Citroen připraven na ADAC Rally Německo (21. – 25. 8. 2013)

Po sérii sedmi podniků na šotolině a sněhu a ledu se program mistrovství světa v rally WRC při nadcházející Rally Německo vrací výhradně na asfalt.

Posádky Citroën Total Abu Dhabi World Rally Teamu

Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen a Dani Sordo/Carlos del Barrio, budou usilovat o prodloužení mimořádné vítězné série Citroënu na zdejších tratích. Soutěžní vůz DS3 WRC v týmu Abu Dhabi Citroën Total WRT bude svěřen posádce Khalid Al Qassimi/Scott Martin.

Od zahajovacího podniku sezony 2013 v Monte Carlu následovalo v programu WRC sedm rally na sněhu a šotolinovém povrchu – Švédsko, Finsko, resp. jen na šotolině – Mexiko, Portugalsko, Argentina, Řecko a Sardinie. Právě v Německu se startovní pole WRC vrací na asfalt a s tím spojenou agresivnější konfigurací vozů s nižší světlou výškou a osmnáctipalcovými pneumatikami Michelin Pilot Sport.

Pro Citroën Racing je německá soutěž velice specifická. Už v roce 2001, kdy byla součásti mistrovství Evropy, tu vyhráli s Xsarou T4 Philippe Bugalski a Jean – Paul Chiaroni. A od roku 2002, odkdy je ADAC Rally Deutschland součástí kalendáře mistrovství světa, tu dokázali piloti tohoto týmu vždy zvítězit. Celkem jedenáctkrát nepřetržitě!

RALLY V KOSTCE

  • Premiéra: 1982
  • Základna a servisní park: Trier
  • Povrch: asfalt
  • Počasí: teploty 12 až 23°C, sucho
  • Východ a západ slunce první den rally: 6:04 / 20:11
  • Web : www.rallye-deutschland.de

WRC SÍŇ SLÁVY

2012 Loeb / Elena Citroën DS3 WRC
2011 Ogier / Ingrassia Citroën DS3 WRC
2010 Loeb / Elena Citroën C4 WRC
2009 Loeb / Elena Citroën C4 WRC
2008 Loeb / Elena Citroën C4 WRC
2007 Loeb / Elena Citroën C4 WRC
2006 Loeb / Elena Citroën Xsara WRC
2005 Loeb / Elena Citroën Xsara WRC
2004 Loeb / Elena Citroën Xsara WRC
2003 Loeb / Elena Citroën Xsara WRC
2002 Loeb / Elena Citroën Xsara WRC

Hirvonen – podium je minimum

Loni na Rally Německo odvedl skvělý výkon Mikko Hirvonen, který poprvé jel na voze Citroën DS3 WRC, a dokázal dojet třetí. Finský pilot nyní doufám, že by letos mohl tento výsledek minimálně zopakovat.

„Je to už dlouhá doba, co jsme naposledy jeli na asfaltu, ale testování bylo dobrou příležitostí k tomu, abychom si zase zvykli a oživili potřebné reflexy. Už se těším na začátek Rally Německo. Je to sice opravdu těžká soutěž, ale přesto se na ni těším, zvláště když bude sucho. Pokud se nám podaří dosahovat stejných rychlostí jako při testování, myslím, že bychom mohli dojet na podiu. To je minimalistický cíl.“

Sordo – míří za vítězstvím

Dani Sordo je považovaný za specialistu na asfaltové povrchy a tak se ke svému oblíbenému podkladu vrací rád. Vždyť v posledních třech ročnících Rally Německo dojel vždy hned za vítězem na druhém místě.

„Na tuto soutěž už se těším od začátku šampionátu,“ uvedl Španěl. „Od Rally Monte Carlo, kde byl asfalt zkombinován se sněhem, jsme na asfaltu nejeli celý rok 2013. Rally Německo je vždy náročnou soutěží z hlediska managementu, neboť se střídá několik typů povrchu a k tomu ještě to nevyzpytatelné počasí. Není to tu nikdy snadné, ale zvládli jsme to dobře už v minulých ročnících. Chci se zaměřit na vítězství.“

Abu Dhabi Citroën Total WRT

– nasazuje do soutěže posádku Khalid Al – Qassimi a Scott Martin. Pilot z Emirátů má ovšem zraněnou levou ruku po domácí nehodě.

„Bude to i tak obtížná rally, a moje zranění mi to vůbec neulehčí. Naštěstí to neodnesly moje prsty, ale i tak je to dost bolestivé. Doufám, že se dám do startu díky regeneraci dohromady. Ještě jsem Citroën DS3 WRC nepilotoval na asfaltu, proto se nemohu dočkat, až už budu za volantem.“

Citroëny DS3 WRC se dostanou do akce už zítra ve středu, kdy je na programu shakedown. Ve čtvrtek se posádky zúčastní slavnostního startu v Kolíně nad Rýnem, kde je na začátek čekají dvě rychlostní zkoušky. V pátek, sobotu a v neděli se bude program rally točit kolem Trieru, a tratě se budou vinout vinicemi Moselu i s dvěma průjezdy na legendární 41 kilometrů dlouhé RZ Arena Panzerplatte.

Tři otázky pro Danniho Sorda, který je na asfaltu jako doma:

Konečně na vás čeká asfalt. Považujete to za nový začátek sezony?

„Zatím jsme se poměřili se soupeři na tomto povrchu jen v Monte Carlu. Jenže tratě tam byly pokryté sněhem. Je proto obtížné nějaké reálné srovnávání, ale tehdejší třetí místo bylo pro nás povzbuzením. Není žádným tajemstvím, že právě na tomto povrchu se cítím jako doma. Vím, co se ode mě očekává a já jsem na to připraven. Jsem velice rád, že se zase vracíme k závodění na tomto povrchu.“

Jaké jsou vaše cíle pro Německo?

„Do konce sezony jsou na programu ještě tři asfaltové rally a vím, že moje šance na úspěch jsou tím pádem vyšší. Německo je však velice specifické díky tomu, že tratě a jejich povrchy se liší zkoušku od zkoušky. Je tu hodně zatáček, které nemusejí být zcela holé, k tomu ještě může přistoupit počasí. Měl jsem na těchto druzích povrchů dobré výsledky, takže jsem odhodlaný bojovat o vítězství.“

Váš program se nedávno změnil. Bude ve vašem přístupu hrát roli fakt, že vynecháte Austrálii?

„K tomuto závěru jsme došli společně. Pro mě to znamená, že mohu přeskočit specifickou přípravu potřebnou pro Austrálii a mohu se tak účinněji soustředit na přípravu na asfaltové rally. Chci být rychlý hlavně v Německu, Francii a Španělsku. Vím, že mohu vyhrát a také vím, jak silný máme tým. Udělám všechno pro to, abych odvedl tu nejlepší práci.“

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...