Citroën na 54. Acropolis rallye

S vozem Citroën C4 WRC si dojeli Sébastien Loeb a Daniel Elena pro stříbrnou příčku.

Dani Sordo a Marc Marti, kteří se po poruše vrátili do soutěže díky SupeRally pravidlu, byli klasifikováni na 10. místě z posádek bodujících pro Pohár konstruktérů a pomohli tak Citroënu k zisku bodu.

Závěrečná etapa dlouhá necelých 80 kilometrů připravila pro posádky jako loučení s prvním poločasem šampionátu drsné podmínky a spoustu nástrah. Neděle ale byla o to víc atraktivní pro diváky kolem trati.

„Pěkně to s námi zametlo,“ říkal Dani Sordo u svého vozu v servisním parku ještě před nedělním východem slunce. Navzdory sobotním problémům s převodovkou odstartoval Sordo v neděli do soutěže díky zmíněnému pravidlu. „Nebyla to moc zábava, šance na dobré umístění už nebyla a tak nemělo cenu příliš riskovat. Měnilo se nastavení vozu a já viděl, jak C4 WRC reaguje na všechny změny. To bude velice důležité pro druhou část sezony.“

„Nebylo možné jen tak zaplácnout díru 43 sekund, které jsme ztráceli na Marcuse, v přímém souboji,“ soudil Sébastien Loeb. „Šel jsem ale hodně tvrdě za uhájením svých pozic. Jet rychle také bylo nejlepším prostředkem, jak si udržet patřičnou koncentraci až do konce. Nejsem samozřejmě spokojený s body, které jsme v Řecku získali, protože Marcus jich má opět víc. Ale osm bodů je pořád lepší, než odjíždět od Acropole s prázdnýma rukama.“

Guy Féquelin, sportovní ředitel Citroën Sport: „Byla to jedna z nejtěžších soutěží vůbec. Legenda o Acropolis byla zase jednou pravdivá. Museli jme zdolávat extrémně těžký terén a odměna za to nebyla pro nás příliš vysoká. C4 WRC ukázal svou konkurenceschopnost, nicméně Séb ztratil hodně času hledáním optimálního nastavení a Daniho zase zastavila převodovka. Ale nebylo úplně všechno negativní. Například časy Daniho byly pozoruhodné, tři rallye po sobě jel naplno a ostře. Za dobrý výkon se ale nedočkal odpovídající odměny. Jak se zdá, jeho výkon roste a má na něm zásluhu také lepší spolupráce s techniky. A to je dobrá zpráva pro druhou polovinu sezony.“

Guy Fréquelin ke druhému místu Loeba poznamenal: „Nikdy se nevzdává možnosti zajet co nejlepší výsledek. Spolu s inženýry odvedli Séb a Daniel velký kus práce při nastavování vozu a zdá se, že si teď s autem lépe rozumějí. V polovině sezony není sice naše situace brilantní, ale pořád máme ještě osm soutěží na změnu trendu a na dosažení výsledků, které bychom potřebovali.“

Rallye Acropolis v číslech

Vítězství v rychlostních zkouškách:

  • 1. etapa – RZ 1: Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 2: Marcus Grönholm (Ford Focus) – RZ 3: Chris Atkinson (Subaru Impreza) – RZ 4: C. Atkinson – RZ 5: Petter Solberg (Subaru Impreza) – RZ 6: M. Grönholm – RZ 7: Dani Sordo (Citroën C4) RZ 8: Sébastien Loeb (Citroën C4) – (RZ 9: zrušena).
  • 2. etapa – RZ 10: M. Grönholm – RZ 11: S. Loeb – RZ 12 a 13: P. Solberg – RZ 14: M. Grönholm – RZ 15, 16 a 17: S. Loeb.
  • 3. etapa – RZ 18: S. Loeb – RZ 19: M. Grönholm – RZ 21: M. Hirvonen – RZ 22: Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 23: D. Sordo. (RZ 20: zrušena).

Nejrychlejší časy celkem:

  • S. Loeb, 6 – M. Grönholm, 5 P. Solberg, 3 C. Atkinson, M. Hirvonen a D. Sordo, 2 – JM Latvala, 1.

Vedení v soutěži:

  • RZ 1: M. Hirvonen – RZ 2: M. Grönholm – RZ 3 až 6: C. Atkinson – RZ 7 až 23: M. Grönholm.

Konečné pořadí rallye:

  • 1. M. Grönholm/T. Rautiainen (Ford Focus) 3:49:22,6 hod.
  • 2. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) + 38,6 s
  • 3. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 1:34,1 min.
  • 4. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 2:41,3
  • 5. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 4:52,7
  • 6. C. Atkinson/S. Prévot (Subaru Impreza) + 6:31,7
  • 7. J. Kopecký/F. Schovánek (Škoda Fabia) + 8:15,8
  • 8. M. Stohl/I. Minor (Citroën Xsara) + 8:56,2
  • 9. G. Wilks/P. Pugh (Ford Focus) + 9:53,2
  • 10. M. Wilson/M.Orr (Ford Focus) + 10:39,6

Mistrovství světa FIA v rallye – Pohár konstruktérů (8/16 podniků)

1. Ford, 114 – 2. Citroën, 86 – 3. Subaru, 43 – 4. Stobart, 41 – 5. OMV Kronos Citroën, 27 – 6. Munchis, 1.

Mistrovství světa FIA v rallye – pořadí jezdců (8/16):

1. M. Grönholm, 65 – 2. S. Loeb, 56 – 3. M. Hirvonen, 49 – 4. D. Sordo, 28 – 5. P. Solberg, 26 – 6. H. Solberg, 24 – 7. C. Atkinson, 15 – 8. JM. Latvala, 12 – 9. M. Stohl, 9 10. D. Carlsson, 9 – 11. T. Gardemeister, 8 – 11. G. Galli, 5 – 12. J. Kopecký, 4 – 13. M. Wilson, 1 – 14. J. Hanninen, 1.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA přichází s novou generací víceúčelových vozů  pro své značky Peugeot, Citroën a Opel/Vauxhall

Skupina PSA přichází s novou generací...

Pokračování produktové ofenzívy skupiny PSA v rámci Core Model Strategy plánu Push to Pass; Jeden program vyvinutý pro tři různé vozy odpovídající různým postavením jednotlivých značek...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN NOMINOVAL PILOTY PRO SEZONU 2018

CITROËN NOMINOVAL PILOTY PRO SEZONU 2018

Kompletní program mistrovství světa čeká z Citroën Total Abu Dhabi World Rally Teamu Krise Meeka, Craig Breen pojede za volantem C3 WRC na deseti podnicích a Khalid Al Qassimi má naplánovánu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina  přichází v rámci evropského konsorcia EU-LIVE s lehkým elektromobilem

Skupina přichází v rámci evropského...

Evropské konsorcium EU-LIVE Efficient Urban Light VEhicle sdružuje 12 partnerů ze 6 zemí, z nichž je skupina PSA jediným výrobcem automobilů. Lehký elektromobil, jehož tvar se podobá tříkolce,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SHOWROOMY CITROËN: PROBÍHAJÍCÍ TRANSFORMACE!

SHOWROOMY CITROËN: PROBÍHAJÍCÍ...

Citroën v rámci své modernizace prochází kompletní transformací, která se netýká jen obnovy nabídky vozů, ale také všeho dalšího, s čím se zákazníci potkávají, počínaje...