Citroëny C-Elysée WTCC se vracejí na FIA WTCC – do Marakéše (17. – 19. dubna 2015)

Po více než měsíci od zahajovacího dvojzávodu v Argentině se šampionát FIA WTCC přesouvá na víkend do Maroka.

Městský okruh Moulay El Hassan

– který je z části veden po třídách Marakeše, představuje pro piloty jedinečnou výzvu.

Závodní program začne již dnes v pátek ve 12.00 prvním volným tréninkem

Sobotní ráno má nabitý program dvěma tréninky v 8.15 a 10.15., následovat bude v 12.30 kvalifikace. Dva závody se pojedou v neděli v 16.15 a 17.30 hod.

José María López a Sébastien Loeb

– , které v současnosti dělí na prvních dvou místech mistrovství světa 5 bodů, právě tady před rokem zvítězili. Yvan Muller a Ma Qing Hua, kterým se dařilo v Argentině, by také rádi získali svůj díl slávy a nenechali tak své týmové kolegy odskočit do většího náskoku.

Právě Marakéš byl před rokem svědkem vůbec prvního startu Citroën Racing Teamu. A tým zaznamenal impozantní vstup do sezony, když jeho piloti obsadili první tři místa na pódiu v prvním závodě. Triumfoval José María López, Sébastien Loeb skončil tehdy druhý a třetí dojel Yvan Muller. V druhém závodě jsme byli svědky přerodu pilota z rally na okruhovou hvězdu, to když Sébastien Loeb zaznamenal své první vítězství v této disciplíně o několik délek před Lópezem.

Jako hříčka historie tak může připadat totožné umístění v prvním klání sezony 2015

V Termas de Río Hondo v Argentině Citroën opět zahájil sezonu prvním, druhým i třetím místem v cíli. Před nadšenými davy domácích diváků vyhrál Pechito López, kterého na stupně vítězů doprovodili Yvan Muller a Sébastien Loeb. V druhém závodě se Sébastien Loeb protáhl jako had balíkem jezdců a zaslouženě vyhrál před místním idolem.

„Je to vítězství, které si budu pamatovat hodně dlouho. Navíc se ukazuje, že práce, kterou děláme už dva roky, začíná přinášet své ovoce,“ řekl Séb. „Startoval jsem z osmé pozice obráceného roštu, a najel jsem správně na první kola. Byl to obtížný závod, protože v autě bylo pořádně horko. Pechito nebyl příliš vzadu, musel jsem útočit, abych ho odrazil, když se za mě zavěsil.“

José María López a Sébastien Loeb jsou bok po boku na čele klasifikace mistrovství světa

Argentinec dosáhl na celkem 48 bodů a Francouz 43. Yvan Muller zaujímá čtvrtou pozici se ztrátou 20 bodů na čelo a to hlavně proto, že vůbec nebodoval ve druhém závodě. V Marakéši na startovním roštu v závodě 1 bude muset překonávat penalizaci o pět míst.

Ma Qing Hua měl solidní vstup do sezony, kvalifikoval se do Q3 a dokonce se dostal do situace, kdy mohl vyhrát závod 2, než dostal smyk na olejové skvrně. Aktuálně figuruje v mistrovství světa na 6. pozici se ziskem 16 bodů. Čínský pilot však netají své ambice: najít cestu na podium, nejlépe až na vrchol!

Jedinečná výzva

Moulay El Hassan okruh je sestavený převážně z dlouhých rychlých sekcí, které jsou přerušené šikanami. Okruh 4,545 km dlouhý je několik kilometrů od Mediny a zahrnuje Avenue Mohammed VI. a Route de l´Ourika. Po celý víkend ale jeho tvář změní pneumatiky složené na povrchu. Při pátečním volném tréninku budou muset závodníci počítat s kluzkými podmínkami.

Největší obtížnost pro piloty přichází s častým brzděním, které následuje po dlouhých přímých sekcích. Piloti si musejí vytvořit vlastní značky, podle kterých musí zpomalit přesně ve správnou chvíli, aby nebyli zachyceni vozy za zády. Nesmějí brzdit příliš brzy, ani příliš pozdě, neboť na okruhu nejsou místa pro předjíždění. Sebemenší chyba může přijít hodně draho, zvláště po možných karambolech do bezpečnostních betonových bariér, z nichž obvykle těží piloti jedoucí vzadu.

José María López zdůrazňuje:

„Jak už bývá zvykem, klíčovou roli pro celý víkend bude hrát kvalifikace. Na pole position bude velká tlačenice v rozmezí několika setin sekundy. Naše auta jsou identická, takže bude dost obtížné dojet naše týmové spolujezdce za normálních okolností. Více než na jiném okruhu tady platí, že dobré umístění na startovním roštu bude předznamenávat výsledek prvního závodu. V druhém závodě, kdy se bude startovat v obráceném pořadí, už budeme muset improvizovat.“

Bude Bennani hrdinou?

Jedna věc je ještě před startem druhého závodního víkendu jistá – a sice to, kdo bude favoritem. V Citroënu C-Elysée WTCC připravovaném stájí Sébastien Loeb Racing, by mohl vyhrát marocký pilot Mehdi Bennani. Závodník z Casablanky na sebe upozornil už v Argentině 5. místem v druhém závodě a jistě bude myslet mnohem výš na domácí půdě, myslí na stupně vítězů nebo dokonce na vítězství.

Více na:

www.citroen.cz

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
TAS Komplex s.r.o.
Svárovská 3135, 470 01 - Česká Lípa
487 853 913
tomas.taran@tascl.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...