Citroeny C-Elysée WTCC úspěšní na FIA WTCC Macau (14. – 16. listopadu 2014)

Rekordní sezona 2014 pro Citroën!

Pořadí pilotů 2014:

1. José-María López – Citroen, 2. Yvan Muller – Citroen, 3. Sébastien Loeb – Citroen.

Pohár konstruktérů 2014:

1. Citroën, 2. Honda: 3. Lada.

José María López

– dosáhl desátého vítězství v sezoně v prvním závodě v Macau po startu z pole position. Mistr světa pro rok 2014 tak ustavil nový rekord v počtu vítězství v sezoně. V silné konkurenci druhého závodu dokázal Yvan Muller zajet druhé místo.

Předposlední závod World Touring Car Championship 2014

– se odehrával za velkého dusna a před početnou diváckou kulisou. Tři Citroëny C-Elysée WTCC odstartovaly z prvních třech míst na startovním roštu. Výborně začal Sébastien Loeb, který byl na stejné úrovni s José María Lópezem. Poté donutil Séba k návratu na třetí místo Norbert Michelisz, který se zařadil hned za Argentince. Yvan Muller neměl dobrý vstup a na konci prvního kola figuroval na šestém místě za Lópezem, Micheliszem, Loebem, Tarquinim a Monteirem.

Loeb však byl očividně rychlejší než Michelisz a pokoušel štěstí v zatáčce Lisboa. Bohužel mu manévr nevyšel a Séb klesl na šestou pozici za Yvana Mullera. Mezitím se z balíku utrhl Pechito López a mířil za svým jubilejním vítězstvím. Ma Qing Hua předváděl svůj předjížděcí talent. Čínský pilot odstartoval až z 11. místa, aby se propracoval na osmou pozici. I přes početné pokusy o předjíždění v se pořadí na šachovnicovém praporku už nezměnilo. Dosažením desátého vítězství na Citroënu C-Elysée WTCC zaznamenal José María López také rekord v počtu nasbíraných bodů za sezonu. A šanci tento rekord ještě vylepšit měl Pechito o pár minut později.

Hned dva piloti se předvedli na startu druhého závodu:

Tiago Monteiro proklouzl mezi Valentem a Chiltonem a ujal se vedení, a Yvan Muller, který se posunul z 8. na 4. místo! V zatáčce Lisboa chyboval Valente, když se snažil dostat se před Monteira a byl předjet i Huffem, Mullerem a Micheliszem. Další za nimi, José María López se pohyboval na 6. místě, Ma Qing Hua byl devátý a Sébastien Loeb desátý.

Při několika příležitostech k předjíždění se piloti Citroënu postarali o rozruch v tomto závodě. Yvan Muller se neúprosně snažil o předjetí Huffa. José María López se pokoušel o totéž, ovšem s Hugem Valentem, zatímco Sébastien Loeb hledal cestu, jak se dostat nejprve přes Ma Qing Huu a poté i Toma Coronela.

V sedmém kole musel na trať safety car poté, co měl karambol Ma Qing Hua.

C Elysée WTCC číslo 33 skončil v bariéře z pneumatik v pasáži R Bend. Po restartu závodu se odstupy mezi vozy snížily. Na dohled cíle přišly technické potíže na Tiaga Monteira, který musel zpomalit. Do vedení se tak dostal Rob Huff a až do cíle odrážel snahy Yvana Mullera. Třetím na stupni vítězů se tak stal Hugo Valente, José María López a Sébastien Loeb finišovali pátí resp. šestí.

Výsledky – závod 1

  1. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
  2. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC) +2’’741
  3. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC) +3’’661
  4. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC) +4’’055
  5. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) +4’’589
  6. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +5’’186
  7. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1) +9’’338
  8. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC) +10’’008

Nejrychlejší kolo: José María López (2’27’’338)

Závod 2

  1. Rob Huff (Lada Granta 1.6T)
  2. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) +0’’344
  3. Hugo Valente (Chevrolet RML Cruze TC1) +3’’352
  4. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC) +3’’990
  5. José María López (Citroën C-Elysée WTCC) +4’’285
  6. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +4’’825

Nejrychlejší kolo: Rob Huff (2’27’’009)

Mistrovství světa – pořadí pilotů

  1. José-María López: 462 bodů
  2. Yvan Muller: 336
  3. Sébastien Loeb: 295
  4. Norbert Michelisz: 201
  5. Tiago Monteiro: 186

Mistrovství světa – Pohár konstruktérů

  1. Citroën: 1003 bodů
  2. Honda: 710
  3. Lada: 425

Co také řekli…

Xavier Mestelan, zástupce šéfa Citroën Racing:

„Blahopřeji José María Lópezovi, který tento víkend ukázal všechny své kvality. Neudělal sebemenší chybičku, naopak: pole position, vítězství v závodě a nejrychlejší kolo, to je jeho bilance. Byl to výkon, který charakterizuje celou jeho sezonu. Současně to bylo 17. vítězství pro Citroën C-Elysée WTCC tento rok, což je neuvěřitelný úspěch v naší vůbec první sezoně v této soutěži. Na konci sezony se vyrojilo mnoho faktů a statistických údajů. Ale jeden údaj převyšuje všechny – všichni naši piloti – José María López, Sébastien Loeb, Yvan Muller a Ma Qing Hua dokázali vyhrát závod. To je něco, na co můžeme být opravdu hrdí podobně jako na spolehlivost našich vozů. V další sezoně očekáváme mnohem silnější konkurenci, musíme proto pracovat, jak nejlépe umíme, abychom dokázali obhájit naše tituly.“

José María López:

„Co víc bych ještě mohl chtít? Vyhrát v Macau je zvláštní pocit. Byl to nejlepší způsob, jak završit celou sezonu, kterou považuji za vůbec nejlepší v mé kariéře. Očekával jsem, že Yvan bude právě na tomto okruhu neporazitelný. Ale společně jsme dosáhli tento výsledek. Auto bylo perfektní a byl jsem schopný najít správné tempo. Jel jsem naplno až do cíle, abych se vyvaroval chyb. Je na čase, abychom slavili, nejprve s týmem a pak i doma v Argentině. V roce 2015 budeme zase začínat od nuly. Už nebudu outsiderem, ale jedno vím jistě – budu obhajovat titul.“

Yvan Muller:

„Předně musím uznat, že Pechito odvedl dobrou práci a měl fantastickou sezonu a titul mu náleží právem. Také bravo pro celý Citroën: je to skvělý výkon vyhrát Pohár konstruktérů a v pilotech první tři místa. Druhý závod byl vzrušující: trochu času jsem ztratil na Roba Huffa ve vlásence, ale rázem jsem byl zpátky v nejrychlejší pasáži. Bohužel už nebyla žádná šance, jak ho předjet bez rizika havárie. Tato sezona byla pro mě obtížnější než předcházející a proto se chystám přes zimu hodně pracovat, abych byl v příštím roce lepší.“

Sébastien Loeb:

„Měl jsem o tomto víkendu dobré i horší chvíle. Obecně jsem se svým výkonem spokojený, v obou kvalifikacích i závodech. Byl jsem jedním z mála pilotů, kterým se podařilo předjetí. Ale pohledem celé sezony jsem byl jezdcem v balíku. Možná jsem byl na startu závodu 1 příliš horlivý, a tak se Michelisz dostal přede mě. V druhém závodě jsem se řítil do zdi, ale ustál jsem to. Vše, co jsem letos nastřádal za zkušenosti, využiji příští sezonu!“

Ma Qing Hua:

„Věděl jsem, že to budou těžké závody, zvláště když startujete z 11. místa. Ale v závodě číslo 1 se mi podařilo urvat několik míst. V druhém jsem bojoval s Coronelem, který mě uzavřel. Zkusil jsem mu proklouznout vnější stranou, ale překvapil mě stopou, kterou zvolil. Bohužel na špatné straně dráhy. Moje auto se nedalo ovládat a šlo do zdi.“

Více na www.citroen.cz

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...