Citroën na 54. Acropolis rallye

S vozem Citroën C4 WRC si dojeli Sébastien Loeb a Daniel Elena pro stříbrnou příčku.

Dani Sordo a Marc Marti, kteří se po poruše vrátili do soutěže díky SupeRally pravidlu, byli klasifikováni na 10. místě z posádek bodujících pro Pohár konstruktérů a pomohli tak Citroënu k zisku bodu.

Závěrečná etapa dlouhá necelých 80 kilometrů připravila pro posádky jako loučení s prvním poločasem šampionátu drsné podmínky a spoustu nástrah. Neděle ale byla o to víc atraktivní pro diváky kolem trati.

„Pěkně to s námi zametlo,“ říkal Dani Sordo u svého vozu v servisním parku ještě před nedělním východem slunce. Navzdory sobotním problémům s převodovkou odstartoval Sordo v neděli do soutěže díky zmíněnému pravidlu. „Nebyla to moc zábava, šance na dobré umístění už nebyla a tak nemělo cenu příliš riskovat. Měnilo se nastavení vozu a já viděl, jak C4 WRC reaguje na všechny změny. To bude velice důležité pro druhou část sezony.“

„Nebylo možné jen tak zaplácnout díru 43 sekund, které jsme ztráceli na Marcuse, v přímém souboji,“ soudil Sébastien Loeb. „Šel jsem ale hodně tvrdě za uhájením svých pozic. Jet rychle také bylo nejlepším prostředkem, jak si udržet patřičnou koncentraci až do konce. Nejsem samozřejmě spokojený s body, které jsme v Řecku získali, protože Marcus jich má opět víc. Ale osm bodů je pořád lepší, než odjíždět od Acropole s prázdnýma rukama.“

Guy Féquelin, sportovní ředitel Citroën Sport: „Byla to jedna z nejtěžších soutěží vůbec. Legenda o Acropolis byla zase jednou pravdivá. Museli jme zdolávat extrémně těžký terén a odměna za to nebyla pro nás příliš vysoká. C4 WRC ukázal svou konkurenceschopnost, nicméně Séb ztratil hodně času hledáním optimálního nastavení a Daniho zase zastavila převodovka. Ale nebylo úplně všechno negativní. Například časy Daniho byly pozoruhodné, tři rallye po sobě jel naplno a ostře. Za dobrý výkon se ale nedočkal odpovídající odměny. Jak se zdá, jeho výkon roste a má na něm zásluhu také lepší spolupráce s techniky. A to je dobrá zpráva pro druhou polovinu sezony.“

Guy Fréquelin ke druhému místu Loeba poznamenal: „Nikdy se nevzdává možnosti zajet co nejlepší výsledek. Spolu s inženýry odvedli Séb a Daniel velký kus práce při nastavování vozu a zdá se, že si teď s autem lépe rozumějí. V polovině sezony není sice naše situace brilantní, ale pořád máme ještě osm soutěží na změnu trendu a na dosažení výsledků, které bychom potřebovali.“

Rallye Acropolis v číslech

Vítězství v rychlostních zkouškách:

  • 1. etapa – RZ 1: Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 2: Marcus Grönholm (Ford Focus) – RZ 3: Chris Atkinson (Subaru Impreza) – RZ 4: C. Atkinson – RZ 5: Petter Solberg (Subaru Impreza) – RZ 6: M. Grönholm – RZ 7: Dani Sordo (Citroën C4) RZ 8: Sébastien Loeb (Citroën C4) – (RZ 9: zrušena).
  • 2. etapa – RZ 10: M. Grönholm – RZ 11: S. Loeb – RZ 12 a 13: P. Solberg – RZ 14: M. Grönholm – RZ 15, 16 a 17: S. Loeb.
  • 3. etapa – RZ 18: S. Loeb – RZ 19: M. Grönholm – RZ 21: M. Hirvonen – RZ 22: Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 23: D. Sordo. (RZ 20: zrušena).

Nejrychlejší časy celkem:

  • S. Loeb, 6 – M. Grönholm, 5 P. Solberg, 3 C. Atkinson, M. Hirvonen a D. Sordo, 2 – JM Latvala, 1.

Vedení v soutěži:

  • RZ 1: M. Hirvonen – RZ 2: M. Grönholm – RZ 3 až 6: C. Atkinson – RZ 7 až 23: M. Grönholm.

Konečné pořadí rallye:

  • 1. M. Grönholm/T. Rautiainen (Ford Focus) 3:49:22,6 hod.
  • 2. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) + 38,6 s
  • 3. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 1:34,1 min.
  • 4. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 2:41,3
  • 5. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 4:52,7
  • 6. C. Atkinson/S. Prévot (Subaru Impreza) + 6:31,7
  • 7. J. Kopecký/F. Schovánek (Škoda Fabia) + 8:15,8
  • 8. M. Stohl/I. Minor (Citroën Xsara) + 8:56,2
  • 9. G. Wilks/P. Pugh (Ford Focus) + 9:53,2
  • 10. M. Wilson/M.Orr (Ford Focus) + 10:39,6

Mistrovství světa FIA v rallye – Pohár konstruktérů (8/16 podniků)

1. Ford, 114 – 2. Citroën, 86 – 3. Subaru, 43 – 4. Stobart, 41 – 5. OMV Kronos Citroën, 27 – 6. Munchis, 1.

Mistrovství světa FIA v rallye – pořadí jezdců (8/16):

1. M. Grönholm, 65 – 2. S. Loeb, 56 – 3. M. Hirvonen, 49 – 4. D. Sordo, 28 – 5. P. Solberg, 26 – 6. H. Solberg, 24 – 7. C. Atkinson, 15 – 8. JM. Latvala, 12 – 9. M. Stohl, 9 10. D. Carlsson, 9 – 11. T. Gardemeister, 8 – 11. G. Galli, 5 – 12. J. Kopecký, 4 – 13. M. Wilson, 1 – 14. J. Hanninen, 1.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...