce opravdu využívají a oceňují, a na základě toho pro ně navrhnout ještě lepší uživatelskou zkušenost.“

Kromě tradičního výzkumu trhu tak Ford celosvětově investuje i do výzkumu založeného na demografirckých datech

Sleduje, jak zákazníci auta používají, a získává tak přesnější představu o kognitivních, společenských, kulturních, technických i ekonomických nuancích produktového designu.

Tým sociologů se již také delší dobu zabývá tématy jako budoucnost luxusní dopravy, vztah lidí k jejich automobilům nebo role „trucků“ (pick-upů) v srdci Ameriky.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Karolína Topolová získala za úspěchy Mototechny ocenění Marketér roku 2017

Karolína Topolová získala za úspěchy...

Umístění v  soutěži generální ředitelka AURES Holdings chápe zároveň i jako odměnu za 20 let úspěšného působení u největšího prodejce ojetých automobilů AAA AUTO Prezidium České...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motorsport se postaví na start Rallye Portugalsko se čtyřmi vozy

Hyundai Motorsport se postaví na start...

Hyundai Motorsport se vrací do Evropy, kde se zúčastní se čtyřmi vozy Rallye Portugalsko, šestého podniku ze 13 soutěží Mistrovství světa v rallye FIA WRC 2018 (FIA World Rally Championship)....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sníh v červenci nebo vlna veder na Vánoce? Nová „továrna na počasí“ Fordu dokáže vytvořit jakékoliv klimatické podmínky

Sníh v červenci nebo vlna veder na...

Moderní „továrna na počasí“ dokáže simulovat různé klimatické podmínky – nejen teplotu, ale i vlhkost vzduchu a sílu větru Řidiči se tak mohou spolehnout, že jejich vozy Ford obstály v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ve virtuální realitě na závody tahačů v Misanu

Ve virtuální realitě na závody...

Ve hře Euro Truck Simulator 2 mají řidiči za úkol včas doručit na italský okruh pneumatiky pro závodní tahače Goodyear vytvořil tým s hráči počítačové hry Euro Truck Simulator 2 (ETS2) a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost Volvo Cars se rozhodla přestat ve svých kancelářích, kantýnách a na svých akcích využívat jednorázové plasty

Společnost Volvo Cars se rozhodla...

Do konce roku 2019 přestane společnost Volvo Cars ve svých kancelářích, kantýnách a na svých akcích v celosvětovém měřítku využívat jednorázové plasty. Přijaté rozhodnutí vychází z...