Citroën po Rallye San Remo opět v čele mistrovství světa!

Jeho jezdci s Citroëny Xsara obsadili první, čtvrté, šesté a osmé místo.

Sébastien Loeb s Danielem Elenou pouhé dva roky po prvním ostrém startu v mistrovství světa FIA v rally (WRC) vybojovali vítězství v Rallye San Remo. Je to třetí vítězství této posádky týmu Citroën Total v letošním ročníku šampionátu.


Sébastien si v průběhu prvního dne soutěže vybojoval náskok, který udržoval až do druhé etapy. V průběhu třetího dne jeho náskok vyrovnal Markko Märtin – o vítězi tak rozhodly závěrečné dvě rychlostní zkoušky se čtyřiceti osmi měřenými kilometry. Do hry se však vložila nepřízeň počasí a déšť.


Náskok v soutěži se pro francouzského pilota rázem stal nejistým. Na paty mu navíc dýchal Gilles Panizzi, který jako jediný obul univerzální pneumatiky pro smíšené povětrnostní podmínky. Sébastien se víc než kdykoli předtím musel spolehnout na svou chladnou rozvahu a talent, aby celkové vítězství po napínavém závěru vybojoval. Díky celkovém čtvrtému místu Carlose Sainze se týmu Citroën Total navíc podařilo znovu získat vedoucí postavení v průběžném pořadí mistrovství světa.


„Znovu jsme si prožili rok 2001,“ usmíval se Sébastien. „Tentokrát jsme si ale obrátili role – Gilles byl pronásledovatel, já kořist. A stejně jako v roce 2001 si kořist zachránila kůži. S pneumatikami na suchý povrch se jízda na mokré silnici ze všeho nejvíc podobala lední revue. Změn v přilnavosti k povrchu si nešlo nevšimnout, což nám však umožnilo zrychlit na maximum na suchém povrchu a na mokré vozovce jet opatrně.“ Sébastien je na druhém místě průběžného pořadí mistrovství světa s odstupem pouhých dvou bodů za prvním místem. Může doufat v celkové vítězství!


Philippe Bugalski byl po závodě v rozpolcené náladě. Byl rád, že v San Remu konečně dokázal dokončit celou rallye. Zklamání mu však přineslo osmé místo – bod za sedmé místo mu utekl o pouhé tři vteřiny: „Prožil jsem si dvě nejdelší erzety svého života. To, že se mi vůbec podařilo je dokončit, svědčí o mém návratu k tomu nejlepšímu, co za volantem dokážu. To je před rally na Korsice a v Katalánsku dobré zjištění.“


Celkové výsledky Rallye San Remo

  • S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) – 10 bodů – 4 h 16 min 33,7 s
  • G. Panizzi/H. Panizzi (Peugeot 206) – 8 bodů – + 28,3 s
  • M. Märtin/M. Park (Ford Focus) – 6 bodů – + 54,6 s
  • C. Sainz/M. Marti (Citroën Xsara) – 5 bodů – + 2 min 33,2 s
  • F. Duval/S. Prevot (Ford Focus) – 4 body – + 3 min 58,9 s
  • C. McRae/D. Ringer (Citroën Xsara) -3 body – + 4 min 23,8 s
  • R. Burns/R. Reid (Peugeot 206) – 2 body – + 7 min 09,5 s
  • Ph. Bugalski/J-P. Chiaroni (Citroën Xsara) – 1 bod – + 7 min 12,6 s
  • C. Robert/G. Bedon (Peugeot 206) – + 7 min 25,7 s
  • T. Mäkinen/K. Lindström (Subaru Impreza)- + 7 min 32,2 s

Průběžné pořadí mistrovství světa WRC po Rallye San Remo

  • 1. Richard Burns (57 bodů)
  • 2. Sébastien Loeb (55 bodů)
  • 3. Carlos Sainz (53 bodů)
  • 4. Petter Solberg (48 bodů)
  • 5. Markko Martin (43 bodů)
  • 6. Marcus Grönholm (38 bodů)
  • 7. Colin McRae (36 bodů)
  • 8. Tommi Mäkinen (21 bodů)
  • 9. Harri Rovanperä (18 bodů)
  • 10. François Duval (15 bodů)


Pořadí mistrovství světa značek

  • 1. Citroën (125 bodů)
  • 2. Peugeot (121 bodů)
  • 3. Subaru (76 bodů)
  • 4. Ford (71 bodů)
  • 5. Škoda (21 bodů)
  • 6. Hyundai (12 bodů)

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Druhá dobrá volba ve světě dvojitého šípu

Druhá dobrá volba ve světě dvojitého...

Ještě před několika měsíci to byl největší a nejdražší Citroën v nabídce, a bylo to poprvé v historii, co takový Citroën nebyl velký sedan. Dnes už to neplatí… Dnes už je vlajkovou...