Citroën představí zítra 1.března na ženevském autosalonu koncepční vůz 100 % elektrický kabriolet E-MEHARI styled by Courrèges: dojezd 200 km

Téměř 50 let od uvedení vozu Méhari na trh v květnu 1968 se dvě vizionářské ikonické francouzské značky sešly nad společným projektem: koncepčním vozem Citroën E-MEHARI styled by Courrèges.

1citrmehE750

Tento čtyřmístný 100% elektrický kabriolet

– je moderní, zábavný a šetrný k životnímu prostředí a dokonale ztělesňuje hodnoty kreativity, svobody a optimismu, které značka Citroën podporuje již téměř 100 let.

Tyto hodnoty sdílí i módní salón Courrèges, který ve svých inovativních moderních produktech vždy nabízel svrchovaně optimistický živý styl. Společnost Courrèges, která v 60. a 70. letech způsobila převrat ve světě módy, a značka Citroën se svým legendárním modelem Méhari uvedeným na trh v roce 1968, sdílejí stejné hodnoty svobody, mládí a kreativity. Obě ikonické značky založili vizionáři, kteří se vyznačovali svobodným duchem.

Značka Citroën si je dobře vědoma, že se obě firmy řídí stejnými principy

– proto bylo přirozené, že se obrátila na módní salon Courrèges s nabídkou, aby jeho model E-MEHARI přetvořil do exkluzivního zářivého výrobku. Výrobku, který bude trendy, bude hravý a elektrický – vzhledem ke genetice této kultovní značky to bylo zcela přirozené rozhodnutí. Na tento návrh oba spolumajitelé Jacques Bungert a Frédéric Torloting, kteří „hodně věří ve tření mezi tvůrčími světy“ reagovali pozitivně a pověřili prací na něm své designérské studio, které řídilo vývoj konceptu ve spolupráci s Design centrem Citroën.

Obě značky tak vyjádřily svou vůli objevovat nové designy, pracovat na materiálech budoucnosti a navrhovat předměty kombinující krásu a jednoduchost použití. Společně jim jde o modernost a odklon od tradičních principů s přihlédnutím k inspiraci z reálného života a sportu, kam se snaží dostat veselost a poezii. Z tohoto spojení zcela přirozeně vzešel energický koncepční vůz, který je zalitý světlem, je otevřený světu a pohání ho inovativní lithium-metal-polymerová baterie.

Citroën E-MEHARI je elektrizující vůz se silnou osobností, plný čerstvosti a barev

Značka Citroën, která ho zamýšlela jako módní předmět, dala tvůrcům značky Courrèges volnou ruku, aby přišli s vlastní interpretací vozu E-MEHARI. Koncepční vůz Citroën E-MEHARI styled by Courrèges, který si pohrává s barvami a materiály v odstínech bílé, je věrný šarmu svého předchůdce i principům značky Courrèges.

Citroën E-MEHARI styled by Courrèges, který získal atraktivní bílý odstín

– si zachovává motiv dveří vozu E-MEHARI, jejichž drážky odkazují na zvlnění karoserie původního vozu Méhari. Bílá se objevuje na karoserii i na všech čtyřech kolech vozu. Kontrast vytváří jen okrajová lišta v ostře oranžové. V průhledné formě se objevuje na ráfcích kol a ve formě lišty zvýrazňuje středový bezpečnostní oblouk. Zadní oblouk pro uvolnění prostoru zmizel a nahradily ho dva boční popruhy.

Uvnitř se pro zajištění absolutního komfortu a exkluzivity

– objevuje velmi kvalitní bílá kůže na panelech dveří, palubní desce a zadní lavici, která získala hranatý tvar. Specifický oranžový odstín, který je poznávacím prvkem koncepčního vozu, přináší do kabiny radost. Objevuje se podél celé palubní desky i kolem větráků charakteristického tvaru. Bílooranžové jsou i kliky dveří, volant má jen jedno rameno a také je v novém jednobarevném odstínu, na kůží pokryté podlaze leží bílé koberečky.

Citroën E- MEHARI

– má posuvnou střechu a 4 plnohodnotná místa se zvýšeným sedákem. Pevná střecha z plexiskla vypadá jako pokrytá jinovatkou a cestujícím poskytuje výhled ven z vozu. Přes zadní otevírací víko je přístup do zavazadlového prostoru, do kterého se vejde exkluzivní sada zavazadel, kterou tvoří 3 modely z bílé kůže s lemovkou z leskle oranžového vinylu, které dokonale ladí s vozem.

100% ELEKTRICKÝ VŮZ: jako samozřejmost

Koncepční vůz používá 100% elektrickou technologii, na které spolupracovala firma Bolloré. Vůz v sobě ukrývá baterie LMP® (Lithium Metal Polymer), díky nimž dokáže vyvinout rychlost 110 km/hod. a v městském provoze činí jeho dojezd 200 kilometrů. Dobíjí se na plný výkon za 8 hodin přes stojany 16 A (domácí nebo veřejné stojany typu Autolib) nebo za 13 hodin přes domácí zásuvku 10 A.

Koncepční vůz Citroën E- MEHARI styled by Courrèges

– je zcela mimořádný, umožňuje jízdu bez hluku a stresu a poskytuje nevídaný pocit svobody za volantem, který plně odpovídá touze po jízdě s větrem ve vlasech a přitom v tichu elektromobilu! Díky vyššímu podvozku je vhodný pro terénní jízdu Díky své víceúčelovosti a propracovanosti jde o ideální model pro jízdu po elegantních čtvrtích velkoměsta i nejoblíbenějších lázeňských destinacích. Je ztělesněním nového motoristického potěšení a jedné ze zásadních hodnot značky Citroën i módního domu Courrèges, kterou je optimismus!

Generální ředitelka společnosti Citroën Linda Jackson k jeho představení uvedla:

„Koncepční vůz Citroën E- MEHARI styled by Courrèges je veselé auto, kterému přezdíváme volný elektron a který přebral povahu od vozu Méhari z roku 1968. My jsme přinesli své odborné know-how a Courrèges svou vlastní interpretaci, výsledkem je exkluzivní módní předmět.“

Jacques Bungert & Frédéric Torloting prohlásili:

„Coqueline Courrèges již v roce 1968 dříve než ostatní při pohledu na prázdnou čerpací stanici na ulici François 1er pochopila, že ropa není věčná a že je na čase udělat něco pro Zemi. Na molo, kde se prezentovala kolekce firmy Courrèges pro rok 1968, přijela ve svém prvním malém elektromobilu, který si postavila. O 30 let později otevřela díky technologii svých slavných prototypů, které ve své kategorii získaly ocenění v soutěži Challenges Bibendum, definitivně dveře elektromobilům. Dnes, když jsme podnik převzali, dál více než kdy jindy sama pokračuje ve vývoji inovativních projektů zaměřených na architekturu a systémy elektomobilů, aby dál „měnila svět“. Tato spolupráce se značkou Citroën je tedy pro nás samozřejmostí: cítíme jako povinnost podporovat iniciativy, které dál hledají cesty k novým energiím. Do budoucna hledíme optimisticky.“

Značka Citroën

Citroën je globální nespecializovaná automobilová značka, která od roku 1919 rozdává optimismus a vyznačuje se kreativitou a odvahou. Tyto hodnoty využívá ve prospěch pohody svých zákazníků, jimž odjakživa přináší nové odpovědi na otázky, které s sebou každá doba přináší. Dnes Citroën nabízí modely, pro něž je nejdůležitější design, komfort a technologická inteligence, ale také plynulý a transparentní vztah se zákazníky, o čemž svědčí i internetová stránka věnovaná názorům zákazníků Citroën Advisor. Citroën, to je také 10 000 prodejen a servisů ve více než 90 zemích a téměř 1,2 milionů vozů prodaných v roce 2015. Je to také 8 titulů v Poháru konstruktérů ve WRC a v roce 2015 již 2. titul v řadě v Poháru konstruktérů ve WTCC.

Značka Courrèges

Značka, kterou založili v roce 1961 André a Coqueline Courrègesovi, nedávno převzali Jacques Bungert a Frédéric Torloting. Rychlým tempem se opěr rozvíjí, přišla s novým parfémem „La Fille de l’air“ a majitelé k práci přizvali dva mladé talentované umělecké ředitele Arnauda Vaillanta a Sébastiena Meyera, kteří svou první kolekci pro Courrèges představili v září loňského roku. Značka pokračuje ve spolupráci se svým designérským studiem, jako tomu při spolupráci nad tímto vozem E-Méhari, jehož projekt vedl Julien Gaubert.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA je evropským lídrem v oblasti lehkých užitkových vozů (LUV) a v rámci své ofenzívy obnovuje svou nabídku v segmentu malých dodávek

Skupina PSA je evropským lídrem v...

Posílení produktové ofenzívy LUV skupiny PSA v rámci Core Model Strategy plánu Push to Pass Po obnovení řady kompaktních dodávek v roce 2016 nastala další etapa modernizace nabídky LUV Nová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN SPOUŠTÍ NOVOU REKLAMNÍ KAMPAŇ NAZVANOU „INSPIRED BY“ VAŠÍ TOUHOU PO SVOBODĚ OD ROKU 1919 !

CITROËN SPOUŠTÍ NOVOU REKLAMNÍ KAMPAŇ...

Citroën spouští v těchto dnech novou kampaň, jejíž sdělení zní „Naše vize mobility se rodí z vaší touhy po svobodě“. Tento nový mezinárodní reklamní spot uvádí na scénu motto...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výrazný nárůst obratu v 1. čtvrtletí 2018

Výrazný nárůst obratu v 1. čtvrtletí...

Objemy celosvětových prodejů vzrostly o 44,2 %, včetně společnosti Opel Vauxhall (OV), v 1. čtvrtletí se prodalo více než milion vozů[1]; Obrat skupiny činil 18,2 mld. EUR[2], což představuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA a společnost Huawei představují svůj první vůz s mobilním připojením

Skupina PSA a společnost Huawei...

DS 7 Crossback je první vůz skupiny PSA, který používá platformu IoT, označovanou jako CVMP „Connected Vehicle Modular Platform“ a vybavenou technologií Huawei pro zajištění nabídky nových...

Emov spouští v Lisabonu sdílení...

Služba nabízející sdílení automobilů emov, která vznikla jako společný podnik mezi značkou Free2Move a společností Eysa, začne od dubna fungovat v portugalské metropoli; Emov nabídne...