Citroën na FIA WTCC Slovakia Ring (19. – 21. června 2015)

Citroën ovládl stupně vítězů na Slovensku

Citroën Total Team ovládl pódia

1citrslova900

– v obou nedělních závodech světového šampionátu FIA WTCC na Slovakia Ringu. V prvním závodě byli v cíli na prvních třech místech piloti ve stejném pořadí, jako skončili v kvalifikaci, když se Yvan Muller dokázal dostat před José María Lópeze a Sébastiena Loeba. Po ostrém startu se v druhém závodě pořadí nepatrně pozměnilo, a to když Loeb dokázal porazit Lópeze i Mullera. V poločase sezony je na čele světového šampionátu stále José María López a Citroën si ještě vylepšil své vedení v Poháru konstruktérů.

Tři vozy Citroën C-Elysée WTCC se připravovaly na start prvního závodu

– za slunečního svitu. Když zhasla startovací světla, Yvan Muller dokázal vytěžit maximum ze své pole position. Do první zatáčky vjížděl jako první a hned za ním se seřadili Sébastian Loeb a José María López. Ma Qing Hua, který se kvalifikoval ze sedmého místa, ztroskotal již na startovním roštu. Čínský jezdec se snažil rychle zapojit do závodu, ale nakonec odstoupil. A tak mechanici museli co nejrychleji zjistit příčinu jeho problémů ještě do začátku druhého závodu.

Yvan Muller se postupně během závodu vzdaloval svým týmovým kolegům. V průběhu jedenácti kol byl Sébastien Loeb jen pár metrů za José María Lópezem, ale neměl moc příležitostí na předjíždění. Tři vozy Citroën C-Elysée WTCC pak dojely na pódium. Pro Mullera to bylo čtvrté vítězství sezony.

Jen o několik minut později začal druhý závod

Ale i v něm měl Ma Qing Hua smůlu a vyšel na prázdno, když byl po dalších problémech nucen odstoupit. Sébastien Loeb vystřelil od startu jako dělová koule a z osmé pozice se rychle propracoval na druhou, to vše stihl ještě do první zatáčky. Devítinásobný mistr světa v rally byl těsně následován Lópezem, a za tandem jezdců Citroënu se pověsil ještě Yvan Muller.

Loeb proklouzl kolem Tarquiniho při nájezdu do druhého kola. O kolo později stejný kousek zopakovali López a Muller. To značilo opět tři Citroëny na čele! José María López musel sáhnout hluboko do svého závodního arzenálu, aby odrazil trvalý tlak Yvana Mullera. Ale žádné další změny už se do cíle nestihly. A tak pilot vozu s číslem 9 na nejvyšší příčce se o pódium podělil s piloty vozů se startovními čísly 37 a 68.

Sébastien Loeb získal své čtvrté vítězství v seriálu WTCC, po vítězství v Termas de Rio Hondo v letošním roce, Marakéši a na Slovakia Ringu v loňském roce.

První polovinu sezony končí na čele průběžného pořadí mistrovství světa WTCC José María López, který má třicet bodů náskok před Yvanem Mullerem a 61 bodů na Sébastiena Loeba. Ma Qing Hua klesl na sedmou pozici. Díky maximálně možnému zisku bodů za tento víkend má Citroën na kontě 529 bodů, což značí 163bodový náskok na druhý tým.

Co také řekli…

Carlos Tavares, generální ředitel, PSA Peugeot Citroën:

„Naše vozy předvedly impozantní výkony v kvalifikaci i v obou závodech. Gratuluji jezdcům, inženýrům a mechanikům, kteří vynaložili maximální úsilí, jež ale přineslo ovoce. Citroën Racing opět ukázal svou bojovnost a týmového ducha. Tým může být příkladem pro celou skupinu PSA, ukazuje nám to, co bychom měli dělat každý den: snažit se posouvat své limity.“

Yvan Muller:

„Jsem opravdu navýsost spokojený s výsledky v obou závodech. V závodě 1 jsem měl dobrý start. Byl jsem hodně sebevědomý a věřil jsem ve vítězství. Zaútočil jsem hned na začátku, abych se ujistil, že mě soupeři nemohou dostihnout. Byl jsem schopen šetřit pneumatiky, ale ještě jsem se musel soustředit na Pechita a Séba, kteří nebyli daleko za mnou. V druhém závodě jsme měli všichni dobrý start a dostali jsme se na dobré pozice už po startu. Po několika zatáčkách byl před námi jen Gabriele Tarquini. Séb jel opravdu skvěle a dostal se do vedení… a my hned za ním!“

Sébastien Loeb:

„Jsem nadšený, že jsem zase zpátky na nejvyšším stupni. Naposledy jsem se tam ocitl v Argentině před pár měsíci a teď znovu! V závodě 1 jsem se snažil přinutit Pechita k chybě, ale žádná šance k předjíždění se nenaskytla. V druhém závodě byl nejdůležitější start. Ten se mi povedl a okamžitě jsem se ocitl v souboji s Gabrielem Tarquinim. Byl to skutečný boj, ale nakonec jsem mu dokázal ujet. Můj Citroën C-Elysée WTCC jel fantasticky celý závod!“

José María López:

„Gratuluji mým týmovým kolegům. Jsem spokojený se svými dvěma pódiovými umístěními. Ztratil jsem jen pár bodů, ale stále jsem v čele mistrovství. Vím, že to bude ještě tvrdý boj, ale je skutečně pozitivní být nejvýš v pořadí po polovině sezony a stále vést se slušným náskokem. Snažíme se posouvat naše limity a nikdy neustávat v naší práci. Je pro mě velmi motivující být součástí takového týmu, jako je tento.“

Ma Qing Hua:

„Je to pro mě samozřejmě zklamání odjíždět ze Slovenska bez bodu, zvláště když se mi podařilo zajet dobrý výsledek v kvalifikaci. Na startu obou závodů jsem měl problémy se spojkou. Jediné štěstí, že na další závody nebudu muset čekat dlouho.“

Týmy FIA WTCC mají napilno

– další kolo šampionátu se uskuteční už příští víkend na okruhu Paula Ricarda. Kamiony týmu zamíří rovnou do Provence hned poté, co vozy Citroën C-Elysée WTCC projdou servisem. První volný trénink je na programu v pátek ve 12 hodin. Dva další jsou naplánovány na sobotu v 9:00 a 11:30. Dva závody se pojedou v neděli v 12:45 a 14:00.

Citroën Total Team bude chtít na domácí půdě zazářit. V loňském roce Yvan Muller a Sébastien Loeb zajeli v prvním závodě double, v závodě 2 José María López předvedl impozantní výkon, když se z posledního místa dostal na první a na stupně vítězů ho doprovodil Yvan Muller.

Výsledky a pořadí

Závod 1

  1. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
  2. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
  3. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC)
  4. Rob Huff (Lada Vesta WTCC)
  5. Hugo Valente (Chevrolet RML Cruze TC1)
  6. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC)
  7. Tom Chilton (Chevrolet RML Cruze TC1)
  8. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
  9. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1)
  10.  Nestor Girolami (Honda Civic WTCC)

Nejrychlejší kolo: Yvan Muller (2:05.748)

Závod 2

  1. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC)
  2. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
  3. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
  4. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC)
  5. Hugo Valente (Chevrolet RML Cruze TC1)
  6. Jaap van Lagen (Lada Vesta WTCC)
  7. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
  8. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC)
  9. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
  10. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1)

Nejrychlejší kolo: Sébastien Loeb (2:06.620)

Mistrovství světa FIA – Pořadí pilotů

  1. José-María López: 239
  2. Yvan Muller: 209
  3. Sébastien Loeb: 178
  4. Tiago Monteiro: 108
  5. Gabriele Tarquini: 96
  6. Norbert Michelisz: 86
  7. Ma Qing Hua: 84

11. Mehdi Bennani: 40

Mistrovství světa FIA – Pohár konstruktérů

  1. Citroën: 529
  2. Honda: 366
  3. Lada: 157

Více na:

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...