Citroën na 54. Acropolis rallye

S vozem Citroën C4 WRC si dojeli Sébastien Loeb a Daniel Elena pro stříbrnou příčku.

Dani Sordo a Marc Marti, kteří se po poruše vrátili do soutěže díky SupeRally pravidlu, byli klasifikováni na 10. místě z posádek bodujících pro Pohár konstruktérů a pomohli tak Citroënu k zisku bodu.

Závěrečná etapa dlouhá necelých 80 kilometrů připravila pro posádky jako loučení s prvním poločasem šampionátu drsné podmínky a spoustu nástrah. Neděle ale byla o to víc atraktivní pro diváky kolem trati.

„Pěkně to s námi zametlo,“ říkal Dani Sordo u svého vozu v servisním parku ještě před nedělním východem slunce. Navzdory sobotním problémům s převodovkou odstartoval Sordo v neděli do soutěže díky zmíněnému pravidlu. „Nebyla to moc zábava, šance na dobré umístění už nebyla a tak nemělo cenu příliš riskovat. Měnilo se nastavení vozu a já viděl, jak C4 WRC reaguje na všechny změny. To bude velice důležité pro druhou část sezony.“

„Nebylo možné jen tak zaplácnout díru 43 sekund, které jsme ztráceli na Marcuse, v přímém souboji,“ soudil Sébastien Loeb. „Šel jsem ale hodně tvrdě za uhájením svých pozic. Jet rychle také bylo nejlepším prostředkem, jak si udržet patřičnou koncentraci až do konce. Nejsem samozřejmě spokojený s body, které jsme v Řecku získali, protože Marcus jich má opět víc. Ale osm bodů je pořád lepší, než odjíždět od Acropole s prázdnýma rukama.“

Guy Féquelin, sportovní ředitel Citroën Sport: „Byla to jedna z nejtěžších soutěží vůbec. Legenda o Acropolis byla zase jednou pravdivá. Museli jme zdolávat extrémně těžký terén a odměna za to nebyla pro nás příliš vysoká. C4 WRC ukázal svou konkurenceschopnost, nicméně Séb ztratil hodně času hledáním optimálního nastavení a Daniho zase zastavila převodovka. Ale nebylo úplně všechno negativní. Například časy Daniho byly pozoruhodné, tři rallye po sobě jel naplno a ostře. Za dobrý výkon se ale nedočkal odpovídající odměny. Jak se zdá, jeho výkon roste a má na něm zásluhu také lepší spolupráce s techniky. A to je dobrá zpráva pro druhou polovinu sezony.“

Guy Fréquelin ke druhému místu Loeba poznamenal: „Nikdy se nevzdává možnosti zajet co nejlepší výsledek. Spolu s inženýry odvedli Séb a Daniel velký kus práce při nastavování vozu a zdá se, že si teď s autem lépe rozumějí. V polovině sezony není sice naše situace brilantní, ale pořád máme ještě osm soutěží na změnu trendu a na dosažení výsledků, které bychom potřebovali.“

Rallye Acropolis v číslech

Vítězství v rychlostních zkouškách:

  • 1. etapa – RZ 1: Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 2: Marcus Grönholm (Ford Focus) – RZ 3: Chris Atkinson (Subaru Impreza) – RZ 4: C. Atkinson – RZ 5: Petter Solberg (Subaru Impreza) – RZ 6: M. Grönholm – RZ 7: Dani Sordo (Citroën C4) RZ 8: Sébastien Loeb (Citroën C4) – (RZ 9: zrušena).
  • 2. etapa – RZ 10: M. Grönholm – RZ 11: S. Loeb – RZ 12 a 13: P. Solberg – RZ 14: M. Grönholm – RZ 15, 16 a 17: S. Loeb.
  • 3. etapa – RZ 18: S. Loeb – RZ 19: M. Grönholm – RZ 21: M. Hirvonen – RZ 22: Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 23: D. Sordo. (RZ 20: zrušena).

Nejrychlejší časy celkem:

  • S. Loeb, 6 – M. Grönholm, 5 P. Solberg, 3 C. Atkinson, M. Hirvonen a D. Sordo, 2 – JM Latvala, 1.

Vedení v soutěži:

  • RZ 1: M. Hirvonen – RZ 2: M. Grönholm – RZ 3 až 6: C. Atkinson – RZ 7 až 23: M. Grönholm.

Konečné pořadí rallye:

  • 1. M. Grönholm/T. Rautiainen (Ford Focus) 3:49:22,6 hod.
  • 2. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) + 38,6 s
  • 3. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 1:34,1 min.
  • 4. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 2:41,3
  • 5. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 4:52,7
  • 6. C. Atkinson/S. Prévot (Subaru Impreza) + 6:31,7
  • 7. J. Kopecký/F. Schovánek (Škoda Fabia) + 8:15,8
  • 8. M. Stohl/I. Minor (Citroën Xsara) + 8:56,2
  • 9. G. Wilks/P. Pugh (Ford Focus) + 9:53,2
  • 10. M. Wilson/M.Orr (Ford Focus) + 10:39,6

Mistrovství světa FIA v rallye – Pohár konstruktérů (8/16 podniků)

1. Ford, 114 – 2. Citroën, 86 – 3. Subaru, 43 – 4. Stobart, 41 – 5. OMV Kronos Citroën, 27 – 6. Munchis, 1.

Mistrovství světa FIA v rallye – pořadí jezdců (8/16):

1. M. Grönholm, 65 – 2. S. Loeb, 56 – 3. M. Hirvonen, 49 – 4. D. Sordo, 28 – 5. P. Solberg, 26 – 6. H. Solberg, 24 – 7. C. Atkinson, 15 – 8. JM. Latvala, 12 – 9. M. Stohl, 9 10. D. Carlsson, 9 – 11. T. Gardemeister, 8 – 11. G. Galli, 5 – 12. J. Kopecký, 4 – 13. M. Wilson, 1 – 14. J. Hanninen, 1.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

KIA Motors Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.

Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.

Kontakt:
KIA MOTORS CZECH s.r.o.
V Oblouku 128 Čestlice, Praha - východ 252 43 Průhonice
INFOLINKA KIA 222 999 333
kia-info@kia.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA je evropským lídrem v oblasti lehkých užitkových vozů (LUV) a v rámci své ofenzívy obnovuje svou nabídku v segmentu malých dodávek

Skupina PSA je evropským lídrem v...

Posílení produktové ofenzívy LUV skupiny PSA v rámci Core Model Strategy plánu Push to Pass Po obnovení řady kompaktních dodávek v roce 2016 nastala další etapa modernizace nabídky LUV Nová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN SPOUŠTÍ NOVOU REKLAMNÍ KAMPAŇ NAZVANOU „INSPIRED BY“ VAŠÍ TOUHOU PO SVOBODĚ OD ROKU 1919 !

CITROËN SPOUŠTÍ NOVOU REKLAMNÍ KAMPAŇ...

Citroën spouští v těchto dnech novou kampaň, jejíž sdělení zní „Naše vize mobility se rodí z vaší touhy po svobodě“. Tento nový mezinárodní reklamní spot uvádí na scénu motto...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výrazný nárůst obratu v 1. čtvrtletí 2018

Výrazný nárůst obratu v 1. čtvrtletí...

Objemy celosvětových prodejů vzrostly o 44,2 %, včetně společnosti Opel Vauxhall (OV), v 1. čtvrtletí se prodalo více než milion vozů[1]; Obrat skupiny činil 18,2 mld. EUR[2], což představuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA a společnost Huawei představují svůj první vůz s mobilním připojením

Skupina PSA a společnost Huawei...

DS 7 Crossback je první vůz skupiny PSA, který používá platformu IoT, označovanou jako CVMP „Connected Vehicle Modular Platform“ a vybavenou technologií Huawei pro zajištění nabídky nových...

Emov spouští v Lisabonu sdílení...

Služba nabízející sdílení automobilů emov, která vznikla jako společný podnik mezi značkou Free2Move a společností Eysa, začne od dubna fungovat v portugalské metropoli; Emov nabídne...