Další tituly mistrů světa pro Citroën a José María Lópeze

Na závěr letošní sezony při slavnostním večeru FIA Prize-Giving v Paříži byli oficiálně korunováni mistři světa včetně José María Lópeze a Citroënu.

1citrvitroku250

Při této příležitosti se Yves Matton, stájový šéf Citroën Racing Teamu, vyjádřil nejen k úspěšné obhajobě dvou titulů ve WTCC, ale i o posledních novinkách:

Podobně jako v loňském roce opanoval Citroën pódium FIA WTCC…

„Dokonce by se dalo říci – škoda, že stupně vítězů nejsou čtyři, protože jsme obsadili první čtyři místa díky čtveřici José María López, Yvann Muller, Sébastien Loeb a Ma Qing Hua! Je to doslova historický výsledek, který nebyl dosud dosažený v celém WTCC nebo ve skupině PSA Peugeot Citroën. S 21 vyhranými závody z 24 možných jsme ustavili nový rekord stejně jako rekordní zápis v celkovém počtu dosažených bodů za jednu sezonu. V soutěži pilotů rovněž Pechito López zaznamenal hned několik rekordů. I za těmi však stojí velké úsilí celého týmu. Kromě pilotů, inženýrů a mechaniků jsou v zákulisí lidé, jejichž práce je veřejnosti skrytá a není tak na očích. Za zmínku stojí rovněž skutečnost, že si Citroën připsal už patnáctý titul mistra světa po těch, které vybojovali jeho jezdci ve WRC a v cross-country rally.“

Nedávné zasedání rady FIA World Motor Sport avizovalo změny v předpisech WTCC. Jak se na ně díváte?

„Některé z těch změn, jako třeba MAC3 (Manufacturers Against the Clock concept time-trial) nebo návrh zahajovacího a hlavního závodu jsou přinejmenším pokusy o nové nápady. My ale budeme muset vyčkat až po několika závodech, co tyto změny přinesou z pohledu mediálního pokrytí a zájmu co do dramatičnosti a napětí. Úplně nesouhlasíme s novými pravidly kolem hmotnostní kompenzace, která míří hlavně na Citroëny C-Elysée WTCC. Systém, který platil v minulých letech, se zdál být přijatelnější pro všechny strany. Ale namísto stěžování si bych raději tyto změny viděl jako další důkaz výjimečně vysokých standardů nastavených naším týmem, auty a piloty. Nyní se už plně soustředíme na sezonu 2016. Všichni máme motivaci pracovat ještě tvrději na tom, abychom byli opět o krok před našimi soupeři a dál vítězili. Určitě budeme chtít obhájit naše tituly.“

V posledních týdnech jsme zaznamenali spousta reakcí na ukončení pracovních vztahů mezi Citroënem a Sébastienem Loebem. Co k tomu řeknete fanouškům, kteří to očividně nechápou?

„Velký mediální zájem a pátrání po senzačních příbězích může někdy vést k přehnaným a pokřiveným reakcím. Séb nedostal padáka. Je dál součástí skupiny PSA Peugeot Citroën a jeho nová výzva s Peugeot Sport není žádný plán B z pohledu jeho výjimečné kariéry. On sám se rozhodl plně se věnovat Rally Dakar a my budeme s velkým zájmem sledovat jeho pokroky. Bezpochyby to ale značí konec jedné velké kapitoly v dějinách Citroën Racing. Nostalgie ale v krátké době ustoupí ohromným vzpomínkám. Z mého osobního pohledu jsem velmi hrdý a šťastný, že jsem mohl pracovat po boku Séba v různých etapách jeho kariéry u Citroënu.“

Skupina PSA nedávno oznámila jmenování Jeana-Marca Finota ředitelem Motorsport Centre of Excellence. Co to znamená pro vaši pozici?

„S účinností od 1. ledna 2016 bude Jean-Marc Finot dohlížet na aktivity v motorsportu tří značek. Od září 2016 budeme všichni pracovat ve Versailles Satory. Aktivity motorsportu pro DS Performance povede Xavier Mestelan Pinon a já pro Citroën Racing. Rád bych při této příležitosti poblahopřál Xavierovi k jeho jmenování. Společně jsme prožili a užili si spoustu příjemných chvil ve WRC nebo ve WTCC, a jeho odborné zkušenosti budou neocenitelné ve Formuli E na okruzích. Já mám ještě funkci zástupce pro rozvoj motorsportu v PSA Group. To značí, že budu jakýmsi styčným bodem mezi vedením, promotéry šampionátu a dalšími výrobci v naší skupině při rozvoji kategorie a budoucnosti motorsportu. Výsledkem tohoto na budoucnost orientovaného přístupu by měly být diskuze nad aktuálním i budoucím rozvojem motoristického sportu v PSA Peugeot Citroën.“

Více na:

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výrazná osobnost české hudební scény jezdí výrazným vozem

Výrazná osobnost české hudební scény...

Značka DS uvádí na trh nový atraktivní model, kompaktní prémiové SUV, DS 7 CROSSBACK. Jeho prvním uživatelem se stal houslový virtuos Jaroslav Svěcený, který si klíčky od tohoto luxusního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - FERNANDO COSTA VYSTAVUJE V DS WORLD PARIS PO BOKU NOVÉHO VOZU DS 3 CROSSBACK

FERNANDO COSTA VYSTAVUJE V DS WORLD PARIS...

Showroom DS World  Paris se od 26. října mění na galerii moderního umění, která bude hostit  Fernanda Costu. Bude zde vystavena celá série děl tohoto sochaře používajícího pro tvorbu metodu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - DS AUTOMOBILES ZVE K NÁVŠTĚVĚ PAŘÍŽSKÉHO AUTOSALONU

DS AUTOMOBILES ZVE K NÁVŠTĚVĚ...

Ať jste kdekoliv, společnost DS Automobiles vás zve na návštěvu svého stánku v Pavilonu 1 na pařížském autosalonu. Až do 14. října je možné na internetu absolvovat virtuální návštěvu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4: VYSOCE VÝKONNÝ HYBRID BY DS

DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4: VYSOCE...

Společnost DS Automobiles potvrzuje svou nabídkou výkonného hybridního motoru v segmentu kompaktních SUV, konkrétně u vozu DS 7 Crossback, že z hlediska technologického pokroku stojí na špici....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - DS 3 CROSSBACK: IKONA STYLU HI-TECH

DS 3 CROSSBACK: IKONA STYLU HI-TECH

  Krásně vypracovaný vzhled a nevídané proporce, 100 % spalovací i 100 % elektrická varianta, exkluzivní inovace a jedinečná elegance… vůz DS 3 CROSSBACK posouvá hranice. Nová...