DaimlerChrysler postavil první hasičský speciál s pohonem palivovými články

DaimlerChrysler má největší flotilu vozidel s palivovými články na světě – více než 100 automobilů

Více než 1 mld. USD investic do technologie palivových článků a téměř 3 miliony najetých kilometrů – více než kdokoliv z konkurence

Mercedes-Benz F-Cell bude sloužit jako velitelský vůz u metropolitního hasičského sboru ve městě Sacramento.

DaimlerChrysler postavil první hasičský speciál s pohonem palivovými články

Opatřený zářivě rudým vnějším lakem, výstražnými světly, sirénou a speciálními popisy je Mercedes-Benz F-Cell opravdovým představitelem budoucího využití vozidel s palivovými články. Provozování vozidla přinese celou řadu velmi důležitých informací, které budou využity především pro vývoj technologie pohonu palivovými články. První hasičský F-Cell vůz doplňuje první automobil s palivovými články, který je již v provozu u policie v Michiganu. Vozidlo koncernu DaimlerChrysler plní své úkoly ve službách Wayne State University Police Department.

Jde o první vozidla s palivovými články na světě, která byla vyvinuta a vyrobena pro potřeby záchranných složek.

„Tento program dokladuje jakým způsobem DaimlerChrysler reaguje na výzvy průmyslu a vládních institucí k vývoji životaschopných technologií alternativních paliv či pohonů“, říká Mark Chernoby, viceprezident Advance Vehicle Engineering, Chrysler Group. „Těší nás, že jsme vedoucí silou mezi týmy vyvíjejícími dopravní prostředky s pohony bez škodlivých emisí.“

Hasičský speciál Mercedes-Benz F-Cell bude doplňovat „palivo“ u vodíkové čerpací stanice BP Energy, která je součástí sítě California Fuel Cell Partnership. Zásobováním a výměnou vodíkových palivových článků, model F-Cell výrazně přispěje rovněž k nalezení vhodného řešení bezpečnosti přepravy a nakládání s vodíkem jako součástí pohonu automobilů.

DaimlerChrysler investoval více než 1 mld. dolarů do výzkumu a vývoje vozidel vybavených palivovými články. Žádný jiný výrobce automobilů nebyl prozatím schopen shromáždit takové množství kvalitních informací či urazit tolik čistých kilometrů s vozidly s pohony bez škodlivých emisí – téměř 3 miliony!

Flotila vozidel DaimlerChrysler vybavených pohonem palivovými články zahrnuje celou řadu segmentů automobilového trhu. Vedle několika výzkumných a vývojových vozidel, jde také o dodávky Dodge Sprinter a více než 35 autobusů Mercedes-Benz Citaro, které jsou provozovány jak na Evropském kontinentu, tak v USA, Japonsku, Austrálii a Singapuru. Podstatná část největší světové flotily vozidel s palivovými články je přímo v rukou zákazníků, v USA 32 a více než 100 v Evropě. Nikdo z konkurenčních výrobců se prozatím nedostal na takovou úroveň praktického využití palivových článků jako koncern DaimlerChrysler.

Mercedes-Benz F-Cell je odrazem vedoucí role skupiny DaimlerChrysler ve vývoji technologie palivových článků. Celý systém palivových článků je umístěn pod podlahou vozidla, nezasahuje nijak do kabiny cestujících či nákladového prostoru. F-Cell je nabízí dojezd zhruba 160 km a maximální rychlost cca 140 km/h. Elektromotor poskytuje maximální výkon 65 kW/88 k a je schopen zajistit akceleraci vozidla z 0 na 100 km/h zhruba za 16 s. Zásobník palivových článků byl vyvinut partnerskou firmou Ballard Power Systems.

DaimlerChrysler podporuje snahy a cíle guvernéra Kalifornie Arnolda Schwarzeneggera. Projekt California Hydrogen Highway Network (stejně jako jiné programy ve kterých je koncern zapojen, včetně těch, podporovaných odborem energetiky – Department of Energy – a agenturou ochrany životního prostředí – dovoluje skupině DaimlerChrysler a jejím partnerům extenzívní uvádění vozidel s palivovými články a čerpacích vodíkových stanic v obecné povědomí.

Před deseti lety se DaimlerChrysler stal průkopníkem ve vývoji vozidel s palivovými články, které jsou schopny dodávat energii za pomoci reakce vodíku a kyslíku. Čistá technologie pracuje s vysokou efektivitou a bez škodlivých zplodin. Vozidla poháněná palivovými články vypouští do ovzduší pouze čistou vodní páru.

Vývoj vozidel s palivovými články je součástí širšího projektu moderních technologií mezi něž také patří účinné zážehové motory, moderní vznětové motory, Flex-Fuel a hybridní systémy pohonu.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PIA CZ spol.s.r.o., o.z. Auto Heller
Cihelní 3160/49b, 702 00 Ostrava-Moravská Ostrava
596 606 111
seat@autoheller.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....