Nové modely Renaultu crossover Kadjar, nový Espace a nové Clio R. S. byly představeny 3.března na ženevském autosalonu

Renault díky novému Kadjaru rozšiřuje svou nabídku crossoverů a řadí ho do segmentu C mezi modely Captur a Koleos.

Nový crossover Renault Kadjar:

1renkadjpredzene650

1renkadjzadzene650

V roce 2016 bude prvním vozidlem Renaultu vyráběným v Číně

– jedničce na celosvětovém automobilovém trhu s více než 22 miliony prodaných vozidel v roce 2014, kde crossovery představují 26 % prodeje.

Nový model Renault Kadjar vznikl na platformě aliance Renault-Nissan: CMF C/D. Kadjar se svým plynulým a atletickým vnějším vzhledem přináší svěží vítr do segmentu crossoverů. Interiér má sportovní i rafinovaný vzhled, Interiér vozidla nabízí širokou komfortní výbavu a je vybaven multimediálním systémem s online připojením R-Link 2, díky němuž poskytuje posádce konektivitu prostřednictvím aplikací. Pohoda na palubě je zajištěna prostřednictvím nejmodernějších asistenčních systémů řízení.

Kadjar, jenž je k dispozici ve verzi 4×2 a 4×4 a který je díky svým kompaktním vnějším rozměrům (4,45 m délka a 1,84 m šířka) obratný i ve městě, vyzývá k dobrodružství. Kadjar, který je vybaven řadou motorů Energy, spojuje dobré jízdní vlastnosti a nízkou spotřebu.

Renault na stánku představuje také:

– nový elektromotor R 240 u ZOE s větším dojezdem; nový Espace, který bude brzy uveden na trh, a Clio R.S. 220 EDC Trophy, novou limitovanou sérii divize Renault Sport.

Renault uvedl novou emotivnější designovou strategii vycházející z jednotlivých etap života. Od Roku 2012 oživila značku vozidla Clio, Captur, nové Twingo, nový Espace a nyní Kadjar.

Autosalon Ženeva 2015 zaznamenává novou etapu s představením našeho nového podpisu značky „Renault, passion for life“. Navazuje na „Auta s rytmem života“ a odráží se v něm omlazení modelové řady, která by měla svým cestujícím umožnit prožívat život naplno. Užitečné inovace usnadňují každodenní život. Novým modernizovaným logem se zdůrazňuje nové zaměření značky.

Nový Renault Kadjar

– se řadí do světa crossoverů segmentu C s designem, který připomíná dynamičnost, robustnost a dobrodružství. Plamenný odstín červené barvy Flamme, ve kterém je Renault Kadjar uveden na trh, přináší nový třpyt a vsází na svou svůdnou moc. Renault Kadjar kombinuje světy vozidel SUV, kombi a vozidel vyšších segmentů.

Exteriér charakterizuje schopnosti Kajdaru

Kompaktní vnější rozměry (4,45 m délka a 1,84 m šířka) spolu s výškou 1,60 m podtrhují dynamičnost vozidla. Přední část vozidla se vyznačuje značnou robustností. Průběžná chromovaná lišta u předních světel umocňuje vnímanou šířku vozidla a přispívá k vyjádření síly a charakteru vozidla Kadjar. Specifické designy 17 a 19palcových disků kol z lehkých slitin zvýrazňují jeho robustnost.

Jeho plynulá a atletická silueta vychází ze svalnatých blatníků. Plynulost linií evokujících smyslnost je zdůrazněna provedením dveří, které zakrývají prahové spoilery. Výrazně profilované boky vozidla spolu s mohutnými sloupky dodávají celku na dynamičnosti.

Světlá výška Kajdaru 190 mm vypovídá o schopnosti Kadjaru zvládnout i nezpevněné cesty. Ochranné panely ve spodní části dveří zajišťují ochranu proti nárazu a zároveň zdůrazňují pevný základ vozidla. Černé lemy blatníků zajišťují kontinuitu se spodní částí vozidla a umísťují ho do světa dobrodružství a zábavy. Podélné střešní lišty z anodicky oxidovaného hliníku se rovněž podílejí na dynamičnosti jeho profilu.

Nový světelný podpis značky, který byl poprvé použit u nového Espace, dodává Renaultu Kadjar výraznou identitu. Linie LED (Light Emitting Diode) ve tvaru „C“ na předních světlech pro denní svícení (DRL) dodává vozidlu na postavení a odlišnosti.

Kadjar nabízí rafinovaný design s kryty zpětných zrcátek a klikami dveří v odstínu karoserie u všech verzí. Chromované lemy oken, světel pro denní svícení a spodních ochranných krytů karoserie činí tento svalnatý crossover nevšedním.

Sportovní a rafinovaný interiér

Kvalitní interiér Kadjaru se vyznačuje přesnou a pečlivou kvalitou zpracování. Nabízí jedinečný styl a vysokou úroveň komfortu v kombinaci se silnou výrazovostí.

Přístroje nasměrované na řidiče poskytují skutečné potěšení z jízdy. Design přístrojové desky je zvýrazněn horizontálními liniemi pro pocit větší šířky. Tento pocit je umocněn grafickým prodloužením těchto linií na dveře. Přístrojová deska a výdechy vzduchu jsou lemovány jemnou a elegantní chromovou linkou.

Středová konzola je zdobena dvěma dekorativními postranními lištami, které zvýrazňují šířku a zdůrazňují jeho postavení. Madla umístěná na obou předních dveřích a na pravé straně středové konzoly dodávají interiéru vozidla povahu crossoveru. Nepřehlédnutelný a výrazný design řadicí páky zvýrazňuje sportovně laděnou kabinu.

Sedadla jsou navržena ve sportovním duchu

Dělený znak na sedáku spolu s vertikální prohlubní v opěradle přispívají ke sportovnímu charakteru interiéru. Grafická ozdoba na opěrce hlavy dodává celku na dynamičnosti a zaoblené tvary sedáku a boční vyztužení přinášejí nádech rafinovanosti.

Komfortu sedadel byla věnována mimořádná pozornost. Sedadla jsou luxusní a pohodlná a nechávají prostor pro druhou řadu s mohutnými bočními výztuhami. Vyčnívající a mírně nakloněný předek sedáku poskytuje větší podpěru a přispívá k jízdnímu komfortu. Boční výztuhy v horní části opěradla ustupují, což umožňuje ideální polohu pro všechny postavy. Sedadla vyplněná pěnou s dvojnásobnou hustotou poskytují příjemný komfort i pevné držení.

Sladění barev a materiálu zdůrazňuje sportovnost i rafinovanost kabiny. Palubní deska je pružná na dotek, což je důkazem pečlivě provedené konečné úpravy. Silné textilie na madlech spolu s přístrojovým štítem zvýrazňují robustnost Kadjaru. Černá barva zhodnocuje středový displej a usnadňuje čtení údajů.

Pevná skleněná střecha s plochou 1,4 m2 přináší do interiéru vozidla vyváženost a světlo.

Specifické verze, které splní každou touhu. Víceúčelový Kadjar dokáže díky své praktičnosti a modularitě uspokojit potřeby rodin. Připojení k internetu umožňuje řidiči individualizovat si svůj svět.

Kadjar je rovněž vybaven všemi užitečnými a intuitivními technologiemi, které zajišťují klidnou jízdu. Je kombinací toho nejlepšího z SUV, kombi a vyšších segmentů a v pohodě zvládá jak jízdu ve městě, tak mimo něj.

Kadjar převzal svou robustnost ze světa SUV.

Nabízí lepší trakci v nejistých podmínkách přilnavosti. Ve verzi s pohonem dvou kol je vybaven funkcí Extended Grip, která zaručuje lepší přilnavost vozidla v náročných jízdních podmínkách. Zvýšená světlá výška 190 mm, jakož i nájezdový úhel 18° a přejezdový úhel 25° zaručují schopnost zvládnout jakýkoli terén. Přední a zadní kryty podvozku chrání spodní část vozidla.

Kadjar převzal víceúčelovost a praktičnost ze světa kombi.

Modularita interiéru je snadná a intuitivní. Díky madlům umístěným v zavazadlovém prostoru umožňuje systém Easy Break odblokování a automatické sklopení opěradel zadních sedadel dělených v poměru 1/3-2/3. Navíc lze sklopit opěradlo sedadla spolujezdce páčkou umístěnou pod sedadlem do vodorovné polohy, což umožňuje přepravu dlouhých předmětů. Dvě polohy podlahy zavazadlového prostoru poskytují volbu mezi vysokou polohou zcela rovného dna pro usnadnění přepravy velkých předmětů nebo nízkou polohou pro maximální objem nákladového prostoru 472 dm3. Možnost rozdělit zavazadlový prostor na dvě nebo tři části umožňuje snadnou a bezpečnou přepravu předmětů. Vnitřní prostor nabízí značnou prostornost. Prostor s výškou 910 mm vzadu a šířkou v loktech 1 456 mm patří v daném segmentu mezi nejlepší. Praktický Kadjar má v kabině rozmístěno 30 litrů úložného prostoru.

Kadjar nabízí jízdní vlastnosti a komfort modelů vyšších segmentů

Poloha sedadla řidiče je stupněm nastavení sklonu podobná jako u sedanu. Kadjar je díky průměru otáčení 10,7 m obratný. Kadjar je vybaven všemi asistenčními technologiemi řízení užitečnými pro každodenní používání, zejména „hands-free“ parkováním a zadní kamerou pro snadné zaparkování ve městě. Navíc se Kadjar může pochlubit nízkou spotřebou. Systém Stop & Start uspoří palivo a sníží znečištění ve městě.

Vybaven pro individualizované řízení s přístupem k internetu

Kadjar nabízí multimediální systém Renault R-Link 2 pro intuitivní a individualizovatelnou konektivitu. Jeho kapacitivní displej má vylepšený jas a přesnou odezvu pro větší komfort při používání. Pečlivě provedené intuitivní grafické rozhraní připomíná řidiči známé prostředí tabletů: přemísťování ikon kliknutím a přetáhnutím, čtení posouváním a zoom.

Domovská stránka je nyní konfigurovatelná. Umožňuje přímou volbu nejpoužívanějších funkcí a individualizování rozhraní. Každý ze šesti různých profilů zachová při uložení předvolby rozhraní R-Link 2, klimatizaci a předvolby asistenčních systémů řízení. R-Link 2 jakožto plnohodnotné řídicí centrum funkcí vozidla optimalizuje život na palubě a nabízí funkce vhodné pro automobil. Umožňuje řízení všech asistenčních systémů řízení a automatické klimatizace. R-Link 2 je pro jednoduchý a bezpečný přístup k jednotlivým funkcím také vybaven hlasovým ovládáním pro navigaci, telefon a aplikace. Tato nová verze ve velikosti 7 palců rozšiřuje nabídku aplikací, které pronikají do všech oblastí: automobil, turistika, informace, sociální média a užitkové vozy. Nabídka konektivity R-Link 2 zahrnuje dvanáct měsíců služby TomTom Traffic , informace o dopravní situaci TomTom v reálném čase, aktualizaci map Evropy a přístup k R-Link Store pro stažení aplikací (zdarma nebo placených). Navíc pouhým přihlášením vozidla do účtu MyRenault získáte nabídku asistenční služby řízení Coyote na dobu tří měsíců. Kadjar navíc nabízí palubní desku s 7palcovým TFT displejem s velkým jasem pro lepší čitelnost informací.

Součástí předních světlometů Kadjaru jsou dva Full LED moduly „Pure Vision“, které slouží jako potkávací a dálkové světlomety. Tato technologie zajišťuje vozidlu intenzivnější a přesnější světelný svazek, o 20 % výkonnější světlo než halogenové. Mlhové světlomety mohou být doplněny funkcí přisvěcování do zatáček pro lepší boční vidění. Funkce se aktivuje spuštěním blikače nebo otočením volantu při rychlosti nižší než 40 km/h.

Nejmodernější asistenční technologie řízení jsou přístupné a aktivovatelné přímo v menu R-Link 2 a umožňují:

Předcházet rizikům nehod:

  • • Aktivní nouzový brzdový systém (Active Emergency Breaking System (AEBS)): tento systém upozorní řidiče, pokud nastane riziko kolize s vozidlem jedoucím před ním. Pokud řidič nezareaguje, brzdy se automaticky aktivují, aby ke kolizi nedošlo.
  • • Upozornění na vybočení z jízdního pruhu: tato funkce se aktivuje při rychlosti 70 km/h a upozorní řidiče, pokud nechtěně překročí plnou nebo přerušovanou čáru. Toto upozornění zvyšuje bezpečnost na palubě a uvědomí řidiče v případě jízdy, která by mohla skončit vyjetím ze silnice.
  • • Systém sledování mrtvého úhlu: tento systém umožňuje bezpečné předjíždění. Pokud se v mrtvém úhlu nachází vozidlo, upozorní řidiče vizuálním signálem.

Asistence řidiči při manévrech při pomalé rychlosti:

  • Easy Park Assist: systém nejprve pomůže řidiči najít parkovací místo s použitím snímačů měřicích dostupný prostor a poté při parkovacím manévru zcela přebere řízení. Systém Easy Park Assist zajišťuje 3 způsoby parkování: podélné, šikmé a kolmé.

Středový displej zobrazuje veškeré informace týkající se parkovacího manévru (grafické zobrazení manévru, zadní parkovací kameru a snímače).Ve všech případech řidič při parkovacím manévru stále ovládá brzdy a plyn.

  • Přední, zadní a boční parkovací asistent: Pomáhá řidiči při parkovacích manévrech, aniž by přebíral řízení. Snímače upozorňují řidiče na riziko kolize a chrání vozidlo v úhlu 360°.
  • Parkovací kamera: při zařazení zpátečky přenáší kamera obraz prostoru za vozidlem na dotykový displej. Pro usnadnění parkovacího manévru je na snímku zobrazen jízdní obrys vozidla a obrys okolí.
  • Asistent rozjezdu do kopce: systém se spustí automaticky na tři sekundy, pokud je detekován sklon svahu vyšší než 3 %. Brání couvnutí vozidla sevřenými brzdami, což v této době umožní řidiči, aby vozidlo uvedl do pohybu.

Pomáhá řidiči v pohodlném a svědomitém řízení:

  • Rozpoznávání dopravního značení s upozorněním na omezení rychlosti: tento systém upozorňuje řidiče na předepsanou rychlost v projížděné zóně a nabídne ji uložit jako hodnotu pro omezovač rychlosti.
  • Tempomat a omezovač rychlosti: Regulátor napomáhá k udržení konstantní rychlosti vozidla, zatímco omezovač napomáhá, aby nebyla překročena přednastavená rychlost vozidla.

Výkonné pohonné jednotky – režim 4×4

Kadjar dostupný ve verzi s pohonem 4×4 má schopnosti terénního vozidla. Ve verzi s pohonem 4×2 v kombinaci s funkcí Extended Grip zvládne i náročný terén. Tento crossover je vybaven řadou motorů Energy spojující dobré jízdní vlastnosti a nízkou spotřebu. Kadjar je vybaven elektronickou kontrolou trakce od aliance Renault-Nissan (ETC) . Tento systém řídí v reálném čase spojku, která zajišťuje přenos točivého momentu na zadní nápravu, v závislosti na rychlosti a podmínkách přilnavosti.

 Otočný volič pro přístup ke třem režimům umožňuje snadno zvolit optimální možnost

  • V režimu „Lock“ systém elektronicky zablokuje přenos točivého momentu na čtyři poháněná kola a přenáší 50 % točivého momentu na zadní nápravu. Toto nastavení je určeno pro nerovné povrchy nebo povrchy s nízkou přilnavostí (sníh, bláto, půda, písek) a pro nízké rychlosti. Tento režim, který je určen pro terénní jízdu, je aktivní do rychlosti 40 km/h.
  • V režimu „Auto“ se rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu provádí automaticky v závislosti na podmínkách přilnavosti, a to až do 50 % na zadní nápravu.
  • V režimu „2WD“ je přenos točivého momentu pouze na dvě kola přední nápravy. Tento režim se hodí pro jízdu na silnicích v dobrém stavu, které jsou suché s přilnavým povrchem.

Přístrojová deska Kadjaru je pomocníkem pro řidiče při řízení přenosu točivého momentu a v reálném čase zobrazuje procento točivého momentu přenášeného mezi přední a zadní nápravou.

Verze s pohonem dvou kol vozidla Kadjar mohou být vybaveny systémem Extended Grip . Tento pokročilý systém kontroly trakce je odvozen od systému prokluzu, který zajišťuje bezpečnou přilnavost vozidla k vozovce v náročných jízdních podmínkách (sníh, bláto, písek…).

Systém Extended Grip je automaticky přidružen k 17″ pneumatikám „Mud and snow“ vybavenými specifickým běhounem pro účinnější trakci v blátě, písku nebo na mokrém sněhu.

Kadjar je vybaven řadou motorů Energy založených na downsizingu

Všechny pohonné jednotky Kadjaru disponují systémem Stop & Start s rekuperací energie při brzdění. Zahrnují nejmodernější technologie v oblasti snížení tření (olejové čerpadlo s proměnlivým zdvihovým objemem, thermo-management a povrchové úpravy). Vstřikovací systémy poslední generace spolu s turbokompresory s nízkou setrvačností umožňují dosáhnout úrovně efektivity a spotřeby patřící k nejlepším na trhu.

V dieselové verzi je Kadjar nabízen se dvěma pohonnými jednotkami

Motor Energy dCi 110

– který je bestselerem aliance Renault-Nissan, ho řadí na nejvyšší úroveň v daném segmentu s emisemi 99 g CO2/km a spotřebou 3,8 l/100 km v cyklu NEDC. V motoru Energy dCi 110 jsou poprvé použity ocelové písty, které snižují tření. Emise CO2 byly dle odhadu sníženy o 3 % v homologačním cyklu NEDC. S ohledem na spojení se 6stupňovou manuální převodovkou je motor Energy dCi 110 rovněž k dispozici se 6stupňovou automatickou převodovkou EDC. S tímto typem převodovky je možné dosáhnout stejných hodnot spotřeby a emisí jako u manuální převodovky a zároveň komfortu a odezvy hodné převodovky s dvojitou spojkou.

V motoru Energy dCi 130

– který je k dispozici ve verzích s pohonem 4×2 a 4×4, se soustřeďují technologie vycházející ze zkušenosti Renaultu získanými ve světě Formule 1. Použitím principu downsizingu se dieselový 16ventilový motor může pochlubit výkonem 96 kW (130 k). Je spojen se 6stupňovou manuální převodovkou. Jeho velkorysý točivý moment 320 Nm dostupný v širokém rozsahu otáček je stejně znamenitý při pohonu 4×2 jako při použití pohonu všech 4 kol, a to s účinným tahem při všech otáčkách. V takovém případě snadno zvládá nejisté podmínky přilnavosti. Aby toto motory splňovaly normu Euro 6b, jsou vybaveny kromě filtru pevných částic i filtrem oxidu dusíku (Nox Trap).

V benzinové verzi je Kadjar nabízen s motorem Energy TCe 130 ve spojení se 6stupňovou manuální převodovkou. Tento 1,2l benzinový turbomotor s výkonem 130 k při 5 500 ot/min a točivým momentem 205 Nm dostupným od 2 000 ot/min nabízí výkon atmosférického motoru o objemu 2 litrů. Díky technologii s přímým vstřikováním a integrovaným turbo kolektorem dosahuje vysokého točivého momentu při nízkých otáčkách. Přímé vstřikování také zlepšuje spalování paliva, čímž se sníží jeho spotřeba a množství emisí CO2.

Jako doplněk Kadjar nabízí funkce ekořízení „Renault Driving eco2“, které řidiči pomáhají osvojit si ekologičtější a úspornější styl řízení.

Propracovaná aerodynamika

Kadjar má výkonnou aerodynamiku, která snižuje spotřebu a emise CO2, a zároveň zachovává výkonnost pohonných jednotek. Kadjar byl podroben testům v aerodynamickém tunelu, aby se sladily požadavky na design a očekávání týkající se aerodynamického výkonu. Mimořádná pozornost byla věnována například vzhledu ráfků, zpětných zrcátek, ale také sklonu střešního spoileru a deflektorů postranních zadních okének. Spodek vozidla je vybaven aerodynamickými kryty, které umožňují regulovat proudění vzduchu pod karoserií. Zvláštností crossoverů je zvýšená světlá výška. Deflektor umístěný na přední části vozidla umožňuje proudu vzduchu, aby obtekl podběh kola, čímž se při průchodu touto zónou sníží turbulence.

Jako doplněk je Kadjar vybaven řízenými klapkami na mřížkách pro vstup vzduchu. Při rozjezdu vozidla jsou zavřené a otevírají se automaticky podle potřeb chlazení motoru. Díky těmto zařízením se množství emisí CO2 snížilo o 4 g/km a spotřeba paliva klesla o 0,62 l při rychlosti 130 km/h.

240 KM DOJEZD U ZOE

Díky novému motoru pojmenovanému R 240 v kombinaci s akumulátorem s elektronicky optimalizovaným řízením je dojezd ZOE 240 km.

  • Motor R 240, který je 100% vyvinutý Renaultem, byl navržen inženýry v technologickém centru a v závodě Cléon, kde se vyrábí (blízko Flinsu, kde se vyrábí ZOE),
  • Prodloužením dojezdu o 30 km je akční rádius vozidla ZOE mezi vozidly v jeho kategorii bezkonkurenční.
  • Nový motor je vybaven vyvinutým dobíjecím systémem Caméléon (Chameleon), který umožňuje rychlejší dobití u domácích dobíjecích stanic (3 a 11 kW). Pro každou minutu nabíjení to tedy představuje více kilometrů, které uživatel získá (čas dobíjení je oproti běžným zkrácen o 10 %).
  • U ZOE zůstává možnost dobíjení u rychlých dobíjecích stanic 22 kW.

Renault se zapojuje technologického pokroku elektromobilů

Cílem strategie Renaultu je zlepšit technologii motorů a akumulátorů pro optimalizování výkonnosti a dojezdu elektromobilů a současně podporovat rozvoj infrastruktur.

Díky zcela přepracované koncepci a vyšší účinnosti nabízí nový blok motor-akumulátor ZOE o 30 km delší dojezd, tj. 240 km. Renault dále pokračuje ve svých výzkumech s cílem zlepšit technologie elektromotorů. To je celý smysl jeho zapojení v oblasti techniky a sportu ve Formuli E jakožto technického partnera mistrovství a hlavního sponzora stáje e.dams-Renault. Tato disciplína budoucnosti umožňující testovat elektrickou technologii v extrémních podmínkách urychlí pokrok elektromobilů v oblasti výkonnosti i dojezdu.

V současnosti je v Evropě v provozu více než 50 000 veřejných dobíjecích stanic, z nichž 40 % představují stanice rychlého dobíjení. Díky tomuto číslu, které bude v příštích letech stále narůstat, bude používání elektromobilu stále snadnějším.

Delší dojezd a kratší doba nabíjení

  • Nový motor R 240 vozidla ZOE má vyšší efektivitu (nižší spotřebu), z čehož vyplývá delší dojezd, a vyšší výkon u všech dob dobíjení.
  • Tento motor s inovační koncepcí a architekturou využívá zkušeností Renaultu získaných v elektrotechnické oblasti, ve které má 95 specifických patentů.
  • 2 pracovní cíle: vylepšení elektronického řízení pro snížení spotřeby elektrické energie při jízdě a nový systém dobíjení pro zkrácení doby nabíjení při nízkém výkonu.
  • Renault tak u elektromobilu opět potvrzuje svou strategii a své odhodlání rozvíjet know-how plnohodnotného výrobce motorů.

Výkonnější a kompaktnější motor

  • Při navrhování nového motoru věnoval Renault mimořádnou pozornost integrování součástek, což umožnilo zmenšit velikost motoru o 10 % při zachování výkonu. Tím se otevírají nové cesty pro umístění do menších vozidel.
  • Motor R 240 je synchronní elektromotor s rotorem s vinutím o výkonu 65 kW a točivým momentem 220 Nm s integrovanou nabíječkou Caméléon: integrace, miniaturizace, zjednodušení – to jsou tři směry, které vedly návrháře.
  • Integrace: přechod od vrstvení makromodulů ke kompletním integrovaným modulům,
  • Miniaturizace: koncepce menších modulů, sestavených co nejvíce v souladu s potřebami (minimalizace prostorů mezi moduly, odstranění externích napájecích kabelů)
  • Zjednodušení: přechod k chlazení elektromotoru vzduchem (odstranění potrubí mezi moduly). Pouze u Power Electronic Controlleru je zachováno chlazení vodou přizpůsobené specifickým potřebám.
  • „Tři v Jednom“: propojovací skříňka, výkonová elektronika a nabíječka Caméléon tvoří jediný celek nazvaný „Power Electronic Controller“. Velikost této funkční jednotky byla zmenšena o 25 %.

Nový Renault Espace představený na autosalonu v Ženevě

1renespacezene650

– je před svým uvedením na trh v dubnu vystavován v Ženevě. Byl obnoven, aby vyhověl vyvíjejícím se očekáváním zákazníků, získal impozantní vzhled a kvality velkého crossoveru:

  • zážitek z jízdy a individualizovatelného života na palubě díky systému Renault Multi-Sense®, který řídí technologie nového potěšení za volantem,
  • jedinečná svižnost a řízení zajišťované technologií 4Control® (4 řízená kola),
  • zážitky při všech stylech jízdy a o 20 % nižší spotřeba ho řadí k nejlepším na trhu.

Design nového Espace

– se znovuobjevuje jako crossover s úctyhodnými rozměry (D: 486 cm x Š: 189 cm x V: 168 cm). Jako SUV nabízí svalnatou karoserii: spodek připomínající dynamičnost a robustnost, výrazné podběhy kol a pevnou masku. Naopak celá horní část si pohrává s plynulostí a lehkostí.

Nový Renault Espace se vyznačuje zcela novým systémem Renault Multi-Sense®

– který přizpůsobí všechny technologie motoru, převodovku, podvozek a funkce související s komfortem a prostředím (osvětlení, design přístrojové desky, masážní sedadla) podle přání řidiče. Technologie 4Control® (4 řízená kola) kombinovaná s řízeným zavěšením obohacuje potěšení z jízdy o svižnost a bezpečnost. Pohonné jednotky nového Espace vycházejí ze zkušenosti Renaultu jakožto výrobce motorů, který je průkopníkem turbomotoru a downsizingu u Formule 1, a kombinují motory omezeného zdvihového objemu s automatickou převodovkou s dvojitou spojkou EDC (6 nebo 7stupňovou). V návaznosti na zkušenosti se svými třemi pohonnými jednotkami poslední generace se spotřebou a emisemi CO2 sníženými o 20 %, karoserií s pečlivě propracovanou dynamikou (Cx 0,30) a hmotností sníženou o 250 kg, mohlo být těchto znalostí využito u nového Espace při rozhodování mezi potěšením z jízdy a účinností.

Motory

Energy TCe 200 EDC: 200 k a 260 Nm točivý moment dostupný od 2 500 ot/min.

Tento benzinový turbomotor s přímým vstřikováním vycházející z motoru Renault Sport nabízí ostré rozjezdy díky nové 7stupňové převodovce s krátkým odstupňováním a dvojitou spojkou EDC. Své sportovní geny propůjčil novému Espace. CO2: 140 g/km. Spotřeba: 6,2 l/100 km*

Energy dCi 160 EDC Twin Turbo: 160 k a 380 Nm při 1750 ot/min.

Technologie Twin Turbo: ostrý rozjezd a okamžitá odezva již při nízkých otáčkách díky prvnímu turbu s nízkou setrvačností. Točivý moment při nízkých otáčkách u motoru o objemu 2 l: 265 Nm dostupný od 1 250 ot/min (o 60 Nm více oproti nahrazenému 2litrovému motoru). Prudký rozjezd a nárůst dynamických otáček díky druhému turbu.Automatická převodovka EDC: okamžitá a plynulá volba nejlepšího převodového stupně na požadavek řidiče. Jízdní vlastnosti a spotřeba patří k nejlepším na trhu. CO2 : 123 g/km. Spotřeba: 4,7 l/100 km

Energy dCi 130: 130 k a točivý moment 320 Nm dostupný od 1 750 ot/min.

6stupňová manuální převodovka, dostupný dynamický výkon. CO2 : 119 g/km. Spotřeba: 4,5 l/100 km

Šampion života na palubě

  • Prosvětlený: Panoramatické čelní sklo Lumière o ploše 2,8 m2 přecházející do fixní skleněné střechy nad předními sedadly zaplavuje kabinu světlem. V noci jsou cestující doprovázeni 5 variantami osvětlení.
  • Pohodlný: přední sedadla ovinovacího tvaru s možností nastavení až v 10 směrech (z nichž v 8 směrech elektricky), zavěšení může být řízené.
  • Prostorný: díky rozvoru 288 cm je prostor v oblasti kolen ve druhé řadě dosahující až 308 mm k největším v dané kategorii.
  • Modulární: modularita One Touch znovu objevuje praktičnost: sedadla se sklopí jedním kliknutím na displej R-Link® nebo páčkami v zavazadlovém prostoru.
  • High-tech: V zavěšené originální středové konzole je umístěna futuristická řadicí páka. Tablet R-Link2® s vertikálním 8,7’’ displejem plní úlohu řídicího centra. Kvalitní zobrazení průhledového displeje umocňuje zážitek z řízení.
  • Milovník hudby: Systém audio Bose® vytvořený novému Espace na míru přináší zvuk Surround. 11 reproduktorů a basový reprobox v kombinaci s technologií Bose Centerpoint 2® přenášejí každého cestujícího do výjimečného zvukového světa připomínajícího koncertní sál.

Kvalita, důkladné provedení a propracování detailu

  • Při návrhu: architektura, materiály, efektivní procesy (např. hliníkové dveře), snížení vibrací, vůlí a nastavení, přísnější pravidla, specifikace zajišťující výběr kvalitních a odolných materiálů: chrom, povrchová úprava konzole, hluboký nátěr s vysoce odolným lakem…
  • Při výrobě: Do průmyslového postupu v závodě v Douai se investovalo 420 milionů. Nová technologie lisování za tepla, nový světelný tunel v lakovně, nový postup optimalizace kvality „War Room“, 100 000 hodin certifikovaného školení „Vstupenka do špičkového závodu“, 5 000 kontrolních měření na karoserii. Renault se spolehl na partnery Daimler a Infiniti. Prozkoumal jak Nissan dosahuje kvality Infiniti. Současně v rámci spolupráce s Daimlerem požádal závod v Douai odborníky společnosti Mercedes, aby podle svých vlastních kritérií posoudili nový Espace v každé jeho výrobní etapě.
  • Při testování: Kromě ověřovacích testů Renault vyvinul také řadu specifických testů, aby podrobil zkoušce odolnost vzhledu a životnost nového vozidla Espace. Testy byly prováděny nepřetržitě 24 hodin, kdy se fyzicky, zásahem člověka, napodobovalo každodenní nekompromisní, intenzivní a opakující se používání vozidla. Před uvedením nového Espace na trh budou první kusy vozidla podrobeny plánovaným nelítostným zkouškám: s ovladači a zařízeními bude tisíckrát manipulováno, povrchové nátěry, látky a plasty budou postupně třeny, špiněny a čištěny. Například Nový Espace tak podstoupí 22 000 otevření dveří s nastoupením a vystoupením cestujících a zapnutím bezpečnostních pásů, 8 000 použití okna u řidiče, 1 500 manipulací sluneční clony. Tyto testy odpovídají zestárnutí vozidla po několika letech zátěžového používání. Doplňují zkušební jízdy v extrémních jízdních a klimatických podmínkách v terénu a na drahách zkušebních středisek aliance Renault-Nissan.

Nový Espace bude od dubna postupně prodáván v autorizovaných prodejnách ve dvaceti evropských zemí včetně České republice.

CLIO R.S 220 EDC TROPHY: RODINA TROPHY SE ROZRŮSTÁ

V roce 2005 byla u Clia R.S. uvedeno označení Trophy, která je synonymem špičkových motorů a podvozků v exkluzivním stylu a provedení. Clio R.S. 220 EDC Trophy, které v návaznosti na Mégane R.S. Trophy z roku 2014, používá zaručený recept, jak uspokojit požadavky pravověrných zákazníků a extrémní nároky odborníků divize Renault Sport.

Nové Clio R.S.

Motor: o 10 % vyšší výkon a až o 40 Nm vyšší točivý moment díky novému mapování motoru, většímu turbu, sacímu okruhu snižujícímu tlakové ztráty a upravenému výfukovému svodu pro umístění katalyzátoru Euro 6 (nižší protitlak ve výfuku).

  • Maximálního výkonu 220 k je dosaženo při maximálních otáčkách 6 800 ot/min.
  • Hodnota točivého momentu je nyní 260 Nm (+ 20 Nm); funkce Overtorque u 4. a 5. rychlostního stupně umožňuje dosáhnout 280 Nm.
  • Při přechodu na normu Euro 6 bylo sníženo množství emisí CO2 na 138 g/km* (což představuje snížení o 6 gramů).

Přepracovaná převodovka EDC

  • Řazení rychlostních stupňů až o 30 % rychlejší.
  • Rychlejší podřazování zejména díky kratší dráze pádel pod volantem,
  • Rozšíření použitelnosti režimu Sport při kombinovaném cyklu mimo město/město,
  • Systém Stop & Start aktivovaný v režimu Normal a deaktivovaný v režimu Sport a Race,

Podvozek Trophy

  • snížen a zpevněn: – 20 mm vpředu, – 10 mm vzadu (při nezatíženém voze). Tlumiče spojené s hydraulickými kompresními dorazy jsou zesílené.
  • Ultrapřímé řízení: použitím nové tyče řízení s převodovým poměrem sníženým o 10 % (z 14,5 : 1 na 13,2 : 1 na kolo) je řízení ještě přesnější a přímější, což ho řadí k nejlepším na trhu.
  • Pneumatiky: Clio R.S. 220 Trophy EDC je vybaveno výkonnými pneumatikami Michelin Pilot Super Sport 205/40R18.

Sportovní vzhled:

  • Nový symbolický ledově perleťový odstín karoserie Givre Nacré v matném laku (volitelný, s černou lesklou střechou) doplňuje bílý odstín Blanc Glacier, černý Noir Profond, plamenný červený Rouge Flamme a žlutý Jaune Sirius,
  • 18palcové disky kol z lehkých slitin RADICAL dostávají černou diamantovou úpravu
  • Označení Trophy je viditelně umístěno na přední lamele F1, na ozdobné lince dveří a na označeném dveřním prahu.
  • Příslušenství zasvěcená vášni:
  • Sportovní kůží čalouněný volant,
  • Balíček pro interiér Trophy (volitelně podle jednotlivých zemí): vyhřívaná kožená sportovní sedadla s integrovanými hlavovými opěrkami, dekorační prvky v karbonovém vzhledu na ozdobných krytech výdechů vzduchu a na madlech dveří, rámeček řadicí páky, dekorační prvky výdechů v leštěném chromu (místo červené anodicky oxidované),
  • Clio R.S. 220 EDC Trophy nabízí na přání palubní telemetrický systém R.S. Monitor. Tento výkonný systém je rozšířen o funkci nastavení 5 režimů progresivity plynového pedálu.

CLIO R.S 220 EDC TROPHY

-je speciální číslovaná série s velmi atraktivním poměrem výkon/cena (220 koní/30 000 eur). Pokud jde o výkonnost, je určen nejnáročnějším zákazníkům, milovníkům závodních okruhů a znalcům jedinečných odborných zkušeností divize Renault Sport.

Začátkem června 2015 bude Clio R.S. 220 EDC Trophy postupně uváděno na trh v Evropě.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na dovolenou v obytném voze

Auto jako dům: Vyrazte s HoppyGo na...

Platforma pro sdílení aut HoppyGo nedávno rozšířila kapacitu vozového parku na 2 500 vozů, ve kterém nechybí ani pojízdný “rodinný hotel” Fiat Ducato. Oproti vozům s obytnou vestavbou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sdílení aut mezi uživateli se v ČR těší velké oblibě, v Brně vzrostla poptávka na dvojnásobek

Sdílení aut mezi uživateli se v ČR...

počet zápůjček v Brně meziročně stoupl o více než 100 % příjmy majitelů z pronájmu meziročně vzrostly o téměř 200 % o 130 % se navýšil i počet nových uživatelů nejžádanější jsou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Auta na náplavce startují již ve čtvrtek!

Třetí ročník výstavy Auta na náplavce, který pořádá časopis Svět motorů z mediálního domu Czech News Center, doslova klepe na dveře. Vše vypukne u Vltavy v Praze už ve čtvrtek 29. srpna...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - AAA AUTO překonalo historický rekord, skupina loni prodala 83 000 aut

AAA AUTO překonalo historický rekord,...

V Česku si lidé z „Áček“ odvezli téměř 50 000 vozů, nejpopulárnější byly Octavie Po jedenácti letech padl v síti AAA AUTO prodejní rekord – v roce 2018 skupina AURES Holdings, kam...