Citroën Xsara opět na stupníchvítězů v Argentinské rallye!

Sainze připravila o vítězství penalizace za předčasný příjezd do servisního depa a Sainz tak obsadil druhé místo.

V náročných horských podmínkách při 23. ročníku Rallye Argentina vybojovala posádka stáje Citroën Sport Carlos Sainz a Marc Marti 2. místo a Citroën tak posílil 2. příčku v Poháru konstruktérů. Taková je nejstručnější bilance vystoupení vozů Citroën Xsara v dalším dílu seriálu mistrovství světa v rallye.


Jelo se ve třech etapách od 8. do 11. května na tratích kolem města Cordoba za obrovského zájmu diváků. Zejména kvůli nim musely být dokonce dvě rychlostní zkoušky anulovány.


Jihoamerická část seriálu WRC zanechala v týmu Citroën Sport pocit hořkosti. Šéf stáje Guy Fréquelin: „Před startem jsme si přáli, aby naše dvě xsary se umístily do 5. místa a jedna z posádek byla na stupních vítězů. Ještě v sobotu odpoledne jsme byli tomuto cíli velice blízko, když Sébastien Loeb figuroval na 5. pozici průběžného pořadí a Carlos Sainz dokonce vedl. Situace se však obrátila ani ne během jedné hodiny.“


To když Carlos Sainz inkasoval minutovou penalizaci za předčasný příjezd do servisního depa a Loeb vylétl mimo cestu v prachu 20. rychlostní zkoušky. Podle vyjádření šéfa týmu nenese na této chybě nikdo vinu. „Jsem rád, že Xsara prokázala, že patří mezi nejlepší“. Pokud chceme udržet pozice v popředí šampionátu, musíme mít vícekrát dva vozy na bodovaných pozicích,“ uvedl Guy Fréquelin.


Carlos Sainz při svém 170. startu na podniku mistrovství světa a s 26 prvenstvími rekordman startovního pole byl notně smutný. O další vítězství ho připravilo několik fatálních vteřin. I přes zmíněnou penalizaci stanul po 86 na stupních vítězů. „Xsara se představila v Argentinské rallye poprvé a byla úspěšná. Útočil jsem od startu až do cíle na 100 procent. Věřím, že naše taktika byla správná, ale chybu jsme udělali a ta nás stála prvenství. Jsem smutný hlavně kvůli všem lidem v týmu. Je ale dobře, že jsme podmínky viděli. Bude to pro nás velká zkušenost do budoucna,“ uvedl pilot, který Argentinskou rallye vedl od 7. až do 20. rychlostní zkoušky.

Vítězství v jednotlivých RZ:


RZ1 : M. Grönholm (Peugeot 206) – RZ 2 : R. Burns (Peugeot 206) – RZ 3 a 4 : M. Grönholm – RZ 5 : T. Mäkinen (Subaru Impreza) – RZ 6 a 7 : C. Sainz (Citroën Xsara) – RZ 8 : H. Rovanperä (Peugeot 206) – RZ 9 : C. Sainz – RZ 10 : M. Märtin (Ford Focus) – RZ 11 a 12 : M. Grönholm – RZ 13 : M. Märtin – RZ 14 : anulována – RZ 15 : jednotný čas – RZ 16 : C. Sainz – RZ 17 a 18 : M. Grönholm – RZ 19 : C. Sainz – RZ 20 : M. Grönholm – RZ 21 : anulována – RZ 22 : přeložena – RZ 20 opakována : M. Grönholm – RZ 22 opakována: C. Sainz – RZ 23 a 24 : M. Grönholm – RZ 25: C. Sainz.

Nejlepší časy:


M. Grönholm 11x – C. Sainz 7x – M. Märtin 2x – R. Burns, T. Mäkinen, H. Rovanperä 1x.

Pořadí Rallye Argentina:


M. Grönholm/T. Rautiainen (Peugeot 206)4 h 14 min 45 s


C. Sainz/M. Marti (Citroën Xsara)+ 26,6 s


R. Burns/R. Reid (Peugeot 206)+ 1 min 12,8 s


H. Rovanperä/R. Pietilainen (Peugeot 206)+ 2 min 19,3 s


P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza)+ 3 min 11,4 s


D. Auriol/D. Giraudet (Škoda Octavia)+ 7 min 58,5 s


T. Gardemeister/P. Lukander (Škoda Octavia)+ 8 min 33,7 s


F. Duval/S. Prevot (Ford Focus)+ 12 min 35,3 s

Pohár konstruktérů:


1. Peugeot 65 bodů – 2. Citroën 52 – 3. Ford 29 – 4. Subaru 27 – 5. Škoda 19 – 6. Hyundai 3.

Mistrovství světa WRC:


R. Burns 32 – 2. M. Grönholm 30 – 3. C. Sainz 24 – 4. S. Loeb 17 – 5. C. McRae 17 – 6. P. Solberg 13 – 7. M. Märtin 13 – 8. T. Mäkinen 11 – 9. F. Duval 9 – 10. T. Gardemeister 9 – 11. H. Rovanperä 5 – 12. G. Panizzi 4 – 13. D. Auriol 4 – 14. C. Robert a A. McRae 3 – 16. A. Schwarz 1 bod.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...