Citroën Racing má za sebou historicky úspěšný den na okruhu Moulay El Hassan v Marrákeši.

V jeho vůbec prvním startu v závodech FIA WTCC si tým připsal 1., 2. a 3. místo v pořadí José – María López, Sébastien Loeb a Yvan Muller.

1uspechcitrskupina850

Citroën C – Elysée WTCC

1uspechcitrloeb850

– pak dojel na prvním a druhém místě ve druhém závodě na stejném místě, když vyhrál Sébastien Loeb před Pechito Lópezem. Stalo se tak poté, co se Yvan Muller nezaviněně připletl do kolize a musel skončit. Maroko opouští jako lídr průběžného pořadí světového šampionátu José – María López, o jeden bod za ním je Sébastién Loeb.

1. závod

Piloti Citroën Total WTCC Teamu zajeli nejrychlejší časy už v obou volných trénincích a věřili, že se jim podaří výkony zopakovat v závodech a přetavit tím formu do výsledků. Velké horko se podařilo zmírnit odsunutím startu na pozdější nedělní odpoledne. Když slunce zapadalo, José – María López a Sébastien Loeb kontrolovali pořadí, nicméně to byl Yvan Muller, kdo měl nejlepší start. Čtyřnásobný světový šampion v této disciplíně se ještě do první zatáčky dostal před Toma Chiltona na třetí pozici.

Všechny tři Citroëny C – Elysées se tak sešikovaly a vzdalovaly se zbytku startovního pole. Zlepšovaly se kolo za kolem, když tempo udával Pechito. Piloti na Citroënech si dávali velký pozor na dobržďování a srovnali se ve volnějším tempu. To umožnilo Chiltonovi se dotáhnout a cílovou čáru protnout takřka na stejné úrovni.

2. závod

Na velké oslavy ovšem nebyl čas. Technický tým musel rychle připravit vozy pro následný závod číslo 2. Do toho se startovalo v obráceném pořadí z kvalifikačních časů, takže nejvýhodnější pozici měl z citroënářů Yvan Muller na 7. pozici. Sébastien Loeb a Pechito Lopéz vyráželi do druhého závodu z 9. resp. 10. startovní pozice. Hned několik stovek metrů po startu Medhi Bennani předjel Toma Coronela, aby se postaral o pozdější velmi silný náraz do bezpečnostních zdí. Yvan Muller, který měl za sebou další ze skvělých startů, už neměl šanci se Holanďanovi vyhnout. A tak C – Elysée WTCC číslo 1 byl nucen vyjet z trati se značným poškozením přední části vozu. Závodní trať byla zasypána drobnými úlomky a červený praporek zastavil závod. Ten pak pokračoval restartem za asistence safety caru. Sébastien Loeb po něm figuroval za tandemem Bennani – Monteiro, ale rychle se propracoval na druhou pozici. Nakonec se devítinásobný světový šampion v rally dokázal zbavit i tohoto soupeře a šel do vedení.

Mezitím se José-María López dokázal proplétat startovním polem a předjel Valenteho a Monteira, aby se brzy objevil hned za Loebem. C – Elysée WTCC si tak připsaly double a Sébastien Loeb ještě jednou přepsal historii. Stal se jedním z mála pilotů, kteří kdy vyhráli dva závody ve dvou různých disciplínách mistrovství světa FIA.

Výsledky – závod 1

1. JOSÉ-MARÍA LÓPEZ (CITROËN C-ELYSÉE WTCC): 14KOL ZA 24:40.950

2. SÉBASTIEN LOEB (CITROËN C-ELYSÉE WTCC): +0.713

3. YVAN MULLER (CITROËN C-ELYSÉE WTCC): +1.607

4. TOM CHILTON (CHEVROLET CRUZE WTCC) +8.222

5. DUSAN BORKOVIC (CHEVROLET CRUZE WTCC) +11.849

6. TIAGO MONTEIRO (HONDA CIVIC WTCC) +20.495

7. MEHDI BENNANI (HONDA CIVIC WTCC) +25.111

8. HUGO VALENTE (CHEVROLET CRUZE WTCC) +29.953

9. NOBERT MICHELISZ (HONDA CIVIC WTCC) +44.583

10. JAMES THOMPSON (LADA GRANTA 1.6T) +48.596

Výsledky – závod 2

1. SÉBASTIEN LOEB (CITROËN C-ELYSÉE WTCC): 16 KOL ZA 47:50.589

2. JOSÉ-MARÍA LÓPEZ (CITROËN C-ELYSÉE WTCC) +4.321

3. HUGO VALENTE (CHEVROLET CRUZE WTCC) +7.598

4. TOM CHILTON (CHEVROLET CRUZE WTCC) +18.305

5. MEHDI BENNANI (HONDA CIVIC WTCC) +18.331

6. MIKHAIL KOZLOVSKIY (LADA GRANTA 1.6T) +19.757

7. GIANNI MORBIDELLI (CHEVROLET CRUZE WTCC) +23.117

8. FRANZ ENGSTLER (BMW 320 TC) +38.957

9. JOHN FILIPPI (SEAT LEON WTCC) +48.611

10. PASQUALE DI SABATINO (BMW 320 TC) +50.553

Mistrovství světa FIA

1. JOSÉ-MARÍA LÓPEZ: 48

2. SÉBASTIEN LOEB: 47

3. TOM CHILTON: 27

4. HUGO VALENTE: 19

5. YVAN MULLER: 17 POINTS

 

Mistrovství světa FIA – pohár konstruktérů

1. CITROËN: 95

2. HONDA: 57

3. LADA: 31

Značka Citroën

Značka Citroën byla založena v roce 1919 lety pod pařížskou Eiffelovkou. Citroën vždy ztělesňoval kombinaci kreativity a technologie ve službách pohody. Tento slib se dnes odráží v jeho modelech. Řada DS, představující prémiovou nabídku Citroën, byla na trh uvedena v roce 2010 a setkala se s velkým úspěchem, registruje již 410 000 prodaných vozů. Zatímco řada DS představující prémiovou nabídku Citroën, která byla na trh uvedena v roce 2010, se již setkala s velkým úspěchem, neboť registruje již 410 000 prodaných vozů, základní řada C se dočká obnovení v roce 2014, kdy se v létě na trhu objeví Citroën C4 Cactus. Citroën, který se opírá o koncepci „Kreativní technologie“, má ve své nabídce širokou škálu technologií, od „Full Electric“ přes mikrohybrid e-HDi, BlueHDi a benzínové motory PureTech po „Full Hybrid“. Tyto technologické novinky nesou své ovoce ať už v mistrovství WRC, kde již Citroën získal 8 titulů v Poháru konstruktérů, či ve WTTC, kde se značka objevuje v roce 2014 poprvé.

Citroën, to je 10 000 kontaktních míst pro zákazníky, zastoupení v 90 zemích a 1 266 000 vozů prodaných v roce 2013.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Druhá dobrá volba ve světě dvojitého šípu

Druhá dobrá volba ve světě dvojitého...

Ještě před několika měsíci to byl největší a nejdražší Citroën v nabídce, a bylo to poprvé v historii, co takový Citroën nebyl velký sedan. Dnes už to neplatí… Dnes už je vlajkovou...