Citroën na Seriálu mistrovství světa WRC: na Rally Polsko (26. – 29. 6. 2014)

Podobně jako před pěti lety je i nyní centrum Rally Polsko v Mikolajki.

Včera ve čtvrtek 26.června ráno v 8.00 Rally Polsko

– odstartovalo Shakedownem s dvěma povinnými koly pro každou posádku. Slavnostní startovní ceremoniál se odehrál brzy odpoledne v centru města. Ostrou jízdou vstoupily posádky dvěma rychlostními zkouškami (Milki 14,54 km v 16.40 a Kruklanki 17,24 km v 17.30 hod.), následoval návrat do servisního parku a poté večerní super speciálka.

Pátek 27.června bude částečně věnovaný Litvě.

Posádky opustí park v 7.00 a zamíří na východ. Po zahajovacím testu Wieliczki (12,89 km v 9.10 hod.) posádky přejedou hranici do Litvy, kde je čekají dvě rychlostní zkoušky, každá dvakrát (Kapciamiestis 26,61 km – v 11.25 a 14.40 a Margionys 17,97 km v 12.30 a 15.45 hod.). Čtvrthodinový vzdálený servis se uskuteční mezi prvním a druhým průjezdem Druskininkai. Na cestě zpátky na základnu se posádky znovu zastaví na RZ Wieliczki v 19.15 hod. před druhou super speciálkou v Mikolajki Areně od 22 hodin. Po 45minutovém servisu se asistenční park uzavře v 23.10 hod.

Zítřejší sobotní program 28.června naservíruje nejdelší denní porci – 157 km

– převážně lesem a podél jezer Warmia a Mazury. Druhý den zahajuje v 7.15 hod. smyčkou pěti rychlostních zkoušek, které účastníky zavedou až k hranicím s Ruskem do Chmielewa (6,75 km – 8.00), Stare Juchy (14,41 km – 9.05), Babki (15,76 km – 10.35), Goldap (35,17 km – 11.35) a Baranowo (14,90 km – 14.05).Po třicetiminutovém servisu, který rozpůlí denní program, následují druhé průjezdy čtyř dopoledních rychlostních zkoušek. Na zpáteční cestě do Mikolajki čeká ještě Baranowo a pak třetí super speciálka v Mikolajki ve 22 hodin.

Nedělní program 29.června startuje

– v 7.00 na rychlostních testech, které už se jely. Zopakují si čtvrteční dva testy Milki 14,54 km v 8.15 a Kruklanki 17,24 km v 9.03 hod., aby posádky završily první kolo v Mikolajki Areně super speciálkou na 2,50 km v 11.02 hod. a při Baranowo Power Stage (14,90 km v 12.05 hod.). Cíl bude v Mikolajki Areně v neděli 29. června kolem 14.00 hodin.

Citroën na Rally Polsko nasazuje dva vozy DS3 WRC

– pod hlavičkou Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team s posádkami Mads Ostberg/Jonas Andersson a Kris Meeke/Paul Nagle.

Rally Polsko

– nabízí naprosto odlišné druhy tratí, než jaké jsou obvyklé jinde. Podklad je obzvlášť měkký, závodní stopa se velice brzy rozjezdí. A také tu nejsou skoro žádné skoky. Tato rally je zpátky v kalendáři po pětileté odmlce: to znamená, že o ní závodníci mnohem méně informací než o jiných podnicích.

Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team už v Polsku testoval o uplynulém víkendu.

Povrchy cest budou nutit ke změnám nastavení vozů DS3 WRC při každém servisu. Cesty budou při prvních průjezdech hladké a při druhých velmi rozježděné. Pokaždé bude nutné nastavovat světlou výšku auta vzhledem k aktuálnímu stavu trati, abychom se závodníci vyhnuli kontaktu ve vyjetých kolejích. Kde budou koleje, tam se budou muset piloti snažit jet mimo ně. Pokud budou chtít vyjet z kolejí, pak budou muset pilotovat více agresivně, pokud to budou cítit jako nezbytné. Ale nebude to vůbec snadné.

Mads Ostberg zrychluje

Mads Ostberg, druhý na Sardinii, skončil třikrát na stupních vítězů za posledních pět rally. Ve svém Citroënu DS3 WRC se cítí stále lépe a také pro něho jsou polské tratě velkou neznámou. Norský pilot už na polské rally startoval v roce 2009: „Mám na tu rally jen dobré vzpomínky. Není to zrovna jednoduchá soutěž. Mám rád rychlé tratě. Jak se zdá, bude to charakteristický rys tohoto podniku. Myslím si, že průměrná rychlost by mohla být ještě vyšší než ve Finsku. Šotolina je trochu měkčí a je tu také méně skoků. Některé úseky jsou dost úzké, ale i tak člověk musí stejně držet rychlost, jak jen to bude možné. Jsem rád, že jsme mohli před soutěží testovat. Bylo to hodně důležité, museli jsme se poprat s tím, jak auto přizpůsobit zdejším podmínkám a tratím. Myslím, že odstupy budou minimální a na vítězství bude hodně uchazečů. Budeme muset jet naplno hned od začátku, abychom mezi nimi nechyběli.“

I když Kris Meeke v roce 2009 v Polsku nestartoval, není pro něho Polsko úplně neznámé.

V roce 2006 například poprvé startoval na Citroënu C2-R2 právě tady. „Byla to skvělá zkušenost. Jednalo se o součást promo kampaně pro tento vůz. Tenkrát jsem vyhrál kategorii dvoukolek, na to se nedá zapomenout,“ vzpomíná Kris, který má přece jen nějaké zkušenosti s polskými tratěmi, dodává: „Rychlostní zkoušky jsou tu nové pro každého. Pokud tu chcete jezdit tak rychle, jak chceme my, musíte věnovat velkou pozornost průzkumu.“

Zahrajte si s Citroën Racing ve filmu!

Při letošní Rally Polsko Citroen Racing nabízí fanouškům příležitost k tomu, aby sdíleli videa pořízená digitálními kamerami či chytrými telefony apod. Vstupte na http://tiny.cc/citroenracingbyfans a pošlete své video, z něhož pak vznikne film o Rally Polsko.

Nejlepší videa budou vybrána po skončení rally a poslouží k výrobě fanouškovského filmu Citroën Racing. Každý autor bude v příspěvku uveden a také oceněn.

Junioři startují podruhé

Polsko a Litva budou také hostit druhé kolo juniorského šampionátu WRC. Dvanáct pilotů je přihlášeno na vozech Citroën DS3 R3. Mistrovství světa vede francouzský pilot Stéphane Lefebvre před Němcem Christianem Riedemannem a Slovákem Martinem Kočím. Oproti prvnímu hostiteli šampionátu Rally Portugalsko, Polsko a Litva slibují mladým pilotům rychlejší tratě.

„První kolo bylo velmi intenzivní,“ vzpomíná Marek Nawarecki, manažer zákaznického závodního oddělení Citroën Racing. „V Polsku také očekáváme velkou bitvu. Bude to výtečná soutěž, rychlá a technická. Někteří piloti, kteří budou startovat, už s polskými tratěmi nějaké zkušenosti mají. To samé platí i o našem technickém týmu a zázemí, se kterým jsme v posledních letech v Polsku byli v rámci Citroën Racing Trophy. Cenné je i to, že mezi piloty je široká škála národností.“

Francouz Stephane Lefebvre, vítěz z Portugalska, hodlá navázat na svůj dubnový úspěch. Po výborném výkonu v Algarve by rád zajel stejně dobře také na tratích, na kterých už bojoval v loňské sezoně. Jeho největšími soupeři by měli být ti, kdož ho doprovodili na stupně vítězů v Portugalsku – Riedemann a Kočí. Ti však nemají s Polskem žádnou soutěžní zkušenost. Alastair Fisher, který odtáhl valnou část zahajovací rally, naznačil, jak rychlý může být na dalších tratích mistrovství světa. Tento druhý start mu dává šanci otevřít bodový účet sezony. Podobně jako Fisher také Simone Campedelli zajel při první rally pět nejrychlejších časů. Díky pravidlu Rally2 se vrátil do soutěže, ale na vítězství neměl šanci.

Také jeden polský pilot bude startovat v juniorském WRC – Aron Domzala, který by mohl využít znalosti domácích tratí. Na Rally Polsko se už účastnil dvakrát a ještě před tím, než začal v seriálu JWRC, zavítal i na litevskou rally. Dalším se zkušenostmi z Mikolajki je Maďar Kornel Lukacs, který tu byl dokonce dvakrát. V roce 2012 skončil pátý v kategorii na Citroënu DS3 R3. Rovněž Australan Molly Taylor v Polsku soutěžil na DS3 R3. Loni zde dokonce dojel na podiu při Citroën Racing Trophy.

Stéphane Lefebvre a Quentin Giordano díky bodům z Portugalska vedou národní pohár, následují Německo, Slovensko, Švýcarsko, Itálie, Rumunsko, Česko, Austrálie a Kypr.

Šampion WRC3 a vítěz Citroën Top Driver z loňska Sébastien Chardonnet na DS3 R3, letos jezdí už ve WRC2. Jeho první start na Citroënu DS3 R5 mu vynesl druhé místo na Rally Sardinie Itálie. Jeho spolujezdec Thibault de la Haye bezpochyby využije zkušeností a v Polsku se ještě zlepší.

 

 

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PIA CZ spol.s.r.o., o.z. Auto Heller
Cihelní 3160/49b, 702 00 Ostrava-Moravská Ostrava
596 606 111
seat@autoheller.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Druhá dobrá volba ve světě dvojitého šípu

Druhá dobrá volba ve světě dvojitého...

Ještě před několika měsíci to byl největší a nejdražší Citroën v nabídce, a bylo to poprvé v historii, co takový Citroën nebyl velký sedan. Dnes už to neplatí… Dnes už je vlajkovou...