Citroën Xsara opět na stupníchvítězů v Argentinské rallye!

Sainze připravila o vítězství penalizace za předčasný příjezd do servisního depa a Sainz tak obsadil druhé místo.

V náročných horských podmínkách při 23. ročníku Rallye Argentina vybojovala posádka stáje Citroën Sport Carlos Sainz a Marc Marti 2. místo a Citroën tak posílil 2. příčku v Poháru konstruktérů. Taková je nejstručnější bilance vystoupení vozů Citroën Xsara v dalším dílu seriálu mistrovství světa v rallye.


Jelo se ve třech etapách od 8. do 11. května na tratích kolem města Cordoba za obrovského zájmu diváků. Zejména kvůli nim musely být dokonce dvě rychlostní zkoušky anulovány.


Jihoamerická část seriálu WRC zanechala v týmu Citroën Sport pocit hořkosti. Šéf stáje Guy Fréquelin: „Před startem jsme si přáli, aby naše dvě xsary se umístily do 5. místa a jedna z posádek byla na stupních vítězů. Ještě v sobotu odpoledne jsme byli tomuto cíli velice blízko, když Sébastien Loeb figuroval na 5. pozici průběžného pořadí a Carlos Sainz dokonce vedl. Situace se však obrátila ani ne během jedné hodiny.“


To když Carlos Sainz inkasoval minutovou penalizaci za předčasný příjezd do servisního depa a Loeb vylétl mimo cestu v prachu 20. rychlostní zkoušky. Podle vyjádření šéfa týmu nenese na této chybě nikdo vinu. „Jsem rád, že Xsara prokázala, že patří mezi nejlepší“. Pokud chceme udržet pozice v popředí šampionátu, musíme mít vícekrát dva vozy na bodovaných pozicích,“ uvedl Guy Fréquelin.


Carlos Sainz při svém 170. startu na podniku mistrovství světa a s 26 prvenstvími rekordman startovního pole byl notně smutný. O další vítězství ho připravilo několik fatálních vteřin. I přes zmíněnou penalizaci stanul po 86 na stupních vítězů. „Xsara se představila v Argentinské rallye poprvé a byla úspěšná. Útočil jsem od startu až do cíle na 100 procent. Věřím, že naše taktika byla správná, ale chybu jsme udělali a ta nás stála prvenství. Jsem smutný hlavně kvůli všem lidem v týmu. Je ale dobře, že jsme podmínky viděli. Bude to pro nás velká zkušenost do budoucna,“ uvedl pilot, který Argentinskou rallye vedl od 7. až do 20. rychlostní zkoušky.

Vítězství v jednotlivých RZ:


RZ1 : M. Grönholm (Peugeot 206) – RZ 2 : R. Burns (Peugeot 206) – RZ 3 a 4 : M. Grönholm – RZ 5 : T. Mäkinen (Subaru Impreza) – RZ 6 a 7 : C. Sainz (Citroën Xsara) – RZ 8 : H. Rovanperä (Peugeot 206) – RZ 9 : C. Sainz – RZ 10 : M. Märtin (Ford Focus) – RZ 11 a 12 : M. Grönholm – RZ 13 : M. Märtin – RZ 14 : anulována – RZ 15 : jednotný čas – RZ 16 : C. Sainz – RZ 17 a 18 : M. Grönholm – RZ 19 : C. Sainz – RZ 20 : M. Grönholm – RZ 21 : anulována – RZ 22 : přeložena – RZ 20 opakována : M. Grönholm – RZ 22 opakována: C. Sainz – RZ 23 a 24 : M. Grönholm – RZ 25: C. Sainz.

Nejlepší časy:


M. Grönholm 11x – C. Sainz 7x – M. Märtin 2x – R. Burns, T. Mäkinen, H. Rovanperä 1x.

Pořadí Rallye Argentina:


M. Grönholm/T. Rautiainen (Peugeot 206)4 h 14 min 45 s


C. Sainz/M. Marti (Citroën Xsara)+ 26,6 s


R. Burns/R. Reid (Peugeot 206)+ 1 min 12,8 s


H. Rovanperä/R. Pietilainen (Peugeot 206)+ 2 min 19,3 s


P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza)+ 3 min 11,4 s


D. Auriol/D. Giraudet (Škoda Octavia)+ 7 min 58,5 s


T. Gardemeister/P. Lukander (Škoda Octavia)+ 8 min 33,7 s


F. Duval/S. Prevot (Ford Focus)+ 12 min 35,3 s

Pohár konstruktérů:


1. Peugeot 65 bodů – 2. Citroën 52 – 3. Ford 29 – 4. Subaru 27 – 5. Škoda 19 – 6. Hyundai 3.

Mistrovství světa WRC:


R. Burns 32 – 2. M. Grönholm 30 – 3. C. Sainz 24 – 4. S. Loeb 17 – 5. C. McRae 17 – 6. P. Solberg 13 – 7. M. Märtin 13 – 8. T. Mäkinen 11 – 9. F. Duval 9 – 10. T. Gardemeister 9 – 11. H. Rovanperä 5 – 12. G. Panizzi 4 – 13. D. Auriol 4 – 14. C. Robert a A. McRae 3 – 16. A. Schwarz 1 bod.

Autorizovaný prodej a servis vozů CITROËN

více než 20 let zkušeností/ autobazar/ specialista na užitkové vozy

Kontakt:
INTENSYS-CZ
Praha 9, Českobrodská 831
281 931 109, 281 932 525
prodej@intensys.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA organizuje již druhý rok po sobě den věnovaný továrně budoucnosti

Skupina PSA organizuje již druhý rok po...

Fórum Armanda Peugeota v Poissy (v pařížském regionu) hostilo 20. září den věnovaný Továrně budoucnosti, který uspořádala skupina PSA. Na #BoosterDayPSA se sešlo 80 partnerů a největších...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Citroën SUV C3R aircross – Autosalon Frankfurt 2017

VIDEO – Citroën SUV C3R aircross...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky Citroën přímo z autosalonu ve Frankfurtu.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROADSHOW CITROËN EXPERIENCE STARTUJE 15. ZÁŘÍ A UKÁŽE POPRVÉ V ČR NOVINKU CITROËN C3 AIRCROSS

ROADSHOW CITROËN EXPERIENCE STARTUJE 15....

Čeká na Vás poslední novinka značky Citroën: nové kompaktní SUV C3 Aircross:   Letošní ročník akce Citroën Experience – se bude konat u obchodních center na 25 místech po celé...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Je Škoda Fabia nejlepší? Největší porovnávací test v ČR

Je Škoda Fabia nejlepší? Největší...

Ve spolupráci s UAMK.cz, usporne.info a ČRo1 jsme ji postavili proti sedmi dalším konkurentům. Fabia tak vyzvala Kia Rio, Citroen C3, Ford Ka+, Dacia Sandero, Renault Clio, Opel Corsa a Hyundai i20 a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky spolupráci mezi skupinou PSA a společností Vinci Autoroutes překonal poprvé autonomní vůz Citrroen C4 Picasso mýtnou bránu

Díky spolupráci mezi skupinou PSA a...

Ve středu 12. července v 10:30 překonal v dálniční síti Vinci Autoroutes autonomní vůz se samočinným řízením v plně autonomním režimu poprvé mýtnou bránu. Autonomní vůz Citroën C4...