Další tituly mistrů světa pro Citroën a José María Lópeze

Na závěr letošní sezony při slavnostním večeru FIA Prize-Giving v Paříži byli oficiálně korunováni mistři světa včetně José María Lópeze a Citroënu.

1citrvitroku250

Při této příležitosti se Yves Matton, stájový šéf Citroën Racing Teamu, vyjádřil nejen k úspěšné obhajobě dvou titulů ve WTCC, ale i o posledních novinkách:

Podobně jako v loňském roce opanoval Citroën pódium FIA WTCC…

„Dokonce by se dalo říci – škoda, že stupně vítězů nejsou čtyři, protože jsme obsadili první čtyři místa díky čtveřici José María López, Yvann Muller, Sébastien Loeb a Ma Qing Hua! Je to doslova historický výsledek, který nebyl dosud dosažený v celém WTCC nebo ve skupině PSA Peugeot Citroën. S 21 vyhranými závody z 24 možných jsme ustavili nový rekord stejně jako rekordní zápis v celkovém počtu dosažených bodů za jednu sezonu. V soutěži pilotů rovněž Pechito López zaznamenal hned několik rekordů. I za těmi však stojí velké úsilí celého týmu. Kromě pilotů, inženýrů a mechaniků jsou v zákulisí lidé, jejichž práce je veřejnosti skrytá a není tak na očích. Za zmínku stojí rovněž skutečnost, že si Citroën připsal už patnáctý titul mistra světa po těch, které vybojovali jeho jezdci ve WRC a v cross-country rally.“

Nedávné zasedání rady FIA World Motor Sport avizovalo změny v předpisech WTCC. Jak se na ně díváte?

„Některé z těch změn, jako třeba MAC3 (Manufacturers Against the Clock concept time-trial) nebo návrh zahajovacího a hlavního závodu jsou přinejmenším pokusy o nové nápady. My ale budeme muset vyčkat až po několika závodech, co tyto změny přinesou z pohledu mediálního pokrytí a zájmu co do dramatičnosti a napětí. Úplně nesouhlasíme s novými pravidly kolem hmotnostní kompenzace, která míří hlavně na Citroëny C-Elysée WTCC. Systém, který platil v minulých letech, se zdál být přijatelnější pro všechny strany. Ale namísto stěžování si bych raději tyto změny viděl jako další důkaz výjimečně vysokých standardů nastavených naším týmem, auty a piloty. Nyní se už plně soustředíme na sezonu 2016. Všichni máme motivaci pracovat ještě tvrději na tom, abychom byli opět o krok před našimi soupeři a dál vítězili. Určitě budeme chtít obhájit naše tituly.“

V posledních týdnech jsme zaznamenali spousta reakcí na ukončení pracovních vztahů mezi Citroënem a Sébastienem Loebem. Co k tomu řeknete fanouškům, kteří to očividně nechápou?

„Velký mediální zájem a pátrání po senzačních příbězích může někdy vést k přehnaným a pokřiveným reakcím. Séb nedostal padáka. Je dál součástí skupiny PSA Peugeot Citroën a jeho nová výzva s Peugeot Sport není žádný plán B z pohledu jeho výjimečné kariéry. On sám se rozhodl plně se věnovat Rally Dakar a my budeme s velkým zájmem sledovat jeho pokroky. Bezpochyby to ale značí konec jedné velké kapitoly v dějinách Citroën Racing. Nostalgie ale v krátké době ustoupí ohromným vzpomínkám. Z mého osobního pohledu jsem velmi hrdý a šťastný, že jsem mohl pracovat po boku Séba v různých etapách jeho kariéry u Citroënu.“

Skupina PSA nedávno oznámila jmenování Jeana-Marca Finota ředitelem Motorsport Centre of Excellence. Co to znamená pro vaši pozici?

„S účinností od 1. ledna 2016 bude Jean-Marc Finot dohlížet na aktivity v motorsportu tří značek. Od září 2016 budeme všichni pracovat ve Versailles Satory. Aktivity motorsportu pro DS Performance povede Xavier Mestelan Pinon a já pro Citroën Racing. Rád bych při této příležitosti poblahopřál Xavierovi k jeho jmenování. Společně jsme prožili a užili si spoustu příjemných chvil ve WRC nebo ve WTCC, a jeho odborné zkušenosti budou neocenitelné ve Formuli E na okruzích. Já mám ještě funkci zástupce pro rozvoj motorsportu v PSA Group. To značí, že budu jakýmsi styčným bodem mezi vedením, promotéry šampionátu a dalšími výrobci v naší skupině při rozvoji kategorie a budoucnosti motorsportu. Výsledkem tohoto na budoucnost orientovaného přístupu by měly být diskuze nad aktuálním i budoucím rozvojem motoristického sportu v PSA Peugeot Citroën.“

Více na:

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN SPOUŠTÍ NOVOU REKLAMNÍ KAMPAŇ NAZVANOU „INSPIRED BY“ VAŠÍ TOUHOU PO SVOBODĚ OD ROKU 1919 !

CITROËN SPOUŠTÍ NOVOU REKLAMNÍ KAMPAŇ...

Citroën spouští v těchto dnech novou kampaň, jejíž sdělení zní „Naše vize mobility se rodí z vaší touhy po svobodě“. Tento nový mezinárodní reklamní spot uvádí na scénu motto...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výrazný nárůst obratu v 1. čtvrtletí 2018

Výrazný nárůst obratu v 1. čtvrtletí...

Objemy celosvětových prodejů vzrostly o 44,2 %, včetně společnosti Opel Vauxhall (OV), v 1. čtvrtletí se prodalo více než milion vozů[1]; Obrat skupiny činil 18,2 mld. EUR[2], což představuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA a společnost Huawei představují svůj první vůz s mobilním připojením

Skupina PSA a společnost Huawei...

DS 7 Crossback je první vůz skupiny PSA, který používá platformu IoT, označovanou jako CVMP „Connected Vehicle Modular Platform“ a vybavenou technologií Huawei pro zajištění nabídky nových...

Emov spouští v Lisabonu sdílení...

Služba nabízející sdílení automobilů emov, která vznikla jako společný podnik mezi značkou Free2Move a společností Eysa, začne od dubna fungovat v portugalské metropoli; Emov nabídne...

Skupina PSA a společnost DCS...

Skupina PSA a Digital Charging Solution (DCS) – dceřiná společnost skupiny BMW a provozovatel služby ChargeNow – uzavřely partnerství, na jejímž základu získávají zákazníci značek Peugeot...