Deset let Třídy Mercedes-Benz SLK

Úspěšný model a navíc průkopník mezi otevřenými vozy

Právě před deseti lety se na trhu poprvé objevil roadster Mercedes-Benz Třídy SLK. Tento kompakt patřil k vrcholům první produktové ofenzívy Mercedesu a dodnes platí za symbol nového, dynamického obrazu stuttgartské automobilky.

Deset let Třídy Mercedes-Benz SLK
Deset let Třídy Mercedes-Benz SLK
Deset let Třídy Mercedes-Benz SLK

Navíc Třída SLK dala v roce 1996 základ novému tržnímu segmentu, který se poté začal rychle rozvíjet. S kovovou skládací střechou Variodach, která tento dvousedadlový vůz dokáže přeměnit během několika málo sekund na kupé odolávající nepříznivému počasí, bylo a stále je vzorem pro mnohé otevřené automobily. Aktuální Třída SLK je v řadě řešení určující pro další směr vývoje – například zcela jedinečným vyhříváním prostoru kolem hlavy AIRSCARF. Od roku 1996 vyrobil Mercedes-Benz více než 459 000 vozů Třídy SLK. S průměrným 30-ti procentním podílem na trhu je aktuální Třída SLK v prodeji kompaktních roadsterů světovou jedničkou.

„Radost z jízdy v roadsteru přichází v novém rozměru“, oznámil Mercedes-Benz na podzim roku 1996, kdy se Třída SLK uváděla na trh. Fascinující design novinky, její náročná technika a příkladná bezpečnost hodnocení stuttgartské automobilky jenom potvrdilo a nový sportovní vůz se stal natolik úspěšným, že je s ním spojeno image moderního kultovního automobilu.

Nová střecha Variodach udělala v segmentu otevřených automobilů ze Třídy SLK unikát. Přestože má všechny přednosti pevné střechy, je obdobně flexibilní jako skládací střecha plátěná. Automatická přeměna roadsteru na kupé a opačně trvá pouze několik sekund. Díky své geniální konstrukci se střecha Variodach pohodlně vejde do zavazadlového prostoru. Pouhým stisknutím příslušného tlačítka se střecha rozloží, dále sklopí směrem dopředu a propojí s čelním rámem, aby chránila posádku před nepohodou.

Tento vynález Mercedesu udělal ze Třídy SLK v roce 1996 průkopníka nové generace otevřených automobilů, kterým nová technika skládací pevné střechy přinesla větší akustický komfort a umožnila jejich celoroční provoz. Deset let po světové premiéře Třídy SLK tuto moderní konstrukci střechy převzala pro své kabriolety a roadstery řada dalších výrobců automobilů.

Zcela novou kapitolu začala Třída SLK psát také v oblasti bezpečnosti kabrioletů. S airbagy včetně jejich bočních verzí, napínači bezpečnostních pásů doplněných o omezovače síly, automatickým rozpoznáním použití dětské sedačky a také účinnou ochranou při převrácení vozu využívající trubkovou výztuž sloupku A spolu s ochranným obloukem z vysokopevnostní oceli, se tento dvousedadlový vůz výrazně lišil od úrovně bezpečnosti jiných otevřených automobilů.

Inovace: jediný automobil na světě s výstupy teplého vzduchu v sedadle

Nová Třída SLK, která je na trhu od března 2004, dále zvýrazňuje svůj sportovní charakter a pokrokovými technologiemi podporuje aktuální moderní trendy. Kromě dále zdokonalené skládací střechy Variodach, která se otevírá ještě rychleji a díky otočnému zadnímu sklu má menší nároky na prostor v zavazadelníku, je ve výbavě sportovního Mercedesu ve světě ojedinělé ohřívání prostoru kolem hlavy cestujících AIRSCARF. Tento patentovaný systém je umístěný v opěradle sedadel s výdechy teplého vzduchu v hlavových opěrkách s účinkem neviditelné šály zahřívající hlavu, krk a šíji jak řidiče, tak spolujezdce. S tímto systémem je možné si užívat jízdu v otevřeném voze i v chladnějších ročních obdobích. Jinak vyjádřeno: s funkcí AIRSCARF mohou majitelé Třídy SLK déle a častěji jezdit se složenou střechou.

V oblasti bezpečnosti se dvousedadlový Mercedes od jiných sportovních vozů této třídy odlišuje kromě jiného adaptivními, dvoustupňovými airbagy a nově vyvinutými bočními airbagy typu Head/Thorax.

Poptávka po Třídě SLK překonala všechna očekávání

Kromě průkopnické techniky patří k dalším pozoruhodnostem Třídy SLK její design. Hra s tvary roadsteru, který se objevil před deseti lety, vyvolávala spontánní emoce a měla značný vliv na mimořádný úspěch této modelové řady. Nadšení automobilistů bylo tak velké, že Mercedes SLK byl během krátké doby po zavedení na trhu vyprodán, takže muselo dojít k podstatnému zvýšení výrobní kapacity.

Vozů Třídy SLK první generace bylo v období od podzimu 1996 do března 2004 vyrobeno celkem 311 000. Na velkou oblibu tohoto kompaktního roadsteru ukazuje i udělení 40-ti mezinárodních cen a dalších významných ohodnocení.

Od března 2004 Třída SLK ve svém úspěšném tažení pokračuje. V nabídce motorů najdeme čtyři varianty, z nichž řadový čtyřválec je určen pro model SLK 200 KOMPRESSOR, dva vidlicové šestiválce používají modely SLK 280 a SLK 350, v hierarchii hnacích agregátů stojí nejvýše model SLK 55 AMG poháněný vidlicovým osmiválcem. Výkonové spektrum modelové řady SLK sahá od 120 kW /163 k (SLK 200 KOMPRESSOR) až po 265 kW/360 k (SLK 55 AMG). Během podzimu 2006 se na trhu objeví nový sportovní paket určený pro Třídu SLK, který charakter tohoto dvousedadlového vozu ještě dále prohloubí. Jeho součástí jsou například 18-ti palcová kola z lehké slitiny a sportovní podvozek.

Od roku 2004 bylo dodnes vyrobeno asi 148 000 vozů aktuálního provedení Třídy SLK, která se tak s průměrným podílem zhruba 30 % stala na světě nejprodávanější. V Německu a dalších západoevropských zemích má téměř každý druhý nově zaregistrovaný sportovní vůz této kategorie na zádi označení SLK.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CARNOVA s.r.o.
Hněvkovského 603/81, 617 00 - Brno
543 420 720
brno@carnova.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....