Citroën na 56. Uddeholm Rallye Švédsko

Trojnásobní mistři světa Sébastien Loeb a Daniel Elena na Citroënu C4 WRC dojeli druzí, jejich týmoví kolegové Dani Sordo a Marc Marti na stejném voze dojeli dvanáctí.

Za své 12. míst inkasoval Sordo důležitý bod, který v konečném součtu znamená právě jednobodový náskok Citroënu v Poháru konstruktérů.

Konečné pořadí 56. Švédské rallye:

  • 1. M. Grönholm/T. Rautiainen (Ford Focus) 3:08:40,7 hod.
  • 2. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) + 53,8 s
  • 3. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 1:41,5 min.
  • 4. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 2:09,8
  • 5. D. Carlsson/D. Giraudet (Citroën Xsara) + 3:37,8
  • 6. T. Gardemeister/J. Honkanen (Mitsubishi Lancer) + 3:54,2
  • 7. M. Stohl/I Minor (Citroën Xsara) + 5:12,5
  • 8. C. Atkinson/G. McNeall (Subaru Impreza) + 6:14,7
  • 9. J. Östberg/K. Unnerud (Subaru Impreza) + 7:47
  • 10. J. Kopecký/P. Schovánek (Škoda Fabia) + 7:52,5
  • …/…
  • 12. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 10:49,2

Mistrovství světa FIA Pohár konstruktérů (po 2 ze 16 podniků):

  • 1. Citroën 27
  • 2. Ford 26
  • 3. Subaru 10
  • 4. OMV Kronos Citroën 9

Mistrovství světa FIA – pořadí pilotů:

1. S. Loeb 18 – 2. M. Grönholm 16– 3. M. Hirvonen 10 – 4. D. Sordo 8 – 5. C. Atkinson 6 – 6. T. Gardemeister 5 – 7. H. Solberg 5 – 8. D. Carlsson 4 – 9. P. Solberg 3 – 10. M. Stohl 2 – 11. J. Kopecky 1

I když posádky Citroën Sport skončily v úvodu letošního mistrovství světa ruku v ruce na 1. a 2. místě na Rallye Monte Carlo, vládla v jejich táboře před švédským pokračováním seriálu nervozita.

Nové auto je konkurenceschopné

Nový C4 WRC byl sice rychlý na asfaltu, ale velkou neznámou bylo jeho chování na sněhu a ledu. Bude nový citroën konkurenceschopný v severských podmínkách?

Stájový šéf Citroën Sport Guy Fréquelin byl dobře naladěn zprávami z první etapy: „Celý páteční den strávil Séb na trati jako první a vymetal ostatním trasu. Viděli jsme, že je schopný s C4 WRC na sněhu a ledu vyhrávat. To je pro další část šampionátu nejdůležitější zpráva.“

Sébastien Loeb souhlasil: „Tahle rallye nemá vůbec nic společného s Monte Carlem. S novým autem jsme vlastně začínali na nepopsaném papíře a byli jsme značně nervózní z toho, jak si vůz povede v jiných podmínkách. Musím přiznat, že jsem byl se svými časy spokojený. To, že můžeme vyrovnaně bojovat s nejlepšími jezdci právě v těchto podmínkách, mě uklidnilo. Rozdíl v nastavení vozů pro sníh a šotolinu nebyl u nikoho velký, takže jen kvůli tomu jsme se nemohli moc propadnout.“

Švédská mise Dani Sorda byla dost složitá. Sám mladý Španěl si uvědomoval, že se zkušenostmi, které dosud nastřádal, to ve Švédsku zrovna na poklidný rodinný výlet nevydá. Navíc hned v úvodu chytil menší časovou ztrátu. „Na RZ 2 jsem udělal chybu v menší rychlosti. Ještě nemám úplně dokonale osahané brzdné a akcelerační body. Je vidět, že se stále potřebuji učit. Maximálně se soustředím na to, abych udržel auto na tomto podkladu na cestě. Musím se na sněhu ještě co nejvíc zdokonalovat.“

Důležité body pro náskok

Sébastien Loeb začínal druhý den hned na RZ 9 nejlepším časem, svým třetím v pořadí, a naznačil, že je schopen zaútočit na vítězství. O něco později ale trojnásobný mistr světa ztratil, když jeho největší soupeř měl šťastnější ruku při výběru pneumatik. Loeb se pak raději soustředil na uhájení druhé pozice a přípravu na další rallye, která se jede v Norsku.

„Bylo mi jasné, že Marcus je právě tím člověkem, který tady má vyhrát. My jsme dali přednost jiným pneumatikám, což se nám nevyplatilo. Je to sice stresující, být předstižen kvůli něčemu takovému, ale jedeme dál a mých osm bodů na náskok v Poháru konstruktérů stačí. Nejcennější ale je poznání, že C4 WRC je konkurenceschopný vůz i na sněhu a ledu.“

Guy Fréquelin opouštěl Švédsko v pozitivní náladě. „Nevěděli jsme, jak se bude C4 WRC chovat v odlišných podmínkách, než při jakých vyhrála v Monte Carlu. Séb a Daniel jsou spokojeni s chováním auta, které je podle nich dobře vyvážené a snadno ovladatelné. Osm bodů, které získali za druhé místo, je důležitých stejně jako bod Daniho a Marca za dvanáctou příčku. Všechno je vyrovnané a otevřené. Dani tady nemohl dosáhnout víc s tak málo zkušenostmi. Odvedl to, co jsme od něho očekávali. Aby člověk uspěl ve Švédsku, musí být perfektní úplně ve všem. Chceš-li vyrovnaně bojovat s Marcusem, každý detail hraje roli.“

Dani Sordo se cítí se svou rolí smířen: „Jsem rád, že jsme dojel až do cíle. Nemohu ale říci, že jsem úplně spokojený s výkonem. Byl jsem dost váhavý. Na trati je mnoho míst, kde jsem ztrácel. Získal jsem ale nové zkušenosti, nicméně pořád se mám co učit.“

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný prodej a servis vozů CITROËN

více než 20 let zkušeností/ autobazar/ specialista na užitkové vozy

Kontakt:
INTENSYS-CZ
Praha 9, Českobrodská 831
281 931 109, 281 932 525
prodej@intensys.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky spolupráci mezi skupinou PSA a společností Vinci Autoroutes překonal poprvé autonomní vůz Citrroen C4 Picasso mýtnou bránu

Díky spolupráci mezi skupinou PSA a...

Ve středu 12. července v 10:30 překonal v dálniční síti Vinci Autoroutes autonomní vůz se samočinným řízením v plně autonomním režimu poprvé mýtnou bránu. Autonomní vůz Citroën C4...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA oceněna za technologické řešení ochrany svých značek

Skupina PSA oceněna za technologické...

Globální síť pro boj proti padělatelství (Global Anti-Counterfeiting Network) udělila dne 7. června 2017 u příležitosti mezinárodního dne boje proti padělatelství skupině PSA cenu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA dala 28. a 29. března možnost „neodborným“ řidičům otestovat v pařížském regionu auto se samočinným řízením buď v roli řidiče, nebo spolujezdce.

Skupina PSA dala 28. a 29. března...

První testy vozu se samočinným řízením skupiny PSA pro veřejnost jsou odstartovány! Testy pro veřejnost jsou součástí  programu AVA „Autonomous Vehicle for All“ -Autonomní vozy pro všechny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN E-BERLINGO MULTISPACE: PŘECHÁZÍME NA ELEKTŘINU

CITROËN E-BERLINGO MULTISPACE:...

Vůz Citroën Brelingo, který je již více než 20 let referencí ve světě prostorných multifunkčních vozů „ludospace“, přináší moderní praktické odpovědi na očekávání svých...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pohárové Peugeoty 208 R2 se premiérově představí na Valašce na českém šampionátu v rallye 24. – 26. března ve Valašském Meziříčí a Kopřivnici

Pohárové Peugeoty 208 R2 se premiérově...

V okolí obou měst se uskuteční JANČA – 36. Valašská rally Valmez. Peugeot Total Rally Cup 2017 – se bude v rámci tohoto podniku poprvé prezentovat na českých tratích. Do hodnocení...