Citroën představil svou budoucnost v automobilovém sportu a oznámil, že se od roku 2017 zapojí do mistrovství světa v rallye

Do mistrovství nasadí model vyvinutý podle nových technických předpisů FIA. Aby mohl tým Citroën Racing věnovat na jeho vývoj maximum zdrojů, pozastaví pro příští sezónu svou účast ve WRC.

V roce 2016 bude tým Citroën Total

– obhajovat tituly mistra světa ve FIA WTCC, a to se dvěma vozy Citroën C-Elysée WTCC, které bude pilotovat José María López a Yvan Muller.

Posledních dvaadvacet let, od roku 1993 do roku 2015, získal Citroën patnáct titulů mistra světa v rally, pět v soutěžích typu rally-raid, osm ve WRC a dva ve WTCC. Motoristický sport, který se podílí na obnově, růstu vytváření nové image značky, je tak v genech Citroënu hluboce zakořeněn.

V současné době, kdy končí sezóna 2015

– Citroën odhaluje obrysy nové výzvy, která před ním stojí a kterou si zvolil, aby dále udržoval hodnoty týmového ducha, sebepřekonávání a kreativity. Značka v souladu se strategií, kterou definoval generální ředitel společnosti PSA Peugeot Citroën Carlos Tavares soustředí svou účast na jediný program celosvětového rozsahu.

Citroën se důkladném posouzení situace současného moderního motosportu rozhodl pro mistrovství světa FIA v rallye. Jde o možnost, která by se mohla při pohledu do minulosti zdát téměř samozřejmá, ale která je diktována především vizí budoucnosti.

„Citroën má s osmi tituly mistra světa a rekordními 94 vítězstvími ve WRC skutečně jedinečnou bilanci,“ uvedla ředitelka značky Citroën Linda Jackson. „Rallye je fascinující sport, který klade důraz na výkon, spolehlivost a odolnost automobilů i jejich pilotů ve velkolepém prostředí. Disciplína je díky rozšíření přímých přenosů a příchodu Číny do kalendáře závodů pro rok 2016 opět na vzestupu. V roce 2017 přijde nová generace vozů, která se jeví jako velmi atraktivní, a ve stejné době se do soutěží zapojíme opět i my. Uděláme vše proto, abychom mohli začít psát novou kapitolu naší historie. S odkazem, který za námi stojí, se tato výzva může zdá ambiciózní, ale my k ní přistoupíme s pokorou, budeme své cíle postupně navyšovat, až na samotný vrchol.“

Vozy pro rallye generace 2017

– které budou širší, výkonnější a působivější, s řadou velkých aerodynamických přídavných prvků, vystřídají auta, která se objevila v roce 2011. Tato změna v předpisech umožní týmu Citroën Racing, který hodlá věnovat rok 2016 vývoji nového modelu, aby mohl odstartovat za stejných podmínek jako soupeři.

„Nikdy jsme neskrývali náš zájem o předpisy WRC pro rok 2017 a celý tým je tuto novou výzvou velmi motivovaný,“ vysvětlil ředitel týmu Citroën Racing Yves Matton. „Oceňujeme svobodu, kterou nám předpisy dávají, abychom vyvinuli ještě úžasnější auta, ale také možnost využít vše, co jsme učinili pro vývoj motoru Citroën C-Elysée WTCC. Abychom mohli efektivně využít zdroje, rozhodli jsme se věnovat veškeré úsilí návrhu a vývoji našeho nového vozu World Rally Car. Proto se Citroën oficiálně nezúčastní mistrovství světa v rallye 2016. WRC budeme pochopitelně sledovat, a to jak FIA Junior WRC, tak program WRC2, kterého se zúčastní Quentin Gilbert, letošní vítěz JWRC*.

Citroën Racing však v příští sezoně nezůstane stranou veškerých závodů

Program FIA WTCC, který byl zahájen počátkem roku 2014, skončí na konci třetího roku. Cílem týmu Citroën Racing, který patří od svého příchodu na okruhy mezi nejlepší, bude obhájit tituly mistrů světa v Poháru konstruktérů i pilotů. Dva vozy Citroën C-Elysée WTCC budou svěřeny pilotům, jež získali šest z posledních osmi světových titulů*: José María Lópezovi z Argentiny a Yvanu Mullerovi z Francie.

Yves Matton pokračoval: „Budeme tituly obhajovat se dvěma oficiálními vozy, abychom optimalizovali své zdroje. S příchodem nového ambiciózního výrobce očekáváme opět tvrdší konkurenci. Pechito a Yvan jsou zvyklí pracovat společně, vedeni hlavním cílem, kterým je úspěch týmu. Příští rok budou muset fungovat ještě sevřeněji, aby Citroën dokázal tento program úspěšně zakončit. Ostatní vozy Citroën C-Elysée WTCC budou svěřeny soukromým jezdcům, které si bude moci najmout stáj Sébastien Loeb Racing.“

„Tyto dva roky byly bezesporu nejkrásnější roky mé kariéry. Jsem rád, že mohou v tomto dobrodružství s týmem Citroën Racing pokračovat i v roce 2016, „prohlásil Pechito López. „Budeme dál společně pracovat, aby Citroën C-Elysée WTCC zůstal v této disciplíně referencí. Naším cílem je udržet si své tituly!“

„Jsem hrdý na to, že jsem se podílel na vybudování současného nejlepšího týmu FIA WTCC. Jsem velmi rád, že jsem byl vybrán, abych i nadále hájil barvy Citroënu,“ dodal Yvan Muller. „Budeme se muset přizpůsobit nové podobě týmu, ale můžeme se spolehnout na jeho talent a zkušenosti a zůstat na stejné výkonnostní úrovni.“

Devítinásobný mistr světa v rallye v barvách týmu Citroën Sébastien Loeb

– je také jedním z nejvšestrannějších jezdců v historii motoristického sportu. Mezi zkušenosti tohoto zázračného jezdce patří závody jako 24 hodin Le Mans, F1, GT, Pikes Peak a samozřejmě WTCC. Jako další výzvu si Sébastien Loeb zvolil Dakar, kterého se zúčastní se svým věrným spolujezdcem Danielem Elenou v rámci týmu Peugeot Sport. Tento nepřehlédnutelný představitel skupiny PSA Peugeot Citroën původem z Alsaska přechází z červené na modrou a otevírá se před ním nová kapitola.

Sébastien Loeb prohlásil: „Otočil jsem na novou stránku, ale v paměti si držím radost a uspokojení z toho, že jsem se podílel na úspěchu Citroënu ve WRC a WTCC. Nešlo jen o čísla a rekordy, ale také o krásné lidské zážitky. Jen stěží lze uvěřit, že většina členů tohoto mimořádného týmu zde byla již před patnácti lety! Jejich touha po vítězství a bezbřehá motivace mi budou chybět, ale nebudu daleko … zůstávám v týmu skupiny PSA Peugeot Citroën a těším se na novou výzvu.“

„Během posledních patnácti let napsal Sébastien Loeb s Citroënem zcela neuvěřitelný příběh, úplnou epopej, která v motosportu zanechala navždy stopu. Děkujeme mu za jeho vítězství, za jeho tituly a rekordy, které přispěly k oživení značky a jejího mezinárodního vlivu,“ prohlásila Linda Jackson. „Sébastien se nyní vydává na nové dobrodružství s jinou značkou skupiny. Přejeme jim na příštím Dakaru i po něm mnoho úspěchů.“

Veškeré aktuální informace na:

www.citroenracing.com

 

Autorizovaný prodej a servis vozů CITROËN

více než 20 let zkušeností/ autobazar/ specialista na užitkové vozy

Kontakt:
INTENSYS-CZ
Praha 9, Českobrodská 831
281 931 109, 281 932 525
prodej@intensys.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA organizuje již druhý rok po sobě den věnovaný továrně budoucnosti

Skupina PSA organizuje již druhý rok po...

Fórum Armanda Peugeota v Poissy (v pařížském regionu) hostilo 20. září den věnovaný Továrně budoucnosti, který uspořádala skupina PSA. Na #BoosterDayPSA se sešlo 80 partnerů a největších...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Citroën SUV C3R aircross – Autosalon Frankfurt 2017

VIDEO – Citroën SUV C3R aircross...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky Citroën přímo z autosalonu ve Frankfurtu.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROADSHOW CITROËN EXPERIENCE STARTUJE 15. ZÁŘÍ A UKÁŽE POPRVÉ V ČR NOVINKU CITROËN C3 AIRCROSS

ROADSHOW CITROËN EXPERIENCE STARTUJE 15....

Čeká na Vás poslední novinka značky Citroën: nové kompaktní SUV C3 Aircross:   Letošní ročník akce Citroën Experience – se bude konat u obchodních center na 25 místech po celé...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Je Škoda Fabia nejlepší? Největší porovnávací test v ČR

Je Škoda Fabia nejlepší? Největší...

Ve spolupráci s UAMK.cz, usporne.info a ČRo1 jsme ji postavili proti sedmi dalším konkurentům. Fabia tak vyzvala Kia Rio, Citroen C3, Ford Ka+, Dacia Sandero, Renault Clio, Opel Corsa a Hyundai i20 a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky spolupráci mezi skupinou PSA a společností Vinci Autoroutes překonal poprvé autonomní vůz Citrroen C4 Picasso mýtnou bránu

Díky spolupráci mezi skupinou PSA a...

Ve středu 12. července v 10:30 překonal v dálniční síti Vinci Autoroutes autonomní vůz se samočinným řízením v plně autonomním režimu poprvé mýtnou bránu. Autonomní vůz Citroën C4...