Dani Sordo – premiérové vítězství Citroenu na Rally Německo (22. – 25. 8. 2013)

Pot a slzy, to je stručná charakteristika výkonu Danni Sorda a Carlose del Barria na závěrečné etapě Rally Německo, kde dosáhli celkového vítězství.

Dani Sordo - premiérové vítězství Citroenu na Rally Německo (22. - 25. 8. 2013)
Dani Sordo - premiérové vítězství Citroenu na Rally Německo (22. - 25. 8. 2013)
Dani Sordo - premiérové vítězství Citroenu na Rally Německo (22. - 25. 8. 2013)

Pro Citroën Racing to znamená

– že dokázal uhájit neporazitelnost na této rally – celkem dvanácté vítězství v řadě, jedenácté od doby, kdy se Rally Německo stala součástí mistrovství světa.

Sordo – První vítězství? Chci další!

Díky třetímu místu posádky Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team dokázal hodně stáhnout náskok vedoucího týmu v Poháru konstruktérů. S vedením jen 0,8 sekundy na Thierry Neuvilleho musel Dani Sordo jet naplno už ve dvou průjezdech na 24,58 km dlouhé zkoušce Dhrontal. Když konečně trasy oschly, každý se vrhl na měkké složení pneumatik Michelin Pilot Sport.

V servisním parku byly všechny oči upřené na zelené a červené čtverce na časových monitorech, které signalizovaly času jednotlivých splitů. Start do RZ 15 vyšel lépe Neuvilleovi, ale Sordo zaostal jen o 2,2 sekundy.

„Udělal jsem menší chybu na prvních kilometrech rychlostní zkoušky,“ hlásil Dani. „Bylo to dost kluzké, hlavně na konci. Byl jsem naprosto soustředěný a jel jsem na doraz, abych mu ujel.“ Na začátku RZ 16, ve které šlo i o prémiové body za Power Stage, držel Dani Sordo třísekundový náskok na Thierry Neuvillea. Nakonec ve válce nervů nevydržel Neuville, který skončil mimo trať, a pro Sorda to značilo náskok 53 sekund.

„Je to fantastické, moje první vítězství a navíc po tak velkém boji,“ říkal nadšený Španěl. „Nebylo na vybranou, museli jsme odolat tlaku a nakonec přinutit Thierryho k chybě. Neměli jsme sice zrovna nejlepší start, ale všichni jsme zapracovali na tom, abychom se zlepšili. Tu nejtěžší část jsme absolvovali v sobotu, ale museli jsme si udržet naši formu i v neděli. A to jsme přesně udělali. Teď, když už mám svoje první vítězství, chtěl bych další:“

Matton – DS3 WRC vítězí i bez Loeba

Dlouho se držel na čtvrtém místě, nakonec dojel Mikko Hirvonen třetí. Dokázal nasadit rozumné tempo a kontroloval svou pozici, což mu nakonec vyneslo umístění ještě o příčku výš. Na stupních vítězů se Fin objevil poprvé od Rally Portugalsko.

„Hlavně jsem rád, že Dani nakonec vyhrál svou první rally ve WRC. Ze všech pilotů ve WRC si to zasloužil nejvíc! Můj výsledek znamená, že náš tým zastavil propad v Poháru konstruktérů, takže do konce sezony to bude ještě hodně zajímavé. Doufám, že to je obrat směrem k mému vítězství v Austrálii!“

„Je to ohromný den pro celý tým,“ uzavřel Yves Matton, šéf Citroën Racing Team. „Dani už s námi toho absolvoval opravdu hodně, a proto jsme rádi, že jsme mu mohli pomoci k jeho premiérovému vítězství v mistrovství světa. Toto vítězství udrželo Citroën v pozici v Německu neporaženého týmu a navíc se ukázalo, že DS3WRC je schopen vyhrávat i bez Sébastiena Loeba. Jsme odhodlaní to ještě nevzdat. Do závěrečné části šampionátu jsme odhodlaní jet s maximálním úsilím a budeme bojovat až do konce!“

Kubica se ujal vedení ve WRC2

Ke skvělému víkendu Citroënu Racing na letošní Rally Německo přispěli také Robert Kubica a Maciek Baran, kteří vyhráli třetí podnik WRC2. Jejich první vítězství na asfaltu značí, že posádka DS3 RRC vede v pořadí mistrovství světa této kategorie.

První asfalt sezony byl pro Kubiceho velkou výzvou. Po vítězství v Řecku a na Sardinii a druhém místě ve Finsku Polák doufal, že bude pokračovat ve vítězném tažení. Robert Kubica nastavil nejrychlejší časy hned na obou zahajovacích rychlostních zkouškách a ujal se vedení ve své třídě před Elfynem Evansem o 15 sekund.

„Nebylo to ale jednoduché. Nečekal jsem takové podmínky, jaké tu byly,“ vysvětloval pilot DS3 RRC. „Bylo dost chladno a dalo mi hodně práce udržet pneumatiky správně zahřáté, ale i tak auto hodně klouzalo.“

Když se rally na další tři dny přesunula do Trieru a vinic Moselu, měl Kubice problém s ruční brzdou a občas se nemohl trefit do vlásenky. Podařilo se mu ale udržet náskok aspoň několika sekund. Polák však dokázal vyhrát další tři rychlostní zkoušky, i když se mu nevyhnuly další karamboly.

„Na RZ6 jsme poškodili spojler a rozbili zadní okno. Před další zkouškou se to ale podařilo opravit, ale zase jsem zapomněl pořádně dovřít kufr, takže další rychlostní zkoušku za námi vlálo víko. Naštěstí RZ8 už byla bez problémů!“

Na třetí den rally

– bylo třeba úplně změnit nastavení auta kvůli stěhování se z vinic na venkovské silnice rýnského regionu a na asfalt vojenské základny Baumholder. Tento den byl ve znamení souboje Kubice – Evans o vedení ve WRC2, které se změnilo hned čtyřikrát. Navzdory silnému dešti měl ale poslední slovo pilot Citroënu a den končil s náskokem 7,8 sekundy.

Jen dvě rychlostní zkoušky neděle tak zbývaly posádkám v boji o vítězství. Robert se předvedl na Dhrontal 1, kde zvýšil svůj náskok na 10 sekund. Poslední zkouška ale neprobíhala podle plánu: „Zaslechli jsme nějaké zvuky z převodovky a byli jsme vyděšení, že jsme ji rozbili! Naštěstí ale bylo všechno v pořádku. Výsledek mě potěšil, zvláště když jsme to dotáhli až na 5. místo celkově. Bylo to skvělé vítězství, protože Evans nám dal hodně zabrat. Nyní sice vedeme v šampionátu, ale mým hlavním cílem je naučit se co nejvíc. Zkušenosti jsou pro WRC to nejdůležitější a každá rychlostní zkouška mi dává šanci se dál zlepšovat.“

„Robert pokračuje ve svém prograu intenzivního učení. Zajel výborný závod. I když byl neustále pod tlakem, dokázal jet svůj styl. Má dobře našlápnuto k vítězství v šampionátu,“ hodnotil Yves Matton, stájový šéf Citroën Racing.

V Austrálii Robert Kubica a Maciek Baran nebudou startovat, jejich dalším podnikem bude jejich domácí Polská rally (ERC) 13. – 15. září. Ve WRC budou zpět na Rally Francie 3. – 6. října.

Chardonnet vyhrál bitvu v Top Driver

Premiéra na asfaltu v seriálu Citroën Top Driver na Rally Německo se změnila ve velkou bitvu. Tu rozhodli rychle Sébastien Chardonnet a Thibault de la Haye, kteří se vyhnuli problémům a zajeli celou rally bezchybně. Keith Cronin/Marshall Clark a Christian Riedemann/Lara Vanneste obsadili další místa na stupních vítězů WRC3 s vozy DS3 R3.

Čtyři dny závodění se odehrávaly ve zběsilých rychlostech, a to za suchých i mokrých podmínek. A nepředvídatelné počasí bylo rozhodující zvláště v posledním dni rally. Volba správných pneumatik byla tudíž na pořadu dne.

Pro Sébastiena Chardonneta však nebyl finálový den provázený povinností pilotovat až na doraz. Vyzbrojený pohodlným náskokem z prvních tří dnů programu, který vystavěl na osmi nejrychlejších etapových časech, potřeboval francouzský pilot jen kontrolovat čelo klasifikace. A tak svůj vůz vedl k očekávanému cíli, vítězství. Jeho skvělý výkon a vítězství znamená i návrat do celkového vedení v pořadí Citroën Top Driver.

„Můžeme být s výsledkem opravdu spokojeni. Podmínky byly opravdu obtížné, my jsme se navíc dokázali vyvarovat chyb,“ upřesnil Sébastien Chardonnet. „Člověk musí udělat správný krok ve správný čas. My jsme jej udělali a vyplatilo se nám to. Chtěli jsme se hlavně vrátit do čela Top Driver a toho jsme také dosáhli. Rád bych poděkoval Tribaultovi a celému týmu za odvedenou práci a hlavně za fantastický vůz DS3 R3!“

Těsně druhý v cíli, Keith Cronin, připustil, že měl velké štěstí, když dojel hned za vítězem. Vždyť po píchnutí na 14 kilometrů dlouhé rychlostní zkoušce Sauertal nabral trojnásobný vítěz britské rally na startu Moselland devět minut zpoždění. Podařilo se mu ale vyrovnaným tempem udržet druhou příčku.

„Jsme rádi za ten výsledek. Podmínky byly opravdu tvrdé, ale po celou dobu jsme jeli dobře. Sice jsme přišli o průběžné vedení v celém šampionátu, ale před námi jsou ještě dva podniky, takže máme šanci to zkusit znovu,“ komentoval irský pilot.

Talentovaný mladý německý pilot Christian Riedemann dojel na stupně vítězů hodně překvapivě, vždyť vypadl už na RZ 4. Nicméně po návratu na trať díky pravidlu Rally2 se hned srovnal s nejrychlejšími piloty a útočil na pozici Mohammeda Al Mutawaa. Po nejrychlejším čase při prvním průjezdu na Dhrontal se mu podařilo dostat se před pilota z Emirátů.

„To byl ale víkend! Jsme sice trochu zklamaní výsledkem na naší domácí rally, ale ještě se nevzdáváme. Zkusíme vyhrát ve Francii.“

Vítěz seriálu Abu Dhabi Young Driver Selections prohlásil, že je „nadšený z jeho prvního startu v DS3 R3 na asfaltu“. Dojel čtvrtý v pořadí Citroën Top Driver.

Marek Nawarecki, šéf závodního oddělení zákaznického programu Citroën Racing, přidal hodnocení celého víkendu:

„První start na asfaltu potvrdil, že Citroën DS3 R3 může vyhrávat na jakémkoli druhu povrchu. Počtvrté také vyhrál kategorii WRC3. Skvělé výkony jsme zaznamenali také u DS3 R1, neboť dokázal vyhrát tuto třídu. Naše zvláštní blahopřání míří k dvojici Julius Tanner a Jordan Berfa, kteří si o víkendu vedli obzvlášť dobře.“

Konečné pořadí Rally Německo:

1. Sordo D. – del Barrio Citroen DS3 WRC M WRC 0
2. Neuville T. – Gilsoul N. Ford Fiesta RS WRC WRC M +53,0
3. Hirvonen M. – Lehtinen J. Citroen DS3 WRC M WRC +2:36,1
4. Prokop M. – Ernst M. Ford Fiesta RS WRC M WRC +8:00,8
5. Kubica R. – Baran M. Citroen DS3 RRC 2 +9:01,3
6. Evans E. – Barritt D. Ford Fiesta R5 2 +9:14,2
7. Latvala J. – Anttila M. Volkswagen Polo R WRC M WRC +9:55,0
8. Paddon H. – Kennard J. Škoda Fabia S2000 2 +12,9
9. Ostberg M. – Andersson J. Ford Fiesta RS WRC M WRC +13:01,2
10. Novikov E. – Minor-Petrasko I. Ford Fiesta RS WRC M WRC +13:28,1

2013 FIA mistrovství světa – pořadí pilotů:

1. S. OGIER 184
2. T. NEUVILLE 109
3. J. LATVALA 98
4. D. SORDO 96
5. M. HIRVONEN 88
6. S. LOEB 68
7. M. OSTBERG 67
8. M. PROKOP 49
9. E. NOVIKOV 40
10. N. AL-ATTIYAH 30

2013 FIA mistrovství světa – Pohár konstruktérů

1. Volkswagen Motorsport 262
2. Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team 236
3. Qatar World Rally Team 127
4. Qatar M-Sport World Rally Team 126
5. Jipocar Czech National Team 51
6. Abu Dhabi Citroen Total World Rally Team 37
7. Volkswagen Motorsport 2 26
8. Lotos WRC Team 20

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Libor Suchý, autoprodejna
Nový Šaldorf 81, 671 81 - Znojmo
515 227 952
seat@autoprodejnasuchy-znojmo.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...