Citroën před poslední rallye letošního mistrovství světa WRC 2003, která se jede v Anglii od 6. do 9. listopadu

Citroën je v čele pořadí Poháru konstruktérů a na prvních dvou pozicích klasifikace jednotlivců jsou dva jezdci Citroënu.

Získat „double“, tedy oba tituly, s tím vyrazí do centra soutěže Cardifu tři osvědčené posádky Citroënu: Sébastien Loeb – Daniel Elena, Carlos Sainz – Marc Marti a Colin McRae – Derek Ringer.


Závěr letošního seriálu WRC bude mimořádně dramatický a vyrovnaný. Celkem 4 piloti (Loeb, Sainz, Solberg, Burns) mají šanci na vítězství v mistrovství světa jezdců, dvě stáje se utkají o prvenství v klasifikaci značek: Citroën a Peugeot. Experti připomínají, že do hry o tituly může ještě výrazně promluvit nevyzpytatelné ostrovní počasí, které dokáže změnit trať v blátivé kluziště, stejně tak mohou zaúřadovat nečekaná zima a chlad, možný silný vítr apod.


Citroën se pečlivě připravoval na severozápadě Walesu (Mychynlleth), kde se testovaly hlavně pneumatiky (piloti Loeb a McRae). Sainz měl zdravotní problémy a sbíral síly na závěr WRC. Šance týmu z Versaille – Satory jsou značné, francouzský tisk hovoří vzletně o možnosti přepisování dějin Walesu díky novodobým francouzským mušketýrům.


Jak tyto prognózy přijímá ředitel týmu Citroën Sport Guy Fréquelin? „Neměli jsme důvod něco na zaběhnuté přípravě měnit. Ostatně tento styl práce v dlouhé a náročné sezóně přináší své ovoce. Hodně si slibuji od Colina McRae, vždyť se jede takříkajíc na jeho zahradě. Určitě v domácím prostředí odvede maximum, jak pro vylepšení své pozice v klasifikaci WRC, tak pro náš úspěch v Poháru konstruktérů. Má šanci se znovu stát „Velkým McRae“ a napravit si reputaci.“ A jak se dívá na vyrovnanost souboje o titul mezi jednotlivci a značkami? „Ještě zažijeme velké momenty, situace je komplikovaná, nicméně taktika je na oplátku jednoduchá – všichni naši piloti musí jet na maximum. Svému týmu důvěřuji. V naší první kompletní sezóně mistrovství se ukázalo, že jsme schopní porazit kohokoli ze soupeřů. Motivace pro Carlose a Sébastiena je obrovská. Čeká je těžká partie, ale jsou na ni připraveni.“


Colin McRae oznámil přerušení své kariéry s odkladem návratu na neurčito. Nicméně loučit se bude v domácím prostředí, jak se říká na své zahrádce. „Není to však moje oblíbená soutěž. Trať je tu těžká a záludná, útočit se musí na sto procent a až do konce. Všechno navíc komplikuje pravidelně počasí.“ Celkem 5 pilotů v historii dokázalo na britské rallye vyhrát třikrát. Colin McRae mezi ně patří také. Motivace tohoto pilota ovšem může mít více podob – vyhrát na domácí půdě, překonat rekord Hanu Mikkoly se 4 vítězstvími na RAC Rallye, nebo se probojovat do absolutního čela v počtu vítězství v mistrovství světa (26). Co z toho by McRae bral? „Určitě rekord v počtu prvenství. Jinak bych byl pořád ten, kdo vyhrál stejně jako Mikkola.“


Sébastien Loeb lituje nehody na Korsice. „Ta mě odsunula z prvního místa. Druhá pozice v Katalánsku mě zase vrátila zpět, i když náskok jsem mohl mít větší. Moje taktika je diktována možným úspěchem v šampionátu pilotů, pojedeme ale naplno i pro Pohár konstruktérů.“


Carlos Sainz byl prvním Jihoevropanem, který kdy britskou soutěž vyhrál. „V roce 1990 to bylo fantastické. Od té doby se ale mnoho změnilo. Díky tomu, že v Poháru konstruktérů jsou ve hře dva týmy a v jednotlivcích jsme hned 4 jezdci, to dělá ze závěru nádhernou soutěž.“

Rallye ve faktech:


Trasa Wales Rally GB měří 1574,52 km, má 18 rychlostních zkoušek v celkové délce 376,81 km.

  • Tradiční „shakedown“ se jede dopoledne ve čtvrtek 6. listopadu ve Penllergaer Forest, což je necelé 3 km od Swansea Service Park de Felindre, asistenčního parku.
  • První etapa je dlouhá 628,28 km, z nichž je 164,24 měřených. Startuje ve čtvrtek večer speciálním testem „Cardiff Super Special 1“. Ostrý start do první etapy je v pátek v 5.30 hod. ráno a etapa čítá 6 zkoušek.
  • Druhá etapa se jede v sobotu se startem v 5 hod. a obnáší 582,62 km, 8 testů (138,71 km měřených).
  • Třetí etapa je na pořadu v neděli 9. listopadu se startem v 5.20 ráno. Etapa měří 363,62 km (73,86 měřených km) a zahrnuje 3 rychlostní zkoušky.

Dosavadní bilance jezdců Citroën:


Colin McRae – 15 startů: 2002 (5.), 1997 (1.), 1995 (1.), 1994 (1.), 1993 (vypadl), 1992 (6.), 1990 (6.), v ostatních rocích vypadl.


Sébastien Loeb začínal v Saxo „Challenge“, v roce 2001 vyhrál Junior WRC (Saxo Super 1600/15. celkově). V roce 2002 na voze Xsara WRC vypadl ze 7. pozice v RZ číslo 16.


Carlos Sainz – 14 startů: 2002 (3.), 2000 (4.), 1997 (3.), 1995 (2.), 1992 (1.), 1991 (3.), 1990 (1.), 1989 (2.), 1988 (7.), 1987 (8.), v ostatních rocích vypadl .

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...