Citroën na 4. Rallye Japonsko (26. – 28. října 2007)

Celková délka rallye je 1 575,79 km, z toho je 350,19 km měřených ve 27 rychlostních zkouškách na 11 odlišných trasách.

Rallye Japonsko v kostce

Rallye je situována na ostrově Hokkaido, nejsevernějším ze čtyř hlavních japonských ostrovů. Základnou rallye je Obihiro, hlavní město zemědělského kraje Tokachi.

Shakedown je na programu dnes – ve čtvrtek 25. října od 8 do 12 hod. na trati 1,35 km a okruh je stejný jako pro superspeciálku nedaleko servisního parku. Slavnostní start je ve čtvrtek v 19,30 hod. v centru města.

1. etapa – pátek 26. října: celkem 571,58 km, z toho 106,18 km měřených v 10 RZ na 5 trasách. Start ze servisního parku je 6 hod. RZ 1 (Pawse Kamuy Reverse 1, 9,03 km), RZ 2 (Cup Kamuy 1, 13,95 km), RZ 3 (Kimun Kamuy 1, 26,03 km) a RZ 4 (Rikubetsu 1, 2,73 km). Seskupení (11,17 hod., 15 min.). Servis A (11,32 hod., 30 min.). RZ 5 (Pawse Kamuy Reverse 2), RZ 6 (Cup Kamuy 2), RZ 7 (Kimun Kamuy 2) a RZ 8 (Rikubetsu 2). Seskupení (17,19 hod., 15 min.). RZ 9 (Obihiro 1, 1,35 km) a RZ 10 (Obihiro 2). Servis B (18,07 hod., 45 min.). Cíl kolem 22,32 hod.

2. etapa – sobota 27. října: celkem 616,46 km, z toho 146,68 km měřených v 10 RZ na 6 trasách. Start Servis C (5.05 hod., 10 min.). RZ 11 (Rikubetsu 3), RZ 12 (Puray 1, 34.96km), RZ 13 (Niueo 1, 20,75 km) a RZ 14 (Sipirkakim, 22,43 km). Seskupení (11,01 hod., 15 min.). Servis D (11,16 hod., 30 min.). RZ 15 (Rikubetsu 4), RZ 16 (Puray 2), RZ 17 (Niueo 2) a RZ 18 (Sipirkakim Short, 4,67km). Seskupení (17,32 hod., 15 min.). RZ 19 (Obihiro 3) a RZ 20 (Obihiro 4). Servis E (18,20 hod., 45 min.). Cíl kolem 22,45 hod.

3. etapa – neděle 28. října: celkem 387,75 km, z toho 97,33 km měřených v 7 RZ na 4 trasách. Start Servis F (5,40 hod., 10 min.). RZ 21 (Rera Kamuy 1, 8,76km), RZ 22 (Panke Nikorpet 1, 17,04 km) a RZ 23 (Penke 1, 22,19 km). Seskupení (9,34 hod., 15 min.). Servis G (9,49 hod., 30 min. RZ 24 (Rera Kamuy 2), RZ 25 (Panke Nikorpet 2) a RZ 26 (Penke 2). Seskupení (14,03 hod., 20 min.). RZ 27 (Obihiro 5). Slavnostní cíl (15 hod.).

Bilance Citroënu

Citroën vyhrál Japonskou rallye v roce 2006 – Sébastien Loeb, Daniel Elena na voze Xsara WRC.

Sébastien Loeb a Daniel Elena poprvé startovali v roce 2003 a pak třikrát v rámci mistrovství světa: 2006 (Xsara/1.), 2005 (Xsara/2.) a 2004 (Xsara/2.).

Dani Sordo startoval jednou, v roce 2006 byl vyloučen ze 7. místa.

Do závěrečné trilogie mistrovství světa v rallye WRC vstupuje Citroën Sport s dvěma vozy Citroën C4 WRC a s obvyklými posádkami: Sébastien Loeb – Daniel Elena a Dani Sordo – Marc Martí.

Po rychlém sledu dvou podniků, Rallye Katalánsko a Rallye Korsika, měly posádky jen týden na to, aby znovu nabraly síly k bojům na nejsevernějším ostrově Japonska Hokkaido, kde se jede v pořadí 14. soutěž letošního dramatického ročníku. Centrem rallye je město Obihiro, z něhož vyrážejí šotolinové tratě. Od svého zařazení do seriálu mistrovství světa v roce 2004 je Japonská rallye považována za komplexně pojatou. Servis je situován vždy v dostatečné vzdálenosti k rychlostním zkouškám, a tak se posádky nemusí potýkat s problémy s načasováním a příjezdy do časových kontrol.

Šotolinové tratě vedou lesy v horách na sever od města. Množství cest je však uměle vytvořených a nekopíruje přesně okolní terén. Jsou rychlé, ale často úzké. Hluboké příkopy zakrývá hustá vegetace, která skryje i nebezpečné kameny. Rychlostní zkoušky jsou navíc obvykle zakryté klenbou stromů, jejichž koruny zabraňují průniku slunečních paprsků. Z toho důvodu zůstává šotolina dlouho promáčená vodou a trať může být v tento roční čas extrémně kluzká.

Role „zametače trati“ proto může být pro dosažené časy hodně důležitá. Sébastien Loeb bude do úvodu soutěže startovat až z druhé pozice díky postavení v poháru jezdců, kde je druhý za Marcusem Grönholmem. Díky tomu může těžit z toho, že mu Marcus „vyčistí“ trať, což by mohlo být jeho výhodou. Z tohoto postavení by mohl Loeb profitovat v pátečních zkouškách. Sébastien Loeb se netají tím, že by v Japonsku chtěl útočit na další vítězství kariéry. To 35. přišlo společně s Danielem Elenou na Korsice. Oba mají dost zkušeností, aby japonský thriller napsali sami. Loni ho vyhráli v barvách týmu Kronosu právě před Grönholmem.

Úkolem pro Sebastiana bude vítězstvím snížit náskok Marcuse a přiblížit se mu co nejvíce v tabulce. Dani Sordo je v Japonsku s jinými úkoly. Má sbírat zkušenosti na tomto podniku, které mu zatím chybí. V žádném případě to ale neznamená, že nechce zajet nejlepší výsledek.

Speciály obou pilotů jsou na soutěž dobře připravené a díky tomu bude možné pomýšlet na dobré časy a zopakovat některá letošní slibná umístění jako například na Novém Zélandu v Portugalsku nebo v Argentině. K tomu říká stájový šéf Guy Fréquelin: „Myslím, že můžeme očekávat další tuhý, ale vzrušující boj. Sébastien, Dani a obě C4 se musí pokusit získat více bodů než Marcus Grönholm, který má stále slušný náskok a bude hodně silným soupeřem. To jsme ostatně viděli už loni. Dani a Marc však musí spíše bojovat sami se sebou a s nedostatkem zkušeností než se záludnostmi tratí. Tento terén bude nový i pro vůz C4 WRC díky svým specifikům, ale všichni v našem týmu Citroën Sport se těší na tuto výzvu, která nás v Japonsku čeká.“

„Premiéra pro C4 WRC“

Guy Fréquelin, sportovní ředitel Citroën Sport

Cíl dvojice asfaltových rallye byl – vymazat bodovou ztrátu na Grönholma. Co k tomu řekl Loeb?

„Aby Sébastien a Daniel zůstali ve hře o mistrovský titul, potřebovali v Katalánsku a na Korsice vyhrát. To se jim podařilo. Dani ve Španělsku dojel hned za ním a umožnil tak Loebovi umazat další čtyři body a další dva na Korsice. Náskok tak nyní zůstal čtyřbodový. Dojeli jsme v obou podnicích velmi dobře a oba naše vozy se dostaly na stupně vítězů. Využili jsme asfaltové příležitosti a zůstáváme v boji o titul. Zbytek sezony bude hodně obtížný.“

Jak vidíte Japonskou rallye a vaše posádky?

„Kdyby náš největší soupeř skončil v Obihiru druhý za Loebem, byl by jeho náskok už jen dvoubodový pro dvě poslední rallye v programu. Proto je pro Sébastiena mimořádně důležité, aby se pokusil zopakovat vítězství z roku 2006, které by mu otevřelo cestu pro Irskou rallye a následující Wales. Pro Daniho a Marca platí – pokračovat v dobrých výkonech a získat co nejvíce zkušeností a informací, které využijí v další sezoně.“

Jak byste charakterizoval Japonskou rallye?

„Není to vůbec snadná soutěž. Není lehké jezdit rychle na tak úzkých a sevřených tratích. Navíc mnoho zatáček je skrytých ve vysoké trávě a to je hodně riskantní. K tomu je nutné přičíst na tuto dobu hodně proměnlivé počasí. Pozoruhodná je japonská pohostinnost. Rok od roku tu máme více a více fanoušků, což Citroën velice těší.“

„Nemám jinou možnost, než vyhrát“ – Sébastien Loeb

Stáhl jste náskok na Marcuse na čtyři body. Jste spokojený?

„Jsem samozřejmě rád, že jsem ve Španělsku a na Korsice vyhrál a že jsem zpátky v boji o titul. Ale to nebylo nijak předem jisté. Každý sice říkal, že jsme favority, ale žádná z těch rallye nebyla snadná. Museli jsme je odjet a vyhrát! Před Španělskem jsem potřeboval vyhrát pět zbývajících podniků. Po Korsice už jen“ tři. Výzva trvá. Nikdo z nás si nemůže dovolit udělat chybu.“

Japonská rallye nepatřila k vašim nejoblíbenějším. Změnilo se to po loňském vítězství?

„Po loňském finiši se hlavně mluvilo o našem 27. vítězství v kariéře. Daniel a já se rádi vracíme tam, kde jsme vyhráli. Bojuje se obvykle až do konce a já si od té doby japonského vítězství cením jako jednoho z nejkrásnějších. A jestli je rallye lepší z mého pohledu? Někdo nemá rád časné vstávání nebo dlouhé hodiny za volantem v jednotlivých sekcích. Naštěstí jsou ale zajímavé. Také kolem celého pobytu a přivítání se děje spousta zajímavých věcí, což je pro nás příjemná změna.“

Míříte za dalším vítězstvím?

„Je přesně daný počet podniků do konce a je jasný i náskok Marcuse. Nemáme jinou alternativu! Musíme se pokusit dojet před Marcusem. Když se to podaří, a on skončí druhý, budeme mít stále šanci na titul. Měli bychom samozřejmě ještě větší šanci, kdyby dojel hůře než druhý. Nebude to lehké, protože on je v Japonsku rychlý. Ale zkusíme to a dostaneme ho pod tlak a současně nesmíme udělat žádnou chybu.“

„Hlavně pomoci Loebovi“ – Dani Sordo

Skončil jste druhý a třetí na asfaltových rallye. To byl dobrý výsledek, že?

„Jsem šťastný, že jsem dojel na stupně vítězů v Salou a už méně spokojený jsem byl s Korsikou. Nemohl jsem plně využít potenciál mého vozu, navíc jsem měl technické problémy. S naším týmem jsme se pokusili zjistit, v čem byl problém. Byl to ale můj teprve druhý start na Korsice a nakonec neskončil tak špatně. Doufal jsem však, že porazím Marcuse a pomohu tak Loebovi. Snad budeme úspěšnější v Irsku. Jenže před tím musíme zvládnout Japonsko.“

Po dvou úspěších a stupních vítězů, jak vidíte své šance v Japonsku?

„Mám se stále o Japonsku mnoho co učit, navíc některé sekce jsou oproti loňsku nové. To příliš nehraje v můj prospěch. Pokusím se využít zkušeností, které z loňska mám a hlavně se vyvarovat stejných chyb. Nevím, zda se nám podaří pomáhat Sébovi. Uděláme pro to co nejvíc. Bylo by slušné, kdybychom dojeli do pátého místa.“

Autorizovaný prodej a servis vozů CITROËN

více než 20 let zkušeností/ autobazar/ specialista na užitkové vozy

Kontakt:
INTENSYS-CZ
Praha 9, Českobrodská 831
281 931 109, 281 932 525
prodej@intensys.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÉ KOMPAKTNÍ SUV CITROËN C3 AIRCROSS OSLAVUJE KOUZLO VÁNOC V OBCHODNÍM DOMĚ PRINTEMPS NA BULVÁRU HAUSSMANN

NOVÉ KOMPAKTNÍ SUV CITROËN C3 AIRCROSS...

Citroën se spojil s obchodním domem Printemps, aby společně s ním oslavil Vánoce. V 11 výkladních skříních na pařížském bulváru Haussmann – se vypráví vánoční pohádka, která zve...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel/Vauxhall vyráží s plánem PACE! směrem k ziskové, elektrické a globální budoucnosti

Opel/Vauxhall vyráží s plánem PACE!...

Michael Lohscheller, generální ředitel společnosti Opel Automobile, včera oznámil strategický plán PACE!, jehož cílem je obnovit finanční základy podniku a zajistit udržitelnou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA organizuje již druhý rok po sobě den věnovaný továrně budoucnosti

Skupina PSA organizuje již druhý rok po...

Fórum Armanda Peugeota v Poissy (v pařížském regionu) hostilo 20. září den věnovaný Továrně budoucnosti, který uspořádala skupina PSA. Na #BoosterDayPSA se sešlo 80 partnerů a největších...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Citroën SUV C3R aircross – Autosalon Frankfurt 2017

VIDEO – Citroën SUV C3R aircross...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky Citroën přímo z autosalonu ve Frankfurtu.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROADSHOW CITROËN EXPERIENCE STARTUJE 15. ZÁŘÍ A UKÁŽE POPRVÉ V ČR NOVINKU CITROËN C3 AIRCROSS

ROADSHOW CITROËN EXPERIENCE STARTUJE 15....

Čeká na Vás poslední novinka značky Citroën: nové kompaktní SUV C3 Aircross:   Letošní ročník akce Citroën Experience – se bude konat u obchodních center na 25 místech po celé...