Citroen na 27. Rallye Argentina

„Flecha roja“ Citroënu a Loeb triumfovali

Po dvou hektických dnech 27. ročníku Rallye Argentina skončili na nejvyšším stupni opět Sébastien Loeb a Daniel Elena na Citroënu C4 WRC, když druhá posádka na stejném voze, Dani Sordo – Marc Marti, dojela v Jižní Americe na 6. příčce.

Vítězství v rychlostních zkouškách:

1. etapa – RZ 1: Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 2 až RZ 8: zrušeno – RZ 9: M. Hirvonen.

2. etapa – RZ 10 až 14: Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 15: Marcus Grönholm (Ford Focus) – RZ 16 a 17: S. Loeb – RZ 18: M. Grönholm.

3. etapa – RZ 19: S. Loeb – RZ 20: Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 21: S. Loeb – RZ 22: D. Sordo – RZ 23: S. Loeb.

Nejlepší časy celkem:

S. Loeb 10 – M. Hirvonen 2, M. Grönholm 2, D. Sordo 2.

Vedení v soutěži:

RZ 1 až 9: M. Hirvonen – RZ 10 až 23: S. Loeb. (RZ 2 až 8 zrušeny).

Konečné pořadí Rallye Argentina

  • 1. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) 2:52:03,8 hod.
  • 2. M. Grönholm/T. Rautiainen (Ford Focus) + 36,7 s
  • 3. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 2:15,2 min.
  • 4. JM. Latvala/M. Anttila (Ford Focus) + 3:43
  • 5. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 4:10,1
  • 6. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 4:23,6
  • 7. C. Atkinson/S. Prévot (Subaru Impreza) + 4:43,4
  • 8. M. Stohl/I. Minor (Citroën Xsara) + 5:20,2
  • 9. F. Villagra/D. Curletto (Mitsubishi Lancer) + 16:49,9
  • 10. T.Arai/T. Sircombe (Subaru Impreza) + 16:59,2

Mistrovství světa FIA – Pohár konstruktérů (6/16):

  • 1. Ford, 81
  • 2. Citroën, 72
  • 3. Stobart, 30
  • 4. Subaru, 29
  • 5. OMV Kronos Citroën, 22.

Mistrovství světa FIA – Pořadí pilotů (6/16) :

  • 1. S. Loeb, 48
  • 2. M. Grönholm, 45
  • 3. M. Hirvonen, 36
  • 4. Sordo 22
  • 5. P. Solberg, 16
  • 6. H. Solberg, 15
  • 7. C. Atkinson, 12
  • 8. JM. Latvala, 12

Dobrá volba pneumatik

Klasické rychlostní zkoušky nedělního programu vysoko v horách nebyly rozhodně žádnou procházkou posledního dne. Platí to zejména o nejslavnějších z rychlostních zkoušek Giulio Césare a El Cóndor. K tomu všemu se přidala těžká, téměř osmdesátikilometrová smyčka bez dosahu servisu. Živná půda pro případná překvapení tu tedy byla.

Po nich následovala superspeciálka u Cordóby, završující víkend, který byl svátkem hlavně pro místní diváky. Liják zalévající přes celou noc na neděli oblast Villa Carlos Paz, ustoupil až se svítáním. To kladlo velké nároky na volbu pneumatik. Ačkoli auta vyjížděla ze servisní zóny po vodě, vsadil Citroën Sport na měkčí směs pneumatik BFGoodrich s prořezáním dezénu. A vsadil dobře, neboť trakce obou vozidel byla na optimální úrovni.

Jedním z typických rysů Argentinské rallye, jsou diváci a téměř stoprocentní pokrytí rádiovým signálem. Stává se tak, že průjezdy jednotlivých vozů jsou zaznamenány v rozhlasových zprávách průběžně a okamžitě. Jeden z reportérů visel na tyči mezi kameny zkoušky El Cóndor a jeho hlas do mikrofonu byl nepřeslechnutelný – „Y vemos ahora la Citroën C4, la flecha roja de Sébastien Loeb que passa noc un estilo espectacularrr!!!“

Svým vylíčením v podstatě řekl úplně všechno o účinkování Citroënu. Jeho rudý šíp sice držel pevně v rukou úřadující mistr světa a obhájce titulu, nicméně vítězství to bylo navýsost efektivní.

Tvrdý boj na pokračování

Do nedělního rána startoval Loeb s odhodláním zvýraznit své těsné vedení a dát maximum sil do prvních dvou rychlostních zkoušek. To se také vyplatilo a Loeb s Elenou zdvojnásobili své vedení. „Rozhodli jsme se přitlačit hned od začátku. To pro případ, že by Marcus chtěl něco zkoušet,“ komentoval v cíli Sébastien Loeb. „Podařilo se nám tak zvýšit naše vedení na čele a trochu si oddechnout před závěrečnými zkouškami. Jsem samozřejmě rád, že jsme vyhráli s C4 na dalším odlišném typu soutěže a povrchu. Nebýt problémů s organizací první etapy, bylo opět potěšením tady v Argentině startovat před tolika nadšenými diváky. Naše auto šlapalo jak hodinky na všech druzích cest. Nyní vedeme v klasifikaci mistrovství světa před Marcusem o tři body. Je to opravdu hodně těsné a pro následující Sardinii to slibuje zase tvrdý boj.“

Dani Sordo měl v sobotní osmnácté rychlostní zkoušce problémy s hydraulikou, nicméně do nedělního startu byl opět v bojovné náladě a připraven přidat nějaký bod do pokladnice Citroënu. „Nedělní etapa nebyla dlouhá, ale šance na zlepšení našeho postavení tu byla. Nejrychlejší čas na rychlostním testu číslo 20 nám umožnil odpoutat se od sedmého místa. S vozem C4 jsem se cítil skvěle, proto jsem se rozhodl zaútočit na lepší pozici a nakonec se to povedlo a dojeli jsme na 6. příčce,“ hodnotil své vystoupení v Argentině Dani Sordo.

Argentinská neporanitelnost Citroënu

Zrušení sedmi z osmi pátečních rychlostních zkoušek změnilo celý víkend v bitvu na dva sety. Uhráli je k vítězství Sébastien Loeb a Daniel Elena. Všechno hrálo pro ně a jejich 32. vítězství v kariéře a s Citroënem bylo naprosto zasloužené. Bilance vozu C4 WRC s 12 nejrychlejšími časy z 16 možných je také dalším důkazem o konkurenceschopnosti tohoto vozu. Je to třetí vítězství Séba za sebou v řadě a čtvrté ze šesti možných od začátku sezony. „Jsem rád, že Citroën v Argentině nepřišel o svou tamější neporanitelnost, která trvá už čtyři roky. To vše je nejlepší odměnou za tvrdou práci pro všechny v Citroën Sport,“ uvedl Guy Fréquelin, sportovní ředitel týmu. „Bylo to náročné i pro Dani Sorda, který je ale mladý a má málo zkušeností. V sobotu neměl štěstí, ale jeho celkový výkon byl uspokojivý. Myslím, že se ve své výkonnosti zase posunul o krok dopředu a že se neustále zlepšuje.“

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - V souvislosti s výrobou nové generace SUV Kuga bude Ford investovat ve španělské Valencii více než 750 milionů eur

V souvislosti s výrobou nové generace...

Na model Kuga v současnosti připadá téměř 50 procent celkové produkce valencijské továrny; meziročně se odbyt tohoto modelu zvýšil o 22 procent, na 126 900 vozů. Od roku 2011 proinvestoval...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Poslední 7.souboj v poháru 208 Rally Cup za účasti Sébastiena Loeba a Gillese Panizziho:  Rallye du Var, tento víkend 24/26. listopadu

Poslední 7.souboj v poháru 208 Rally Cup...

Při posledním závodě francouzské rallyové sezóny, kterým je Rallye du Var, se účastníci poháru 208 Rally Cup utkají se dvěma piloty, jež stojí a stáli za slávou týmu Peugeot Sport. Nejsou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Závodník Lukáš Kvapil se po roce vrátí opět na start legendární Rallye Dakar

Závodník Lukáš Kvapil se po roce...

V roce 2018 však v nové roli a prakticky na druhé straně. Pro nadcházející sezónu totiž vymění závodní barvy – za místo v doprovodném media týmu, motocykl za auto a nadšencům Rallye...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Transit Custom, model z kategorie lehkých užitkových vozů s nosností do jedné tuny, přiváží evropským podnikatelům a firmám výraznější design, zcela nový interiér a ještě vyšší produktivitu

Nový Transit Custom, model z kategorie...

Nový Transit Custom se začne vyrábět začátkem roku 2018, první dodávky zákazníkům se plánují na konec února. O rok později přijde Transit Custom Plug-in Hybrid (PHEV) s možností...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Slavnostní zakončení prvního ročníku poháru proběhlo v sobotu 18. listopadu na Setkání mistrů v Sosnové

Slavnostní zakončení prvního ročníku...

Filip Mareš se spolujezdcem Janem Hlouškem opanovali Peugeot Total Rally Cup 2017.  Nový soutěžní pohár pro klientsky oblíbené vozy Peugeot 208 R2 – odstartoval letos na jaře při obnovené...